Skocz do zawartości

TPMS


outsider

Rekomendowane odpowiedzi

Ehhh, czytam i mam coraz więcej wątpliwości. Zadzwoniłem dziś do jednego z warszawskich ASO. Pan z serwisu powiedział mi bym pojechał do byle kogo wymienić koła, a jak mi wyskoczy błąd TPMS, to żebym wtedy przyjechał. Najwcześniejszy termin w czterech ASO do których dzwoniłem to 28 listopada, a wiec za 11 dni. System bez sensu. Ktoś, kto to zaprojektował, powinien się w piekle smażyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj objechałem już cztery miejsca i sobie nie poradzili. Dwa ASO przez telefon odesłały mnie do „gumiarzy” twierdząc, że nie mają „urządzenia” do forestera MY’18. Gumiarze, do których dzwonię nie wiedzą czy im się uda, bo jeszcze nie robili i jak sprawdzają mówią, że mają „soft” do 2016 r. Czy w takim miejscu jak Warszawa nie można po ludzku wymienić kół w Subaru? Przecież nie będę jeździł na wymianę kół do Łodzi, gdzie można to zrobić od ręki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, _akir_ napisał(a):

jedziesz do pierwszego wolnego gumiarza zmienić opony, ważne żeby nie pomylili kół i tyle

robie tak od kiedy mam tpms i nigdy błąd sie nie pojawił

 

Ja robię tak samo. Przed ściągnięciem kół informuję obsługę aby każda felga zostało na tym miejscu, bo jak pomylą to czujniki zwariują. Nigdy nie miałem problemów.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał(a):

Dzień dobry,

Każda ASO Subaru jest zobligowana do posiadania odpowiedniego urządzenia za pośrednictwem którego mogą zaprogramować TPMS. Oczywiście, chodzi o wersje europejskie Subaru.

Pozdr

DT

a da się bez problemu 2 zestawy zaprogramowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2022 o 12:12, ovi napisał(a):

 

Ja robię tak samo. Przed ściągnięciem kół informuję obsługę aby każda felga zostało na tym miejscu, bo jak pomylą to czujniki zwariują. Nigdy nie miałem problemów.

 

hehehe, jeszcze trzeba robić takie rzeczy? Od 2013r wszystkie samochody mają TPMS i wulkanizatorzy o tym nie wiedzą?? Jestem mechanikiem w ASO i każdy samochód który przyjeżdża na wymianę opon z czujnikami TPMS(Subaru czy inne) ma podpisane felgi i każda wraca na swoje miejsce. To jest taka oczywista, oczywistość o której nikt nie musi nam mówić. Żaden samochód nie wyjeżdża z zapalona kontrolką ostrzegawczą.

 

W dniu 16.11.2022 o 20:44, KarlosPuzon napisał(a):

Ehhh, czytam i mam coraz więcej wątpliwości. Zadzwoniłem dziś do jednego z warszawskich ASO. Pan z serwisu powiedział mi bym pojechał do byle kogo wymienić koła, a jak mi wyskoczy błąd TPMS, to żebym wtedy przyjechał. Najwcześniejszy termin w czterech ASO do których dzwoniłem to 28 listopada, a wiec za 11 dni. System bez sensu. Ktoś, kto to zaprojektował, powinien się w piekle smażyć. 

 

Zapraszam do Radomia, programowanie zrobimy od ręki. Na wymianę opon/kół trzeba się umówić. Terminy 3-4 dni do przodu, czasami szybciej.

Edytowane przez ir3n3usz
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Aga napisał(a):

Mam dwa komplety kół, oba z czujnikami. Jeżdżę do ASO i mi programują. 

Na szczęście daleko nie mam ;)

 

Znaczy DT jest niedoinformowany względem w/w procedur w autoryzowanej sieci dealerskiej własnej marki,fajnie:faja:

BTW, to chyba nie jest rocket science posiadać tester z oprogramowaniem do TPMS ogarniajacym wersję EU i nie-EU, no chyba że trzeba jakieś kosztowne licencje posiadać:ph34r:

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, olo11 napisał(a):

Znaczy DT jest niedoinformowany względem w/w procedur w autoryzowanej sieci dealerskiej własnej marki,fajnie:faja:

Raczej jest, skoro

 

W dniu 18.11.2022 o 15:25, DZIAŁ TECHNICZNY napisał(a):
W dniu 18.11.2022 o 15:04, _akir_ napisał(a):

a da się bez problemu 2 zestawy zaprogramowac ?

