Przecier Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) Jeszcze raz witam wszystkich, od ponad tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem czarnego Subaru Legacy 2.0R 165km z 2006r z instalacją gazową. Subaraka przywiozłem samemu z Niemiec po wcześniejszym sprawdzeniu historii, chciałem mieć pewność, że nie było bite. Wielkie podziękowania dla Bob Car Serwis za fachową pomoc przy kupnie auta https://www.facebook.com/bobcarservice/ Foty z komisu w którym kupowałem auto: Legacy jest w bardzo dobrym stanie ogólnie, w zawieszeniu wszystko igła tak jak w silniku/napędach i wnętrzu autka wszystko działa jak trzeba, wiadomo jak na auto które ma już 12 lat zawsze się coś znajdzie, u mnie też tak jest a dokładniej autko ma delikatne przecierki na każdym z rogów, mam nadzieje, że jak już się zacznie wiosna to uda mi się większość za polerować, w jednym miejscu jest głębsza rysa na prawym tylnym nadkolu, ale już dziś rozmawiałem z moim lakiernikiem powiedział mi że to pikuś i na wiosnę zrobimy Subarynka dziś miała wymienione wszystkie filtry i płyny no poza płynem hamulcowym ( na to jeszcze przyjdzie czas ), co prawda mieliśmy małą zagadkę bo nie było wiadomo jaki był olej zalany ostatnio do silnika, bo z papierów od 40tys km nie wynikało już nic ( brak wpisów w książce serwisowej, brak naklejki itp. ), więc poszliśmy bezpieczniejszą drogą i zalaliśmy "Valvoline RACING VR1 10W-60". Postaram się na bieżąco aktualizować co i jak robię i modyfikuje w Subarynce, bo mam trochę planów. Na sam początek zmiana układu wydechowego na coś co chodzić będzie jak Subaru a nie Szmelcwagen Golf 1.6 bo teraz jest wszystko seria ale spokojnie wydechy już zamówione Ciekawe jak to będzie gadać a kolektor będziemy sami budować, oczywiście różnoodległościowy ( jak ktoś ma jakieś rady z chęcią wysłucham ). To tyle na tą chwile Pozdrawiam ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Doszedłem do wniosku że dodając aktualizacje prac w moim Legacy będę dodawał tu do pierwszego posta jako edycja, tak aby było wszystko w jednym miejscu. Mam nadzieje że to się sprawdzi Więc tak felgi już wiecie jakie na zime zakupiłem ale dodam aby też się tu znalazły. A dziś przyszły wydechy, są piękne ale chyba ku..... trochę przesadziłem heheheh..... będzie głośno !!! Zaznaczam, że lobię głośne auta, zostało mi z rajdówek. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ No to oponki są na zimę No i świnki chyba też trzeba mieć???? czy się mylę??? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dobra mała zmiana planów co do felg. teraz na zimę będą takie A tamte felgi idą do sprzedania jak by ktoś chętny się znalazł to za 850zł puszcze. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- No to Fele na zimę założone, nie obyło się bez problemów bo to felgi ze Skody Octawi RS, a tam gniazda na nakrętki w feldze są typu KULA a normalnie to jest STOŻEK, niby nic ale dostać nakrętki 12x1.25 typu KULA to już wyczyn więc dziś musiałem 100km w jedną stronę cisnąc po komplet nakrętek Efekt taki --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dodaje fotki tak to wygląda, kurde nie wiem ale mi się podoba strasznie na tych felach Musze tylko nowe ramki na rejestracje kupić bo jak poszalałem trochę po placu na tych to potem rejestracje musiałem szukać w śniegu i dlatego chwilowo na trytki zpiełem je ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- No to powoli kompletuje części do nowego układu wydechowego:) Dziś dotarł kolektor z WRXa i bandaż ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- No to jestem po