Skocz do zawartości

Krótki magiel, gdzie ogarnąć co i jak.


Marcin Simiński

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, z racji że ostatnio moja GC troszku na śniegu powalczyła razem ze mną aby nabrać doświadczenia większego na nawierzchniach śliskich, doszedłem do wniosku że na oryginalnym układzie nie wyrobię machaniem rąk :D I teraz pytanie, czy jest sposób który nie będzie kosztował np 2,5 tyś zł tylko mniej.. ale skróci zakres obracania.Np takie 2,2-2,5 lock to lock to byłbym człowiekiem szczęśliwym ale na takie efekty to pewnie trzeba wyrzucić na stół z 6k :D Czy zmiana układu ze STI New Age pasuje P&P ? Czy jakieś rzeźbienie jest? Nie ukrywam że wolałbym takie rzeczy bez zbyt drastycznych przeróbek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli wyjaśnienia - cena podana powyżej to cena netto (chyba że coś się ostatnio zmieniło) ewentualnie ciut taniej jeżeli zwrócimy starą przekładnię.

Można jeszcze wrzucić przekładnię z STI - ale nie jest to do końca P&P (inny krzyżak albo podmienić jeszcze kolumnę kierowniczą na tą z STI)

Edytowane przez code
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos szuka krotkiej, to moze warto zainteresowac sie maglem z sti 2015 (jest krotszy, niz wszystkie poprzednie, przelozenie chyba 13:1). Widzialem, na ktoryms z anglojezycznych forow relacje z przeszczepu takiego magla do wrx gd, zakonczona sukcesem. Ktos sie orientuje ile kosztuje taki nowy magiel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś z krk lub okolic chciał sprawdzić co daje magiel z sti w gt to mogę się umówić na test porównawczy. sam jestem ciekaw na ile jest lepiej, niestety nie wyczułem tego po zmianie u siebie, bo przez czas przekładki jeździłem mx-5 który też ma coś 2.6 tylko ma mniejszy rozstaw osi, przez co efekt jest jeszcze lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos szuka krotkiej, to moze warto zainteresowac sie maglem z sti 2015 (jest krotszy, niz wszystkie poprzednie, przelozenie chyba 13:1). Widzialem, na ktoryms z anglojezycznych forow relacje z przeszczepu takiego magla do wrx gd, zakonczona sukcesem. Ktos sie orientuje ile kosztuje taki nowy magiel?

 

Z podobnym info się również spotkałem, tyle że tam chodziło o swap magla z my15 do Lanosa STI. Podobno wykonalne i bardzo polecane.

Z drugiej jeszcze strony... skoro magiel z my15 pasuje do GD i do Lanosa, to logicznym byłoby że zapasuje jakoś również do GC8 :D Jak myślicie? Jeśli tak to byłby hit na rynku wtórnym  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jest ta analogia :) Ciekawe jak to w praktyce ;)

 

 

 

Pogadaj z Kubą ;)

 

Mi tego nie trzeba bo ja już mam magiel 2,25 ale temat mnie zainteresował jako taka ciekawostka  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem foto takiego magla z rozbiórki i wygląda tak:

post-12117-0-60622300-1483991792_thumb.jpg

 

A kosztował... 2400 :rolleyes: Więc cena jak za oem z symbolicznym przebiegiem 2,4 obrotu... niezła ;)

http://allegro.pl/subaru-sti-2014-maglownica-przekladnia-2-4-obotu-i6571131852.html#thumb/1

Edytowane przez Gaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magiel z STI 2015  pasuje P&P do Lanosa i Forka 08+   i jest to fajna modyfikacja.

 

Nie pasuje do GC8/Newage, tj da się zamontować ale trzeba przerzeźbić całą belkę, zupełnie innaczej są zrobione mocowania magla - także wymagana jest spora ingerencja.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki magiel jest fajną sprawą na tor z wiadomych powodów.

Z racji nieużytkowania auta jako dupowoza, trudno jest powiedzieć, czy w ruchu ulicznym zda egzamin na dłuższą metę....ale...

... czasami wyskoczę na miasto czy dojadę na jakiś bliski tor i raczej problemów nie mam.

Trzeba jednak uważać, bo po przesiadce z "normalnego" auta, reakcje na ruchy kierownicą mogą narobić problemów - auto po prostu reaguje na każdy ruch kierownicy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno rozpoznawałem temat krótkiego magla i rozmawiałem z PRS. W GD są różne i tak jak @ napisał jedna kosztuje 3700, ale też jest ponoć rzadziej spotykana wersja i to już koszt 5200. Oczywiście ja mam farta i mam tą droższą :).

Natomiast wszystkie przez nich produkowane są P&P i seryjna pompa z WRX czy STI spokojnie daje sobie radę bez dodatkowej chłodnicy.

Aktualnie mam przekładnię 2,7 WRX i wydaje mi się, że muszę się nieźle nakręcić więc nawet 2,6 z STI taka super nie jest ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest - ja mam z STi 2,6 czy 2,65 i szczerze mówiąc d..y nie urywa, a na pewno w porównaniu do MX-5.

ponadto po zmianie najprawdopodobniej zwiększył się minimalny promień skrętu, efekt jest taki, że na manewrując na parkingach trzeba czasem robić zawracanie nie na 3 a na 5 razy. nie jestem oczywiście pewien, możliwe że to moje odczucie, ale jakby ktoś chciał zrobić test porównawczy to się mogę umówić na kiełbaskach albo gokartach.

 

i jeszcze jedno - w lecie moja chłodniczka (kawałek rurki - bez żeberek) niestety nie wyrabia, jest czasem bardzo gorąca i przy gwałtowniejszych ruchach czuć większy opór - to oczywiście jak już się płyn rozgrzeje, bo na zimnym po uruchomieniu - nie ma problemu. pompa wspomagania również z STi

 

w ruchu miejskim czy też w trasie nie ma żadnego problemu z mniejszym przełożeniem przekładni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...