nysiopysio84 Opublikowano 20 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2021 Miałem taką C6 brać, ale 4,2 w quattro, padło jednak na H6 i tak mam go do dzisiaj...czas szybko leci, bo już 6 rok mu stuka u mnie i 330k na liczniku Witamy ponownie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 20 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2021 W dniu 18.10.2021 o 19:30, Orear napisał: może ja w swoim zmienię grill na plaster miodu. Wiesz gdzie mnie znaleźć W dniu 19.10.2021 o 09:00, tomislaw538158391 napisał: skad sciagasz te akcesoria? zastanawiam sie nad dywanikiem, bo nei bede musial go wyciagac do spania jak oryginalnej plastikowej. Ale jak jzu wezme dywanik to pewnie sie rozpedze i kupie 10 innych rzeczy Zapraszam do mnie, dywanik też mam na stanie W dniu 18.10.2021 o 20:09, Herostrates napisał: Fajny powrót, z przytupem Gdzieś tam ciągle obserwuje ogłoszenia haszóstek i jak zobaczyłem ogłoszenie tego egzemplarza to nie zastanawiałem się dłużej, padła decyzja o oględzinach i finalnym kupnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 20 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2021 (edytowane) W dniu 18.10.2021 o 22:57, Tinuviel napisał: A napisz proszę trochę o A6 vs Legacy? Mam na liście co prawda nie A6 a s6 V10 ale właśnie z tej generacji. Taka trochę krowa względem legacy czy nie koniecznie? Krowa jak nic Gabarytowo czuć, że Audi jest większe, zarówno z przodu jak i z tyłu/bagażniku gdzie jest chyba największa różnica. Co do samej jazdy to urzekła mnie stabilność. Przy wysokich prędkościach kierownica nawet nie drgnie, zdarzały się przeloty autostradami ze średnią prędkością powyżej 200km/h. W Subaru nie jest to takie oczywiste, w Legacy na zwykłych amortyzatorach było czuć wiatr i samochód trochę latał po pasie. W Specu było lepiej, ale jednak Audi jest rewelacyjne pod tym kątem. Zresztą nie ma co się dziwić, prawie 2 tony wagi (a dokładniej 1950kg), duży rostaw osi, sportowe zawieszenie S-Line obniżone, opony 245 szerokie i Quattro, więc nie ma co się dziwić, że mamy taki efekt. Co do zawieszenia to jak dla mnie było trochę za twardo. Miałem wersję najbardziej sportową, czyli czerwone amortyzatory o oznaczeniu 1BV obniżające o -30mm. Prowadził się super, ale na co dzień trochę beton. No i był naprawdę nisko. Wjazd na Gubałówkę drogą w remoncie zapamiętam chyba do końca życia Progi zwalniające też stały się problemem, nie raz przycierałem spodem. Hamulce - tu ponownie miłe zaskoczenie. Z przodu tarcze 347mm, tył 330mm. To musi dobrze hamować. Kompletnie nie było problemu z biciem na kierownicy przy hamowaniu. Jednym słowem wzorcowo Co do silnika to dosyć przyjemnie brzmiący jak na diesla. Nie był to jakiś demon prędkości, miałem nawet wrażenie, że trochę odstaje od Legacy, ale ciężko powiedzieć. Osiągi podobne. Średnie spalanie gdzieś w okolicach 10-12l. Miałem wersję BMK, czyli na czterech łańcuchach. Przy przebiegu 285kkm sprzedałem, żadnych problemów z rozrządem. Silnik mimo różnych opinii bardzo w porządku, zerowy pobór oleju, w zasadzie żadnych usterek. Czuć było, że to długodystansowiec do robienia setek kilometrów na raz i w tym celu spisał się świetnie. Bardzo wygodny pod tym kątem w użytkowaniu, szczególnie polecam na autostrady i duże przebiegi. Aż się chce jechać. Fotele rewelacyjne, dobry układ kierowniczy, bardzo stabilny, bezpieczny, swietnie wyciszony, czego chcieć więcej... Wnętrze dobrze wykonane, żadne plastiki się nie odzywały podczas jazdy, więc podobnie jak w Legacy. Bardzo fajny bajer - czarna podsufitka. Szkoda, że w Subaru było to tylko w Japonii. Najbardziej chyba doceniłem audio. Kto jeździ Legacy ten wie, że Japończycy się nie postarali. W Audi system audio Bose, 11 głośników ze wzmacniaczem naprawdę dawało radę. Fajny tryb surround. Do tego świetne wyciszenie. Miałem w swoim egzemplarzu podwójne szyby. Tu jest przepaść względem Legacy, sporo ciszej. Na pokładzie Audi spora ilość elektroniki - tu kolejna różnica względem Subaru. Ma to swoje plusy i minusy, bo jednak