zabiegu zmiany kolektora i wydechów, postaram się na szybkiego opisać co i jak zrobiliśmy i pokazać wam efekt końcowy Zaczynamy. Założenie tego zabiegu było, że ma BULGOTAĆ, nie być strasznie głośne i nie stracić na mocy za bardzo. Niby nie do osiągnięcia, a jednak sami zobaczcie Jak wiecie kupiłem kolektor różnoodległościowy z Subaru Imprezy WRX z 2008r o taki jak wyżej w poście i po cichu liczyłem, że będzie jak z szafkami z IKEA się przyłoży i będzie pasował ( wiedziałem że wyjście na Turbo trzeba będzie zmienić,ale nie sądziłem, że jeszcze...... Podnieśliśmy auto i było kminienie jak co i gdzie.......... 1. Tak wygląda oryginalny Kolektor wydechowy ( brzydki bo nie bulgota ). 2. 3. Niestety trzeba było trzeba fleksą osłony usunąć bo się nie dało już odkręcić z kolektora 4. Przy pierwszej próbie przyłożenia Kolektora z WRXa okazało się, że nie będzie tak wesoło jak by się wydawało, bo filtr oleju niestety stoi na drodze jednej rury kolektora o jakies 1,5cm nachodziła rura na filtr. 5. Trzeba było wyciąć oryginalną rurę kolektora i dospawać wyprofilowaną, tak aby ominąć filtr i zostawić na tyle miejsca aby, było jak owinąć grubiej bandażem co by się nie grzał niepotrzebnie olej od kolektora. 6. 7. Tak to wyglądało po pospawaniu tej rurki. 8. Potem odcięliśmy wyjście z kolektora idące w stronę TURBA w normalnym WRX ( zakręca do góry a w Legacy ma iść dalej pod podwoziem ). 9. Niestety było bardzo ciasno na gięcie tak grubej rury dlatego zdecydowaliśmy się na kształtki i nimi wyprowadziliśmy zawijasy omijające wahacz. 10. 11. Dalej daliśmy łącznik elastyczny aby zniwelować drgania które miały z silnika przechodzić na resztę układu wydechowego. 12. A tak wygląda wstępnie połapany Kolektor, długo debatowaliśmy czy robić od kolektora wolny przelot do końca wydechu ale mój mechanik powiedział mi, że jak wytnę, katy, rezonator , tłumik środkowy to za bardzo odprężymy silnik i ruszanie tym autem będzie udręką jak w Corsie 1.0 pod górę, ponieważ na niskich obrotach przy takim kolektorze nie będzie miał momentu w ogóle, na dodatek byłby masakra głośny a tego nie chciałem za bardzo. 13. 14. Więc jedyne co wycieliśmy to jeden katalizator który znajdował się na starym kolektorze. Gniazda sond wycieliśmy z kata i wspawaliśmy w nowy Katalizator tak jak na fotkach poniżej. 15. 16. 17. Na koniec po pospawaniu oszlifowaniu i zabezpieczeniu przed korozją kolektora owineliśmy go Bandażem termoizolacyjnym Bazaltowym o grubości 3mmx50mm jak na fotce niżej. 18. Kto zgadnie co to na fotce poniżej????? 19. Na końcu wspawaliśmy tłumiki przelotowe końcowe HKS Silent Hi-Power 20. 21. Powiem wam, że efekt końcowy przerósł moje oczekiwania, ponieważ wydech jest mocno bulgoczący i bardzo BASOWY a co najważniejsze nie straciłem nic mocy bo zachowałem dprężenie silnika , zresztą sami zobaczcie jak to GADA --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 19.04.2018 Wymieniłem oleje w skrzyni i dyfrze na MOTUL Motyl Gear 75W90 oraz płyn chłodniczy, wymienione także zostały 2 węże od nagrzewnicy bo kuna zrobiła mi z nich sito ;( Niestety muszę się przyznać ale skaleczyłem troszkę moje kochane Legacy cofając z otwartą klapą tylną zawadziłem o taki daszek wiaty i zagiąłem róg klapy niestety tak niefortunni że się rozwarstwiła i nie opłaca się jej naprawiać Na razie to tyle, 16 maja mam termin na warsztacie i będę wymieniał świece i łączniki stabilizatora z tyłu bo delikatnie je słychać a także tą klapę. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 12.05.2018 Siema wszystkim czas na trochę aktualizacji W końcu wziąłem się za wymianę klapy bo już nie mogłem patrzeć na ten pognieciony róg jak na fotce wyżej Jako że udało się tanio dorwać klapę od Adrian713 tu z forum i to poliftową a w rozmowie w poście gdzie pisałem że kupie taką klapę podpowiedziano mi, że muszę też lampy mieć, bo nie będzie się komponować blenda z polifta z lampami z przedlifta, więc dogadałem się z Adrianem, że sprzedaje mi komplet i faktycznie w dobrej cenie przysłał mi klapę wraz lampami okablowaniem, blendą i w wszystkim co powinno w sumie być jedyny mankament jaki wyszedł podczas montażu klapy to fakt, że klapa jest ( tak podejrzewam ) z Anglika i w blendzie ma zamienione światło cofania z światłem przeciwmgielnym i teraz znowu muszę kupić takie światła do blendy z wersji europejskiej. A teraz popatrzcie co i jak robiłem Lampy wymienić to pikuś jedynie musiałem przylutować wtyczki bo polift ma inne a nie chciało mi się pruć tapicerek w środku auta aby dostać się do wtyczek. Po lift jednak ładniejsze dużo ma te lampy, takie nowocześniej wyglądające jednak efekt robi się dopiero jak jest też klapa z polifta Tak na marginesie zajebiste mam komórki na podwórku co nie Po zdjęciu tapicerek ze starej klapy oczom ukazał mi się praktycznie taki sam widok jak na nowej klapie, więc myślałem, że odkręcę/przykręcę i podepnę wtyczki i już. Jednak kiedy zacząłem sprawdzać jak idą przewody i gdzie są kostki od od przewodów wychodzących z klapy to musiałbym rozebrać połowę tapicerki w bagażniku i w pewnym momencie sobie dałem spokój i stwierdziłem, że mniej roboty będzie w klapie przepleść starą instalacje bo jest taka sama ( poza wtyczkami od świateł w blendzie ) i faktycznie to było lepsze rozwiązanie Klapa OUT!!!!! I nowa Klapa IN Tu mi ta jedna wtyczka nie pasowała pewnie dlatego że nie po tej stronie jest lampa i będę musiał to jeszcze raz lutować jak kupie właściwe lampy ale spoko to nie dużo roboty z tym Jako, że wiecie lub nie mam problem z wycieraczką z tyłu a dokładnie z tym że zatrzymuje się jak jej się podoba to na środku szyby to gdzieś tam, to ucieszony byłem faktem, że mam nowy silniczek od wycieraczek i teraz będzie git, niestety Dupa nie było więc idąc waszą radą rozebrałem ten nowy też nie działający jak należy silniczek, dołożyłem smaru w miejscach gdzie należy i myślałem że teraz też będzie git bo silniczek pracuje bardzo ładnie bez jakiś większych oporów, jednak dalej wycieraczka zatrzymuje się po swojemu więc problem jest gdzieś indziej tylko gdzie?????? Poskładałem wszystko i wygląda to teraz tak z światłami w blendzie nie tam gdzie powinny być ale spokojnie kupie właściwe i podmienię dla porównania wersja stara i nowa klapy Stara: Nowa: Mi się podoba bardziej A z starej klapy zostało tyle po rozebraniu, jak ktoś potrzebował by lampy tylne do przed lifta czy blendę na klapę z światłami lub coś co uratowałem z klapy to pisać Oddam w promocyjnych cenach Pozdro --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 31.05.2018 Witam, troszkę spóźnione info ale brak czasu Dokupiłem blenede z światłami w wersji europejskiej i udało się przełożyć je do mojej, więc już wszystko jest na swoim miejscu Dodatkowo udało mi się wymienić na ładniej wyglądający znaczek na tylnej klapie bo ten co był w wymienionej kalpie nie był zbyt piękne a w blendzie którą kupiłem poza drobną rysą był idealny Zresztą sami zobaczcie na zdjęciach niżej Dodatkowo zdradzę wam, że kupiłem polerkę i cały potrzebny osprzęt i niedługo przeprowadzę renowacje powłoki lakierniczej i lamp, więc trochę pracy mnie czeka Pozdro do następnego info --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 