Skocz do zawartości

Forester 2013++ FA 2.0 DIT bezawaryjny przebieg na LPG Prins


limeryk

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jakie jest logiczne uzasadnienie tego, ze przełączenie z Pb na LPG tyle trwa?

To jest ta sama pompa i te same wtryski i wszystkie rurki muszą się napełnić nowym paliwem - tak rozumiem. W zwykłych instalacjach jedne wtryski się się wyłączają a inne startują i jest od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Alfik napisał:

To jest ta sama pompa i te same wtryski i wszystkie rurki muszą się napełnić nowym paliwem - tak rozumiem. W zwykłych instalacjach jedne wtryski się się wyłączają a inne startują i jest od razu.

Ale żeby kilka minut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pojechałem odkręcił pokrywe pompy. Tam wymontował  filtr na przewodzie pompy, poogladał, przedmuchał i powiedział, że wszystko jest czyste. Wyczyścił też filtry na śrubach przy zaworach i też było czysto. 

Jest tam w baku jeszcze jakiś dodatkowy filtr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mariusz77b napisał:

Ja mam Forka 2003 rok, 177 km, od 40 tys mam LPG BRC, w tej chwili 250 tys , i wszystko gra, olej i filtry wraz z fil. gazu co 10 tys. 

 

Sorry,... ale to nie ten silnik i nie ten rodzaj instalacji co w tytule  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam FXT 2014 i udało mi się w ubiegłym roku zainstalować DLM ale niestety coś z softem jest nie tak, bo od początku mam z nią problemy. 3x były zczytywane dane odnośnie błędów z kompa. Ostatnie stanowisko Prinsa jest takie żeby odstawić auto do Słupska do centrali na dodatkowe diagnozy i ewentualną korektę softu. W międzyczasie musiałem wykonać regulację luzów zaworowych (najprawdopodobniej przez niewłaściwą mieszankę i za wysoką temp. spalania). Ale najwidoczniej mam po prostu pecha, bo z tego co widzę, większość jest zadowolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
33 minuty temu, Mikes91 napisał:

Dlaczego nie ma już w ofercie DLM Prins do Subaru XT DIT

 

https://www.youtube.com/watch?v=mJBMJ8sZm5c

Auta mało na rynku, tylko część klientów decydowała się na LPG. Dodatkowo XT nie jest już sprzedawany, nie będzie kontynuowany w kolejnej generacji, 2.0 DIT nie występuje obecnie w żadnym aktualnie sprzedawanym samochodzie Subaru w Europie. To wystarczająca ilość powodów. Najważniejszy pewnie jest jeden powód - system się nie sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mechanik napisał:

Auta mało na rynku, tylko część klientów decydowała się na LPG. Dodatkowo XT nie jest już sprzedawany, nie będzie kontynuowany w kolejnej generacji, 2.0 DIT nie występuje obecnie w żadnym aktualnie sprzedawanym samochodzie Subaru w Europie. To wystarczająca ilość powodów. Najważniejszy pewnie jest jeden powód - system się nie sprzedawał.

Moim zdaniem to nie jest powód. Przecież gaz najczęściej zakłada się PO gwarancji. SŁYSZAŁEM o problemach z ta instalacja (podczas rozmowy w ASO, wiec nie wiem na ile to obiektywne), ze zdążały się problemy i Prins nie bardzo miał pomysł co z tym zrobić i prosił o podstawienie auta do ich centrali (??)

Moze rzeczywiście pojawiły się jakieś problemy.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Moim zdaniem to nie jest powód. Przecież gaz najczęściej zakłada się PO gwarancji. SŁYSZAŁEM o problemach z ta instalacja (podczas rozmowy w ASO, wiec nie wiem na ile to obiektywne), ze zdążały się problemy i Prins nie bardzo miał pomysł co z tym zrobić i prosił o podstawienie auta do ich centrali (??)

Moze rzeczywiście pojawiły się jakieś problemy.