 

Z serwisowego punktu widzenia producent nie przewidział takiej możliwości. 

 

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, olo11 napisał(a):

BTW, to chyba nie jest rocket science posiadać tester z oprogramowaniem do TPMS ogarniajacym wersję EU i nie-EU, no chyba że trzeba jakieś kosztowne licencje posiadać:ph34r:

 

 

Dwa lata temu urządzenie Hamatona, które radzi sobie z większością samochodów EU, USA w popularnej hurtowni motoryzacyjnej kosztowało ~1000zł. W warunkach serwisowych, koszt porównywalny z zakupem pasty do rąk albo ręczników.  Nie ma innych kosztów licencyjnych.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo,

 

Jako importer pojazdów Subaru jesteśmy zobligowani do promowania oryginalnych części zamiennych. W takim przypadku możemy przypisać tylko 4szt czujników TPMS do konkretnego pojazdu (sam samochód nie daje możliwości przypisania drugiego kompletu). Ponadto każdy czujnik TPMS ma swój indywidualny kod, dzięki temu system dokładnie wie o poziomie ciśnienia w ogumieniu.  

 

Natomiast na rynku zewnętrznym można zakupić tzw. "klony" TPMSów, dzięki którym możemy powielać czujniki przypisane do systemu samochodu. W tym miejscu pragnę jeszcze raz podkreślić, że jako przedstawiciel producenta w Polsce nie możemy promować technologii innej niż zalecanej przez Subaru.  

 

Z poważaniem

DT

     

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2022 o 10:05, DZIAŁ TECHNICZNY napisał(a):

Szanowni Państwo,

 

Jako importer pojazdów Subaru jesteśmy zobligowani do promowania oryginalnych części zamiennych. W takim przypadku możemy przypisać tylko 4szt czujników TPMS do konkretnego pojazdu (sam samochód nie daje możliwości przypisania drugiego kompletu). Ponadto każdy czujnik TPMS ma swój indywidualny kod, dzięki temu system dokładnie wie o poziomie ciśnienia w ogumieniu.  

 

Natomiast na rynku zewnętrznym można zakupić tzw. "klony" TPMSów, dzięki którym możemy powielać czujniki przypisane do systemu samochodu. W tym miejscu pragnę jeszcze raz podkreślić, że jako przedstawiciel producenta w Polsce nie możemy promować technologii innej niż zalecanej przez Subaru.  

 

Z poważaniem

DT

     

 

W przypadku SUBARU klonowanie czujników nie ma sensu ze względu na napęd AWD oraz konieczność rotowania kół pomiędzy przednią i tylną osią w celu utrzymania równomiernego zużycia opon. Nic nie stoi na przeszkodzie posiadać dwa komplety kół z oryginalnym czujnikami i każdorazowe przypisywanie ich do samochodu, z czego wielu klientów korzysta. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Outbacka 2021< nie ma możliwości zapisania dwóch kompletów czujników. Do tego doszedłem jak wymieniłem koła na zimowe z nowym kompletem oem-owych czujników (wywalało błąd, ASO musiało wpisać nowe czujniki).

 

Ciekawi mnie jednak fakt że mając koła letnie i robiąc czterokrotną rotację kół (a więc co ok dwa miesiące koła zmieniały swoje położenie zgodnie z wzorem z intrukcji) auto nigdy nie wymagało ponownego programowania i po przejechaniu kilku kilometrów samo uczyło się nowych pozycji kół.

 

Jak to możliwe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dirkdiggler napisał(a):

W przypadku Outbacka 2021< nie ma możliwości zapisania dwóch kompletów czujników. Do tego doszedłem jak wymieniłem koła na zimowe z nowym kompletem oem-owych czujników (wywalało błąd, ASO musiało wpisać nowe czujniki).

 

Ciekawi mnie jednak fakt że mając koła letnie i robiąc czterokrotną rotację kół (a więc co ok dwa miesiące koła zmieniały swoje położenie zgodnie z wzorem z intrukcji) auto nigdy nie wymagało ponownego programowania i po przejechaniu kilku kilometrów samo uczyło się nowych pozycji kół.

 

Jak to możliwe?

