Skocz do zawartości

Grzecho

Użytkownik
  • Zawartość

    199
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Grzecho

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 20.07.1988

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Piekary Slaskie
  • Auto
    Hawk EJ204

Ostatnie wizyty

365 wyświetleń profilu
  1. Grzecho

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Tomku zadzwoń do Maćka Czerwinskiego do Sosnowca na Naftowa, gość od lat siedzi w Oplu może będzie miał dostęp do jakiegoś sensownego motoru
  2. Grzecho

    P0441

    Mam dwie stacje albo Orlena albo Lotosa nigdy nie miałem problemu na żadnej z nich tym razem dostał 3/4 baku 98 na orlenie i chemię na czyszczenie wtrysków z którą też nigdy nie miałem problemu
  3. Grzecho

    P0441

    Nie znalazłem wcześniej albo słabo szukałem, Impreza GD ej204 wolnossak pojawił się błąd jak w tytule p0441 nie mam czasowej możliwości żeby póki co podjechać na Żeliwną do chłopaków do Mikołowa tym bardziej, wiem co to za błąd ale gdzie szukać przyczyny i czy z tym bez większej szkody mogę póki co jeździć?
  4. Grzecho

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Panowie ja z innej beczki, przykra sytuacja matka wymusiła i się stało, więc pytanie ktoś ma jakis dostęp do używki do takiego wynalazku?
  5. Grzecho

    Pozdrawiamy sie :)

    Swierklaniec/Orzech? To pozdrawiam i przyznam jak janusz jechałem na halogenach bo mi się jeden xenon przepalil to mówię lepiej tak niż pokazać że coś w Subaru padlo
  6. Grzecho

    Tarcze Legacy III wymiary

    @Togus podeślij vin na pw to dam Ci nr OE co fabryka dała. Z tyłu masz pewnie tarczobeben
  7. Grzecho

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrowienia z Piekar
  8. Impreza GD ej204 Ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ale żeby nie było za łatwo raz w roku. Staram się utrzymywać poziom płynu w połowie max-min, w ciągu roku auto zrobiło jakieś 7k km i płynu nie ubywało, wszystko było w porządku regularnie sprawdzam. W ciągu tygodnia ubyło ok 2 cm z zbiorniczka, zapewne przy pierwszych większych mrozach które nie dawno mieliśmy. Przewody miękkie, olej na bagnecie ładny, pod korkiem żadnej mazi, zbiorniczek nie osmolony, nic nie bąbluje, grzeje się normalnie, ciepły nawiew itd. Dodam że w zeszłym roku miałem dokładnie to samo, jak pamiętam też w okolicach zimy, dolałem do poziomu jaki był wcześniej i przez rok był spokój bez większych czy zauważalnych wahań w poziomie. Ja rozumiem że w zimie płyn może zmniejszyć objętość ale aż tyle w Subaru? jeśli to ma znaczenie wlany Valvoline max life, raczej porządniejszy nie pierwsza lepsza dostępna woda. Poprzeglądałem jakieś ewentualne wycieki ale nie zauważyłem. Mam ten sam płyn zalany w Oplu i BMW tam nie zauważyłem żadnych zmian. TTTM czy szukać jeszcze ewentualnych przyczyn? zasadne już jest zrobienie testu na Co2?
  9. Grzecho

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrawiam kierowczynię srebrnego bloba z niskim parapetem na DW mijaną dziś koło 10 w okolicy Hallera w Kato
  10. Grzecho

    Uturbienie

    Tak, zdecydowanie IV miałem na myśli @133699 może i tak ale kolega nie pytał o zmianę softa/mapy a dołożenie turbo, a to trochę zmienja
  11. Grzecho

    Uturbienie

    W gulfie to jest możliwe do zrobienia za 2~3 tysie bo tam już przykładowo te 1,6 i najsłabsze 1,8t ma te same hamulce, zawiasy i sprzęgło w wersji bez dwumasy Projektem bym tego nie nazwał, zobacz przekladasz silnik to i skrzynie z automatu też musisz, przy większej mocy większe hamulce to Twoje bezpieczeństwo itd, itd, raczej konieczność przy takiej zabawie niż uogolnienie
  12. Grzecho

