Skocz do zawartości

Chciałbym mieć samochód rajdowy


SR

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda mi katować półrocznego auta które obecnie posiadam. Chciałbym kupić drugi samochód - stary, co najmniej 10 letni, żeby nie było go żal zażynać na nieczynnych lotniskach, torach i szutrach. Myślę o aucie przednionapędowym, bo aut RWD jest mało na rynku, a wóz AWD (Impreza, Evo) będzie drogi. Auto ma służyć do zabawy :grin: , nie będzie raczej brało udziału w żadnych rajdach ani wyścigach. Myślę o aucie z silnikiem koło 2.0. Chciałbym dołożyć turbodoładowania, bo tylko to da znaczący wzrost mocy. Planuję dać twardsze sprężyny, amortyzatory, szersze kapcie, fotel kubełkowy, czteropunktowe pasy, ewentualnie klatkę bezpieczeństwa i wywalić całą tapicerke łącznie z tylnymi siedzeniami. Jakie auto polecacie jako baze wyjściową? Jak się zabrać do realizacji takiego przedsięwzięcia? Chciałbym zrealizowac to w miare niskim kosztem. Jaki budżet przygotować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tam się nie znam, ja tam właściwie nic nie wiem ale 3/4 jesli nie 4/5 aut rajdowych lub torowych to AWD albo RWD.

FWD sie moim zdaniem bardzo średnio do zabawy nadaje bo, szczególnie na asfalcie, daje bardzo mało frajdy z jazdy (nawet zwykłego slaida nie zrobisz) a 4x4 i RWD się naprawdę ciekawe znajdą w przedziale wiekowym 10 i +.

Jeśli mówimy o KJS i prostych wyścigach to FWD jak najbardziej ale nie do upalania, no chyba że chcesz zaciagnąc reczny i krecic sie w kółko albo wylatywac przodem z zakretu.

Tanim kosztem to (co mi na ten moment przychodzi do głowy) dajmy na to ok 10tys i mniej:

AWD:

Subaru Justy, Suzuki Swift, BMW 325ix, Mazda 323 GTX, Celica Gt-four, Impreza 2.0, audi 90 coupe

RWD:

BMW e30, Mercedes 190, Nissan 200sx, Mr2,

 

Jeśli już z uporem maniaka FWD to:

Sejo, Saxo, Swift, Crx, Maluch, Lanos, celica,

 

Koszty, jeśli w miarę amatorsko ale profi to:

Zawieszenie 4-6kpln

Opony + felgi: 2 -3kpln

Fotel: 700 - 1000zł

Pasy 500zł

Klatka 4-7kpln

Samo Turbo to 10 tyś i to tak leciutko licząc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcenie bączków i temu podobne dresiarskie idiotyzmy nie wchodza w grę. To da się zrobić czymkolwiek z tylnym napędem i troche mocniejszym silnkiem.

 

W rajdach jeźdżą głównie auta FWD i AWD. RWD? Jakie i kto?

 

Nie ma nic przeciwko RWD. Jeździłem na RWD przez wiele lat, FWD to dla mnie w sumie nowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary, co najmniej 10 letni, żeby nie było go żal zażynać na nieczynnych lotniskach, torach i szutrach. Myślę o aucie przednionapędowym, bo aut RWD jest mało na rynku, a wóz AWD (Impreza, Evo) będzie drogi.

jezeli te 10k tylko na baze, to turbodziadek znakomicie spelnia Twoje zalozenia ;-) tyle ze jest AWD, no ale poza tym kolo 10k, ponad 10 lat, 2.0, turbo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jesli chcesz miec tania rajdowke ale sprawna i nie druciarstwo.to 50 000pln szykuj i bedziesz mial git furke.szpera,krotka skrzynia i dobrze zrobiony silnik (seria)

 

wierz mi ze mam juz w tym temacie doswiadczenie...

jak by co pw.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam, ja tam właściwie nic nie wiem ale 3/4 jesli nie 4/5 aut rajdowych lub torowych to AWD albo RWD.

rajdowe to raczej AWD i FWD a mniejszosc RWD. Torowe to fakt RWD.

no chyba że chcesz zaciagnąc reczny i krecic sie w kółko albo wylatywac przodem z zakretu.
ale jak to wylatywać? Jezdza "ośki" w rajdach i calkiem ładnie sobie radzą. Wiadomo ze to nie to samo co AWD ale...daja rade. Ja tam wolalbym do rajdowania FWD niz RWD. Ale to moj kaprys i kwestia gustu.

