Skocz do zawartości

Forester XT od 2014


adexa

Rekomendowane odpowiedzi

no moim zdaniem diesel jeździ o niebo lepiej niż benzyna wolnossąca, w szczególności jeśli chodzi o: 1. elastyczność - wyprzedzanie, przyspieszenie typu 60 do 80, 90 do 120 itd. 2. auto w pełni załadowane w dieslu jeździ prawie tak samo jak z samym kierowcą, w 2.0i już tak nie jest

to prawda jeżdzi  lepiej. W wolno ssaku trzeba mocno redukować i kręcić pod czerwone żeby auto dynamicznie napędzić a z pełnym obciążeniem auto puchnie np w jeździe pod góre a wyprzedzenie czegokolwiek jest mocno utrudnione. Ma za to jedną niezaprzeczalną zalete - a mianowicie FB20 jest bezproblemowe, bezawaryjne, na każdym paliwie jedzie tak samo jest wręcz pancerne. Więc coś za coś

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ma za to jedną niezaprzeczalną zalete - a mianowicie FB20 jest bezproblemowe, bezawaryjne, na każdym paliwie jedzie tak samo jest wręcz pancerne. Więc coś za coś

...i nie zadajesz sobie codziennie pytania, czy, to już dzisiaj coś się zje..e w silniku lub czy dojadę dzisiaj do celu :yahoo: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niekorzyść FXT trzeba zaliczyć spalanie. Przy podobnych trasach pali więcej niż Skoda...

Kilka miesięcy temu wróciłem do Subaru. I to pomimo, że cztery lata temu bardzo ale to bardzo pogniewałem się na tę markę. Mozna powiedzieć, że ja znienawidziłem. Nie mogłem patrzeć na Forestery.

Przeszło mi i znowu jeżdżę FXT. To świetne auto, któremu można wybaczyć spalanie. I jeśli się z nim oswoisz (koszty paliwa) to docenisz inne zalety, które oferuje Forester. Świetny napęd (elastyczność), całkiem przyjemna stylistyka, sporo miejsca w kabinie, super widoczność.

Dostałem z pożyczalni mazdę CX5 diesel i zaskoczyła na + - ją też warto obejrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Na niekorzyść FXT trzeba zaliczyć spalanie. Przy podobnych trasach pali więcej niż Skoda...

Kilka miesięcy temu wróciłem do Subaru. I to pomimo, że cztery lata temu bardzo ale to bardzo pogniewałem się na tę markę. Mozna powiedzieć, że ja znienawidziłem. Nie mogłem patrzeć na Forestery.

Przeszło mi i znowu jeżdżę FXT. To świetne auto, któremu można wybaczyć spalanie. I jeśli się z nim oswoisz (koszty paliwa) to docenisz inne zalety, które oferuje Forester. Świetny napęd (elastyczność), całkiem przyjemna stylistyka, sporo miejsca w kabinie, super widoczność.

Dostałem z pożyczalni mazdę CX5 diesel i zaskoczyła na + - ją też warto obejrzeć

Miałem do dyspozycji Mazdę CX 5 na weekend. Byłem tak rozczarowany tym autem, ze w sobotę po południu ją odstawiłem. Co prawda była to benzyna ale tak miernym autem dawno nie jeździłem. Stylistycznie jest ok ale obsługa, osiągi i spalanie pozostawiają dużo do życzenia.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miałem do dyspozycji Mazdę CX 5 na weekend. Byłem tak rozczarowany tym autem, ze w sobotę po południu ją odstawiłem. Co prawda była to benzyna ale tak miernym autem dawno nie jeździłem. Stylistycznie jest ok ale obsługa, osiągi i spalanie pozostawiają dużo do życzenia.

 

Fakt że ten motorek benz. 2 litrowy jest bez sensu w maździe. Dziwne są czasem decyzje bossów. Jak wytłumaczyć słabsze silniki w subarakach aż do 1,6 kiedy logo firmy to moc. Prędzej bym się spodziewał 3,6 turbo niż pedały zamiast silnika.

