Skocz do zawartości

Nowy Subaru Levorg MY2019


Topi

Rekomendowane odpowiedzi

Wow, tego się nie spodziewałem. Ponoć ca. W połowie roku trafi do sprzedaży w Europie Levorg MY19 z silnikiem ATMOSFERYCZNYM zamiast 1.6 DIT że względu na nową normę. Nowy będzie również system multimedialny i ulepszone zawieszenie. Nowy silnik będzie "widoczny" przez brak wlotu powietrza. Ma to być znany 2.0i o mocy 150 koni znany z Forestera połączony z CVT. Nie ma zmianki, czy z wtryskiem bezpośrednim czy nie. Czy może Dyrekcja coś wie na ten temat? 

http://www.auto.cz/subaru-levorg-2019-facelift-misto-turbomotoru-docka-atmosferickeho-dvoulitru-poznate-kapoty-127181

Edytowane przez Topi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, przemekka napisał:

Przynajmniej będzie mniej palił. ;)

Czy ja wiem? Żeby to jakoś jechało trzeba będzie kręcić na czerwone....

Żałość... takie fajne auta i bez silników... :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minutes ago, Michał W. said:

Wygląda równie dobrze jak poprzedni ale z pewnością straci na dynamice.

 

Tylko szkoda tego wlotu powietrza, albo półki jak to moja żonka określa :)

Podejrzewam, że to ma związek z bezpieczeństwem pieszych a nie zmianą silnika.

22 minutes ago, Tsunetomo said:

Czy ja wiem? Żeby to jakoś jechało trzeba będzie kręcić na czerwone....

Żałość... takie fajne auta i bez silników... :(

 

 

Może według oficjalnych danych będzie niższe spalanie, ale w rzeczywistości tak jak piszesz, trzeba będzie kręcić. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Topi napisał:

Wow, tego się nie spodziewałem. Ponoć ca. W połowie roku trafi do sprzedaży w Europie Levorg MY19 z silnikiem ATMOSFERYCZNYM zamiast 1.6 DIT że względu na nową normę. Nowy będzie również system multimedialny i ulepszone zawieszenie. Nowy silnik będzie "widoczny" przez brak wlotu powietrza. Ma to być znany 2.0i o mocy 150 koni znany z Forestera połączony z CVT. Nie ma zmianki, czy z wtryskiem bezpośrednim czy nie. Czy może Dyrekcja coś wie na ten temat? 

http://www.auto.cz/subaru-levorg-2019-facelift-misto-turbomotoru-docka-atmosferickeho-dvoulitru-poznate-kapoty-127181

 

Może mi się wydaje, ale jedynie pierwsze zdjęcie przedstawia nowy model (bez wlotu). Wszystkie pozostałe elementy wyglądają niemal identycznie (poza stacją, która różni się minimalnie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Topi napisał:

 

Tylko szkoda tego wlotu powietrza, albo półki jak to moja żonka określa :)

Podejrzewam, że to ma związek z bezpieczeństwem pieszych a nie zmianą silnika.

Zdecydowanie chodzi o bezpieczeństwo pieszego. Odkąd wprowadzono ten parametr w testach bezpieczeństwa każdy producent próbuje poprawić swoje notowania. Volvo wprowadziło zewnętrzną poduszkę powietrzną a Subaru likwiduje wlot powietrza

3 minuty temu, xemir napisał:

 

Może mi się wydaje, ale jedynie pierwsze zdjęcie przedstawia nowy model (bez wlotu). Wszystkie pozostałe elementy wyglądają niemal identycznie (poza stacją, która różni się minimalnie). 

Masz rację. Na dalszych zdjęciach jest wersja z wlotem z 2018r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Tesla napisał:

Bezpieczeństwo jedno, a zmiana silnika to drugie.
Jak silnik jest bez turbo, to nie ma intercoolera, to i wlot na masce niepotrzebny.

Forester XT 2018 ma turbo a nie ma wlotów. Wcześniej w Subaru tak było, że można było rozpoznać czy jest uturbione po wlocie, teraz wloty odchodzą do historii marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne... pomimo wielkiej sympatii do marki z taką ofertą silnikową nie mam czego szukać w salonach Subaru... pozostają starsze modele jako użwyki.

Pewnie, bo EU, bo dla nich to nie jest rynek etc. Jeśli firma się nie interesuje "mną" to ja na siłę nie będę szukał jej produktów za granicą. Aż tak znakomite nie są...

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli kurs USD nie poszybuje w gore, za kilka lat bedzie z czego wybierac na rynku aut 3-5 letnich: OBK 3.6*, WRX, Ascent...

