Skocz do zawartości

TPMS


outsider

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.11.2022 o 15:10, aflinta napisał(a):

Niestety TPMS jest w wymaganiach homologacji aut w UE od bodaj jesieni 2014 roku, a diagności pewnie nie są w stanie tego weryfikować (podobnie jak kopcących samochodów). No ale kiedyś mogą... :rolleyes:

 

Wiele modeli z grupy Volkswagena nie ma czujników w kołach, tylko system pośredni. Również w Renault nie ma TPMS w kołach, tylko działa na podstawie prędkości kół. 

 

W dniu 30.11.2022 o 07:47, olo11 napisał(a):

Reasumując,nie ma najmniejszego sensu posiadanie drugie kompletu kół i każdorazowo należy zmieniać tylko same opony lato/zima.

Zakup dodatkowych 4 felg i czujników to wyrzucanie pieniędzy w błoto jeżeli ma to kompletnie nie działać,

lub

każdorazowo zawijać się w serwisie na zaprogramowanie drugiego zestawu kół po wymianie,co jest mało praktyczne,zabiera czas i pieniądze.

 

 

 

Większość zakładów wulkanizacji ma programatory uniwersalne, które bez problemu radzą sobie z czujnikami SUBARU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.11.2022 o 10:36, aflinta napisał(a):

Nie wiem czy w FXT i STI funkcjonalność TPMS nie ograniczała się tylko do samej lampki. Natomiast w obecnych autach jest pełny podgląd ciśnienia w każdym z kół, który jest aktualizowany co 200-300 metrów - działa to bardzo sprawnie. Też nie rozumiem co za problem dla producenta umożliwić zakodowanie dwóch kompletów kół, ale widocznie jakiś księgowy uznał, że tak będzie lepiej... dla korporacji. Ale klony są dostępne, działają, więc problemu jakby nie ma.

Szczerze wątpię w twierdzenia o aktualizacji co 200-300 metrów. TPMS w forku MY18 ogranicza się do lampki i wyświetleń wykrzyknika za każdym razem jak się rusza z miejsca. Nie wiadomo co dolega pacjentowi i bez ASO nie sposób jest się dowiedzieć o co biega. Czy ciśnienie za niskie, czy za wysokie, czy może czujnik nie działa, którego koła problem dotyczy. W dodatku nie da się tego zresetować, a funkcji TPMS 1-3 nie opisuje nawet przepastny manual. Jedyne czego się z manuala dowiedziałem, że jak się pojawia kontrolka to do ASO. System działa z duża bezwładnością. Po kilkunastu-kilkudziesięciu kilometrach. Tak właśnie dałem się kilka razy skasować za programowanie TPMS przez „gumiarzy”. Wyjeżdżam po wymianie kół, wszystko spoko nic nie błyska - zaczyna dwa dni później. Jak zaczyna błyskać i koła się dopompuje, to albo przestanie błyskać dwa dni później albo nie i do ASo na reset. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, KarlosPuzon napisał(a):

Szczerze wątpię w twierdzenia o aktualizacji co 200-300 metrów. TPMS w forku MY18 ogranicza się do lampki i wyświetleń wykrzyknika za każdym razem jak się rusza z miejsca. Nie wiadomo co dolega pacjentowi i bez ASO nie sposób jest się dowiedzieć o co biega. Czy ciśnienie za niskie, czy za wysokie, czy może czujnik nie działa, którego koła problem dotyczy.

 

Wygląda na to, że to ten sam przedpotopowy system co w OBM MY15. Dopiero w nowej platformie jest nieco bardziej cywilizowany - tak jak pisze @aflinta.

 

Przy dzisiejszej technologii, to tylko kwestia dobrej woli producenta, kilku centów i softu, żeby system był przyjazny dla użytkownika.

 

W BMW z 2018 r. system TPMS wyświetlając informację o ciśnieniu, bierze pod uwagę temperaturę kół (nawet klony, które kupowałem do OBK miały funkcję pomiaru temperatury) i poza aktualnym ciśnieniem dynamicznie wyświetla też ciśnienie jakie powinno być w funkcji zmieniającej się temperatury koła.