 

FWD sie moim zdaniem bardzo średnio do zabawy nadaje bo, szczególnie na asfalcie, daje bardzo mało frajdy z jazdy (nawet zwykłego slaida nie zrobisz)
bzdura.

sam zobacz jak daje rade FWD. Pablo Stefanicki w akcji. http://www.autokrata.pl/ogien/567/rajdo ... go_polaka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam, ja tam właściwie nic nie wiem ale 3/4 jesli nie 4/5 aut rajdowych lub torowych to AWD albo RWD.

 

W naszym smiesznym kraju to akurat w rajdach jezdzi najwiecej FWD...

 

FWD sie moim zdaniem bardzo średnio do zabawy nadaje bo, szczególnie na asfalcie, daje bardzo mało frajdy z jazdy (nawet zwykłego slaida nie zrobisz)

 

Akurat na asfaltach topowe oski doganiaja czterolapy. Oczywiscie nie zawsze i nie wszedzie. Poza tym na asfaltach jadac na czas raczej starasz sie robic to na okraglo.

 

a 4x4 i RWD się naprawdę ciekawe znajdą w przedziale wiekowym 10 i +.

Jeśli mówimy o KJS i prostych wyścigach to FWD jak najbardziej ale nie do upalania, no chyba że chcesz zaciagnąc reczny i krecic sie w kółko albo wylatywac przodem z zakretu.

 

Mozna jechac szybko oska i to bez wylatywania z zakretu ani bez zaciagania recznego.

 

Jeśli już z uporem maniaka FWD to:

Sejo, Saxo, Swift, Crx, Maluch, Lanos, celica,

 

Tak, maluch w szczegolnosci... ;>

 

Koszty, jeśli w miarę amatorsko ale profi to:

Zawieszenie 4-6kpln

Opony + felgi: 2 -3kpln

Fotel: 700 - 1000zł

Pasy 500zł

Klatka 4-7kpln

Samo Turbo to 10 tyś i to tak leciutko licząc

 

I do rajdowania to najwazniejsze jest wlasnie turbo ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym smiesznym kraju to akurat w rajdach jezdzi najwiecej FWD...

a jak na swiecie?

Akurat na asfaltach topowe oski doganiaja czterolapy. Oczywiscie nie zawsze i nie wszedzie. Poza tym na asfaltach jadac na czas raczej starasz sie robic to na okraglo.

no mniej wiecej...

Mozna jechac szybko oska i to bez wylatywania z zakretu ani bez zaciagania recznego.

przyklad wkleilem powyzej w linku.
I do rajdowania to najwazniejsze jest wlasnie turbo ;>

niekoniecznie. patrz S1600 i S2000. Bylem pod wrazeniem jak zobaczylem jak jezdzi Punto S2000. CTR tez niezle sie wkreca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega sam napisał, że autko ma być do zabawy i nie będzie brało udziału w imprezach więc raczej RWD. FWD jest ok jeśli chodzi o czasy, ale frajda z jazdy napewno jest mniejsza. Ktoś pytał kto jeździ RWD w rajdach. Otóż odpowiadam: obecnie Klementowicz :mrgreen: a jeszcze niedawno Trzemecki, Omlet, Cecot... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega sam napisał, że autko ma być do zabawy i nie będzie brało udziału w imprezach więc raczej RWD. FWD jest ok jeśli chodzi o czasy, ale frajda z jazdy napewno jest mniejsza. Ktoś pytał kto jeździ RWD w rajdach. Otóż odpowiadam: obecnie Klementowicz :mrgreen: a jeszcze niedawno Trzemecki, Omlet, Cecot... :grin:

no fakt. do zabawy lepsze RWD. Ale odpowiedzialem bo kolega napisal ze na asfaltach sie nie da boka zapiąć. Albo ze zabawy nie ma. Jest,tylko ze trzeba sie wiecej przyłożyć do zabawy. Poza tym załozyciel tematu sam napisal ze mysli o FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym smiesznym kraju to akurat w rajdach jezdzi najwiecej FWD...

a jak na swiecie?