 

*np. u nas juz teraz ceny sa b.niezle - za ~15-16k euro mozna miec kilkuletnie auto (owszem, z pewna przeszloscia wypadkowa, ale to tylko kwestia odnalezienia odp. egzemplarza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Subaru nie dostosowały się jeszcze do przepisów EU i specjalnie się z tym nie śpieszą bo to i tak niewielka część ich sprzedaży. Większość modeli skierowana jest do amerykańskich odbiorców i nie jest to wcale takie złe. Obawiam się, że za kilka lat większość producentów priorytetowo potraktuje rynek chiński i dopiero wtedy zobaczymy wynalazki stylistyczne i funkcjonalne zgodne z ich gustami i oczekiwaniami. A u nas wiadomo, coraz dalej od świata i przez przepisy i coraz mniejsze znaczenie dla gospodarki na świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Kukson napisał:

Niewielka ilość sprzedaży to raz, a dwa UE co chwile wymyśla coraz głupsze przepisy przez co Subaru nie może nam nic fajnego zaoferować :/

Dokładnie. Dla fanów marki pozostaje:

Kupić nowe Subaru i nauka eko jazdy

Kupować używane

Prywatny import że Stanów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy przepisami ale raczej problem w tym że niestetu Subaru olewa rynek EU i nie ma tu żadnej sensownej długofalowej polityki, bo jak już coś zrobią, to logiki w tym nie widać. Po co było wprowadzanie na rynek diesla albo silnika 1,6 DIT na potrzeby jednego jedynego modelu, a wszystko wycofane po kilku latach, czyli stracone inwestycje. Poza tym brak własnej sieci sprzedaży (centrali krajowych), z czym wiąże się np. brak reklamy (widzieliście kiedyś w Polsce reklamę Subaru w mediach o większym zasięgu? nie przypominam sobie). Więc póki koncern nie zdecyduje się tu wejść na poważnie to będzie tylko malejąca nisza albo w ogóle nic. A przecież takie marki jak Mitsubishi czy Mazda nie są wcale gigantami pod względem ilości produkowanych aut, a jakoś sobie radzą w EU. Mazda kilka lat temu w Polsce w ogóle nie istniała, weszli na rynek, mają długofalową koncepcję z silnikami o większej pojemności no i w efekcie sprzedają w samej Polsce kilkanaście tysięcy aut rocznie...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, GREGG napisał:

 A przecież takie marki jak Mitsubishi czy Mazda nie są wcale gigantami pod względem ilości produkowanych aut, a jakoś sobie radzą w EU. Mazda kilka lat temu w Polsce w ogóle nie istniała, weszli na rynek, mają długofalową koncepcję z silnikami o większej pojemności no i w efekcie sprzedają w samej Polsce kilkanaście tysięcy aut rocznie...

Patrząc na to z mojego subiektywnego punktu widzenia to nie wiem czy mi zależy na popularyzacji marki. Lubię Subaru za to, że podąża swoją często wyboistą droga. Ma inny napęd, silniki nawet systemy bezpieczeństwa (eyesight) robią po swojemu i za to ich cenię. Skutkuje to małą ilością aut Subaru na ulicach i to też mi się podoba. Ma to oczywiście swoje wady tj. skromna oferta silników itp., trudno.

Ale to moje prywatne zdanie, nie jestem typowym klientem rynku motoryzacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę więcej informacji na ten temat 

https://www.blick.ch/auto/news_n_trends/endlich-wieder-neues-vom-4x4-pionier-partylaune-bei-subaru-id15146579.html

Przedstawienie w marcu w Genewie, w sprzedaży od maja ponoć. Poprawione zawieszenie, ma być bardziej komfortowo. System multimedialny na tych zdjęciach wygląda tak samo a niby miał być ten co ten sam, co w XV. Zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, kamilgt said:

Po prostu mini lifting, ciekawe kiedy będzie całkiem nowy model.

 

Według jakichś tam informacji jakiś czas temu, nowy Levorg miał być przedstawiony w 2019 (stąd ten tytuł), ale zaczynają się pokazywać informacje, że dopiero w przyszłym roku, możliwe że w Tokio chyba w styczniu 2020. Opóźnienie jest ponoć spowodowane nową wersją EyeSight v. 4, w które ma być nowy Levorg wyposażony, ale prace nad tym systemem się przeciągają

Edytowane przez Topi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nawet jak będzie EyeSight 9.0 z silnikiem 2.0 wolno ssącym to sorry... choć EyeSight to genialny wynalazek, to auto powinno jeździć, a nie się przemieszczać...

zalosc Subaru... :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...