06.06.2018 No to kolejne prace zaczęte przy Subaraku Zrobiłem polerkę lamp przednich bo już z wiekiem się im postarzało. Lampy wypolerował przy pomocy 3 rodzai past polerski Menzery które zakupiłem do dalszych prac z lakierem i na koniec nałożyłem warstwę UV na klosze aby opóźnić proces matowienia ich ponownie, a efekt taki jak na fotkach niżej Sami oceńcie czy coś to dało Kolejną rzeczą za którą się wziąłem to zrobienie zaprawek w miejscach gdzie były odpryski. Zakupiłem taki jakiś specjalny preparat co zjada rdzę i tworzy podkład pod malowanie. Kilka miałem nie doskonałości gdzie rdza zaczęła atakować. Potem zmatowiłem delikatnie te miejsca i pomalowałem tym preparatem i zostawiłem na 24godz do wyschnięcia. A dzisiaj nałożyłem już kolor, z 3-4 warstwy i zostawiłem do wyschnięcia aby to później zeszlifować i nałożyć lakier bezbarwny i wypolerować już całe auto. To tyle do następnego info --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 13.06.2018 Witam, dziś mam co po opisywać bo dużo zrobione przy aucie No to zaczynamy: 1. Pierwsze od czego zaczęliśmy to wymiana pedału gazu, ponieważ 3 dni wcześniej auto zaniemogło i wywalało błąd potencjometru gazu. 2. W następnej kolejności poszły łączniki stabilizatora i gumy mocujące stabilizator tylny do wymiany, bo było już czasem delikatnie coś słychać. 3. Kolejną rzeczą którą wymieniliśmy w moim aucie to poduchy amortyzatorów przednich ( nie wiem jak to się dokładnie nazywa fachowo ). Jedna Stara była już wytarta i czasem przy skręcie było słychać jak sprężyna przeskakuje, oczywiście wymieniłem komplet na obie strony. To te poduchy :: 4. Po wymianie części w zawieszeniu, udałem się na warsztat gdzie zajmują się ustawieniem kątów i zbieżności i tu muszę pochwalić mojego mechanika bo jest zajebisty ponieważ ustawił kąty kół z przodu na oko, a na tym warsztacie gdzie zajmują się właśnie ustawianiem kątów geometrii itp. powiedzieli mi, że z kątów nie ma co ustawiać bo są idealnie, a jedynie trochę zbieżność poprawią, więc zaoszczędziłem trochę kasy Dzięki Kamil BOB CAR SERWICE 5. Jako że trochę robię kilometrów Subarakiem to zrobiłem już ponad 7 tys km a ja mam założenie wymiany oleju do 8tys km więc i Subek dostał świeżej krwi do silnika, oczywiście wybór jest prosty albo MOTUL albo Valvoline, a że pierwszym razem zalałem Valvoline i przy spuszczeniu teraz nawet ładnie wyglądał jeszcze, to będę się trzymał go Oczywiście filtr też nowy 6. Od kiedy kupiłem Subka, mój mechanik " marudził mi " ( w pozytywnym sensie ), żebym zmienił świec, więc zmieniłem Oczywiście NGK Laser IRIDIUM ( niestety akurat nie było DENSO w hurtowni ), ale podobno te też bardzo dobre są. 7. Jak z boku silnika coś wymieniam to i z przodu trzeba co nie???? Więc paski i rolkę też wymieniłem ( łożysko już się kończyło w rolce ) 8. Gdy tak w między czasie podczas pracy przeszkadzałem mojemu doctorowi od Subka, to kazał mi się zająć czymś kreatywnym więc odkręciłem co nosiło ślady rudej szma.....ty pod maską, dopadłem się do piaskarki, ukradłem z półki na warsztacie farbę do zacisków kolorek czerwoniutki i odnowiłem kilka blaszek z pod maski, co prawda nie byłem za bardzo przekonany do tego czerwonego do końca bo bałem się aby nie wyszedł TeDe Tuning, ale chyba jest OK A tak to wygląda po założeniu A 9. Jak wiadomo mamy lato, a latem jest ciepło, więc klima musi działać jak należy. Full serwis KLIMY 10. Było jeszcze kilka drobnych rzeczy jakie przy okazji zrobiliśmy, jak podciągnięcie ręcznego wymiana postojówki czy uszczelki na łączeniu rury wydechowej. To tyle na