Skocz do zawartości

Nowy Subaru Levorg MY2019


Topi

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj jest trochę więcej info na jego temat:https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/subaru-levorg-2-0l-navrat-ke-korenum_46863.html

  • Bardziej komfortowe zawieszenie, kosztem prowadzenia w zakrętach
    The front and rear shock absorbers are newly adjusted, with which the electric power steering has been matched. 
    New dampers have the benefit of curving body bends as well as bending and tilting when changing dynamics in the longitudinal direction. But at the same time, it shows a higher level of comfort.
    On test tracks covered with snow cover, the ability of the chassis to effectively absorb surface roughness has been clearly demonstrated, with confidence to keep body movements under control while offering more comfort. More comfort has proved to be one of the great changes that once again remembered the above-mentioned predecessor.
  • ES 2.0
    As part of the model changes, Subaru has introduced the latest EyeSight version of Leopard 2.0, which is able to identify pedestrians and cyclists moving in the same direction as the vehicle.
  • Nowe naglosnienie
    A new generation of audio and navigation systems designed for online updating with better voice command recognition are also set up (in English).
  • Android Audio i Car play
    Already the basic version of the new 6.5-inch screen systems will feature Apple CarPlay and Android Auto, with several versions of navigation systems, including Waze (CarPlay).
  • Prześwit podają na 135mm (wcześniej miał tyle na felgach 17'')
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, xemir said:

Tutaj jest trochę więcej info na jego temat:https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/subaru-levorg-2-0l-navrat-ke-korenum_46863.html

  • Bardziej komfortowe zawieszenie, kosztem prowadzenia w zakrętach
    The front and rear shock absorbers are newly adjusted, with which the electric power steering has been matched. 
    New dampers have the benefit of curving body bends as well as bending and tilting when changing dynamics in the longitudinal direction. But at the same time, it shows a higher level of comfort.
    On test tracks covered with snow cover, the ability of the chassis to effectively absorb surface roughness has been clearly demonstrated, with confidence to keep body movements under control while offering more comfort. More comfort has proved to be one of the great changes that once again remembered the above-mentioned predecessor.
  • ES 2.0
    As part of the model changes, Subaru has introduced the latest EyeSight version of Leopard 2.0, which is able to identify pedestrians and cyclists moving in the same direction as the vehicle.
  • Nowe naglosnienie
    A new generation of audio and navigation systems designed for online updating with better voice command recognition are also set up (in English).
  • Android Audio i Car play
    Already the basic version of the new 6.5-inch screen systems will feature Apple CarPlay and Android Auto, with several versions of navigation systems, including Waze (CarPlay).
  • Prześwit podają na 135mm (wcześniej miał tyle na felgach 17'')

 

Ciekawy artykuł. 

Ciekawostka (jak dla mnie) to jest to wersja 2.0i bez wtrysku bezpośredniego, dzięki czemu spełnia najnowszą normę 6D temp. I wagę podają 1500 kg, co byłoby trochę mniej niż dotąd. Może jednak się skuszę na jazdę próbną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Topi napisał:

 

Ciekawy artykuł. 

Ciekawostka (jak dla mnie) to jest to wersja 2.0i bez wtrysku bezpośredniego, dzięki czemu spełnia najnowszą normę 6D temp. I wagę podają 1500 kg, co byłoby trochę mniej niż dotąd. Może jednak się skuszę na jazdę próbną. 

Interesujące i patrząc z punktu widzenia użytkownika zdecydowanie lepsze moim zdaniem niż DI + GPF. To najprostsza droga na emisje w EU jednak bardzo niechętnie wybierana przez większość producentów. Jeśli się to potwierdzi to duży plus dla Subaru.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Than_Junior napisał:

 

w zacytowanym angielskim tekscie jest inaczej: bardziej komfortowe zawieszenie, wcale nie (!) kosztem prowadzenia w zakretach :)

 

Hmm, może mój Angielski jest za słaby, ale moja interpretacja tłumaczenia przez Googla z CZ na ANG poniższego fragmentu było inne:

 

New dampers have the benefit of curving body bends as well as bending and tilting when changing dynamics in the longitudinal direction.

 

Czyli, w nowej wersji mamy lepszy komfort i stabilność w zakrętach pod kontrolą, jednak dynamiczna zmiana kierunku może skutkować przechylaniem się pojazdu.

W skrócie - nie będzie już tak zwinny jak poprzednia generacja.

 

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, xemir said:

 

Hmm, może mój Angielski jest za słaby, ale moja interpretacja tłumaczenia przez Googla z CZ na ANG poniższego fragmentu było inne:

 

New dampers have the benefit of curving body bends as well as bending and tilting when changing dynamics in the longitudinal direction.

 

Czyli, w nowej wersji mamy lepszy komfort i stabilność w zakrętach pod kontrolą, jednak dynamiczna zmiana kierunku może skutkować przechylaniem się pojazdu.

W skrócie - nie będzie już tak zwinny jak poprzednia generacja.

