Skocz do zawartości

podtrzymanie akumulatora w mrozy ładowarką solarną


archibaru

Rekomendowane odpowiedzi

Ze względu że przenieśliśmy biuro do tego samego budynku co mieszkanie, często Forek 2011 ma czasem bardzo długie przestoje pod blokiem. Do tego alarm i ISR robią swoje na mrozie. Zastanawiam się nad rozwiązaniem tego problemu przez ładowarkę solarną 12v do akumulatorów. Znalazłem np o takich parametrach:

  • Moc Maksymalna (Pmax) 2,5 W 
  • Maksymalne Napiecie Ładowania (Vmpp) 15 V 
  • Szczytowy Prąd Ładowania (Impp) 167 mA (0.167A) 
  • Wymiary Panelu (DxSzxW) cm 35 x 12.5 x 1.5 
  • Waga 0.81 kg 
  • Zakres Temperatur - 40º/+80º 
  • Dodatkowy przewód o długości 2,3 metra 
  • Końcówki : żabki do biegunów akumulatora / wtyczka do gniazda zapalniczki samochodowej 
  • Przyssawki umożliwiające montaż na dowolnej płaszczyźnie

Auto stoji między 3 piętrowymi blokami, ale prześwit jest na południe, stąd światła trochę tam dochodzi. Moje pytania:

1. Czy to ma sens?

2. Przez gniazdko zapalniczki raczej tego nie naładuje, bo po wyłączeniu stacyjki gniazdko jest odcinane. Gdzie najbliżej deski rozdzielczej mógłbym się podłączyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, archibaru napisał:

2. Przez gniazdko zapalniczki raczej tego nie naładuje, bo po wyłączeniu stacyjki gniazdko jest odcinane. Gdzie najbliżej deski rozdzielczej mógłbym się podłączyć?

 

Serio myślałeś o ładowaniu aku z gniazda zapalniczki, które to z kolei jest zasilane z... aku? :D Czy to ja czegoś nie zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 555marcin napisał:

Serio myślałeś o ładowaniu aku z gniazda zapalniczki, które to z kolei jest zasilane z... aku? :D Czy to ja czegoś nie zrozumiałem?

 

Nie ładowania "z gniazdka" tylko "przez gniazdko". Co w tym dziwnego? Łatwiej wpiąć wtyczkę do gniazdka niż podłączać się bezpośrednio do klem akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, archibaru napisał:
  • Szczytowy Prąd Ładowania (Impp) 167 mA (0.167A) 

1. To nie ma sensu. Prąd max uzyskujesz latem w południe, w zimie słońce dostarcza 10x mniej energii, czyli uzyskasz ok 16,7mA przez max 1h dziennie w słoneczny dzień bez chmurek, a sam ISR  pobiera 50mA cały czas. Dodatkowo nic nie piszą jaki prąd pobiera przetwornica/przetwornik  tego solara na potrzeby własne. Może być tak, że panel wystawiasz na słońce zimą i Tobie dostarcza te teoretyczne 16,7mA, ale nie ładuje, bo by sterownik zadziałał sam potrzebuje np 20mA na pracę/uruchomienie się.

2. Żaden panel solarny wewnątrz samochodu nie sprawdzi się w okresie zimy.

3. Jeśli auto stoi długo, to co np 3 tygodnie :

a) - zabrać aku do domu na noc i podłączyć pod prostownik, naładowany następnego dnia wstawić do auta.

b - postawić jak najbliżej auto jak się da pod mieszkanie i przedłużaczem doprowadzić 230V i prostownikiem ładować aku

c) - odwiedzić rodzinę/znajomych gdzie auto można zostawić na posesji i podłączyć pod 230V i prostownik na czas wizyty

 

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Godzinę temu, Licho napisał:

a) - zabrać aku do domu na noc i podłączyć pod prostownik, naładowany następnego dnia wstawić do auta.

albo jeszcze lepiej przed planowym długim postojem wyciągnąć akumulator z auta i włożyć go do samochodu po  postoju. Wtedy nic nie trzeba ładować i odpali natychmiast...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wybicie pomysłu z głowy. Ta cała firma od ISR to takie typowe Janusze w branży samochodowej, z abonamentu zrezygnowaliśmy z rok temu, po tym jak zauważyłem że raz dzwonią raz nie w przypadku odpięcia klem, do tego robili same kłopoty z ciągle psującym się urządzeniem i naszymi reklamacjami, zresztą z tego co googlowałem to nie tylko ja miałem takie opinie.

