Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

a książka serwisowa mówi "y" czy takie dostałeś z salonu?

 

W takie opony jest obuty, książkę sprawdzę i dam znaka.

 

 

Już znalazłem, było drobnym maczkiem na naklejce na słupku, alternatywnie może być albo indeks Y z nośnością 87 albo indeks W ale wtedy nośność podniesiona do 91. I tak ambitnie jak na diesla, może to przez zwiększony ciężar silnika, ale przynajmniej będzie większy wybór przy zakupie.

 

Mam wrażenie, że twórcy Nokiana ZG2 zapatrzyli się budując rzeźbę bierznika na Continentala SportContact2 i jeśli będzie sprawować się podobnie to nie mam nic przeciwko.

 

-- 28 lip 2011, o 11:58 --

 

Acha, z ciekawostek, na zimę indeks H przy nośności 87 wystarcza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

P.S. Eddie jeśli chodzi o Barum Bravuris, to wziąłem toto kiedyś do upalania na Ułęż w BMW i powiem szczerze, że jak na w miare markowe opony, to na gorszych nie jeździłem nigdy. Absolutny brak przyczepności na suchym i skonczyly się w jakieś 20 minut. Dla porównania podobnie zuzyte Bridgestony czy BF Goodrich starczały mi na kilka godzin i trzymały o niebo lepiej.

 

To ci wyszlo porownanie ... Nie zebym bronil Baruma ale to tania opona z najnizszej polki (oprocz chinskiego badziewia) i jej porywnywanie do Goodricha a jeszcze bardziej do Bridgestona nie ma najmniejszego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zrobilem 1000 mil na oponach Dunlop Direzza Sport z1 Star Spec - rozmiar 245/40/18 - opona rewelacyjna - bardzo dobrze trzyma nawierzchni, zarowno na sucho jak i na mokro - zupelnie zmienia sposob w jaki zachowuje sie samochod - na plus oczywiscie. Poprzednie opony fabryczne Dunlop SP Sport 600 w tym samym rozmiarze okazaly sie fiaskiem - byly glosne, tracily trakcje w ostrzejszych zakretach, i nawet komfort jazdy byl gorszy. Mowa o oponach do Lanosa STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzięki, mógłbyś jeszcze trochę rozwinąć temat - te same ciśnienia na przód i tył - 2,2 dla samochodu nieobciążonego?

Ok ;) jak jest pusty to mozesz dac 2,2 na przod i 2,15 na tyl. Bedziesz sam widzial czy jest ok po sladzie jaki zostaje na oponie po jezdzie. Jak zapakujesz 5 osob i bagaznik po dach przed wyjazdem na poludnie europy to mozesz nabic po 2,3 przod i tyl. Poza tym kazdy manometr przy kompresorze pokazuje cos innego wiec kontrola 'wzrokowa' jest wskazana i tak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź każdy ma swoje preferencje co do stylu jazdy, jakości opony, ciśnienia itd ... trylion opcji ;) jedni to olewają inni o to dbają, by opony były w dobrym stanie, jeszcze inni dbają o odpowiedni poziom ciśnienia powietrza w oponach celem szukania oszczędności w zużyciu paliwa (nie zauważyłem :mrgreen: ) ... 2,2 - 2,3 powinno być w tym rozmiarze ok .... ale kolega poprosił o rozwinięcie tematu i .... wyszło co wyszło :roll: ... chodziło mi o to by dobrał sobie odpowiednie ciśnienie w oponach kontrolując czy bieżnik się zużywa "prawidłowo" :wink:

 

tyre-pressures.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

szukam informacji o zalecanym ciśnieniu dla opony 225/50/R17, samochód Forester I, poratujecie?

Zakładam że to 2.5XT po 2004roku, więc dla 215/55R17 jest 2.2 i 2.1 na pusto oraz 2.2 i 2.2 na pełno - 225/50R17 ma tą samą nośność więc ciśnienie zostaje takie same. Jezeli inny silnik/rocznik to trzeba by przeliczyć na podstawie tabeli cisnień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że to 2.5XT po 2004roku, więc dla 215/55R17 jest 2.2 i 2.1 na pusto oraz 2.2 i 2.2 na pełno - 225/50R17 ma tą samą nośność więc ciśnienie zostaje takie same. Jezeli inny silnik/rocznik to trzeba by przeliczyć na podstawie tabeli cisnień

 

a masz taką tabelę? szukałem czegoś takiego i nie znalazłem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad Lukass, to jest Forester I, rok produkcji 1999 turbo, na takich felgach i gumach go kupiłem ( ładnie nawet na nich wygląda ; )

 

Co do pytania o pełne obciążenie, sugerowałem się dotychczasowym doświadczeniem. Dla drugiego samochodu, którym jeżdżę, producent podaje przy rozmiarze 195/50/R16 odpowiednio 2,2 / 2,2 oraz 2,4 / 2,8 dla pełnego obciążenia, a to już wg mnie spora różnica.

 

Dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że to 2.5XT po 2004roku, więc dla 215/55R17 jest 2.2 i 2.1 na pusto oraz 2.2 i 2.2 na pełno - 225/50R17 ma tą samą nośność więc ciśnienie zostaje takie same. Jezeli inny silnik/rocznik to trzeba by przeliczyć na podstawie tabeli cisnień

 

a masz taką tabelę? szukałem czegoś takiego i nie znalazłem.

 

Pozdrawiam

Mam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowni,

 

wjechalem w dziure i wyszedl bąbel na moim Bridgestone Potenza Re050 :( . W sumie i tak byl to juz ich ostatni sezon... Teraz stoje przed wyborem (potrzebuje rozmiaru 215/45R18) i potrzebuje porady:

 

- to samo czyli Bridgestone Potenza

- Michelin Pilot Exalto

- Yokohama Advan Sport

- Pirelli PZero Rosso

- Kormoran Sportowiec Plus :mrgreen:

- proponujecie cos innego...

 

aha no i ewentualne porady GDZIE kupic tez sa mile widziane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym kazdy manometr przy kompresorze pokazuje cos innego wiec kontrola 'wzrokowa' jest wskazana i tak :D

 

Sugeruję raczej zakup takiego urządzonka:

 

3969773.jpg

 

Tanie i wystarczająco dokładne a co najważniejsze, daje powtarzalne pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- to samo czyli Bridgestone Potenza

- Michelin Pilot Exalto

- Yokohama Advan Sport

- Pirelli PZero Rosso

- Kormoran Sportowiec Plus :mrgreen:

- proponujecie cos innego...

 

 

Than_Junior a nie myślałeś o niemieckiej myśli technicznej? :mrgreen: Super oceny zbierają ContiSportContact 5. Do szybkiego Speca jak znalazł!

 

P.S. Serio masz szerokość opony 215? Tyle co w dieslu? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...