dziś teraz czeka mnie polerka lakieru więc niedługo będzie relacja Pozdro --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- No hej trochę spóźniony news bo z 2 tygodnie minęły od prac polerskich ale brak czasu nie pozwolił mi wcześniej go napisać Zrobiłem polerkę lakieru, co prawda wszystkich rys się nie udało usunąć ale i tak wyszło moim zdaniem godnie Sami zobaczcie:) Najpierw, pożądne mycie aut: P/S: Zajebisty mam schron dla Subka co nie?????? sam go wyrzeźbiłem piłą motorową Tak wyglądał lakier przed polerką na całej powierzchni auta. Potem okleiłem wszelkie miejsca których nie polerowałem. A tu już lakier po polerce Jest lepiej jak było hehe A i z nudów wyczyściłem przepustnice:) Była brudna już A jest czysta teraz To tyle do następnego ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 13.09.2018 Stan licznika 238tys km Witam ponownie, nastał ten długo wyczekiwany dzień w którym pozbyłem się ćwierkających ptaszków z pod maski, czyli wymiana sprzęgła. Ze względów ekonomicznych i opinii użytkowników z forum, zdecydowałem się na zmianę na jednomasę. Operacji dokonał jak zawsze w moim przypadku Ser Doktor Kamil Bober z Bob Car Service Części jakich użyłem do swapa na jednomasę: + koło zamachowe jednomasowe 12342aa061 - Nowe + Sprzęgło kompletne EXEDY FJK2037 ( Tarcza + Docisk + łożysko oporowe ) + łapa - widełki sprzęgła 30530AA220 + 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 oryginalne Subaru + 8x śruba koła zamachowego 800610740 oryginalne Subaru Koszt samych części z przesyłkami to niecały 1900zł. Trochę fotek: Nowe części Prace czas zacząć I skrzynia zdjęta. Stare sprzęgło i docisk okazały się nie dawno wymieniane, jednak koło dwumasowe mimo, że też było wymieniane najwidoczniej niedawno, to luzy miało jak zawory w polonezie Po zdjęciu starego sprzęgła wszystko ładnie chłopaki wyczyścili, że wyglądało jak nówka. Jak w święta, najprzyjemniejsze rozpakowywanie prezentów. Nowe koło jednomasowe założone. Nowa łapa, łożysko oporowe i zapinki też są. Czas na docisk i tarczę. A tak się prezentowało po dokręceniu Chciałem podziękować chłopakom z Bob car Serwis bo uwinęli się w 4,5godziny i to z przerwami na moje marudzenie oraz WOJO tu z forum, za pomoc przy doborze części. Jak się jeździ?? Powiem tak zrobiłem zaledwie 20km dopiero i jedno mogę powiedzieć, na pewno nie działa 0-1 ( zero-jedynkowo) tak jak czytałem opinie innych, działa jak zwykłe sprzęgło jednomasowe, co do trzęsienia i szarpania nie wyczułem tego podczas zmiany biegów, no może delikatnie przy redukcjach czuć, że ostrzej wyhamowuje, ale to na prawdę trzeba chcieć to wyczuć. Jeździ się o niebo lepiej niż z rozwaloną dwumasą, chodzi lżej pedał sprzęgła auto jak by było zrywniejsze ( takie mam odczucie ) ale większą opinie wystawie jak zrobię kilkaset kilometrów. Pozdro i do następnego. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 29.12,.018 Witam ponownie, dawno nic nie dodawałem nowości z mojego Legacy ale to dlatego, że nie wiele się działo. Ale streszczę to co było Jakieś 4 miesiące temu wymieniony został reduktor od gazu na nowy (fotek brak bo zmieniłem tel i straciłem te co miałem na starym, a tam właśnie były fotki z reduktorem ), była jedna wymiana oleju bo trzeba przyznać kilometrów trochę robię moim cackiem, a przedwczoraj wymieniona została sonda Lambda na nową dedykowaną do mojego Subaru. Jak na razie to tyle, w marcu będzie więcej nowości Pozdro. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 07,04,2019 Witam, trochę spóźnione info bo minęło jakieś 3 tygodnie już ale tak wyszło W Legasiu troszkę się ponaprawiało ( niestety nie mam fotek z napraw bo musiałem w pracy być, szkoda ) a dokładnie to wymienione zostały wszystkie tuleje w zawieszeniu, a także łączniki stabilizatora (przód + tył ) , auto się prowadzi teraz jak marzenie. Wymienione zostały także klocki hamulcowe z tyłu bo już się kończyły. Nie długo czas będzie na olej i serwis gazowni :) Dam znać . pozdro. Tak wiem Check się pali ale od " air injector system ", a nie wydam 1600zł na używaną pompę która nic nie daje :P Jak ktoś ma tani sposób na pozbycie się tej lampki proszę dać znać mi :) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 24.04.2019 Oj coś ostatnio się opuszczam w robieniu fotek z napraw Legasia :( Ale info wrzucam co by historia biegła dalej :) A trochę się działo :P Czas najwyższy był aby wymienić rozrząd i tak też się stało, wraz z rozrządem wymieniona została pompa wody co dziwne ta dobrana po Vinie nie pasowała i musieliśmy dopasowywać, najdziwniejsze było to że pasowała z silnika 2,5 litra. ( niestety fotek brak auto było samo u doktora ja dotarłem dopiero na wymianę oleju i cudem nie zapomniałem strzelić choć 2 fotek :P Jako, że dbam o swoje kochane autko jak mało kto, dostałem firmowy kubek dla nie licznych :) Bardzo dziękuje BobCar Service :) To tyle jeśli chodzi o zaległe info, a dziś byłem u master gazownika w Jeleniej Górze który zrobił serwis LPG i wymienił mi jeden wtryskiwacz od gazu bo się zepsuł i puszczał gaz w prawo i lewo co powodowało problem z rozruchem silnika na zimnym. ( fotek też nie zrobiłem bo byłem tak wsłuchany w to co mówił, że zapomniałem po prostu, ale powiem wam, że jeśli ktoś szuka dobrego gazownika który nie chce naciągnąć na zbędne wydatki i widać, że zależy mu na naprawie a nie nabiciu kasy to polecam z całego serca mały warsztacik AUTO-DIAG z Jeleniej Góry która specjalizuje się w holenderski LPG. Na prawdę uczciwy mechanik i znający się na swojej pracy :) P/S: Jutro powinien dotrzeć do mnie filtr sportowy marki K&N. Jak tylko zamontuje na pewno dodam foty i dam znać czy jest jakaś różnica w pracy silnika :) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 25.04.2019 No i jest dotarł :) Zamontowany ale jeszcze nie przetestowany w boju bo nie miałem czasu. Jak pojeżdżę trochę to dam znać czy jest jakaś różnica odczuwalna :) Pozdrawiam ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 20-06-2019 No to trochę zaległości :) Zamontowałem do auta Hak Holowniczy wraz z dedykowaną wiązką więc obyło się bez ingerencji w instalacje :) Było trochę rozbierania aby znaleźć kostki :) Jako że się zrobiło gorąco to postanowiłem odświeżyć klimę, więc rozebrałem wszystko pod schowkiem tak aby dostać się do rurki która odprowadza skropliny z parownika i tamtędy wpuścić piankę do czyszczenia klimatyzacji, wydaje mi się że to najlepszy sposób bo cały parownik można tak obsikać. No i teraz chyba najważniejsza rzecz jaką wykonałem w moim legacy, ale posłuchajcie bo może się kiedyś komuś przydać taka informacja: Pojawił się taki problem, że przy dużych opadach auto szarpało na gazie, byłem u gazownika i nic nie stwierdził w instalacji gazowej więc szukaliśmy w BobCar Service czegoś co może mieć wpływ na szarpanie i zgadnijcie co się okazało przyczyną???? No jakieś pomysły???? ODPOWIEDŹ: Jak w większości Subarynek tak i u mnie świecił się Check od air injector system, więc wywaliliśmy cały ten system bo w sumie nic on nie daje poza normą spalin, po odkręceniu okazało się że zbiera się w nim woda która później przedostaje się do cylindrów i powoduje szarpanie. Po demontażu auto jak by