 

 

No właśnie, że nie. Jak się tłumaczy z jednego języka na inny po to, żeby potem jeszcze na kolejny, to niestety otrzymujemy taki rezultat :P

Ja rozumiejąc czeskiemu mogę powiedzieć, że poprawiono komfort, ale nie kosztem stabilności. Wręcz przeciwnie ma być jeszcze mniejsze przechylanie pojazdu na zakrętach, czy przy hamowaniu lub przyśpieszaniu. 

Zatem chyba nic nie straci na zwinności. 

Edytowane przez Topi
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 hours ago, aflinta said:

Nie powinien, bo moim skromnym zdaniem obecny Levorg nie prowadził się lepiej od Imprezy na nowej platformie.

 

Właśnie, oprócz mocy to tylko ta jedyna rzecz mnie martwi. Czy warto inwestować w auto, które jeszcze nie stoi na SGP? Tym bardziej, że jak piszesz można odczuć różnice porównując z Imprezą. Czy zaczekać na nową generację Levorg (o ile będzie w Europie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2019 o 14:50, Topi napisał:

 

No właśnie, że nie. Jak się tłumaczy z jednego języka na inny po to, żeby potem jeszcze na kolejny, to niestety otrzymujemy taki rezultat :P

Ja rozumiejąc czeskiemu mogę powiedzieć, że poprawiono komfort, ale nie kosztem stabilności. Wręcz przeciwnie ma być jeszcze mniejsze przechylanie pojazdu na zakrętach, czy przy hamowaniu lub przyśpieszaniu. 

Zatem chyba nic nie straci na zwinności. 

Zwinny z 156 końmi pod maską...  sorry, ale nie rozumiem tej koncepcji... :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te 156 koni to ogólnie nie jest mało, gdyby to był zwykły kompakt to ok. Stety/niestety ma AWD i skrzynię automatyczna. 1.6 dit był niezbyt szybki, ale coś tam się działo.

 

Problemem Subaru jest gigantyczny postęp wszystkich innych marek, dziś średni kompakt ma 120-150 konny silnik z turbo, prowadzi się dobrze mimo ośki to i ludzie po Subaru spodziewają się, że będzie jeździło lepiej niż konkurencja. Kiedyś przewaga była wyraźna dzisiaj już niekoniecznie. Oprócz tego potaniały marki premium (Audi a3, bmw1 czy merc a/gla) więc ludzie mają spory wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, msi napisał:

Problemem Subaru jest gigantyczny postęp wszystkich innych marek

Problemem Subaru jest emisja flotowa wynikająca z braku małych lekkich aut z napędem na jedno koło i diesli na naszym rynku - tylko dzięki temu reszta może pozwolić sobie na tak bogatą ofertę. Bokser też nie sprzyja ekonomii produkcji. No i nie zapominajmy o skali - Subaru ze swoją wielkością produkcji zamyka zdaje się pierwszą dwudziestkę producentów. Jednak bez boksera i 4x4 Subaru straci rację bytu (choć Imprezę FWD można nawet kupić i ktoś to robi, skoro produkują). 

4 godziny temu, Topi napisał:

Czy warto inwestować w auto, które jeszcze nie stoi na SGP? Tym bardziej, że jak piszesz można odczuć różnice porównując z Imprezą.

Każdy ma inne priorytety i doświadczenia. U mnie Levorg nie miał łatwo, bo dosiadałem go na torze po kilkudniowym obcowaniu z STI - moje wrażenie było takie, że był to mułowaty ponton. Z kolei nowa impreza charakterystyką prowadzenia przypominała mi STI... ale silnik oczywiście nie ten. Choć, jak przewiózł mnie Siemanko po torze (nową imprezą) to wrażenie muła szybko odeszło w niepamięć ;)

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aflinta napisał:

U mnie Levorg nie miał łatwo, bo dosiadałem go na torze po kilkudniowym obcowaniu z STI - moje wrażenie było takie, że był to mułowaty ponton. Z kolei nowa impreza charakterystyką prowadzenia przypominała mi STI... ale silnik oczywiście nie ten. Choć, jak przewiózł mnie Siemanko po torze (nową imprezą) to wrażenie muła szybko odeszło w niepamięć ;)

 

 

U mnie miał łatwiej, bo porównując do poprzedniej E-klasy ze 122 kucy (z których tak może z 2/3 jeszcze pracowała) to te niecałe 170 w Levorgu robiły z niego rakietę (BTW, po przejechaniu nim 15 tyś tylko raz kręciłem do odcinki i to raczej z ciekawości niż z konieczności).