    Uturbienie

    Dalej będę się upieral że to nie ma sensu. Jak masz zdrowe NA i pewne co do stanu to dbasz dalej a nie bierzesz używki z większą pojemnością brnac w nieznane. Poza tym pamiętaj że każdy swap musi być wbity w dowód, a co za tym idzie i inaczej ubezpieczony. Znam przypadek gdy gość wymienił silnik na większy, danych w dowodzie nie zmienił i spowodował wypadek. Ubezpieczenialnia się wypiela na niego i całkiem słusznie moim zdaniem. Swap to można w golfie robić gdzie jak zdechnie 1,6 wkładasz 1,8t za 2 tysie i latasz dalej wieswagenem. A policz koszty w Subaru. Zadbane NA powiedzmy koło 2007 r czyli taki Hawk jak mój bo takiego szukałem to ok 20-23 tys. choć jakąś mega perełka to on nie był. Robisz swap na turbo tak? Silnik 4k, turbo 2k, chłodnice, osprzęt następne 2k, założysz silnik bez sprawdzenia? Nie. Załóżmy że rozbierasz jest ok składasz bez remontu, nowe uszczelki, szpilki jakieś 1,5k. Na starym rozrządzie się nie składa no to następne 1,5k. Wydech musisz zmienić kolo 1k lekko liczę. Silnik masz ale to nie hamuje. Zaciski, tarcze, klocki przód i tył 3k. Podlicz na szybko, za auto dałeś 23k, graty do niego na swap 15k i liczę bez robocizny jak ogarniesz samemu to masz blisko 40k na ulepa. Za takie pieniądze już kupisz wrx. Swojego Hawka szukałem 2 lata, zależało mi na tej budzie, i właśnie na NA co koszty ewentualnych napraw będą do przelkniecia. Turbo poza zasięgiem wtedy bo były inne wydatki. Doprowadzilem go do stanu który cieszy już oko, zamiast na siłę robić swap i podnosić moc wolę mu dać jakieś dodatkowe zegary by mieć wgląd w silnik by wiedzieć że się nic nie dzieje, zrobić konserwacje by nie zgnil i zadbać by miał wszystko na czas robione. Łapiesz o czym mówię?
  13. Grzecho

    Uturbienie

    Ja chętniej zobaczylbym NA z kompresorem
  14. Grzecho

    Uturbienie

    Dokładanie turbo ma dla mnie jedynie sens w przypadku budowania auta od podstaw. Przełożenie np ej207 do budy gdzie jeździło ej204 jest dla mnie bez sensu ale zawsze kibicuję różnym projektom robiącym z niepozornego auta potwora. No bo wyobraźcie sobie jak kopara opada jak na światłach jakiemuś BMW czy Audi z nowych roczników odjeżdża Astra F... pozwalam sobie wkleić link innego forum, gdzie gość zbudował Astrę F 3,2 v6 z napędem 4x4 http://www.racingforum.pl/Opel-Astra-F-32v6-Turbo-t83384.html i to już imo ma sens polecam poczytać kto nie zna, gruba robota.
  15. Grzecho

    Uturbienie

    Włożenie turbo to jedno, chłodnice, przewody itd, cały kit koło 10k myślę by się zamknęło i mówimy o samych częściach. Do tego dochodzi robota, przeliczenie, strojenie itd. Na początek trzeba by sprawdzić stan silnika i go odprężyć, tłoki, korby, itd i tutaj już może się po pomiarach okazać konieczny remont (raczej na pewno, szlif głowic itd), jakieś większe wtryski itd, bo turbo to już większe obciążenie silnika. Potem lecisz z założeniem turbo, zmianą układu wydechowego, downpipe, miski olejowej, przewodów paliwowych, zegary, komputer, zapłon, elektryka, koszty rosną. Masz więcej mocy więc przydałoby się to czymś wyhamować więc hamulce, pompa itd też by musiała wjechać od razu. Zapomnij później o zostawieniu seryjnego sprzęgła, musi być wzmocnione. Podlicz to i taniej wyjdzie Ci kupno już uturbionej jednostki
×