Jump to content
damicar

Regulacja zaworów Legacy 2.0 165 koni

Recommended Posts

Witam jestem nowym użytkownikiem Subaru Legacy 2.0 165 koni automat rok 2007 samochód jest z instalacja LPG mam pytanie odnosnie regulacji zaworów po jakim czasie dokonuje sie regulacji i jakie są objawy zbyt ciasnych zaworów jaki jest koszt regulacji i czy normalny mechanik jest w stanie to zrobic ewentualnie jakie są koszty pomijąc Aso jestem z śląska prosze o podpowiedzi jaki sprawdzić czy zawory są ok jak to sprawdzić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O takie rzeczy warto spytac przed zagazowaniem silnika, ktory prawdopodobnie trzeba bedzie wyjac, aby wyregulowac luzy zaworowe, a wtedy koszt bedzie nie maly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem wiem ale auto kupiłem auto z niemiec więc nic nie wiem na temat regulacji zaworów temat cięzki panowie w Kato powiedzieli 2000 zł cena kosmos hehe podobno w Mikołowie sa niezbyt drodzy Panowie podjade do nich ale czytałem też ze nie ma potrzeby wyjmować silnika zobaczymy co na tym forum spece powiedzą czekam na odzew

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, damicar napisał:

jaki sprawdzić czy zawory są ok jak to sprawdzić 

Zdjąć pokrywy zaworów , sprawdzić szczelinomierzem luzy i jak Ok to poskładać wszystko na nowych oryginalnych uszczelkach. Do sprawdzenia luzu nie trzeba wyjmować serducha, do regulacji już tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli nie da się bez wyciągania na milon procent ? orientujesz się jakie trzeba uszczelki i jakie koszta w tym silniku 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, damicar napisał:

czyli nie da się bez wyciągania na milon procent ? orientujesz się jakie trzeba uszczelki i jakie koszta w tym silniku 

Do sprawdzenia jak pisałem nie trzeba wyjmować. Koszt regulacji w dobrym warsztacie 1500pln, sprawdzenie ułamek tej kwoty pewnie. Uszczelki dekli zaworowych DOHC, uszczelki świec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, damicar napisał:

czyli nie da się bez wyciągania na milon procent ? orientujesz się jakie trzeba uszczelki i jakie koszta w tym silniku 

Da się i wyregulować i sprawdzić luz zaworowy bez demontażu silnika.Uszczelki: dwie duże pod dekiel (52 zł/szt - oryginał) i cztery małe wokół świec zapłonowych (ok 33 zł/szt).

 

2 godziny temu, tedimy99 napisał:

Do sprawdzenia jak pisałem nie trzeba wyjmować. Koszt regulacji w dobrym warsztacie 1500pln, sprawdzenie ułamek tej kwoty pewnie. Uszczelki dekli zaworowych DOHC, uszczelki świec.

Powiem szczerze, że ta cena chyba jednak lekko zaniżona. Do regulacji (wg technologii FHI) trzeba wyciągnąć silnik, zdemontować pasek rozrządu, koła rozrządu na wałkach, wałki rozrządu i dopiero dostajemy się do szklanek. Sam koszt części to okolice 2300 zł (300 zł pasek + 230 zł uszczelki + 16x110 zł szklanki popychaczy - najgorszy przypadek), a gdzie robota? Trochę za mało wyceniłeś tę robotę :).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Paulus napisał:

Da się i wyregulować i sprawdzić luz zaworowy bez demontażu silnika.Uszczelki: dwie duże pod dekiel (52 zł/szt - oryginał) i cztery małe wokół świec zapłonowych (ok 33 zł/szt).

 

Powiem szczerze, że ta cena chyba jednak lekko zaniżona. Do regulacji (wg technologii FHI) trzeba wyciągnąć silnik, zdemontować pasek rozrządu, koła rozrządu na wałkach, wałki rozrządu i dopiero dostajemy się do szklanek. Sam koszt części to okolice 2300 zł (300 zł pasek + 230 zł uszczelki + 16x110 zł szklanki popychaczy - najgorszy przypadek), a gdzie robota? Trochę za mało wyceniłeś tę robotę :).

Tyle płaciłem u Edwina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Paulus napisał:

Da się i wyregulować i sprawdzić luz zaworowy bez demontażu silnika

W DOHC na szklankach?