ze strojenia wróciło pracuje równiutko nie szarpie normalnie cud malina :) To tyle do następnego info Pozdrawiam :) Edytowane 20 Czerwca 2019 przez Mariusz Pantol Update 20.06.2019 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 5 minut temu, Mariusz Pantol napisał: Ciekawe jak to będzie gadać ciche nie będzie. Jeżeli masz zamiar robić długie trasy z np małymi dziećmi na pokładzie niewykluczone że szybko ten wydech Ci się znudzi. Seria jest optymalna wystarczy zmienić tylko kolektor i jest spoko A tak to gratulacje ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Zastanawiam się nad zostawieniem środkowego tłumika i założeniem przepustnicy wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 No właśnie, bezpieczniejsza... ja zalałem Hawka 10w/60 i mnie forumowicze zbesztali. Wcześniej zalewałem Skodzine takim olejem i było ok, ale czy teraz też bym takim zalewał nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 32 minuty temu, Grzecho napisał: No właśnie, bezpieczniejsza... ja zalałem Hawka 10w/60 i mnie forumowicze zbesztali. Wcześniej zalewałem Skodzine takim olejem i było ok, ale czy teraz też bym takim zalewał nie wiem. Aż tak gęsty ten olej nie jest żeby besztać chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Ładne Legacy. Gratuluję. Zauważyłem plakietkę Ecomatic. Mam Forka w takiej wersji więc pewnie z taką samą lub podobna (włoską) instalacją LPG. Rozglądałeś się może za warsztatem który byłby w stanie to przeserwisować? Sprawdzić ustawienia, działanie... Bo powiem Ci jedno. Fajnie to działa, żadnych problemów ale znaleźć kogoś żeby podłączył kompa i sprawdził to, przynajmniej w podkarpackim, to masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Jest taki gość w Warszawie na ulicy Mechaników - Robert ma na imię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Oliwa jak dla mnie za gęsta. Nominał jest 5W30 i tego się trzymaj raczej. Oliwa jak dla mnie za gęsta. Nominał jest 5W30 i tego się trzymaj raczej. A samo auta- dbaj to się odwdzięczy (mam 2.0 w tej budzie także wiem co mówię) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 2 godziny temu, Daniel2.0 napisał: ...Mam Forka w takiej wersji więc pewnie z taką samą lub podobna (włoską) instalacją LPG.... Poprawka. Chodziło mi o holenderską instalację. Takie były montowane w Ecomaticach z Niemiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Teleflex GFI zapewne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Bezawaryjności! Bardzo ładna gablota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Ładna, ładna, tylko co z tą tylną wycieraczką raz jest z lewej (dobrze), a raz z prawej. Trzeba by tam chyba zajrzeć do mechanizmu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 23 godziny temu, Daniel2.0 napisał: Poprawka. Chodziło mi o holenderską instalację. Takie były montowane w Ecomaticach z Niemiec. Dokładnie z taką mam chyba firmy AG albo jakoś tak W dniu 2.02.2018 o 20:28, recki napisał: Oliwa jak dla mnie za gęsta. Nominał jest 5W30 i tego się trzymaj raczej. A samo auta- dbaj to się odwdzięczy (mam 2.0 w tej budzie także wiem co mówię) No już zalany odwrotu nie ma 4 godziny temu, Kambol napisał: Ładna, ładna, tylko co z tą tylną wycieraczką raz jest z lewej (dobrze), a raz z prawej. Trzeba by tam chyba zajrzeć do mechanizmu. Sam nie wiem co z tą wycieraczką, nie wiem czy to przez czujnik deszczu nie jest bo miał dokłądany w subaru jak ktoś go kupował kiedyś Jeszcze tego nie obczajałem. ( brak czasu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Czujnik deszczu raczej tylko przód obsługuje. Zdejmij osłonę klapy, zdemontuj mechanizm, przeczyść i nasmaruj (zwłaszcza trzpień na którym osadzona jest wycieraczka). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 5.02.2018 o 23:48, Kambol napisał: Czujnik deszczu raczej tylko przód obsługuje. Zdejmij osłonę klapy, zdemontuj mechanizm, przeczyść i nasmaruj (zwłaszcza trzpień na którym osadzona jest wycieraczka). Ok dzięki No to fele na zimę kupione Chyba będą pasowały co??? Na przyszły sezon na biało chyba je pomaluje Edytowane 7 Lutego 2018 przez Mariusz Pantol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Na zime nie rob bialych- niewyroba- non stop brudne. Mialem I po pierwszej zimie zrobilem gunmetal. Wycieraczka- sprawdz kable w przelotce do dachu, po prawej. Jeden upeka i taki efektWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) 1. Jak tylko znajdę chwile sprawdzę tą wycieraczkę a co do felg to wystarczy je specjalnym woskiem do felg zakonserwować a brud się nie będzie trzymał wiem bo tak robiłem w poprzednim aucie. 2. Zastanawiam się czy nie lepiej jak będę nową zawartość\Update/Nowe modyfikacje dodawał edytując pierwszego posta czy nie będzie to takie bardziej przejrzyste co i jak robiłem P/S: Właśnie dzwonił kurier za godzinkę będzie z wydechami.... już się nie mogę doczekać UPDATE do pierwszego posta!!!!!! Przewiń do samej góry. Edytowane 7 Lutego 2018 przez Mariusz Pantol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 W dniu 1.02.2018 o 19:42, Mariusz Pantol napisał: Doszedłem do wniosku że dodając aktualizacje prac w moim Legacy będę dodawał tu do pierwszego posta jako edycja, tak aby było wszystko w jednym miejscu. Mam nadzieje że to się sprawdzi Jeśli nie masz ochoty czytać komentarzy, to się sprawdzi. A jeśli tak, to komentarze do nowości z pierwszego posta zamieszczone 3 strony dalej, to będzie straszny bajzel... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 1 minutę temu, Kambol napisał: Jeśli nie masz ochoty czytać komentarzy, to się sprawdzi. A jeśli tak, to komentarze do nowości z pierwszego posta zamieszczone 3 strony dalej, to będzie straszny bajzel... A jak bym dodawał i tu, i tu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 To jak najbardziej. Widziałem (w innych tego typu wątkach), że często jest to aktualizowana lista przeróbek/napraw w pierwszym poście i szersze info + dyskusja na dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 To idąc tą drogą, dodaje info o wydechach Chyba trochę przesadziłem z tymi wydechami ale gdzieś w środku we mnie jest jeszcze coś co diabelnie nie może się doczekać ich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 8 minut temu, Kambol napisał: To jak najbardziej. Widziałem (w innych tego typu wątkach), że często jest to aktualizowana lista przeróbek/napraw w pierwszym poście i szersze info + dyskusja na dole. 13 minut temu, Mariusz Pantol napisał: A jak bym dodawał i tu, i tu??? Ja tak robię i jakoś się sprawdza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) To ja też będę tak robił Nie mam tylko pomysłu jak je podwiesić bo w komplecie nie było żadnych obejm ani wieszaków ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ No to oponki są na zimę No i świnki chyba też trzeba mieć???? czy się mylę??? Edytowane 8 Lutego 2018 przez Mariusz Pantol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 W dniu 2018-02-07 o 22:13, Mariusz Pantol napisał: No i świnki chyba też trzeba mieć???? czy się mylę??? Podstawa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Wydech konkret Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się