Skocz do zawartości

Polak821

Użytkownik
  • Zawartość

    332
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Polak821

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 11.09.1982

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    WRX Hawk Wagon/ WRX GH

Ostatnie wizyty

497 wyświetleń profilu
  1. Polak821

    Remont 125 n/a

    Po co od razu remont, może wystarczy wymienić pierścienie i profilaktycznie uszczelniacze zaworowe. Sprawdź ciśnienie sprężania. Koszt to: 2 UPG z 500 zł + sprawdzenie, planowanie i wymiana uszczelniaczy w dwóch glowicach ok 800 zł + pierścienie 500 OEM + uszczelki np. wydechu itp. Z robocizną zamkniesz się w 4000 zł
  2. Norma Euro 6 d obowiązuje od 1 września więc wszystkie pojazdy jak forester XT musiały być zarejestrowane przed tym terminem . Wszystkie Forestery XT stojące w salonach są zarejestrowane. Pytanie do importera, modele z jakimi silnikami spełniają nowe normy?
  3. Polak821

    Stuki na zimnym silniku w WRX STI 2015

    Chciałem coś napisać ale ręce mi opadły... Jedziesz oglądać auto za ponad 100 koła a nie masz pojęcia o podstawowych rzeczach. Umów się na weryfikację w serwisie.
  4. Polak821

    Jaki olej?

    Ja bym zalał 5W40 motul 300V który został zalany przez 4T po remoncie. W szczególności, że zbliża się zima a dodatkowo masz 2 litry tego oleju, więc wystarczy tylko dokupić.
  5. Polak821

    żywotność GD WRX 2.5 230KM

    Da się. Trzeba odkręcić obie poduszki silnika oraz górny uchwyt skrzyni (ten pod IC) i podnieść silnik. Następnie troszkę się trzeba nagimnastykować żeby odkleić misę od bloku.
  6. Polak821

    żywotność GD WRX 2.5 230KM

    Nie chcę być złym prorokiem ale jest wysoce prawdopodobne, że już masz pęknięty smok i te 2 tyś już bardziej mu nie zaszkodzą, chyba że się urwie całkowicie smok olejowy. Taka rada, zleć demontaż smoka przy najbliższej wymianie oleju i jeżeli będzie mocno pęknięty to staniesz przed dylematem czy naprawiać= remontować czy jeździć dalej zakładając nowy smok i czekając na stuk panewki który może być bliski. Z ciekawości zerknąłem do dok technicznej i wygląda to tak, że pompa oleju daje ciśnienia: - przy 600 obr. 98 kPa czyli 0,98 bar - przy 5 000 obr 294 kPa czyli 2,94 bar a lampka kontrolna ciśnienia zapala się przy … UWAGA 14,7 kPa czyli 0,147 bar!!!! Co oznacza że przy walniętym smoku olejowym przy 5 000 obr będziesz miał np. 100 kPa czyli 1 bar. to nie ma szans żeby się zapaliła kontrolka braku smarowania!!!!
  7. Polak821

    żywotność GD WRX 2.5 230KM

    Kontrolka smarowania przy zimnym rozruchu silnika świeciła się jeszcze ok 1 sekundę po zaskoczeniu silnika. Na ciepłym silniku żadnych objawów, kontrolka gasła od razu.
  8. Polak821

    żywotność GD WRX 2.5 230KM

    Tak! Kontrolka ciśnienia zapali się dopiero jak spadnie poniżej ok 0,6 bar. Jeżeli jest pęknięty smok i ciśnienie ucieka to na wyższych obrotach nie będzie odpowiedniego ciśnienia, a kontrolka się nie zaświeci, chyba że spadnie poniżej tych 0,6 bar. U mojej żony w aucie przy 165000 km zdemontowałem misę to smok trzymał się na ostatnich 5 mm metalu. Po rozbiórce silnika okazało się że tłoki, wał, panewki i gładź cylindra miały za swoje i były na wykończeniu. Wszystko masz w tym wątku:
  9. Polak821

    żywotność GD WRX 2.5 230KM

    To zdejmij misę olejową i sprawdź smok jeżeli nikt go nie wymieniał to będzie pęknięty.
  10. Czy ja dobrze widzę na filmie, że menzurka do próby na CO2 jest wsadzona w zbiornik wyrównawczy "nerkę" na chłodnicy? Jeżeli tak robiłeś test to się nie dziwię, że nic nie wykazał.
  11. Polak821

    SUBARU WRX STI LAST EDITION

    Zadzwoń i poinformuj, że masz takie zastrzeżenia aby doradca mógł zaplanować dla twojego auta czas mechanika. Jeżeli tego nie zrobisz, to możesz usłyszeć odpowiedź że musisz przyjechać drugi raz bo nie mają w danej chwili czasu żeby się tym zająć z uwagi że umówiłeś się tylko na olej czyli max 1 godz.
  12. Polak821

    Remont silnika WRX 2002 218KM

    Chcesz wyremontować silnik w 16 letnim aucie o zacięciu sportowym i przejechać nim bezproblemowo 250 tyś km?! Koszt 12 tyś podany wyżej jest mocno optymistyczny. Zakres, czyli koszt można określić dopiero po rewizji silnika. Bardzo ważne jest to czy silnik jest fabryczny. Jeżeli chcesz auto do jazdy na co dzień i przy tym zrobić spory przebieg to ja podejmując się takiego remontu wymieniłbym poniższe części: -kpl. uszczelek silnika OEM 1200 zł - wał korbowy OEM 1700 zł - tłoki OEM + pierścienie 1600 zł - obróbka bloku (jeżeli się nadaje) 600 zł - obróbka głowic 800 zł - pompa oleju 500 zł - rozrząd z pompą wody + termostat OEM 1200 zł -panewki główne i korbowodowe 1000 zł I już masz 8600 zł, do tego dojdzie pewnie sprzęgło 1500 zł, regeneracja turbo. Ja kazałbym w tak starym aucie wymienić wszystkie przewody układu chłodzenia wraz z chłodnicą to dodatkowy koszt ok 1600 zł. Dodaj do tego robociznę jakieś 4000 zł.
  13. Polak821

    [Wrocław] Spotkania

    A tak było tego roku w Mietkowie...(22-07-2018)
  14. Polak821

    Emulator 2 lambdy do WRX

    jak?
  15. Polak821

    Przewody chłodnicy Turbo Works - prośba o opinię

    Nie odkręcaj w ogóle korków to po zdjęciu przewodów wycieknie max 1-2 litry
×