 

12 godzin temu, damicar napisał:

Witam jestem nowym użytkownikiem Subaru Legacy 2.0 165 koni automat rok 2007 samochód jest z instalacja LPG mam pytanie odnosnie regulacji zaworów po jakim czasie dokonuje sie regulacji i jakie są objawy zbyt ciasnych zaworów jaki jest koszt regulacji i czy normalny mechanik jest w stanie to zrobic ewentualnie jakie są koszty pomijąc Aso jestem z śląska prosze o podpowiedzi jaki sprawdzić czy zawory są ok jak to sprawdzić 

Zobacz na tabliczce pod maską jaki masz kod silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Paulus napisał:

Da się i wyregulować i sprawdzić luz zaworowy bez demontażu silnika.Uszczelki: dwie duże pod dekiel (52 zł/szt - oryginał) i cztery małe wokół świec zapłonowych (ok 33 zł/szt).

 

Powiem szczerze, że ta cena chyba jednak lekko zaniżona. Do regulacji (wg technologii FHI) trzeba wyciągnąć silnik, zdemontować pasek rozrządu, koła rozrządu na wałkach, wałki rozrządu i dopiero dostajemy się do szklanek. Sam koszt części to okolice 2300 zł (300 zł pasek + 230 zł uszczelki + 16x110 zł szklanki popychaczy - najgorszy przypadek), a gdzie robota? Trochę za mało wyceniłeś tę robotę :).

Też płaciłem tyle co tedimy99, koszt oczywiście mniejszy, bo szklanki były szlifowane, jeśli robić to na nowych szklankach, to jak najbardziej zgadzam się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się wyregulować bez wyjmowania silnika. Tylko niewielu jest takich co chcą się tego podjąć. 

W Puławach na pewno jest jeden mechanik, który to robi i ma opinię dobrego fachowca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, dcd84 napisał:

Da się wyregulować bez wyjmowania silnika. Tylko niewielu jest takich co chcą się tego podjąć. 

 

Nie wiem jakim cudem chcesz wałki zrzucić z dohc.. no chyba że dziurę wywalisz w nadkolu.. to się wtedy da..

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nic nie chcę. Napisałem tylko to co mi powiedział jeden fachowiec i nie mam powodów żeby mu nie wierzyć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, palmall napisał:

 

Nie wiem jakim cudem chcesz wałki zrzucić z dohc.. no chyba że dziurę wywalisz w nadkolu.. to się wtedy da..

 

 

Uwierz mi - da się. Trzeba się dorobić kilku nowych stawów i wszystko pójdzie. A tak na serio, nie jest to przyjemna robota, trzeba mieć kilka "specjalnych" kluczy, sporą dawkę cierpliwości i wałki wyciągniesz. A potem to już tylko pomiary i regulacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.09.2017 o 21:51, Paulus napisał:

Uwierz mi - da się. Trzeba się dorobić kilku nowych stawów i wszystko pójdzie. A tak na serio, nie jest to przyjemna robota, trzeba mieć kilka "specjalnych" kluczy, sporą dawkę cierpliwości i wałki wyciągniesz. A potem to już tylko pomiary i regulacja.

Robisz czy tylko powtarzasz  po kimś ? Silnika nie opuszczasz, czy tylko nie wyciągasz na stół? Pomijam dokładność wykonania i zrobienia pomiaru :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, h-rt napisał:

Robisz czy tylko powtarzasz  po kimś ? Silnika nie opuszczasz, czy tylko nie wyciągasz na stół? Pomijam dokładność wykonania i zrobienia pomiaru :) 

Robię.

W zależności od samochodu (ułożenia silnika w komorze) w części nie trzeba ruszać sinika z mocowań. Czasem się zdarzy model w którym faktycznie trzeba silnik unieść, bo nie ma możliwości wyjęcia pokrywy zaworów (zwłaszcza od strony akumulatora). Dokładność pomiaru? Możesz przybliżyć mi temat? Dokładność jest zawsze na poziomie dokładności urządzenia pomiarowego. W przypadku szczelinomierza jest to 0,05 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.09.2017 o 16:14, palmall napisał:

 

Nie wiem jakim cudem chcesz wałki zrzucić z dohc.. no chyba że dziurę wywalisz w nadkolu.. to się wtedy da..