 

Nie wiem - sprawdz sobie. Kwestia budzetow jest tutaj oczywiscie niezwykle wazna.

 

Akurat na asfaltach topowe oski doganiaja czterolapy. Oczywiscie nie zawsze i nie wszedzie. Poza tym na asfaltach jadac na czas raczej starasz sie robic to na okraglo.

no mniej wiecej...

 

No to mniej czy wiecej ? Raczej w wiekszosci przypadkow po asfaltach jedzie sie na okraglo. Oczywiscie jak jest slisko to czasem lepiej boczkiem, boczkiem ;)

 

Mozna jechac szybko oska i to bez wylatywania z zakretu ani bez zaciagania recznego.

przyklad wkleilem powyzej w linku.
I do rajdowania to najwazniejsze jest wlasnie turbo ;>

niekoniecznie. patrz S1600 i S2000. Bylem pod wrazeniem jak zobaczylem jak jezdzi Punto S2000. CTR tez niezle sie wkreca.

 

Odnosze wrazenie, ze nie zrozumiales mojej wypowiedzi. Tam bylo tak z 15 kg ironii ze szczypta sarkazmu... Widzialem jak jezdza mocne oski w rajdach czy to rally-crossie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sie czepiliscie tego malucha... pomyłka no pomyłka, do rwd dopiszcie :D:D:D

 

W rajdach FWD i AWD w torowych RWD - kolega SR chce 'zażynac na lotniskach torach i szutrach" i tu moim zdaniem (i zdania nie zmienie) o wiele więcej zabawy i frajdy da RWD lub AWD

 

SR - otóż okazuję się że nie, do kręcenia bączków też potrzeba troche mózgu.

 

Ninja - jak na torze przesadzisz z prędkościa w FWD to poleci przodem z zakrętu nieprawdaż? RWD też pewnie zacznie wylatywac ale można to przepiąc w nadsterownośc. AWD pewnie zdążysz wyjśc z zakrętu zanim zacznie robic numery.

 

Chloru - kolega sie spytał o koszt Turbo to mu odpisałem - masz gdzies napisane w moim poście że jesli rajdy to turbo musi byc? Hm... nie widze...

Poza tym kolega raczej chce zażynac a nie "krecic dobre czasy" - fajniej i widowiskowiej, i w ogole, "zażyna się" RWD od FWD ;)

 

WRC fan: ae86 - stanie u mnie w garażu, musi, tylko kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chyba za bardzo sam nie wie czego oczekuje. FWD + 2 litry + turbo = rajdy? zapomnij. to auto nawet nie będzie przyśpieszać przez brak przyczepności. zapewne część z Was wie, że do skręcania trzeba też czasem użyć gazu. spora moc (rozwijana nierównomiernie) + przedni napęd + najprawdopodobniej brak szpery spowoduje, że auto również nie będzie skręcać.

RWD jest fajne ale faktycznie raczej ciężko kupić coś co da taką frajdę z jazdy jak BMW ale tymże BMW nie będzie. dla niektórych marka auta będzie miała większe znaczenie niż cokolwiek innego.

za taką kasę jak pisze autor tematu można jeszcze kupić jakiegoś starego audi 90 quattro (w budzie audi 80 - B3). silnik 2.3 nawet wolnossący całkiem fajnie jedzie.

