Skocz do zawartości

Z Legasia H6 MY'04 na Spec B MY'07


Oczkoo15

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.10.2021 o 19:30, Orear napisał:

może ja w swoim zmienię grill na plaster miodu. :D

Wiesz gdzie mnie znaleźć :biglol:

W dniu 19.10.2021 o 09:00, tomislaw538158391 napisał:

skad sciagasz te akcesoria? zastanawiam sie nad dywanikiem, bo nei bede musial go wyciagac do spania jak oryginalnej plastikowej. Ale jak jzu wezme dywanik to pewnie sie rozpedze i kupie 10 innych rzeczy :D

Zapraszam do mnie, dywanik też mam na stanie ;)

 

W dniu 18.10.2021 o 20:09, Herostrates napisał:

Fajny powrót, z przytupem :)

Gdzieś tam ciągle obserwuje ogłoszenia haszóstek i jak zobaczyłem ogłoszenie tego egzemplarza to nie zastanawiałem się dłużej, padła decyzja o oględzinach i finalnym kupnie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2021 o 22:57, Tinuviel napisał:

A napisz proszę trochę o A6 vs Legacy? Mam na liście co prawda nie A6 a s6 V10 ale właśnie z tej generacji. Taka trochę krowa względem legacy czy nie koniecznie?

Krowa jak nic :biglol: Gabarytowo czuć, że Audi jest większe, zarówno z przodu jak i z tyłu/bagażniku gdzie jest chyba największa różnica. 

 

Co do samej jazdy to urzekła mnie stabilność. Przy wysokich prędkościach kierownica nawet nie drgnie, zdarzały się przeloty autostradami ze średnią prędkością powyżej 200km/h. W Subaru nie jest to takie oczywiste, w Legacy na zwykłych amortyzatorach było czuć wiatr i samochód trochę latał po pasie. W Specu było lepiej, ale jednak Audi jest rewelacyjne pod tym kątem. Zresztą nie ma co się dziwić, prawie 2 tony wagi (a dokładniej 1950kg), duży rostaw osi, sportowe zawieszenie S-Line obniżone, opony 245 szerokie i Quattro, więc nie ma co się dziwić, że mamy taki efekt. 

 

Co do zawieszenia to jak dla mnie było trochę za twardo. Miałem wersję najbardziej sportową, czyli czerwone amortyzatory o oznaczeniu 1BV obniżające o -30mm. Prowadził się super, ale na co dzień trochę beton. No i był naprawdę nisko. Wjazd na Gubałówkę drogą w remoncie zapamiętam chyba do końca życia :biglol: Progi zwalniające też stały się problemem, nie raz przycierałem spodem. 

 

Hamulce - tu ponownie miłe zaskoczenie. Z przodu tarcze 347mm, tył 330mm. To musi dobrze hamować. Kompletnie nie było problemu z biciem na kierownicy przy hamowaniu. Jednym słowem wzorcowo

 

Co do silnika to dosyć przyjemnie brzmiący jak na diesla. Nie był to jakiś demon prędkości, miałem nawet wrażenie, że trochę odstaje od Legacy, ale ciężko powiedzieć. Osiągi podobne. Średnie spalanie gdzieś w okolicach 10-12l. Miałem wersję BMK, czyli na czterech łańcuchach. Przy przebiegu 285kkm sprzedałem, żadnych problemów z rozrządem. Silnik mimo różnych opinii bardzo w porządku, zerowy pobór oleju, w zasadzie żadnych usterek. Czuć było, że to długodystansowiec do robienia setek kilometrów na raz i w tym celu spisał się świetnie. Bardzo wygodny pod tym kątem w użytkowaniu, szczególnie polecam na autostrady i duże przebiegi. Aż się chce jechać. Fotele rewelacyjne, dobry układ kierowniczy, bardzo stabilny, bezpieczny, swietnie wyciszony, czego chcieć więcej...

 

Wnętrze dobrze wykonane, żadne plastiki się nie odzywały podczas jazdy, więc podobnie jak w Legacy. Bardzo fajny bajer - czarna podsufitka. Szkoda, że w Subaru było to tylko w Japonii. Najbardziej chyba doceniłem audio. Kto jeździ Legacy ten wie, że Japończycy się nie postarali. W Audi system audio Bose, 11 głośników ze wzmacniaczem naprawdę dawało radę. Fajny tryb surround. Do tego świetne wyciszenie. Miałem w swoim egzemplarzu podwójne szyby. Tu jest przepaść względem Legacy, sporo ciszej. 