zdarzało się, że elektronika miała swoje humorki. Na plus odprowadzanie świateł do domu, domykanie szyb z kluczyka, elektryczna klapa, skrętne xenony, odtwarzanie filmów z dvd, czujnik zmierzchu/deszczu, lusterka fotochromatyczne, kierownica podnosząca się przy wysiadaniu, bluetooth itp. Niby nie są to jakieś nie wiadomo jak potrzebne rzeczy, ale umilają użytkowanie i trochę mi tego brakuje w Subaru. Muszę jeszcze docenić oświetlenie. Lampy z przodu na podobnym poziomie co Xenon w Legacy, długie nawet chyba lepsze w Subru, ale tylne lampy ledowe bardzo fajnie wyglądają po zmroku. Do tego lampki w lusterkach. We wnętrzu naliczyłem z 40 czy 50 lampek + oświetlenie ambientowe, robi to fajne wrażenie nocą. Żeby nie było, że tylko chwalę Audi. Skrzynia biegów. Tutaj zdziwienie, automat w Legacy pracuje szybciej. Ci wszyscy co narzekają na powolność skrzyni w Subaru zapraszam do Audi. Jeszcze wolniej z jeszcze większym lagiem. Sama w sobie przyjemność z jazdy. Kwestia dyskusyjna, oba bardzo przyjemne w użytkowaniu, jednak gdy wsiadłem do H6 czułem się jak w domu. I to mimo gorszej pozycji za kierownicą Dźwięk silnika robi tą różnice, gdy odpalasz i już masz banana na twarzy. Spec cały czas zachęcał do szybkiej jazdy, Audi wręcz przeciwnie. Co innego poczucie prędkości, A6 bardziej izoluje od otoczenia. Wydaje mi się, że Legacy prowadzi się bardziej przewidywalnie, jest łatwiejsze w opanowaniu. Audi było bardziej przyklejone do drogi, ale ciężej znaleźć tę granice przyczepności. I Subaru chętnie zamiata tyłem na śliskim, Audi niekoniecznie Łopatki do zmiany biegów. W Audi też były, ale to bez porównania. Tam śmieszne plastikowe, w Legacy konkretne metalowe z których faktycznie się korzysta. Ilość elektroniki tym razem na minus. Miałem awarię elektrycznego hamulca ręcznego. Mimo, że wszystko działało to wyskoczyły dwie kontrolki od hamulcy, duży komunikat na ekranie między zegarami i... ciągłe głośne pikanie podczas jazdy, którego nie dało się wyłączyć. Pomogło doraźnie wyjęcie bezpieczników, ale sam sposób informowania przesadzony. Tu kolejny plus Subaru, albo działa ręczny, albo nie działa i tyle. Kolejna usterka - awaria skrętnych świateł. Nie dosyć, że przy odpalaniu było pikanie z tego powodu (to jeszcze idzie przeżyć), ale podczas jazdy cały czas mrugał komunikat w miejscu informacji o stacji radiowych. W nocy mruganie denerwujące, nie wiem po co i na co, wystarczyłby jednorazowy komunikat Na plus za to kontrolka od spryskiwaczy i powiadomienie ze wskazaniem która konkretnie żarówka się spaliła. Co do kosztów eksploatacji. W Subaru jest mniej rzeczy, które się mogą popsuć i ogólnie jest trochę tańsze w utrzymaniu. W Audi elektronika potrafiła wariować, w Subaru kompletnie nie ma tego problemu. Tyle, że do A6 większość części występuje w zamienniku. W Subaru nie ma tak kolorowo. Oleju trzeba kupić z 9 litrów, opony droższe, ceny niektórych części też takie sobie. W H6 są tylko dwie rzeczy w silniku na które trzeba zwrócić szczególną uwagę - rozrząd i UPG. W 3.0tdi odpada problem uszczelki pod głowicą, ale za to są wtryski, turbo, EGR, DPF, rozrząd trzy razy droższy. Ja nie miałem problemu z żadną z tych rzeczy, ale na dłuższą metę trzeba mieć to na uwadze. Edytowane 20 Października 2021 przez Oczkoo15 10 3 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 21 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 Super - Dzięki, czyli mniej więcej tak jak sobie wyobrażałem no poza sztywnym/niskim zawieszeniem i leniwą skrzynią - tu jestem mocno zaskoczony Zakładam że w S6 będzie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 21 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 15 minut temu, Tinuviel napisał: Super - Dzięki, czyli mniej więcej tak jak sobie wyobrażałem no poza sztywnym/niskim zawieszeniem i leniwą skrzynią - tu jestem mocno zaskoczony Zakładam że w S6 będzie to samo. Wersja S nie ma "sportowej" skrzyni biegów? Albo wersji w manualu? Kompletnie nie znam się na Audi, pytam z ciekawości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 