Wie ktoś jak to odciąć od zasilania z auta, bo po skończonej umowie za wymontowanie ich urządzenia ,które było nie sprawne i nie uwzględnili reklamacji, nie zamierzam zapłacić im ani złotówki więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kokos napisał:

 

jak czytam coś takiego na oficjalnych grafikach to mi ręce opadają i tracę bezpowrotnie zaufanie do firmy...

Cytat

Jeżeli jeździsz rzadko lub dokonać wielu krótkie wycieczki, należy naładować baterię raz na miesiąc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takim prądem możesz wpiąć się w zapalniczkę, nic nie zepsujesz, ale żebyś coś naładował... noł fakin łaj jak mawiał klasyk. To jakbyś chciał zalew Soliński zalać z węża ogrodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest alternatywa dla pomysłu z solarami. Zastosować ogniwo paliwowe. Tylko co kilka tygodni przychodzisz do samochodu dolewasz metanolu i spokój. Tu przykładowe rozwiązanie:

http://www.newsauto.pl/generator-na-ogniwa-paliwowe-czyli-walizka-pradem/

Jak sprawdzałem cenę najmniejszego modelu czyli EFOY Comfort 80 to wychodzi ok. 10.500zł. Nie szukałem czy są alternatywne tańsze konstrukcje innych producentów.

 

Jak ktoś jest bardzo zdeterminowany to może zaopatrzyć się w przenośny powerbank dla prostownika, w googlach wyszukać np.

- maxoak ps5b

- alink trend 250 - to jest na 110V, ale są prostowniki, co od takiego napięcia pójdą.

 

Wersja budżetowa przenośnego powerbanka 230V, który zasili prostownik do ładowania akumulatora, właściwie jest to wersja zrób to sam z ogniw li-on pozyskanych ze starych laptopów:

http://mdiy.pl/przenosne-zrodlo-zasilania-230v-dla-elektronarzedzi/

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Akumulator znowu ma problemy... To jeszcze jeden pomysł powerbank:

http://allegro.pl/starter-suaoki-t10-400a-12000-booster-powerbank-i7144000224.html

lub

http://allegro.pl/urzadzenie-rozruchowe-jump-start-prostownik-drive-i7124715385.html

 

Urządzenia mają nastepujące parametry, czy możecie mi podpowiedzieć urządzenia z jakimi poniższymi parametrami mam szukać:

Szczytowy prąd rozruchu: 350A (max 3 s)
Skuteczny prąd rozruchu: 200A

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na papierze to może i parametry jakieś mają ale jeżeli naprawdę będą miały 30% to wszystko. Jak przyniesiesz z domu ciepły i naładowany taki booster, podłączysz do Aku na 10-15 min to pewnie odpalisz ale nie licz że on wystarczy do rozruchu zamiast Aku. Pewnie nawet te przewody by odparowały gdybyś przez nie pociągnął 200A, a samym boosterze nie wspominając. Te 2,4A które podają że jest na USB to mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób kiedyś test. Odkrec jedną kleme od Aku i podłącz starter.

To że kontrolki nie świecą nie znaczy że Aku nie ma prądu. Znaczy to tylko tyle że nie ma go wystarczająco dużo żeby przy odpalaniu "nakarmic" kontrolki. Podłączając starter uzupełniasz ten brak, i jako uzupełnienie jest on ok ale nie wierzcie w bzdury o ich parametrach które piszą na pudełkach jakoby starter miał 200 czy 300 A wydajności!

Jakieś 30 lat temu sąsiad miał swoją wersję boostera- neseserek spiętych ze sobą płaskich baterii (jego zięć pracował w jakimś zakładzie który używał ich hurtowe ilości). Kilka razy widziałem jak skoda 105 na to poszła przy -35!

