Gazik Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Jako że moje R888 dokończyły żywota w Nowym Mieście mam pytanko: Co teraz? Jest jakaś alternatywa? Plusy R888 to trakcja i fajny rozmiar 225/45/16. Minusy - szybka konsumpcja i cena. Coś tam słyszałem o Federalach ale nic konkretnego głównie z forum SR od dystrybutora :wink: Znalazłem tez takie slicki http://www.rallyshop.pl/index.php?p625, ... xsport-rb5 Ma ktoś bezpośrednie porównanie tych opon? Ewentualnie jakiegoś innego pomysła? Opona tylko do zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Gazik jak tylo do zabawy to może federal fz201 - na mokre sie nie nada, ale ma homologacje drogową... p.s milo było poznać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 A i wzajemnie Bieżnik toto ma fajoski - aż żal by mi go było ścierać A powazniej - masz jakieś doświadczenia z tą oponą? -- 28 maja 2011, o 21:38 -- Już doczytałem - nie ma rozmiarówki na 16" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 a co myslicie o takich: http://cgi.ebay.co.uk/2-CAR-TYRES-225-4 ... 45f5798b99 Przejrzyj jeszcze blackcircles.com, za fully fitted zapłacisz pewnie podobnie, jak ebay + przesyłka + montaż w warsztacie, a firma raczej pewniejsza (już 3 komplet od nich mam). jak chcesz kupić tanie opony to kupuj barumy, dębicę albo savę a nie jakieś chińskie/koreańskie wynalazki Zjeździłem Kumho KU31, od dwóch dni mam KU39 (pierwsze wrażenie nawet lepsze) i złego słowa powiedzieć nie mogę, oczywiście nie mówimy o zbijaniu setnych sekundy na torze, ale o normalnej dość szybkiej jeździe po drogach. kumho ku31, które cenowo bije większość w subarowym rozmiarze, Swego czasu,gdy zmienialem opony,bardzo duzo czytalem o oponach i wlasnie KU31 wzbudzila moje zainteresowanie. Wyszlo jednak tak, ze postanowilem dolozyc 30£ x 4 i zalozylem RE070. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm Jednym z głównych reklamodawców w magazynie Evo jest... Continental. Test odbył się na torze testowym... Continentala. W większości kategorii wygrał... taradadaaaam (pełne napięcia wyczekiwanie)... Continental. :roll: "with 40% of the scoring based on the subjective feel scoring" mówi samo za siebie, bo w teście decydowały nie pomiary, ale "mię się wydaję", a jak wszyscy wiemy, kto ile szampana w hotelu postawił nie ma wpływu na takie subiektywne oceny. Ani-ani, eee-eee! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Już doczytałem - nie ma rozmiarówki na 16" Na 16" jest RS R 595 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Wiesz coś więcej o niej, jak się sprawuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Sprawuje się ponoć dobrze.., pare osób na forum już je testuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (...) kupilem Barum Bravuris 2 215/60-16H XL (nie maja rantu ), ale jeszcze nie mialem okazji przyzwoicie przetestowac ich no i nareszcie mialem okazje przetestowac te opony na mokrym... generalnie wypadaja srednio, odpornopsc na akwaplaning jest slaba (co tam owijac w wate ), dlatego trzeba uwazac, szczegolnie podczas wyprzedzania... na suchym - daja rade, choc na poprzecznych nierownosciach i w koleinach jest dosc nerwowo... sprobuje poeksperymentowac z cisnieniem, zobaczymy czy to cos da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Ja też kombinuję z ciśnieniem w Nokian V. Głośno coś się zrobiło na mocniejszym skręcie , rondzie i na dohamowaniu - byłem nawet łożyska sprawdzić Najgorsze jest to , że te wszystkie kompresory na stacjach są do ...kitu. Na jednym 2,2 na drugim 2,0... Generalnie po dopompowaniu jest lepiej. Testów ciąg dalszy. Ale poza tym - opona bardzo fajna! Super na mokrym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Szukam opony do seryjnego GT'00 do codziennej jazdy. Miałem Potenzy, najpierw S02 (albo S03) Pole position, a teraz RE050 i historia sie powtarza. Swietne opony jak chodzi o trzymanie, choć z upływem czasu (mimo 5mm bieżnika) przyczepnośc na mokrym pozostawia nieco do życzenia. Problem z nimi jest taki, że przy codzinnej jeździe (większe przebiegi) te opony okrutnie ząbkują i hałas z nich jest delikatnie mówiąc nie do zniesienia. Po 3 latatch i ok 