 

1054DF1B-1EA8-44DD-9171-50D031C14137.jpeg

E9FEA61C-1876-46DF-810E-37DD4EBE3139.jpeg

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spawalniczy napisał(a):

(nawet klony, które kupowałem do OBK miały funkcję pomiaru temperatury) i

 

 

Z tego co pamiętam wszystkie czujniki w Subaru mierzą temperaturę, tylko że nie jest to widoczne dla użytkownika. Można tylko to podejrzeć na urządzeniu do aktywacji/programowania czujników. 
Ponadto ostrzeżenie o niskim ciśnieniu jest na ustawione na ~1,8bara 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

Z tego co pamiętam wszystkie czujniki w Subaru mierzą temperaturę, tylko że nie jest to widoczne dla użytkownika.

 

Być może innych czujników nikt już nie produkuje? Tak czy inaczej system subaru nie umie tego wykorzystać.

 

13 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

Ponadto ostrzeżenie o niskim ciśnieniu jest na ustawione na ~1,8bara 

 

Zdarzyło mi się po wymianie kół w XV II, że w trzech było właściwe ciśnienie a w jednym dużo wyższe. Po jakimś czasie od wyjazdu zapaliła się kontrolka. Więc algorytm jest chyba trochę inny - być może reaguje gdy różnica ciśnień pomiędzy dwoma kołami jest większa niż X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, spawalniczy napisał(a):

Zdarzyło mi się po wymianie kół w XV II, że w trzech było właściwe ciśnienie a w jednym dużo wyższe. Po jakimś czasie od wyjazdu zapaliła się kontrolka. Więc algorytm jest chyba trochę inny - być może reaguje gdy różnica ciśnień pomiędzy dwoma kołami jest większa niż X.

 

Poziom ostrzegawczy(minimalne ciśnienie) dla konkretnego samochodu można sprawdzić w SSM, nie pamiętam żeby była tam również wartość maksymalna, ale przy najbliższej okazji z ciekawości zerknę. W zasadzie jest to kompletnie bez znaczenia, zapalenie się kontrolki daje info że coś jest nie tak i trzeba skontrolować ciśnienie. Czy ono jest za wysokie, czy zbyt niskie, to bez różnicy i tak trzeba to sprawdzić. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzień dobry wszystkim!

W przyszłym tygodniu zamierzam po raz pierwszy, odkąd posiadam Forestera, dokonać sezonowej zmiany opon. Zmieniam opony, felgi zostają te same. Czy mam się spodziewać jakichś problemów? Czy coś będę musiał kalibrować/ustawiać/resetować? To mój pierwszy samochód z TPMS, a że z TF dowiedziałem się już, że przecież instrukcji obsługi nikt nie czyta, to ja też nie czytam, tylko od razu pytam praktyków :)

Z góry dzięki za wszelkie wyjaśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, sartek napisał(a):

Dzień dobry wszystkim!

W przyszłym tygodniu zamierzam po raz pierwszy, odkąd posiadam Forestera, dokonać sezonowej zmiany opon. Zmieniam opony, felgi zostają te same. Czy mam się spodziewać jakichś problemów? Czy coś będę musiał kalibrować/ustawiać/resetować? To mój pierwszy samochód z TPMS, a że z TF dowiedziałem się już, że przecież instrukcji obsługi nikt nie czyta, to ja też nie czytam, tylko od razu pytam praktyków :)

Z góry dzięki za wszelkie wyjaśnienia :)

Nie będzie żadnych problemów, mechanicy pilnują by felga trafiła w to samo miejsce z którego była zdjęta.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.11.2022 o 13:11, dirkdiggler napisał(a):

 

 

Użytkownik powininen być zwolniony z obowiązku martwienia się o rzeczy drobne a czynności obsługowe powinny zamykać się w regularnych serwisach. Auto fajne to auto nieangażujące technicznie ponad ustalone wymagania serwiowe. Tankujesz, dbasz, serwisujesz zgodnie z harmonogramem, jeździsz. 

 

Tu producent nie przewidział, że można mieć dwa komplety kół do auta i nimi żonglować dwa razy w roku:rolleyes: więc poza wizytami przeglądowymi należy dodatkowo dwa razy do roku zasuwać do ASO na programowanie czujników albo jeździć z niedziałającym systemem i kontrolką >

To brzmi jak pionierskie rozwiazanie prototypowe z lat 90-tych.