 

ale tak naprawdę to kupiłbym jakiegoś po PPZM`otowego cienkiego sportinga. za kilka tysi można trafić autko oklatkowane, z kubełkami, na billsteinie (gwintowanym) i przy odrobinie szczęścia z troche większą mocą. auto jest małe i lekkie więc 75 koników wystarczy żeby 100 km/h robić w mniej niż 10 sekund a to wbrew pozorom jest całkiem szybko zwłaszcza jeśli jedziemy po wąskiej drodze między drzewami. IMHO 2.0 + turbo + nie wiadomo co jeszcze to delikatnie mówiąc przerost formy nad treścią.

warto czasem popatrzeć na wyniki z KJSów. Imprezy, Lancery, Alfy GTA i tego typu potwory a przed nimi jakieś Justy, dwa cienkie i maluch. osobiście zamiast ładować kasę w drogi i mocny sprzęt wolałbym kupić coś tańszego a za resztę kasy opony, paliwo i ognia na OSy uczyć się jeździć. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie ostatni filmik- majstersztyk w wykonaniu Pawła. Na żywo wyglądało to jeszcze lepiej.

z Pawlem zaliczylem 2 starty na prawym jeszcze w pucharze, szczene dlugo zbieralem po pierwszym upalanku. (przesiadlem sie z subaru wiec sej nie powinien wrazenia robic :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem PPZM dwa lata Astrą GSI. Pierwsz rok N-kową wersją, drugi fajną A-grupą.

Jest to chyba jedyne auto o tak dobrym stosunku ceny do osiągów. Do tego naprawdę bezawaryjne przy odpowiednim traktowaniu. Auto naprawdę fajnie się prowadzi, a i niezłego boka też można zapiąć :wink: . Jeżeli chcesz to mogę Ci przybliżyć koszta przygotowania takiego auta, które może dostarczyć duuużo frajdy za nie wygórowaną cenę.

 

Ja w swojej A-grupie miałem 190KM przy zachowaniu przepisów gr.A i homologacji.

Co do turbo to do astry ludzie wkladają silnik z Calibry Turbo "C20LET" podobno bez problemu pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ninja - jak na torze przesadzisz z prędkościa w FWD to poleci przodem z zakrętu nieprawdaż?

czy ja mowilem ze FWD sie nadaje na tor czy do rajdów? Czytaj dokladnie :)

 

bushwalker,

Myślę o aucie przednionapędowym, bo aut RWD jest mało na rynku, a wóz AWD (Impreza, Evo) będzie drogi. Auto ma służyć do zabawy :grin: , nie będzie raczej brało udziału w żadnych rajdach ani wyścigach. Myślę o aucie z silnikiem koło 2.0

czytaj rowniez co napisal autor tematu. On chce FWD. To po co uparcie prowadzisz dyspute z autem z RWD lepiej "przykozaczyc" itd? Masz racje pobawić sie lepiej mozna RWD niz FWD,ale koleś chce FWD. :roll:

 

Co do Pawła to pamietam go jeszcze z podwórka. Mieszkalismy w jednym wieżowcu. Ja na 10 on na 8 pietrze. Bawic sie zaczynał w motoryzacje gdy kupił motorower Ogara zdaje sie. Cale podwórko bylo zajarane :mrgreen:

 

Cytat:

 

Cytat:

Akurat na asfaltach topowe oski doganiaja czterolapy. Oczywiscie nie zawsze i nie wszedzie. Poza tym na asfaltach jadac na czas raczej starasz sie robic to na okraglo.

 

no mniej wiecej...

 

 

No to mniej czy wiecej ? Raczej w wiekszosci przypadkow po asfaltach jedzie sie na okraglo. Oczywiscie jak jest slisko to czasem lepiej boczkiem, boczkiem ;)

Tu przyznalem CI racje? Co sie czepiasz? :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ninja - jak na torze przesadzisz z prędkościa w FWD to poleci przodem z zakrętu nieprawdaż? RWD też pewnie zacznie wylatywac ale można to przepiąc w nadsterownośc. AWD pewnie zdążysz wyjśc z zakrętu zanim zacznie robic numery.

 

Tak RWD możesz uzyskac nadsterowności i walnać w słup tyłem... w FWD tez z resztą mozna.

 

 

Co za bzdury ludzie wypisują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...