Mianem "mułowatego pontona" mogłem ochrzcić raczej tę E-klase, szczególnie ja się do niej przesiadałem z go-karta -  musiałem wówczas szczególnie uważać na pierwszych kilku zakrętach, żeby się nie zabić.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Jestem tu zupełnie nowy. Po prostu po paru ładnych latach przyszedł czas pomyślunku o nowym wozie. Nigdy nie byłem maniakiem Subaru, ale jakoś przypadkiem przeglądając oferty dilerów zwróciłem uwagę na Levorga. Na ulicy to auto widziałem tylko raz. Nabył je niedawno weterynarz, u którego mój zwierzak jest częstym pacjentem ;). Gadałem z gościem i jest bardzo zadowolony. To on mnie poinformował, że Subaru zaprzestało produkcji tego modelu. Potem natrafiłem na Wasze forum. Szczerze mówiąc napaliłem się trochę na to auto jak szczerbaty na suchary ;) i też z niecierpliwością oczekuje nowej wersji silnikowej Levorga. Tym bardziej, że na żywo wygląda rewelacyjnie, o wiele fajniej niż na zdjęciach. 

Przeczytałem wszystkie Wasze informacje w tym wątku. Jak dla mnie 2.0 150hp  to spoko opcja, bo nie jestem typem rajdowca, a raczej drogowego emeryta (choć jakiś stary chyba nie jestem :)). Na pewno to jest lepsza opcja niż jakieś 1.5l. 

Nurtuje mnie jeszcze tylko jedno, a mianowicie ceny nowej wersji. Czy wiecie coś na ten temat? Jeżeli zostały by na tym samym poziomie to OK.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Satyr napisał:

Jak dla mnie 2.0 150hp  to spoko opcja, bo nie jestem typem rajdowca, a raczej drogowego emeryta (choć jakiś stary chyba nie jestem :)). Na pewno to jest lepsza opcja niż jakieś 1.5l. 

w chwili obecnej na stronie SIP wisi jeszcze parę foresterów z silnikiem 2.0i wolnossacym skrzynia cvt i ES w bardzo  dobrej cenie 118,5k pln . Są to ostatnie sztuki starego modelu bo w 2019 wchodzi następca ale dopracowane i wyciszone jak żadne inne Forki  i nie maja filtra GPF .-  Może warto się zainteresować w szczególności ze dzięki prześwitowi forek jest ultra uniwersalnym autem. 

https://samochody.subaru.pl/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Karas napisał:

w chwili obecnej na stronie SIP wisi jeszcze parę foresterów z silnikiem 2.0i wolnossacym skrzynia cvt i ES w bardzo  dobrej cenie 118,5k pln . Są to ostatnie sztuki starego modelu bo w 2019 wchodzi następca ale dopracowane i wyciszone jak żadne inne Forki  i nie maja filtra GPF .-  Może warto się zainteresować w szczególności ze dzięki prześwitowi forek jest ultra uniwersalnym autem. 

https://samochody.subaru.pl/

                                                       

 

Nie przeczę, Forester to auto ciekawe. Jednak, jako że czas mnie nie goni to poczekam na rozwój sytuacji. Jestem na etapie rozglądania się i zbierania informacji. Przynam, że Subaru zyskuje u mnie coraz mocniejszą pozycję i mam ochotę zgłębiać temat coraz bardziej.

Edytowane przez Satyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Satyr napisał:

Nie przeczę, auto ciekawe. Jednak jako, że czas mnie nie goni to poczekam na rozwój sytuacji. Jestem na etapie rozglądania się i zbierania informacji. Przynam, że Subaru zyskuje u mnie coraz mocniejszą pozycję. 

Początek roku to dobry moment na zakup nowego auta z powodu wyprzedaży poprzedniego rocznika. Poprzedniego Outbacka kupiłem w lutym i miałem około 18 tyś. rabatu, teraz w styczniu na Forestera dostałem 15 tyś. +  lepiej wyposażona wersja niż w oficjalnym polskim cenniku (kilka ciekawych dodatków - podobno egzemplarz konfigurowany na inny rynek europejski) oraz w obu przypadkach zgodnie z coroczną Akcją Zima komplet porządnych opon zimowych gratis.

Warto więc przyśpieszyć decyzję lub ewentualnie zaczekać do przyszłorocznych wyprzedaży. W okresie letnim najpewniej w gratisie dostaniesz dywaniki, które ja też dostałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, OBK CVT napisał:

 

ja bym poczekal do 2029 roku bo wtedy subaru wprowadzi nawiewy w tunelu

 

tapatalked

 

Co roku coś fajnego dodają. ;) 

Pamiętam jak w zamierzchłych czasach na początku lat osiemdziesiątych cała moja rodzina czekała przez lata, wpłacając przedpłaty na Syrenkę nasz upragniony samochód, który miał odmienić nasze życie. I odmienił choć w międzyczasie przestali ją produkować i zaproponowano nam dopłatę do jednego z pierwszych na rynku trzydrzwiowego coupe kombi produkcji niemieckiej - czyli Trabanta kombi :)

Pamiętam jaki wydawał się nam nowoczesny przy Syrence, choć nie miał nawiewów z tyłu to śmigaliśmy nim po kraju i byliśmy szczęśliwi.

W skali moich pierwszych motoryzacyjnych wspomnień rok 2029 wydaje się bardzo bliski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...