Ja 1 raz byłem w CX5, a diesel ciągnie że kołami zabuksował. Zawsze jeżdżę benzyną więc wrażenie robi jak ciągnie bez obrotów. Ergonomia bdb 2016 rocznik. Jest jeszcze 2,5 litra benzyna ale nie jeździłem. Przewaga FXT wyraźna. ale elektryczny hamulec z cx by tu się sprawdził tak samo. Ergonomia jak w każdym do opanowania i przyzwyczajenia. Po prostu warto poznać inne. Indywidualna sprawa. Mnie premium nie powaliły a w leasingu dałyby się ogarnąć jak Forester.  Żeby jeszcze w forku mogła odpalić Automapa na fabrycznym panelu byłbym w pełni hepi. Koncerny ciągle uważają to za super nowość zamiast dawać otwarte systemowo panele.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i widzisz. Dla mnie na przykład brak elektrycznego hamulca postojowego jest zaletą. Z tymi nawigacjami to Cię popieram. Jakby to było miło z ich strony gdyby można było wgrać co się chce. Nie widzę zalet fabrycznej nawigacji w moim Foresterze my14. W tym poliftingowym jest inna ale z tego co piszesz wnioskuję że dalej kupa. W wersji przedliftingowej na szczęście łatwo wymienić stację multimedialną nawet na taką z Automapą. W tym po lifcie też się da ale trzeba ten caly panel z kratkami wymienić. Tu w USA takie przekładki są dostępne bez problemu. Ja używam smartfonu do nawigacji. Automapę też mam, ale Sygic z modułem Life Traffic cenię sobie bardziej.

 

Jeśli chodzi o audio w Foresterze to jest jeszcze dużo do zrobienia. Oj dużo. Nie twierdzę żeby było beznadzejnie. Audiofil będzie jednak trochę zawiedziony. Taka budżetówka ten Harman Kardon. To jedna z kilku rzeczy które muszę zmienić w moim Reksiu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Miałem do dyspozycji Mazdę CX 5 na weekend. Byłem tak rozczarowany tym autem, ze w sobotę po południu ją odstawiłem. Co prawda była to benzyna ale tak miernym autem dawno nie jeździłem. Stylistycznie jest ok ale obsługa, osiągi i spalanie pozostawiają dużo do życzenia.

 

Fakt że ten motorek benz. 2 litrowy jest bez sensu w maździe. Dziwne są czasem decyzje bossów. Jak wytłumaczyć słabsze silniki w subarakach aż do 1,6 kiedy logo firmy to moc. Prędzej bym się spodziewał 3,6 turbo niż pedały zamiast silnika.

Ja 1 raz byłem w CX5, a diesel ciągnie że kołami zabuksował. Zawsze jeżdżę benzyną więc wrażenie robi jak ciągnie bez obrotów. Ergonomia bdb 2016 rocznik. Jest jeszcze 2,5 litra benzyna ale nie jeździłem. Przewaga FXT wyraźna. ale elektryczny hamulec z cx by tu się sprawdził tak samo. Ergonomia jak w każdym do opanowania i przyzwyczajenia. Po prostu warto poznać inne. Indywidualna sprawa. Mnie premium nie powaliły a w leasingu dałyby się ogarnąć jak Forester. Żeby jeszcze w forku mogła odpalić Automapa na fabrycznym panelu byłbym w pełni hepi. Koncerny ciągle uważają to za super nowość zamiast dawać otwarte systemowo panele.

 

Do dyspozycji miałem wersję 2.5l. Wierz mi, że po takim silniku można więcej się spodziewać. Szczególnie dźwięk jest mało przyjemny. Nawet w tej kwestii FXT bije Mazdę na głowę.

