Skocz do zawartości

Forester 2013++ FA 2.0 DIT bezawaryjny przebieg na LPG Prins


limeryk

Rekomendowane odpowiedzi

Po mieście to sobie na benzynce mogę latać. Gorzej, że 2-3 razy w tygodniu robię małe traski po 300 km a raz w miesiącu wypad w góry i 800-900 km. 

Nie sprzedam tak łatwo XTeka bo podpisałem cyrograf (leasing) na 4 lata.

Pierwsza opcja - pośmigam trochę a po wakacjach wystawię jako cesja leasingu. Potem wrócę do sprawdzonej i bezawaryjnej hondy. 

Druga opcja - będę jeździł tylko po mieście + wypady weekendowe a do trzepania kilometrów nadal będę używał accorda w gazie,

Trzecia opcja - poczekam na instalację gazową, która podejdzie, nawet z dotryskiem gazu.

Edytowane przez drajwer
Bo tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dokładnie. A czy jest jakaś inna alternatywa niz to co oferował Prins? Jest jakiś inny producent który oferuje DLM dla Forestera XT?

 

Znalazłem coś takiego w necie:

https://gazeo.pl/informacje/instalacje/produkty/Vialle-DirectBlue-do-bezposredniego-wtrysku,artykul,10264.html

 

Ktoś może robił rozeznanie czy to podejdzie pod nasze XT?

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem maila do Vialle Polska, oto co dostałem w odpowiedzi:

"... instalacja VIALLE DirectBlue jest obecnie w fazie wdrażania. Powinna być dostępna w Polsce jesienią... "

"... Proszę sprawdzić czy auto wyposażone jest w jedną pompę wysokociśnieniową. Funkcjonowanie 2 pomp wysokociśnieniowych dyskwalifikuje auto w zakresie montażu tej instalacji gazowej. "

 

I tu pytanie do Was, koledzy i koleżanki, jak jest w naszych autach? Jest jedna pompa czy dwie?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DLM gaz jest podawany przez fabrycznie zamontowaną pompę do benzyny. Pompa ma dodaną końcówkę umożliwiającą podłączenie LPG. Została u mnie zdemontowana  i wysłana kurierem do fabryki Prins w Holandii. Tam dodali końcówkę i wróciła. Wymóg jaki stawiał Prins pompa musi być mało używana, czyli prawie nowa. Inaczej trzeba wymienić pompę. Dla innych marek bardziej chodliwych mieli pompy na stanie, brali używaną dawali nową już właściwą pod LPG.

 

Edytowane przez Mikes91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych autach jest jedna pompa HP paliwa napędzana krzywką od wałka rozrządu. Nowa instalacja od Vialle będzie nadawała się do silników FA20/FA20F. Założenie jest takie samo. Chodzi o podanie ciekłego LPG przez wtryskiwacze benzyny. Vialle wpadło na inny pomysł realizacji tego celu. Tutaj (Vialle) tłoczenie pompy odpięte jest od listwy paliwowej wtryskiwaczy i idzie najpierw do modułu FSU (Fuel Selector Unit) i dopiero z tego modułu wychodzi na listwę paliwową. W Vialle Direct Blue LPG cyrkuluje także przez pompę benzyny, albo by-pass i pompa benzyny wtedy nie pracuje( nie jest to na schemacie uwzględnione) , dzięki czemu nie ma konieczności przerabiania pompy paliwowej HP tak jak w DLMmie, gdzie wiercono dodatkowy króciec powrotny do modułu  FRU (Fuel Return Unit) dla LPG .

W Blue Direct nie ma pompy booster benzyny, ale występuje akumulator ciśnienia.

Ta nowa instalacja od Vialle jest świetną alternatywą dla DLMa  i będzie działała, mam nadzieję, równie dobrze.

 

W dniu 20.08.2019 o 09:26, Mikes91 napisał:

U mnie wszystko w porządku. Masz jakieś spostrzeżenia,newsy odnośnie użytkowania, serwisu, coś powinienem wiedzieć ?

U mnie też wszystko w porządku. Jak dotąd czyściłem tylko filterki na zaworach FSU i FRU. Ponadto wymieniam częściej niż częściej filtr powietrza. Dostępny jest w każdym sklepie motoryzacyjnym, kosztuje tyle co nic, a to bardzo istotny element, bowiem silniki spalinowe nie cierpią lack of air, ( zwłaszcza tutbo) od razu temperatury na wydechach idą w górę, a to dobre nie jest. Filtra w baku LPG nie wymieniałem jeszcze. Tankuje zawsze poprzez przejściówkę z filtrem.

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem. Mianowicie LPG ze stacji Shell'a bardziej mu pasuje. Pompa HP nie terkocze wtedy tak jak to miało miejsce na tym z Orlenu, choć nie wiem jak to teraz się ma , bo dawno nie tankowałem na Orlenie.

Ogólnie eksploatację DLMa oceniam bardzo dobrze. Mam przejechane na ww 86000 km bez jakichkolwiek zająknięć. Olej w silniku zmieniam co 8000 km, też na zaprzyjaźnionej stacji kontroli pojazdów, 40 zł za wymianę z własnym olejem dostarczonym.

Wymianę oleju można przeprowadzić we własnym garażu, no ale co z tym zużytym olejem zrobić?, przecież do kibla nie wyleje.