Nie znaczy to jednak że odpalił Skodę na płaska baterie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś bardzo dziwiło, jak to jest, że auto zimą nie odpala, a podłączyć prostownik do aku na kilka minut i auto odpala. Przecież tam za wielkiego ładunku prostownik do aku nie dostarczył, ale magia była. Bardziej obstawiam, że taki prostownik, czyli prąd ładowania powodował chwilowe zmniejszenie rezystancji wewnętrznej aku i tym samym aku miał chwilowo większą wydolność prądową. Możliwe, że te powerbanki czy wczęśniej opisany zestaw płaskich baterii "aktywują" na chwilę aku czyli zmniejszają rezystancję wewnętrzną i z aku da się wydobyć więcej amperów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

18 godzin temu, recki napisał:

Zrób kiedyś test. Odkrec jedną kleme od Aku i podłącz starter.

Bez problemu odpali, ale nie rób tego bo to niebezpieczne dla auta.

recki, pełno jest filmów m.in kompletnie bez aku. Jeden widziałem ,że zamęczyli to urządzenia , ale wypięli pompę i kręcili do oporu ile wlezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, recki napisał:

To że kontrolki nie świecą nie znaczy że Aku nie ma prądu

Pewnie masz rację. Nie wiem. Nigdy tego nie sprawdzałem. Chodziło mi bardziej o to, że aby sprawdzić, czy ten power bank jest coś wart przekręciłem kluczyk, włączyłem radio, dmuchawę, światła itd. Po jakimś czasie każdy wie jaki był efekt. Zero reakcji. Podpinam jump starter i bach pali od strzała.

 

19 godzin temu, recki napisał:

nie wierzcie w bzdury o ich parametrach które piszą na pudełkach jakoby starter miał 200 czy 300 A wydajności!

Obojętne mi, czy on ma 200A, 1000A,, czy 10A. Najważniejsze, że spełnia swoje zadanie i nie potrzeba solarów, prostowników, kabli, spawarek, czy agregatów:)

Powerbankiem, który mieści się prawie do kieszeni odpalić auto? Parę lat temu było to nie do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, recki napisał:

Zrób kiedyś test. Odkrec jedną kleme od Aku i podłącz starter.

sporo takich testów jest, te maleństwa mają całkiem sporą wydajność i do przeciętnych silników wystarczą.

 

22 godziny temu, recki napisał:

To że kontrolki nie świecą nie znaczy że Aku nie ma prądu. Znaczy to tylko tyle że nie ma go wystarczająco dużo żeby przy odpalaniu "nakarmic" kontrolki. Podłączając starter uzupełniasz ten brak, i jako uzupełnienie jest on ok ale nie wierzcie w bzdury o ich parametrach które piszą na pudełkach jakoby starter miał 200 czy 300 A wydajności!

jak kontrolki nie świecą tzn że nie ma na instalacji choćby 11V i to na praktycznie nieobciążonej niczym.

Owszem booster, czy przerośnięty power bank ma głównie wspomóc rozruch, uzupełnić braki w podstawowym źródle prądu, ale to nie znaczy że nie potrafią wypluć na kable 200A przez kilka sekund, a tyle zazwyczaj wystarcza średniej benzynie do odpalenia.

Nawet Klawiter robił kiedyś testy takich zabawek, a on nie koloryzuje dla dobra produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zastanawiam się nad rozwiązaniem tego problemu przez ładowarkę solarną 12v do akumulatorów. Znalazłem np o takich parametrach:

 

Sama idea nie jest zła. Po prostu wybrałeś mikroskopijny panel  i to jeszcze o gównianych parametrach. 

Jak obudujesz topowej jakości panelami cały dach auta + ewentualnie maska/klapa (czyli uzyskasz ze 100x więcej energii niż z Twojej propozycji) to spokojnie podładuje akumulator a może nawet starczy na podgrzanie wnętrza,  Oczywiście cena takiego rozwiązania szybko Cię odstraszy ale nie można powiedzieć że się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2018 o 18:13, baki napisał:

Ja mam taki Jump Starter https://www.ceneo.pl/43041624

i bez problemu odpali się na nim samochód rozładowany do zera ( tak, że nawet kontrolki na desce się nie zapalają). Wystarczy tylko podłączyć parę sekund i auto odpala od strzała.

Też mam - z ubiegłorocznych Plejad :)

Miałem okazję przetestować na dieslu z padniętym aku. - odpalił bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...