40-45 tys km opony mają cały czas 5mm bieżnika (idealnie równo zużyte), ale w zasadzie to jeździc sie na nich nie da przez hałas i ich twardośc (nowe RE050 wydawaly się super miękkie w porownaniu do 3 letnich S03, a teraz wydaja sie drewniane). Czy znacie jakieś dobre opony z segmentu "usportowionych", które są odporne na to zjawisko? Słyszałem, że Micheliny Pilot Sport 3 są pod tym względem lepsze? Oczywiście pozostając przy Bridgestone można sobie kupić Turanze, ale chodzi mi o to, żeby w razie potrzeby mieć czym skręcic czy zahamować. P.S. Eddie jeśli chodzi o Barum Bravuris, to wziąłem toto kiedyś do upalania na Ułęż w BMW i powiem szczerze, że jak na w miare markowe opony, to na gorszych nie jeździłem nigdy. Absolutny brak przyczepności na suchym i skonczyly się w jakieś 20 minut. Dla porównania podobnie zuzyte Bridgestony czy BF Goodrich starczały mi na kilka godzin i trzymały o niebo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Szukam opony do seryjnego GT'00 do codziennej jazdy (...) jak do codziennej normalnej jazdy, to imho Toyo T1R (mialem na dwoch zaturbionych autach takie oponki, jeden komplet - nowki, drugi - uzywki) nawet ten starszy komplet dawal rade... poza tym, te opony maja fajny szeroki rant ochronny (przydatne w miescie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 mam pytanie o rozmiar opon w klasyku, kupiłem felgi 18 szerokie na 8 cali, ET chyba 50, były na nich opony 225/40, zabiłem je wczoraj na torze bo i tak do normalnej jazdy i tak sie już nie nadawały , i teraz mam pytanie, felgi strasznie mi sie spodobały na aucie i chciałbym używac ja na codzień, ale z oponą 225/40 minimalnie ocierały przy mocnym przechyle (zawias standardowy) stąd pomysł żeby kupić węższe gumy, coś jak 215/40R18. Ma ktoś doświadczenie z takim rozmiarem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Ma ktoś doświadczenie z takim rozmiarem? forumowicz mrowa Używał ktoś Nokian H? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 mam pytanie o rozmiar opon w klasyku, kupiłem felgi 18 szerokie na 8 cali, ET chyba 50, były na nich opony 225/40, zabiłem je wczoraj na torze bo i tak do normalnej jazdy i tak sie już nie nadawały , i teraz mam pytanie, felgi strasznie mi sie spodobały na aucie i chciałbym używac ja na codzień, ale z oponą 225/40 minimalnie ocierały przy mocnym przechyle (zawias standardowy) stąd pomysł żeby kupić węższe gumy, coś jak 215/40R18. Ma ktoś doświadczenie z takim rozmiarem? Generalnie ja miałem koła z ET 42 i jeździłem z taką oponą w WRX'e i wszystko było gites. Kolega miał w GT'ku ATS ADM felgi 18" i chyba też na takiej szerokości opony jeździł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 witam , ma pytanie musze założyć do wrx 17" i byłem już zdecydowany na opony 215/45 falken fk 452 ale widze ,że większość lata na 225/45 na +225 jest większy balon ciu , ale czy nie będzie odczuwalny spadek mocy njz tych kołach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 ma ktoś doświadaczenia z tym federalem , bardzo miękka ta guma szybko sie zużywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grende Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Witam, zamierzam kupić felgi i opony letnie do Forestera MY05 2.0X N/A, autem jeżdżę w 98% po asfalcie głównie po mieście oraz odcinki 20-50km wokół krakowa po drogach średniej jakości no i raz w roku wyjazd na wakacje. Myślałem o felgach w oryginalnym rozmiarze 205/70R15 Dezent F. Jeżeli chodzi o opony to zastanawiam się nad Continental ContiCrossContact LX http://www.opony.com.pl/opony/continental/conticrosscontact-lx/205/70R15/96/H/?idp=49421 oraz Michelin LATITUDE TOUR HP http://www.opony.com.pl/opony/michelin/latitude-tour-hp/205/70R15/96/H/?idp=12055. Czy ktoś mógłby mi coś doradzić przy wyborze ? Jeżeli chodzi o cenę chciałbym żeby to były produkty z górnej półki i myślę tutaj oczywiście bardziej o jakości która jak wiadomo raczej idzie w parze z ceną ale bez astronomicznych pomysłów. Pozdrawiam i z góry dziękuję. Edit: Na stronie http://www.felgi.pl/felga/dezent/f/subaru/forester/suv/ii/2-0-92kw są rozmiary felgi podanej wyżej dziwi mnie trochę fakt że np felga 