21 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 2 godziny temu, Orear napisał: Wersja S nie ma "sportowej" skrzyni biegów? Albo wersji w manualu? Kompletnie nie znam się na Audi, pytam z ciekawości. Raczej nie sparowali 5.2 V10 z manualem w rodzinnym kombi bo nikt by tego nie kupił poza mną 20lat później Skrzynie z tej samej rodziny, w s6 znosi większe momenty ale nie wiem czy działa szybciej, też audi specem nie jestem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 21 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 2 godziny temu, Tinuviel napisał: Raczej nie sparowali 5.2 V10 z manualem w rodzinnym kombi bo nikt by tego nie kupił poza mną 20lat później Skrzynie z tej samej rodziny, w s6 znosi większe momenty ale nie wiem czy działa szybciej, też audi specem nie jestem Ale soft skrzyni może być "lepszy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 W dniu 21.10.2021 o 10:09, Tinuviel napisał: poza sztywnym/niskim zawieszeniem Wiesz, ja miałem tą najbardziej sportową i najniższą wersję zawieszenia, czyli czerwone amortyzatory o oznaczeniu 1BV obniżające o 30mm. Są jeszcze -20mm trochę mniej twarde, normalne i oczywiście pneumatyka W dniu 21.10.2021 o 10:09, Tinuviel napisał: leniwą skrzynią - tu jestem mocno zaskoczony Też się zdziwiłem. Jednak skrzynia w H6, a w szczególności w trybie #SportSharp nie jest taka zła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 27 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Czas na update! Założyłem nowe koła - felgi 17" oryginalne z poliftowego Legacy w bardzo dobrym stanie. Do tego zimówki Nokian 215/45 R17. Cały komplet od forumowicza @RunnerDzięki! Wziąłem się też za lampy - oddałem na polerowanie z zabezpieczeniem z zewnątrz, do tego nowe żarniki. Odbłyśniki w zadziwiająco dobrym stanie, więc został oryginał Konserwacja - była już kiedyś robiona w Szwecji, ale do perfekcji trochę brakowało, więc została cała odświeżona. Skorodowane miejsca oczyszczono i teraz jest jak należy. Zawieszenie - wymagało poprawy tzn. wymieniono nowe tuleje wahaczy z przodu (standard chyba w każdym Legacy). Do tego 4 łączniki stabilizatora i... amortyzatory z przodu. Przed wymianą trochę dziwnie wybierał nierówności, dlatego kupiłem nowe Kayaby. Oprócz zawieszenia został wymieniony olej silnikowy + filtry. Olej w skrzyni i płyn chłodniczy był świeżo co wymieniany przez poprzedniego właściciela, więc nie robiłem. Był problem z zapieczonym tłoczkiem w lewym zacisku, kupiłem zestaw naprawczy, teraz jest już ok. Zdjęcie z ataku zimy 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Godzinę temu, Oczkoo15 napisał: Czas na update! Założyłem nowe koła - felgi 17" oryginalne z poliftowego Legacy w bardzo dobrym stanie. Do tego zimówki Nokian 215/45 R17. Cały komplet od forumowicza @RunnerDzięki! Wziąłem się też za lampy - oddałem na polerowanie z zabezpieczeniem z zewnątrz, do tego nowe żarniki. Odbłyśniki w zadziwiająco dobrym stanie, więc został oryginał Konserwacja - była już kiedyś robiona w Szwecji, ale do perfekcji trochę brakowało, więc została cała odświeżona. Skorodowane miejsca oczyszczono i teraz jest jak należy. Zawieszenie - wymagało poprawy tzn. wymieniono nowe tuleje wahaczy z przodu (standard chyba w każdym Legacy). Do tego 4 łączniki stabilizatora i... amortyzatory z przodu. Przed wymianą trochę dziwnie wybierał nierówności, dlatego kupiłem nowe Kayaby. Oprócz zawieszenia został wymieniony olej silnikowy + filtry. Olej w skrzyni i płyn chłodniczy był świeżo co wymieniany przez poprzedniego właściciela, więc nie robiłem. Był problem z zapieczonym tłoczkiem w lewym zacisku, kupiłem zestaw naprawczy, teraz jest już ok. Zdjęcie z ataku zimy Widzę, że nam się te same rzeczy w tym roku zbiegły. Ten robiłem zapieczony zacisk, wymieniłem tuleje, olej silnikowy, filtry i zabezpieczyłem światła. Do skrzyni olej kupiłem bo jeszcze nie czas na wymianę. Czyli widzę, że mam szykować portfel na odświeżenie zabezpieczenia antykorozyjnego i wymianę