 

P.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem już nie pisać o DLMie. Wystarczy. Jest temu poświęcony osobny wątek ale też nikt się specjalnie nie udziela :-)

dopiero jak więcej będzie miało DLM to może wątek się zapełni opiniami. Mnie interesowały przebiegi bez napraw. Skoro są już po kilkadziesiąt tysięcy to spokojnie się sprawdza. Z Automapą byłem ciekawy czy ktoś rozgryzł fabryczną żeby do niej podłączyć i odpalić. Nigdzie nie ma nawet sygnału żeby ktoś próbował i miał sukces. Wywalanie i montaż innej w XT może namieszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automapa działa na Windows,Android i iOS.

Jaki jest w stacji w Foresterze? Próbowałeś umieścić kartę SD z Automapą w slocie?. Na dedykowanych zamiennikach stacji multimedilnych do Forestera Automapa chodzi na pewno ale do obsługi funkcji Traffic i LiveDrive i tak musi być odbiornik GSM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FXT jest Andro, ja mam licencję na Win, ale pytałem speców i twierdzą że za cholerę nie odpalę AM na tym panelu, nawet gdybym zmieniał całe oprogramowanie + system, ani Andro ani Win. Nie pójdzie. Panele się różnią w Foresterach nie-XT. Tam komuś się udało ruszyć.  W poprzednim miałem panel z Volvo umieszczony w budce - to było super ergonomicznie. Krótko mówiąc jak koniecznie chcę AM w tym miejscu to wymiana panelu. Gdyby AM była światowa to na forach zagranicznych bym coś, ale u Amerykanów .org nie zauważyłem tego tematu. 

Co do LPG - czy zawory w naszym FA20 dalej się reguluje płytkami ? Zawsze pada hasło zawory kiedy ktoś wspomni o LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Miałki napisał:

Tu trochę napisali o FA20

https://www.revvolution.com/blog/2014/03/tearing-down-and-assessing-the-fa20-4u-gse

A przeszkadza Ci Automapa w smartfonie?

DziAVCS (Active Valve Control System)  to chyba hydraulika i luzy sam wybiera ? wszystko przebudowane, no to kłopotów nie powinno być a i stopy są odporniejsze na wysokie temperatury

Smartfonów nie lubię po prostu bo bateria szybko siada a stała budka w aucie jest lepsza. W końcu wymienię panel i temat będzie załatwiony. Najpierw DLM, po roku mam zwrot. Poprzednim jeździłem 5 lat, 100kkm, zero problemów i kupa forsy zaoszczędzona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś bardzo rozsądny.

A co do tej nawigacji to zrobisz jak Ci pasuje. U mnie wisi smartfon na szybie i jest podłączony takim elegankim skręcanym kabelkiem. Korzystam z nawigacji Sygic bo AM mi się gubi. Zaletą nawigacji w smartfonie jest Traffic online. Działa to bardzo dobrze  w Sygic. Nie wiem czy stacje multimedialne oferują. Misi być karta SIM. Dodatkową zaletą nawigacji w smartfonie jest to że trasę moźna wytyczyć w domu lub w restauracji. Chyba pisalem już o tym.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Alfik napisał:

Dziś jechałem 470km z Bolesławca do Warszawy. Postanowienie - ma być na jednym baku. Udało się, spalanie na komputerze 9.4. Wystarczyło jechać zgodnie z przepisami. Uwaga - trumna na dachu. 

to jest do zrobienia bo sam się bawiłem w super oszczędną jazdę. Dałoby się zejść do 7,5. Par wyprzedzań i średnia się psuje. W praktyce 1litr/100 gdzieś znika dodatkowo wzgl kompa i warto o tym pamiętać bo mogło w baku być 5-8 litrów zamiast 16. ale z trumną to niezły wynik. Mnie zdziwiła bardzo mała różnica między 90km/h a 120, dopiero od 130 spalanie mocno rośnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, DrAST napisał:

U mnie i tak Mirrorlink nie działa. Telefon to Samsung A5 2016.

P.

Na stronie Mirrorlinka jest lista obsługiwanych telefonów. Szczerze powiedziawszy to moim zdaniem jest żenująco krótka...

a sparował sie ktoś z Was Subaru Starlinkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...