6,50x15 38,00 5x100.00 która jak rozumiem jest 15tką i odpowiada fabrycznemu rozmiarowi ma ET 38 podczas gdy z tego co wiem powinien być 48 - ktoś wie o co tu chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 grende, a czemu nie zwykłe opony szosowe tylko 4x4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grende Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 grende, a czemu nie zwykłe opony szosowe tylko 4x4? Kurcze myślałem że do samochodu 4x4 mają być 4x4 Masz jakąś ciekawą alternatywę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Witam, zamierzam kupić felgi i opony letnie do Forestera MY05 2.0X N/A, autem jeżdżę w 98% po asfalcie głównie po mieście oraz odcinki 20-50km wokół krakowa po drogach średniej jakości no i raz w roku wyjazd na wakacje. Myślałem o felgach w oryginalnym rozmiarze 205/70R15 Dezent F. Jeżeli chodzi o opony to zastanawiam się nad Continental ContiCrossContact LX http://www.opony.com.pl/opony/continental/conticrosscontact-lx/205/70R15/96/H/?idp=49421 oraz Michelin LATITUDE TOUR HP http://www.opony.com.pl/opony/michelin/latitude-tour-hp/205/70R15/96/H/?idp=12055. Czy ktoś mógłby mi coś doradzić przy wyborze ? Jeżeli chodzi o cenę chciałbym żeby to były produkty z górnej półki i myślę tutaj oczywiście bardziej o jakości która jak wiadomo raczej idzie w parze z ceną ale bez astronomicznych pomysłów. Pozdrawiam i z góry dziękuję. Edit: Na stronie http://www.felgi.pl/felga/dezent/f/subaru/forester/suv/ii/2-0-92kw są rozmiary felgi podanej wyżej dziwi mnie trochę fakt że np felga 6,50x15 38,00 5x100.00 która jak rozumiem jest 15tką i odpowiada fabrycznemu rozmiarowi ma ET 38 podczas gdy z tego co wiem powinien być 48 - ktoś wie o co tu chodzi? Ja bym polecał "odżałować" parę złotych więcej i kupić felgi 16" z ET z zakresu 40-50 - można dostać fajne (nie chińskie) już w przedziale 320-400 zł. Do tego oponę 215/60R16 - w tym rozmiarze jest większy wybór bieżników bardziej drogowych. W 205/70R15 wybór niewielki i praktycznie tylko tzw 4x4. Pomijam już fakt, że na 16" samochód będzie się lepiej prezentował. Co do felg 15" z ET 38 to nie będzie problemu, bo z oponą 205 będzie ok z miejscem w nadkolu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYSZA Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 grende, ET- to odsadzenie felgi od piasty. Im mniejsze ET tym koło będzie bardziej wysunięte na zewnątrz, jednocześnie mniejsze ET powoduje zmianę rozstawu kół na szerszy (w takim wypadku poprawiamy stabilność samochodu, szczególnie na szybko pokonywanych zakrętach). ET zależy od wzoru i kształtu felgi. To producent felg określa jakie ET będzie właściwe dla danego modelu i marki samochodu. Felga jak najbardziej pasuje do auta. ET38 mieści się w granicach normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 grende, zrozum co to jest ET a wszystko się wyjaśni, Całkiem niedawno to tłumaczyłem w temacie kół do forka pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grende Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Dziękuję za wyjaśnienia i pomoc i przepraszam za brak mojej wiedzy i zaangażowania Idąc za sugestiami wziąłbym te same felgi w rozmiarze 7,00x16 35,00 5x100.00 natomiast opony jakie mi poleca znajomy do mojego auta to Uniroyal RainExpert 215/60R16 http://www.opony.com.pl/opony/uniroyal/rainexpert/215/60R16/99/H/?idp=49374 jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 A czy ktoś wie i powie czemu w Legacy Dieslu seryjnie montowane są opony z indeksem prędkości Y (do 300 km/h)? Ledwo do 220 idzie się napędzić tym bolidem a różnica w cenie między W a Y jest, no i przy W jest większy wybór... Wybiorę albo Dunlopy SporMaxx albo Nokiana ZG2, jeśli ktoś jeździ na tej ostatniej to chętnie poczytam o wrażeniach subiektywnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Nokiana ZG2, jeśli ktoś jeździ na tej ostatniej to chętnie poczytam o wrażeniach subiektywnych. Mam Nokiana V o tym samym biezniku co ZG2. Zajefajna opona. Świetna na mokrym - tak odpornej na aquaplanning opony jeszcze nie miałem. Nokian V głośny w ciasnym zakrecie (rondo itp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się