 

 

 

bez żadnego problemu wyjmiesz wałki z silnika DOHC , i nie ważne czy to legacy , forester , impreza  :) i nie trzeba robić żadnych dziur w nadkolu , czy podnosić/czy opuszczać na siłę silnika . Trzeba sobie zwyczajnie zrobić odpowiednie narzędzia ułatwiające prace. My w 60% nie wyciagamy silnika , wszystko zależy od wyniku pomiaru , i ile i których jest do wymiany szklanek, i jak ktoś zrobił instalację LPG . Mało tego , moje McGaywery ;) opracowały i zrobiły metodę szybkiego schładzania silnika/głowic w okresie letnim , aby zrobić szybko i skutecznie pomiar luzów w temp. 20st. :)

Edited by carfit
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
bez żadnego problemu wyjmiesz wałki z silnika DOHC , i nie ważne czy to legacy , forester , impreza  i nie trzeba robić żadnych dziur w nadkolu , czy podnosić/czy opuszczać na siłę silnika . Trzeba sobie zwyczajnie zrobić odpowiednie narzędzia ułatwiające prace. My w 60% nie wyciagamy silnika , wszystko zależy od wyniku pomiaru , i ile i których jest do wymiany szklanek, i jak ktoś zrobił instalację LPG . Mało tego , moje McGaywery opracowały i zrobiły metodę szybkiego schładzania silnika/głowic w okresie letnim , aby zrobić szybko i skutecznie pomiar luzów w temp. 20st.


No to chyba temat wyczerpany, dziękuję


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, carfit napisał:

 

bez żadnego problemu wyjmiesz wałki z silnika DOHC , i nie ważne czy to legacy , forester , impreza  :) i nie trzeba robić żadnych dziur w nadkolu , czy podnosić/czy opuszczać na siłę silnika . Trzeba sobie zwyczajnie zrobić odpowiednie narzędzia ułatwiające prace. My w 60% nie wyciagamy silnika , wszystko zależy od wyniku pomiaru , i ile i których jest do wymiany szklanek, i jak ktoś zrobił instalację LPG . Mało tego , moje McGaywery ;) opracowały i zrobiły metodę szybkiego schładzania silnika/głowic w okresie letnim , aby zrobić szybko i skutecznie pomiar luzów w temp. 20st. :)

W H6 też tak się da?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Filip Cz napisał:

W H6 też tak się da?

Niestety nie

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.10.2017 o 21:43, Paulus napisał:

Robię.

W zależności od samochodu (ułożenia silnika w komorze) w części nie trzeba ruszać sinika z mocowań. Czasem się zdarzy model w którym faktycznie trzeba silnik unieść, bo nie ma możliwości wyjęcia pokrywy zaworów (zwłaszcza od strony akumulatora). Dokładność pomiaru? Możesz przybliżyć mi temat? Dokładność jest zawsze na poziomie dokładności urządzenia pomiarowego. W przypadku szczelinomierza jest to 0,05 mm.

Carfit napisał wszystko o co mi chodziło - łącznie z kwestią pomiaru. Dlatego pytałem czy robisz czy powtarzasz ;) Luzik. Przyjemnej pracy :) Pozdrawiam
PS. Carfit zaintrygowałeś mnie, z tym opracowaniem metody szybkiego schładzania głowic, coś szybszego od podłączania wentylatorów na "krótko"? Hmm aż jutro na warsztacie zagospodaruję sobię chwilę (w moim przypadku pewnie dłuższą, bo takiego doświadczenia jak Wy nie mam) i zacznę główkować co mogli wymyślić ;) Pozdro jeszcze raz :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.10.2017 o 22:06, carfit napisał:

bez żadnego problemu wyjmiesz wałki z silnika DOHC , i nie ważne czy to legacy , forester , impreza  :)

 

Skoro Carfit tak mówi to odszczekuję że się nie da :D
Raz tylko regulowałem sobie zawory i wydawało mi się to niemożliwością żeby to zrobić, chętnie bym podpatrzył jak się to czyni zawodowo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, h-rt napisał:

Carfit zaintrygowałeś mnie, z tym opracowaniem metody szybkiego schładzania głowic

Nic trudnego , ze starych wentylatorów od chlodnicy robisz statyw , podpinasz pod 12v do akumulatora zewnetrznego , lub jakiegoś prostownika , i psikasz zamrażaczem w spray który ma na wylocie -55st. i gotowe :) . 15 minut i masz temp. szklanek/wałków w okolicach 20 st.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Wam mam pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć  chodzi mi o to czy jak zrzucę rozrząd  żeby dostać się do zaworów walki zejdą razem z kołami czy koła też muszę  z wałków ? Jeżeli muszę to one są na klinie ? Czy jakieś znaki ?  Bo z tego co naogladalem się Amerykanów to koła mają zrzucone. A kwestia zdjąć to zdjąć gorzej założyć tak jak bylo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są na kołkach jeśli z avcs, ogólnie, tak są osadzone w jednym miejscu. Ale chcesz dobierać się do zaworów bo oglądałeś na YouTube. Nie mając o tym najwyraźniej faktycznej wiedzy oraz przyrządów.... Hmm nie zastanawia Cię to? Nie szkoda kasy i nerwów?  Pozdrawiam serdecznie 

Edited by h-rt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...