W tym miesiącu planuje wymianę oleju w CVT. Szukam serwisu ze sprzętem do dynamicznej wymiany. Próbkę starego oleju oddam do analizy. Wyniki z analizy zamieszczę na forum.

Pozdrawiam miłośników Forestera. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Odświeżam temat. 

Byłem ostatnio na przeglądzie w Energy Gaz Polska z moim Foresterem 2,5T 06r . Na parkingu stał Forek XT IV generacji . Po rozmowie z właścicielem serwisu okazało się że od pół roku montują instalację z dotryskiem polskiej firmy chyba KME, kilka już zagazowali , Prinsa już nie montują bo były jakieś problemy z wtryskami. . Obecnie ściągam 2.0DIT ze stanów i zastanawiam się nad założeniem takiej instalacji .  Może ktoś z forum założył już instalację LPG z dotryskiem benzyny do tego silnika i będzie chętny podzielić się opinią?

 

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Matthew1990 napisał:

Po rozmowie z właścicielem serwisu okazało się że od pół roku montują instalację z dotryskiem polskiej firmy chyba KME

 

nie pytałeś o więcej szczegółów? Jaki koszt, jaki jest udział Pb, czy dotrysk jest stały, czy zwiększa się z obciążeniem silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam DLM Prins założyłem do nowego praktycznie auta z przebiegiem 4 kkm zrobiłem na niej już ponad 100 kkm i póki co zero problemów. Instalacja dedykowana pod konkretny model auta. Wada trzeba było modyfikować pompę paliwa i czekać około 2 tygodni (auto stało i czekało). W innych markach oddawałeś starą pompę i dostawałeś już zmodyfikowaną w zestawie oddając starą. Montaż  zajmował 1 do 2 dni i załatwione. Dla XT  produkcja setów nie miała sensu sprzedaż instalacji była niszowa niezadowalająca dla Prins. Użytkownicy nie chcieli jej montować na gwarancji często także tej przedłużonej.  Bali się utraty gwarancji do tego zerowa wiedza o tej instalacji. Nie pomogło także zakończenie produkcji modelu XT.  Znam kilka osób które mają złożonego DLM w XT, Fordzie, Hundaiu i  same pozytywne reakcje. Na DLM zdecydowałem się tylko ze względu na jej innowacyjność i personalizację pod dany model. Ważne było dla mnie  brak montażu dodatkowych wtryskiwaczy, wiercenia w kolektorze, montażu reduktora, parownika. Wtedy żadnej innej instalacji do DIT XT oprócz DLM nie było a pan w egp mówił że to super wybór i jedyny :-). Mówił że żadna inna do DIT się nie nada :-). Dziś DLM nie ma a jest z dotryskiem i jak widać pan z egp zmienił zdanie :-). Będąc na przeglądzie w egp rozmawiałem z właścicielem XT z dotryskiem. Opinie miał pozytywne był zadowolony ze względu na koszty jazdy. Mówił że bardzo był zainteresowany DLM ale już nie było takiej opcji więc założył co było możliwe. 

 

Tutaj masz materiał egp i od 2,37 o Subaru Forester dlaczego  nie ma https://www.youtube.com/watch?v=mJBMJ8sZm5c  

Edytowane przez Mikes91
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od roku użytkuję FXT z 2016 (model 2017). W wakacje zamontowana została instalacja LPG z dotryskiem paliwa. koszt  total 4,9 tys zł, a nie 12 !! na LPG przejechałem około 15 tys km. Brak problemów. Spalanie LPG na poziomie zużycie paliwa przed zamontowaniem gazu + około 20% dotrysku paliwa. Osiągi samochodu min. obniżone. Jestem zadowolony. 

Przestrzegam przed instalatorami LPG, którzy nie posiadają referencji w montażu do Subaru tego typu instalacji. Na Forum ogłaszał się warsztat mechaniczny specjalizujący się w Subaru, który proponował  mi zamontowanie LPG pod warunkiem pozostawienia samochodu na jakieś 2 tygodnie, tyle rzekomo potrzebował aby dobrze wyregulować instalacje. Początkowo zgodziłem się a jak przyszło do terminu montażu- totalna porażka.  Życie uczy aby unikać fachowców orkiestra:-) Dzięki temu trafiłem do profesjonalnego warsztatu LPG jw. gdzie montaż i regulacja zajęły aż 1.5 dnia. Do tego warsztatu trafiłem przez producenta instalacji LPG.

 

Instalacje LPG rekomenduję każdemu użytkownikowi Subaru (również z silnikami DIT), koszty eksploatacji spadają istotnie, a wartością dodaną jest ochrona środowiska. Zawodowo zajmuję się ekologią i tych wszystkich właścicieli Subaru, którzy " śmieją" się z nas -użytkowników Subaru na LPG, proszę o refleksje …. "Klimat ma znaczenie" :-))))

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2019 o 20:37, luksp napisał:

Motul 5w/30 8100 x-clean  +   c3

poprzedniego Forka (2.5L, wolnossak z 2014r. ) zalewałem takim  olejem...

obecnie eksploatuję Forka XT z 2016r. i zalewam wyłącznie Eneos.. różnica kolosalna!!!! a cena niewiele wyższa.... wymiana, co max. 10 tys  km....

 

tylko oryginalny japoński olej !!!  Forka kupiłem jako używkę zalaną Mobilem ..przy wymianie odniosłem wrażeniem że z silnika wycieka woda, a nie olej najwyższej półki.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...