 

 

jakiś cyrk z tymi TPMS w Subaru :facepalm:

w Suzuki mam chyba 5 zestawów kół, czujniki z ali (po ~160 zł. za kompl., a do niedawna jeszcze tańsze ;) ) same się dogadują z autem... podobnie w Kii

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Użytkownik powininen być zwolniony z obowiązku martwienia się o rzeczy drobne a czynności obsługowe powinny zamykać się w regularnych serwisach. Auto fajne to auto nieangażujące technicznie ponad ustalone wymagania serwiowe. Tankujesz, dbasz, serwisujesz zgodnie z harmonogramem, jeździsz. 

 

Tu producent nie przewidział, że można mieć dwa komplety kół do auta i nimi żonglować dwa razy w roku:rolleyes: więc poza wizytami przeglądowymi należy dodatkowo dwa razy do roku zasuwać do ASO na programowanie czujników albo jeździć z niedziałającym systemem i kontrolką >

To brzmi jak pionierskie rozwiazanie prototypowe z lat 90-tych.

Lubimy Subaru za prostotę rozwiązań i pewien konserwatyzm konstrukcyjny , no ale bez przesady :biglol:

 

Wiadomo, że są aftermarkety, które rozwiązują ten temat ale  to producent powinien tak to wymyśleć, że dostaje się od niego dobre działające rozwiązanie oemowe. Wtedy jak wszystko jest OK to i cena nie boli i sprzedaż jest. Nie szuka się rozwiazań na aliexpr

 

Jakby auto miało możliwość zapisania dwóch kompletów tmps i np przełączania z poziomu komputera użytkownika (zima/lato) to 90% uciążliwości byłaby rozwiazana.

Pozostała by wówczas już tylko jedna drobna niedogodność co z kołem zapasowym:biglol:

 

Wciaż jestem ciekaw jak auto sie odnajduje po rotacji kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2022 o 10:05, DZIAŁ TECHNICZNY napisał(a):

Jako importer pojazdów Subaru jesteśmy zobligowani do promowania oryginalnych części zamiennych. W takim przypadku możemy przypisać tylko 4szt czujników TPMS do konkretnego pojazdu (sam samochód nie daje możliwości przypisania drugiego kompletu).

 

Niestety po raz kolejny Subaru udowadnia, że jest producentem, który z uporem maniaka trzyma się kurczowo nieżyciowych rozwiązań, mając wygodę użytkownika na dużo dalszej pozycji.

 

Dokładnie 7 lat temu miałem ten sam problem. Kupiłem pierwsze Subaru wyposażone w fabryczne czujniki i przy zakupie drugiego kompletu kół dowiedziałem się o konieczności ganiania do ASO w celu przeprogramowania komputera. Dodatkowe dwie wizyty w roku to duży problem, zwłaszcza przy tak małym nasyceniem autoryzowanymi stacjami, zdecydowałem się więc na klony. Wulkanizator jak usłyszał, że poszukuję klonów do Subaru, od razu powiedział, że nie będzie łatwo, bo system odstaje od szeroko rozumianej światowej normy i nie wszystkie klony chcą współpracować. Nie pomylił się, pierwszy komplet odmówił współpracy. Pojechałem na nowych kołach bez czujników. Wybitny system w wykonaniu Subaru już po 20 km zorientował się, że czujniki z nami nie jadą... bezpieczeństwo przede wszystkim - żenujące.

Szanowni Państwo - 7 lat w motoryzacji, to jest więcej niż epoka. Trzeba się otrząsnąć i iść za głosem rozsądku, oczekiwaniem klientów i rozwojem technologii, bo inaczej zagłosują oni swoimi pieniędzmi gdzie indziej.

 

W dniu 23.11.2022 o 10:05, DZIAŁ TECHNICZNY napisał(a):

Natomiast na rynku zewnętrznym można zakupić tzw. "klony" TPMSów, dzięki którym możemy powielać czujniki przypisane do systemu samochodu. W tym miejscu pragnę jeszcze raz podkreślić, że jako przedstawiciel producenta w Polsce nie możemy promować technologii innej niż zalecanej przez Subaru.

 

Możecie założyć np. aftermarketowy hak holowniczy a czujników już nie? Gdzie tu sens i logika?

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2022 o 11:05, DZIAŁ TECHNICZNY napisał(a):

Szanowni Państwo,

 

Jako importer pojazdów Subaru jesteśmy zobligowani do promowania oryginalnych części zamiennych. W takim przypadku możemy przypisać tylko 4szt czujników TPMS do konkretnego pojazdu (sam samochód nie daje możliwości przypisania drugiego kompletu). Ponadto każdy czujnik TPMS ma swój indywidualny kod, dzięki temu system dokładnie wie o poziomie ciśnienia w ogumieniu.  