 

Na pokładzie Audi spora ilość elektroniki - tu kolejna różnica względem Subaru. Ma to swoje plusy i minusy, bo jednak zdarzało się, że elektronika miała swoje humorki. Na plus odprowadzanie świateł do domu, domykanie szyb z kluczyka, elektryczna klapa, skrętne xenony, odtwarzanie filmów z dvd, czujnik zmierzchu/deszczu, lusterka fotochromatyczne, kierownica podnosząca się przy wysiadaniu, bluetooth itp. Niby nie są to jakieś nie wiadomo jak potrzebne rzeczy, ale umilają użytkowanie i trochę mi tego brakuje w Subaru.

Muszę jeszcze docenić oświetlenie. Lampy z przodu na podobnym poziomie co Xenon w Legacy, długie nawet chyba lepsze w Subru, ale tylne lampy ledowe bardzo fajnie wyglądają po zmroku. Do tego lampki w lusterkach. We wnętrzu naliczyłem z 40 czy 50 lampek + oświetlenie ambientowe, robi to fajne wrażenie nocą. 

 

Żeby nie było, że tylko chwalę Audi. 

 

Skrzynia biegów. Tutaj zdziwienie, automat w Legacy pracuje szybciej. Ci wszyscy co narzekają na powolność skrzyni w Subaru zapraszam do Audi. Jeszcze wolniej z jeszcze większym lagiem. 

 

Sama w sobie przyjemność z jazdy. Kwestia dyskusyjna, oba bardzo przyjemne w użytkowaniu, jednak gdy wsiadłem do H6 czułem się jak w domu. I to mimo gorszej pozycji za kierownicą :biglol: Dźwięk silnika robi tą różnice, gdy odpalasz i już masz banana na twarzy. Spec cały czas zachęcał do szybkiej jazdy, Audi wręcz przeciwnie. Co innego poczucie prędkości, A6 bardziej izoluje od otoczenia. 

 

Wydaje mi się, że Legacy prowadzi się bardziej przewidywalnie, jest łatwiejsze w opanowaniu. Audi było bardziej przyklejone do drogi, ale ciężej znaleźć tę granice przyczepności. I Subaru chętnie zamiata tyłem na śliskim, Audi niekoniecznie ;)

 

Łopatki do zmiany biegów. W Audi też były, ale to bez porównania. Tam śmieszne plastikowe, w Legacy konkretne metalowe z których faktycznie się korzysta.

 

Ilość elektroniki tym razem na minus. Miałem awarię elektrycznego hamulca ręcznego. Mimo, że wszystko działało to wyskoczyły dwie kontrolki od hamulcy, duży komunikat na ekranie między zegarami i... ciągłe głośne pikanie podczas jazdy, którego nie dało się wyłączyć. Pomogło doraźnie wyjęcie bezpieczników, ale sam sposób informowania przesadzony. Tu kolejny plus Subaru, albo działa ręczny, albo nie działa i tyle. 

Kolejna usterka - awaria skrętnych świateł. Nie dosyć, że przy odpalaniu było pikanie z tego powodu (to jeszcze idzie przeżyć), ale podczas jazdy cały czas mrugał komunikat w miejscu informacji o stacji radiowych. W nocy mruganie denerwujące, nie wiem po co i na co, wystarczyłby jednorazowy komunikat :blink:

Na plus za to kontrolka od spryskiwaczy i powiadomienie ze wskazaniem która konkretnie żarówka się spaliła.

 

Co do kosztów eksploatacji. W Subaru jest mniej rzeczy, które się mogą popsuć i ogólnie jest trochę tańsze w utrzymaniu. W Audi elektronika potrafiła wariować, w Subaru kompletnie nie ma tego problemu. 

Tyle, że do A6 większość części występuje w zamienniku. W Subaru nie ma tak kolorowo. Oleju trzeba kupić z 9 litrów, opony droższe, ceny niektórych części też takie sobie. 