Lubimy Subaru za prostotę rozwiązań i pewien konserwatyzm konstrukcyjny , no ale bez przesady :biglol:

 

Wiadomo, że są aftermarkety, które rozwiązują ten temat ale  to producent powinien tak to wymyśleć, że dostaje się od niego dobre działające rozwiązanie oemowe. Wtedy jak wszystko jest OK to i cena nie boli i sprzedaż jest. Nie szuka się rozwiazań na aliexpr

 

Jakby auto miało możliwość zapisania dwóch kompletów tmps i np przełączania z poziomu komputera użytkownika (zima/lato) to 90% uciążliwości byłaby rozwiazana.

Pozostała by wówczas już tylko jedna drobna niedogodność co z kołem zapasowym:biglol:

 

Wciaż jestem ciekaw jak auto sie odnajduje po rotacji kół.

 

Chciałbym uzupełnić wypowiedź o najnowsze doświadczenia które, nie powiem, pozytywnie mnie zaskoczyły.

 

Otóż outback 6gen może zapamiętać więcej niż jeden komplet oemowych tpms'ów.

Zmieniłem koła z zimowych na letnie.

Auto samo zidentyfikowało wcześniej zapisany komplet letni I bez ingerencji ASO prawidłowo czyta ciśnienia w nowo zamontowanych kołach.

 

 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Przeczytałem cały wątek i nadal nic nie wiem.

Kupiłem drugi oryginalny zestaw kół, oryginalne felgi Subaru.

Zmieniłem tydzień temu, ale wyjechałem i autem jeździła żona. Dziś ruszam i od razu kontrolka miga, po czym świeci już cały czas. Pojechał na stację, wszędzie sprawdziłem - 2,3 bara jest OK.

Zgodnie z wytycznymi tutaj wyżej, włączyłem auto na ON i przyciskiem SET ustawiłem opcję 1.

Nadal to nic nie daje, i jak rozumiem musze jechać do ASO, żeby zaprogramowali mi nowe czujniki... i na jesień znów po wymianie oryginalnych kół Subaru na zimowe znów do ASO?

Proszę powiedzcie, że się mylę?

 

Edytowane przez pianchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie mylisz sie. Pokretna logika, ale Subaru programuje tylko 1 Komplet kol (zalecenie Subaru Europe). 

 

Olej ASO jedz do gumiarza. Subaru to nie prom kosmiczny i obeznany gumiarz z aktualnym oprogramowaniem bez problemu ogarnia zaprogramowanie aktualnych czujnikow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pianchi napisał(a):

A ile się kartkuje talarów za taką akcję?

Nie pamiętam, zazwyczaj robię to przy okazji przeglądu, tudzież wymiany oleju. Stówkę na pewno to kosztuje, może 150 (?)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Aga napisał(a):

Nie pamiętam, zazwyczaj robię to przy okazji przeglądu, tudzież wymiany oleju. Stówkę na pewno to kosztuje, może 150 (?)...

Dziękuję za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2024 o 13:51, pianchi napisał(a):

Witam. Przeczytałem cały wątek i nadal nic nie wiem.

Kupiłem drugi oryginalny zestaw kół, oryginalne felgi Subaru.

Zmieniłem tydzień temu, ale wyjechałem i autem jeździła żona. Dziś ruszam i od razu kontrolka miga, po czym świeci już cały czas. Pojechał na stację, wszędzie sprawdziłem - 2,3 bara jest OK.

Zgodnie z wytycznymi tutaj wyżej, włączyłem auto na ON i przyciskiem SET ustawiłem opcję 1.

Nadal to nic nie daje, i jak rozumiem musze jechać do ASO, żeby zaprogramowali mi nowe czujniki... i na jesień znów po wymianie oryginalnych kół Subaru na zimowe znów do ASO?

Proszę powiedzcie, że się mylę?

 

 

To nie jest wybór zestawu czujników. Z tego co pamiętam TPMS 1 - oznacza normalny tryb pracy; TPMS 2 - jazda z dużym obciążeniem; TPMS 3 - holowanie przyczepy. Opisane jest to w instrukcji. Dla poszczególnych obciążeń ustawia się inne ciśnienie w oponach, jest to na naklejce. na słupku przy drzwiach kierowcy. Wydaje mi się, że tryby TPMS zmieniają poziom ostrzegawczy o niskim ciśnieniu - ale tego nie jestem pewien.

Edytowane przez ir3n3usz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...