Instalacje spisują się bardzo dobrze zarówno w DIT Subaru jak i innych autach. Wystarczy poczytać fora nie tylko polskie, choć jak zawsze zdarzają się przypadki że coś jest nie tak. W ASO jak byłem taką instalację pierwszy raz widzieli. Z całym szacunkiem, ale ASO nie może wydawać opinii bo tych instalacji jest jak na lekarstwo, a zrobione przebiegi nie pozwalają na postawienie jednoznacznej opinii dziś czy powoduje skutki uboczne czy nie, jak silniki dają radę. Trudno było zrozumieć jak taka instalacja działa bez parownika i reduktora i gdzie i jak umocowane są dodatkowe wtryski. Większość myli DLM z instalacjami z dotryskiem benzyny. Na forum już po założeniu DLM każdy straszył pisał o regulacji zaworów co 20, 30 max 40 k km, kosztach napraw i całej reszcie, dziwię się że mogłem zasnąć. Zrobiłem na niej już wiele tys km w mieście w trasie. Założyłem ją do prawie nowego auta przy 4 k km i na dziś nie mogę powiedzieć o niej złego słowa. Zwróciła się z nawiązką. Dziś świadomość i wiedza o DLM jest coraz większa, ale koszt instalacji znaczny. Jak zakładałem nigdzie nie było żadnego info, ale gdybym przeczytał mądrości na forum lub posłuchał wspomniane ASO to, dziś zapewne i ja bym jej nie założył bym się bał. Tłumaczenia firmy Prins uznaje za faktyczne i jako osoba mająca do czynienia z zyskownością biznesu rozumiem ich w pełni. Instalacja jest dedykowana do danego, a modelu XT nie będzie, a sprzedaż była niszowa. Pozdrawiam        

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 29.11.2018 o 09:51, Mikes91 napisał:

Dlaczego nie ma już w ofercie DLM Prins do Subaru XT DIT

 

https://www.youtube.com/watch?v=mJBMJ8sZm5c

A ja głupi dopiero teraz się o tym dowiedziałem. Tydzień temu odebrałem Forestera XT 2013 i wysłałem do Energy Gaz zapytanie o koszt instalacji martwiąc się jedynie czy wyrobią się z montażem przed feriami. Jakież było moje zdziwienie kiedy w odpowiedzi uzyskałem informację, że nie ma obecnie żadnej instalacji gazowej dedykowanej do tego auta. Auto za 85 koła stoi pod domem a ja wożę się accordem z LPG. Nie chce ktoś przejąć leasingu? ;)

A tak na poważnie - jest na horyzoncie jakaś alternatywa dla DLM Prinsa? Nie ukrywam, że kupując forestera od razu miałem zamiar go zagazować. Przy planowanych przebiegach ok 35 tys km rocznie wydaje mi się to uzasadnione. Chciałem pośmigać co najmniej 5 lat a instalacja za 10 koła zwróciłaby mi się w rok czasu. W każdym kolejnym roku oszczędzałbym na paliwie 10 tys zł. 

Gdzie w Polsce jest szansa na zagazowanie XT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Lisek napisał:

po co kupowac paliwozerny samochod zeby nim nie jezdzic lub go gazowac lub  marudzic ze za duzo pali?

dla fun'u z jazdy?? Chlopaki pokupywali XV'y 2.0 i marudzą że nie jedzie, że ma niedostatek mocy ze skodzina w rapidzie szybsza;)

 

Na rynku nie ma instalacji uniwersalnych do aut z wtryskiem bezposrednim??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lisek napisał:

Znowu pojawia sie odwieczne pytanie : po co kupowac paliwozerny samochod zeby nim nie jezdzic lub go gazowac lub  marudzic ze za duzo pali?

Ja nie marudzę że dużo pali. Pali mniej niż się spodziewałem. Marudzę że nie ma instalacji lpg na którą się nastawiałem kupując Forestera. Polecicie warsztat który założy mi instalację z dotryskiem? Forester to mój dupowóz. Do zabawy mam inne auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Miałki napisał:

Są, ale z dotryskiem

no to lipa. - do jazdy na krótkich odcinach w miescie sie nie nadaje...

 

9 minut temu, Miałki napisał:

Zapytaj forumowicza Jako. To ekspert od gazu w Subaru. Inna opcja to taka aby sprzedać XTka którego podiadasz i kupić takiego z DLMem, o ile istnieją takie oferty.

albo sprzedac XT'ka i kupic cos nowego z 2.0tsi pod maską i założyc dlm'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...