 

W H6 są tylko dwie rzeczy w silniku na które trzeba zwrócić szczególną uwagę - rozrząd i UPG. W 3.0tdi odpada problem uszczelki pod głowicą, ale za to są wtryski, turbo, EGR, DPF, rozrząd trzy razy droższy. Ja nie miałem problemu z żadną z tych rzeczy, ale na dłuższą metę trzeba mieć to na uwadze.

 

 

Edytowane przez Oczkoo15
  • Super! 10
  • Dzięki! 3
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Tinuviel napisał:

Super - Dzięki, czyli mniej więcej tak jak sobie wyobrażałem no poza sztywnym/niskim zawieszeniem i leniwą skrzynią - tu jestem mocno zaskoczony :) Zakładam że w S6 będzie to samo. 

Wersja S nie ma "sportowej" skrzyni biegów? Albo wersji w manualu? Kompletnie nie znam się na Audi, pytam z ciekawości. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Orear napisał:

Wersja S nie ma "sportowej" skrzyni biegów? Albo wersji w manualu? Kompletnie nie znam się na Audi, pytam z ciekawości. :D

 

Raczej nie sparowali 5.2 V10 z manualem w rodzinnym kombi bo nikt by tego nie kupił poza mną 20lat później  :P Skrzynie z tej samej rodziny, w s6 znosi większe momenty ale nie wiem czy działa szybciej, też audi specem nie jestem :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tinuviel napisał:

 

Raczej nie sparowali 5.2 V10 z manualem w rodzinnym kombi bo nikt by tego nie kupił poza mną 20lat później  :P Skrzynie z tej samej rodziny, w s6 znosi większe momenty ale nie wiem czy działa szybciej, też audi specem nie jestem :)

Ale soft skrzyni może być "lepszy" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2021 o 10:09, Tinuviel napisał:

poza sztywnym/niskim zawieszeniem

Wiesz, ja miałem tą najbardziej sportową i najniższą wersję zawieszenia, czyli czerwone amortyzatory o oznaczeniu 1BV obniżające o 30mm. Są jeszcze -20mm trochę mniej twarde, normalne i oczywiście pneumatyka ;) 

W dniu 21.10.2021 o 10:09, Tinuviel napisał:

leniwą skrzynią - tu jestem mocno zaskoczony :)

Też się zdziwiłem. Jednak skrzynia w H6, a w szczególności w trybie #SportSharp nie jest taka zła :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czas na update! 

 

Założyłem nowe koła - felgi 17" oryginalne z poliftowego Legacy w bardzo dobrym stanie. Do tego zimówki Nokian 215/45 R17. Cały komplet od forumowicza @RunnerDzięki!

 

Wziąłem się też za lampy - oddałem na polerowanie z zabezpieczeniem z zewnątrz, do tego nowe żarniki. Odbłyśniki w zadziwiająco dobrym stanie, więc został oryginał ;)

20211122_160511.thumb.jpg.495d9026ccce6689b8e689fd5a9a41a8.jpg

20211122_160555.thumb.jpg.1127c3f53466764475fd6b2357cb3029.jpg

 

Konserwacja - była już kiedyś robiona w Szwecji, ale do perfekcji trochę brakowało, więc została cała odświeżona. Skorodowane miejsca oczyszczono i teraz jest jak należy.

 

Zawieszenie - wymagało poprawy tzn. wymieniono nowe tuleje wahaczy z przodu (standard chyba w każdym Legacy). Do tego 4 łączniki stabilizatora i... amortyzatory z przodu. Przed wymianą trochę dziwnie wybierał nierówności, dlatego kupiłem nowe Kayaby.

 

Oprócz zawieszenia został wymieniony olej silnikowy + filtry. Olej w skrzyni i płyn chłodniczy był świeżo co wymieniany przez poprzedniego właściciela, więc nie robiłem. Był problem z zapieczonym tłoczkiem w lewym zacisku, kupiłem zestaw naprawczy, teraz jest już ok. 

 

Zdjęcie z ataku zimy :wrrum:

20211127_044225.thumb.jpg.22f2ef32435d54c6f195ce97d5ae0acd.jpg

 

20211127_044430.thumb.jpg.0cdae30a2e5beecd2f3a0cb42390a4c8.jpg

 

 

  • Super! 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Oczkoo15 napisał:

Czas na update! 