amortyzatorów, dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Zima zaatakowała Legasia.. To teraz Legaś musi oddać! Z tymi zaciskami to jest coś na rzeczy, niezależnie od modelu chyba. Moje oem też miały problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 W dniu 27.11.2021 o 21:42, Danko napisał: Z tymi zaciskami to jest coś na rzeczy, niezależnie od modelu chyba. Moje oem też miały problemy W sumie coś w tym jest, w każdym ze swoich Legacy robiłem zaciski. Widocznie ten typ tak ma Zimowo 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 (edytowane) Twój ex legaś w zimowych warunkach od 10 minuty Edytowane 31 Grudnia 2021 przez SOpEL 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 24 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 Moduł ABSu w końcu doczekał się montażu. Teraz już wszystko działa tak jak powinno. Uff Kupiłem też nowe wycieraczki na przód. Tym razem po przeczytaniu opinii skusiłem się na tejemniczo brzmiącą firmę Visee. Wszystko w porządku, cichutkie, także zakup na plus Nabyłem również zaślepkę spryskiwacza lewej lampy, bo gdzieś zaginęła w akcji. Założyłem używaną, bo nigdzie nie można było dostać nowej. Moje szczęście nie trwało długo, na kolejny dzień wypadła zaślepka z drugiej strony Na szczęście zimowa forma nie opuściła Legasia Teraz już chyba mogę powiedzieć, że doprowadziłem ten egzemplarz do odpowiedniego stanu. Największym wyzwaniem było znaleźć pasujący moduł ABSu. Od przedliftowych H6 nie pasuje, od poliftowego 2.0 również. Musi być konkretnie od poliftowego 3.0 w automacie, a znaleźć taki samochód z przeznaczeniem na części w Polsce praktycznie graniczy z cudem. Misja spełniona także powoli przymierzam się do sprzedaży. Jak ktoś szuka zadbanej H6 gotowej do użytkowania to zapraszam 6 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 Szkoda, że mi się nie trafił, jak utopili mi OBK. UP! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 Mała sesja zdjęciowa 9 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 20 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 Ładniej by mu było na ciemniejszej feldze - grafitowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 22 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2022 W dniu 20.02.2022 o 10:22, ManoLEE napisał: Ładniej by mu było na ciemniejszej feldze - grafitowej Ciemna felga zlewała by się z resztą samochodu, jednak wolę coś bardziej kontrastowego. Tym razem stawiam na oryginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 Oryginał był właśnie w srebrnym takie jak Twoje i bardziej grafitowym odcieniu ja mam takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 W dniu 22.02.2022 o 09:22, Oczkoo15 napisał: Ciemna felga zlewała by się z resztą samochodu, jednak wolę coś bardziej kontrastowego. Tym razem stawiam na oryginał Pff... Raysy też kontrastują.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 29 minut temu, Danko napisał: Pff... Raysy też kontrastują.. Najlepiej to one kontrastują w zestawieniu z nadwątlonym kontem w banku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 23 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 3 godziny temu, Neutrino33 napisał: Najlepiej to one kontrastują w zestawieniu z nadwątlonym kontem w banku Ooo to to tooo. Ale wtedy dobrze w salonie wyglądają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 3 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2022 (edytowane) Cyknąłem fote jak lampy świecą po zmroku Porównanie krótkie - długie Kilka dodatkowych ujęć Edytowane 3 Marca 2022 przez Oczkoo15 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 13 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2022 Kolejna historia dobiega końca. Jak to zwykle bywa, pierwszy oglądający odjechał Legasiem do nowego domu Ciąg dalszy nastąpi... 5 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 13 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2022 Pojechał do Warszawy? Widziałem dziś takiego EPD, z Panią za kierownicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się