Mikes91 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 45 minut temu, Tadeo napisał: koszt total 4,9 tys zł, a nie 12 !! A 12 to co kosztuje? Chyba nie DLM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 full wtrysk Prins -o tym wspominałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew1990 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 (edytowane) W EGP też 4900zł . Nie wiem jaki jest udział benzyny w dotrysku , ale zazwyczaj dotrysku jest 15-20% . Pan Piotr Zatchij (właściciel EGP) mówił że jest to nowa instalacja , bardzo uniwersalna i po odpowiednim dostrojeniu powinna pasować do wszystkich nowych silników Subaru z bezpośrednim wtryskiem. Jeśli rzeczywiście to się potwierdzi to otwiera się pole do gazowania nowych silników Subaru , których nie ma i nie będzie w Eurosojuzie ze względu na normy spalin . A jest co wybierać 2.0 w XV i Imprezie , 2,5 w Foresterze i nowym Outbacku/Legacy 2020 oraz 2.4 w Ascencie i Outbacku/Legacy . To chyba ten zestaw https://www.egp.pl/galeria/montaz-lpg/subaru-wrx-2-0-270km-2019r/ . Edytowane 18 Stycznia 2020 przez Matthew1990 literówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 dużo marketingu w EPG....tuż przed montażem LPG w moim forku XT komunikowałem się z nimi ale bez efektu....cieszę się, że i oni montują obecnie z dotryskiem....konkurencja jest mile widziana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew1990 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Możesz zdradzić gdzie zakładałeś instalację LPG i jakiej firmy masz elementy instalacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 A co z tym Direct Blue od Vialle? Wiem że były opóźnienia we wdrożeniu ale może już coś wiedzą gazownicy. Zapytajcie. Mój DLM też sprawuje się dobrze. Podobnie jak @Mikes91 montowałem do nowego auta. W przypadku tej instalacji osiągi jednak są leprze na gazie niż na benzynie. Spalanie gazu 30% wyższe niż benzyny, ale z moich obliczeń tak powinno być by mieszanka nie była zbyt uboga i silnik w związku z tym nie pracował w zbyt wysokiej temperaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 zatankujmy najtańszy gaz na przymarketowej stacji, a natychmiast jego zużycie poszybuje o 10-15% + tyle samo stracimy na dotrysku Pb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 9 godzin temu, Matthew1990 napisał: Możesz zdradzić gdzie zakładałeś instalację LPG i jakiej firmy masz elementy instalacji? na Forum staram się unikać reklamowania czy krytykowania z nazwy warsztatów z którymi się zetknąłem (poza ASO, które są nierozerwalnym elementem naszego Forum, a ich konsumencka ocena może być przydatna dla SIP) jeśli potrzebujesz kontakt daj znać na Priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 dodam kolejny duży "+" instalacji LPG w FXT.....Panowie, zasięg ma znaczenie (60L paliwa w zbiorniku fabrycznym + 56 l LPG w zbiorniku gazu w miejscu koła zapasowego) co daje ponad 1000km jazdy bez tankowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Tankuje tylko na dobrych stacjach, te z niskimi cenami omijam. Po własnej obserwacji, testach przejechaniu tysięcy km Shell okazał się najlepszy :-). Choć tankując w Austrii na zbiorniku zrobiłem prawie 100 km więcej. 20-30% przy DLM trzeba przyjąć większe spalanie. 12 k PLN to była cena wygórowana za DLM. Duży plus instalacji to że jeżdżę tylko na LPG i jest praktycznie bezobsługowa. Osiągi jak napisał Miałki. Dziś zapewne z braku DLM zdecydowałbym się na to co jest, czyli z dotryskiem. Ważne, że jest oferta i każdy kto chce może założyć taką instalację i ma dostęp do opinii użytkujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukathe Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Witam, W moim Foresterze z 2018r. 2.5l zamontowałem ostatnio LPG (standardowa instalacja LPG IV generacji STAG). Problem jaki się pojawił to fakt iż pomimo jazdy na gazie komputer zachowuje się tak jakby samochód zasilany był benzyną (spada wskaźnik poziomu paliwa i odległość do kolejnego tankowania). Czytałem że w nowszych samochodach może tak właśnie być ze względu na to iż pomiar paliwa odbywa się nie przy użyciu pływaka w baku a tylko w oparciu o czas otwarcia zaworów (czy wtrysków?). Nie wpływa to oczywiście na samą eksploatację i nie jest to jakiś duży problem ale dla mnie dość irytująca sprawa. Do tego zastanawiam się co się wydarzy jeżeli według komputera zabraknie benzyny (choć w baku ona oczywiście będzie) czy samochód np. nie stanie na drodze? Rozmawiałem z mechanikiem i nie jest w stanie powiedzieć jak zareaguje akurat Subaru ale jest pewny że np. w mercedesie silnik by się wyłączył. Czy w swoich instalacjach też macie taki problem? Czy też został on w jakiś sposób rozwiązany przez Waszych instalatorów? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Tak się dzieje niestety. Wskaźnik jednak wraca sam po jakimś czasie. Komputeŕ musi sprawdzać poziom paliwa w baku, bo z kąd by wiedział ile ma po zatankowaniu. Zawsze mam pełny bak benzyny lub prawie pełny. Nigdy nie zdażyło mi się aby poziom spadł do zera. Wskaźnik prędzej czy później "odnajduje" się, , zwlaszcza w Instalacjach DLM gdzie benzyna nie jest pobierana wogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Jaki masz w końcu wtrysk, pośredni czy bezpośredni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Dokładnie jest tak jak pisze Miałki. Chcieli mi zamontować jakiś emulator i wtedy ponoć wszystko byłoby ok, ale nie chciałem aby ktoś wkładał tam ręce i coś namieszał. Jadąc na gazie poziom paliwa spada do określonego poziomu i po pewnym czasie znowu sam się restartuje i pokazuje prawdziwą wartość. Może na początku było to irytujące, ale po kilku miesiącach przestałem to zauważać, a do wskazań średniego spalania benzyny według komputera dodaje 2-3 litry gazu i mam wynik spalania LPG na 100 km. Kiedyś komputer pokazał mi niski poziom benzyny - rezerwa, ale silnik się nie wyłączył pomimo iż dalej jechałem dłuższy czas. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu poziom paliwa - benzyny wrócił do swojego faktycznego stanu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukathe Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Dzięki za informację. Wczoraj zrobiłem jakieś 500km i rzeczywiście komputer co jakiś czas koryguje poziom benzyny. Także idzie się do tego przyzwyczaić. Rozmawiałem z mechanikiem który twierdzi że w niektórych samochodach jest tak że np. jeżeli bak jest napełniony powyżej połowy to opiera się tylko na wyliczeniach komputera, natomiast jeżeli wg, komputera poziom spadnie poniżej połowy to zaczyna sobie co jakiś czas sprawdzać poziom z pływaka i koryguje swoje obliczenia. U mnie było tak że spadło z "240mil do tankowania" do "140mil" pomimo jazdy na gazie, ale na 140milach + - 10 się zatrzymało i dalej ani drgnie. @Miałki kupiłem jednak Forestera IV 2.5 z pośrednim wtryskiem. Zrezygnowałem z nowego Forestera z bezpośrednim wtryskiem głównie ze względu na niewiadomą odnośnie zagazowania, choć za parę lat jak jakaś instalacją zostanie sprawdzona w boju, pewnie wrócę do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 jest już jakaś sprawdzona alternatywa do DLM (której nie można już kupić) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 Jest Vialle Direct Blue. Nie sprawdzona jeszcze. Ale może zechcesz być pierwszym który ją sprawdzi, tak jak ja byłem jednym z pierwszych którzy testowali DLMa. No i podzielisz się wrażeniami na forum tutaj ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 dowiem się wstępnie szczegółów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 1 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 W dniu 30.06.2020 o 07:27, Miałki napisał: Jest Vialle Direct Blue słyszałeś żeby gdzieś w PL już to montowali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 1 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 (edytowane) Zapytaj tych z centrali Vialle. Jak się wstydzisz to ja zapytam. Edytowane 1 Lipca 2020 przez Miałki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 1 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 3 minuty temu, Miałki napisał: Zapytaj tych z centrali Vialle. Jak się wstydzisz to ja zapytam. wstydziłem się jak byłem mały Od przeszło roku Vialle miało to wprowadzić i szkolić montażystów, dlatego pytam czy Ty znasz przynajmniej jednego montażystę w PL który montuje ten system, skoro go sugerujesz jako dostępny w PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Co u mnie; W chwili obecnej silnik jest zdemontowany, pokrywy zaworów ściągnięte a kamienie regulacyjne zaworów wyjęte i oddane do szlifu ( nowe kamienie pomimo podobnej ceny co szlif o tak niskich wymiarach są niestety niedostępne, dwa okres oczekiwania to około 2-3tygodni. Do piątku panowie ze szlifierni mają się wyrobić- potem idą na dwu tygodniowy urlop. Więc to jedyna szansa. Wstępne sprawdzenie szczelności cylindra na którym były zawory podparte wygląda na przyzwoite względem cylindra sąsiadującego dla porównania. Jest nadzieja, że nie doszło do upalenia zaworów i samych gniazd zaworowych. Szef serwisu zaleca jednak jeśli wszystko się dobrze skończy, jeżdżenie na benzynie. Jeśli chodzi o mechaniczne czyszczenie kolektora dolotowego przy bezpośrednim wtrysku- to na nasze szczęście nie koncern VAG i problemy jak np. w VW nie występują a przynajmniej nic o tym nie wiadomo. Więc tutaj bym nie ma potrzeby. Cieknący simering skrzyni CVT też idzie do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 jaki przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 (edytowane) 96000 km. Tylko na trzecim cylindrze zawory były podparte, bez luzu znaczy się. Edytowane 29 Lipca 2020 przez Miałki Dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Panowie jeśli ktoś chce zakładać lpg do forestera xt to polecam Silesia-Cars z Katowic. Oni robili już takie samochody. Tu galeria trzeba być zalogowanym -> https://lpg-forum.pl/post975887.html?hilit=forester xt#p975887 Moim zdaniem akurat ten silnik nie jest dobrym pomysłem żeby zasilać lpg. Lpg dobrze działa w silnikach z pośrednim wtryskiem. W bezpośrednim ludzie też zakładają . Pytanie czy jest ktoś kto ma przejechane ponad 100 tys na lpg w bezpośrednim wtrysku. Ja osobiście w poprzednim aucie w Toyocie Avensis 1,8 2012 rok przejechałem przez 2 lata i 3 miesiące 105 tys na lpg i zero problemów. Samochód miał przejechane jak go sprzedawałem 175 tys. i nic się nie działo. Ale to by wtrysk pośredni. A tu widzę że przy przebiegu samochodu u kolegi @Miałki już jest coś nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się