Reasumując,nie ma najmniejszego sensu posiadanie drugie kompletu kół i każdorazowo należy zmieniać tylko same opony lato/zima.

Zakup dodatkowych 4 felg i czujników to wyrzucanie pieniędzy w błoto jeżeli ma to kompletnie nie działać,

lub

każdorazowo zawijać się w serwisie na zaprogramowanie drugiego zestawu kół po wymianie,co jest mało praktyczne,zabiera czas i pieniądze.

 

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, olo11 napisał(a):

Reasumując,nie ma najmniejszego sensu posiadanie drugie kompletu kół i każdorazowo należy zmieniać tylko same opony lato/zima.

Zakup dodatkowych 4 felg i czujników to wyrzucanie pieniędzy w błoto jeżeli ma to kompletnie nie działać

 

Jak uda się sklonować, to działa i to bardzo dobrze. Słabe jest to, że producent / importer / serwisy nie chcą wspierać tej wygodnej dla klienta opcji.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, spawalniczy napisał(a):

 

Jak uda się sklonować, to działa i to bardzo dobrze. Słabe jest to, że producent / importer / serwisy nie chcą wspierać tej wygodnej dla klienta opcji.

 

w FXT miałem systemowo odłączone to dziadostwo (a z tego co wiem, to niektóre ASO w PL też to robiły, np. w przypadku STi), bez chwili zwątpienia znowu bym to zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał(a):

 

w FXT miałem systemowo odłączone to dziadostwo (a z tego co wiem, to niektóre ASO w PL też to robiły, np. w przypadku STi), bez chwili zwątpienia znowu bym to zrobił

Nie wiem czy w FXT i STI funkcjonalność TPMS nie ograniczała się tylko do samej lampki. Natomiast w obecnych autach jest pełny podgląd ciśnienia w każdym z kół, który jest aktualizowany co 200-300 metrów - działa to bardzo sprawnie. Też nie rozumiem co za problem dla producenta umożliwić zakodowanie dwóch kompletów kół, ale widocznie jakiś księgowy uznał, że tak będzie lepiej... dla korporacji. Ale klony są dostępne, działają, więc problemu jakby nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał(a):

Nie wiem czy w FXT i STI funkcjonalność TPMS nie ograniczała się tylko do samej lampki. Natomiast w obecnych autach jest pełny podgląd ciśnienia w każdym z kół, który jest aktualizowany co 200-300 metrów - działa to bardzo sprawnie

Jest bardzo możliwe,że to system pośredni,bez czujników ciśnienia w kołach,występuje takowy w niektórych rocznikach na rynku US/CAN,potwierdzone organoleptycznie ( brak w menu pozycji z kontrolą ciśnienia w poszczególnych kołach oraz fizyczny brak czujników na felgach ) 

Jest tylko kontrolka na desce rozdzielczej.

Szczerze,jeżeli są z tym problemy nie natury technicznej tylko marketingowo-wizerunkowej to mogę się obejść bez tych czujników.

Może i fajnie jest kiedy auto jest naszpikowane gadżetami ułatwiającymi eksploatację i poprawiajacymi bezpieczeństwo, ale niech to wszystko będzie okraszone odrobiną dobrej woli ze strony producenta/importera żeby zaspokoić wymagania klientów.

Jestem przeszczęśliwy bez tego wynalazku:yahoo:

 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, olo11 napisał(a):

Jestem przeszczęśliwy bez tego wynalazku:yahoo:

Niestety TPMS jest w wymaganiach homologacji aut w UE od bodaj jesieni 2014 roku, a diagności pewnie nie są w stanie tego weryfikować (podobnie jak kopcących samochodów). No ale kiedyś mogą... :rolleyes:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał(a):

No ale kiedyś mogą

Auto sprowadzone indywidualnie( przez osobę fizyczną) nie musi posiadać świadectwa homologacji EU,a jedynie dopuszczenie do ruchu zgodnie z polskimi przepisami,czyli rozszerzony pierwszy przegląd dopuszczający do rejestracji w kraju,także mogą sobie sprawdzać;)

Cały ten biznes ze sprowadzaniem aut już dawno przestałby istnieć,a ma się całkiem dobrze,może poza "drogim dolarem"

Czy ja gdzieś napisałem że nie mam TPMS,nie,nie mam czujników w kołach.:mrgreen:

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...