 

Założyłem nowe koła - felgi 17" oryginalne z poliftowego Legacy w bardzo dobrym stanie. Do tego zimówki Nokian 215/45 R17. Cały komplet od forumowicza @RunnerDzięki!

 

Wziąłem się też za lampy - oddałem na polerowanie z zabezpieczeniem z zewnątrz, do tego nowe żarniki. Odbłyśniki w zadziwiająco dobrym stanie, więc został oryginał ;)

 

 

 

Konserwacja - była już kiedyś robiona w Szwecji, ale do perfekcji trochę brakowało, więc została cała odświeżona. Skorodowane miejsca oczyszczono i teraz jest jak należy.

 

Zawieszenie - wymagało poprawy tzn. wymieniono nowe tuleje wahaczy z przodu (standard chyba w każdym Legacy). Do tego 4 łączniki stabilizatora i... amortyzatory z przodu. Przed wymianą trochę dziwnie wybierał nierówności, dlatego kupiłem nowe Kayaby.

 

Oprócz zawieszenia został wymieniony olej silnikowy + filtry. Olej w skrzyni i płyn chłodniczy był świeżo co wymieniany przez poprzedniego właściciela, więc nie robiłem. Był problem z zapieczonym tłoczkiem w lewym zacisku, kupiłem zestaw naprawczy, teraz jest już ok. 

 

Zdjęcie z ataku zimy :wrrum:

Widzę, że nam się te same rzeczy w tym roku zbiegły. :biglol: Ten robiłem zapieczony zacisk, wymieniłem tuleje, olej silnikowy, filtry i zabezpieczyłem światła. Do skrzyni olej kupiłem bo jeszcze nie czas na wymianę. Czyli widzę, że mam szykować portfel na odświeżenie zabezpieczenia antykorozyjnego i wymianę amortyzatorów, dzięki za info. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 27.11.2021 o 21:42, Danko napisał:

Z tymi zaciskami to jest coś na rzeczy, niezależnie od modelu chyba. Moje oem też miały problemy 

W sumie coś w tym jest, w każdym ze swoich Legacy robiłem zaciski. Widocznie ten typ tak ma ;)

 

 

Zimowo :wrrum:

 

20211225_023228.thumb.jpg.f956315cba2599c2dcc48f735f14bdd5.jpg

20211225_023329.thumb.jpg.1dccc457ff00cf55e3bdf20f43ebc9a1.jpg

20211224_212933.thumb.jpg.e3f0b4c6603ec2b1d05564ed5afbcf57.jpg

  • Super! 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moduł ABSu w końcu doczekał się montażu. Teraz już wszystko działa tak jak powinno. Uff :ok:

 

Kupiłem też nowe wycieraczki na przód. Tym razem po przeczytaniu opinii skusiłem się na tejemniczo brzmiącą firmę Visee. Wszystko w porządku, cichutkie, także zakup na plus

 

Nabyłem również zaślepkę spryskiwacza lewej lampy, bo gdzieś zaginęła w akcji. Założyłem używaną, bo nigdzie nie można było dostać nowej. Moje szczęście nie trwało długo, na kolejny dzień wypadła zaślepka z drugiej strony :blink: 

 

Na szczęście zimowa forma nie opuściła Legasia :wrrum:

 

20220122_041814.thumb.jpg.f3d47b741fc3edb9dd6be3374b20f76a.jpg

20220122_041901.thumb.jpg.abcf9ccc4df41d476720fba2710a78dd.jpg

20220122_041944.thumb.jpg.7c1139290c622c3662f2337a95e1f4c5.jpg

20220122_143547.thumb.jpg.d629029011556a66128d1a0d73067f68.jpg

 

 

Teraz już chyba mogę powiedzieć, że doprowadziłem ten egzemplarz do odpowiedniego stanu. Największym wyzwaniem było znaleźć pasujący moduł ABSu. Od przedliftowych H6 nie pasuje, od poliftowego 2.0 również. Musi być konkretnie od poliftowego 3.0 w automacie, a znaleźć taki samochód z przeznaczeniem na części w Polsce praktycznie graniczy z cudem. 

Misja spełniona także powoli przymierzam się do sprzedaży. Jak ktoś szuka zadbanej H6 gotowej do użytkowania to zapraszam ;) 

  • Super! 6
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...