Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, turdziGT napisał:

Jasne mam fantastyczne drogi kolo domu , w tym mogly by byc odcinkami niejednego rajdu asfaltowego po ktorych nic nie jezdzi.

Jedna znich mogje jezdzic do pracy jezeli chce mi sie nadrobic 10 min. i pare kilometrow fantastyczny kawalek drogi wzdloz jeziora ktre sa wrecz stworzone do szybkuej jazdy autem niekoniecznie zgodnie z przepisami bo ida przez laki i pola z doskonala widocznosica. Lepsze warunki ciezlo sobie wymarzyc.

 

No droga ok, ale czy mozesz tam cos szybciej pojechac nie obawiajac sie mandatu wysokosci jednej pensji, lub wiezienia itp? Bo w skandynawskich krajach wykroczenia potrafia zabolec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę i często to robię ale faktycznie na głównych  drogach trzeba uważać.Niestety o lataniu autostradą 200+ raczej można zapomnieć ale plusem są takie miejsca jak na zdjęciach gdzie drogi prowadzą przez odludzia i tam wbrew pozorom można sobie na dużo pozwolić.

Tymczasem wlasnie dostalem wiadomosc ze moj RS wyprodukowany i czeka na zaladunek w Bremerhaven :yahoo::yahoo::yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2018 o 20:31, turdziGT napisał:

Piękne zdjecia jak zwykle Auditography zrobiło robotę.

BTW zamierzone na Vbox 0-100 w 3.71 sek.

ciekawe co powie dupohamownia.

Moje przychodzi na świat w przyszłym tygodniu razem ze swoim bratem bliźniakiem.Zaprzyjazniony szef sprzedaży zmówili dla salonu czyt. Dla siebie :) identyczny spec jak moj tylko czarny.Beda nawe produkowane po sobie.

 

 

Czy to ten sam silnik co w Panamerze S ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie jedno. Piszecie że praktycznie wszystkie RSy mają nadwyżkę KM niż deklaruje producent. To skoro w tej Panamerze jest ten sam silnik co w RS4, to czemu niby ma jeszcze mniej KM niż w Audi. Czy to tylko tak rzucone, a w rzeczywistości wykazuje jeszcze większą nadwyżkę niż dane katalogowe, czy jednak jest tam inny program i faktycznie ma mniej KM niż w tym samym silniku montowanym w Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie Panamera 4S ma 440 KM i 550 NM. RS4 ma katalogowo mieć 450KM i 600NM. Mocowo gustów tam chyba dużych nie ma tak jak na przykład w RS3 ale widzalem juz jeden test z hamowni RS5 gdzie wyszło 650 a nie 600 NM.

Mysle tez ze to nawet nie kwesia giftow tylko tego ze Audi celowo zawyża osiagi.Zawsze przyjemniej jest jak auto jest szybsze nie podaje producent niz jak podał osiagi troche za optymistycznie.

Ja jak jeździłem RS5 to go nie mierzyłem a żaden sposob ale auto wydawało sie zdecydowanie szybsze niz by wynikało z danych technicznych i zdecydowanie było czuć ze to sub 3 sek a nie sub 4.Ktos tam tez złapał RS5 na 100-200 w 8 sek co jest np: dwa razy szybciej niz STI MY 15 ktore potrzebuje 15 sek.To tak zeby mieć jakiś punkt odniesienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc właśnie jestem ciekaw jak to w przypadku prosiaka czy tam inny program i stąd te różnice że faktycznie te same jednostki mają mniej, czy to to samo i wychodzi jak w Audi. Jeśli tak to czemu podają jeszcze niższe parametry niż Audi skoro i tak bez problemu osiągają deklarowane parametry, a nawet sporo więcej.

 

 

49 minut temu, turdziGT napisał:

Ktos tam tez złapał RS5 na 100-200 w 8 sek co jest np: dwa razy szybciej niz STI MY 15 ktore potrzebuje 15 sek.To tak zeby mieć jakiś punkt odniesienia.

 

STI 100-200 15s? W Foresterze jak dobrze kojarzę zrobionym na 340KM, 0-200 było 19 sek, a areodynamika podobna jeśli nie gorsza od wolnostojącego garażu.

Edytowane przez radekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radekk napisał:

To skoro w tej Panamerze jest ten sam silnik co w RS4

Wiele silników o tej samej konstrukcji , a nawet o tych samych podzespołach ,mają różne moce w różnych wersjach , markach itd. nic nowego . Czasem silniki są celowo zdławione ( poprzez ECU) aby nie konkurować z innym modelem w grupie np. VW .

Przykład Audi RS6 vs Audi  R8 , wiadomo że flagowym modelem Audi sportowym jest R8 z silnikiem V10 FSI o mocy 560KM i momencie 560Nm , silnik w RS6 4.0TFSI  605KM/750Nm i nawet masą wiekszą o 250-300kg byłby zdecydowanie szybszy gdyby nie ograniczenia w ECU i skrzyni. Jest elektroniczna blokada prędkości na 305km/h , R8 320 km/h , i w RS6 blokada na skrzyni na 780Nm . Ściągając te parametry z ECU a trwa to 3 min. masz 680KM, 900nM , i prędkość powyżej 320 km/h , ale wtedy mało kto by kupował R8 .

Jest też inny przykład na tym samym modelu , masz Audi RS6 560 KM , i masz Performance 605KM , a jest wszystko identyczne !!!! ECU , turbo , silnik , ale trzeba czymś wyróżnic nazwę Performance i dopłacić 15K euro :). Tak to niestety działa . Masz WRX -a 2.5 T , jeden 230KM a drugi 265KM

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to jak najbardziej rozumiem, że różnice mogą być w osprzęcie, czy ecu.

Na celowe żeby nie konkurować z innym modelem VAGa nie sądzę, bo Panamera, a RS4 to zupełnie inna grupa klientów, to już bardziej A/S/RS7 a tam akurat nie ma niczego o podobnych parametrach. A też przynajmniej na logikę to Porsche jednak stoi wyżej niż Audi więc dławienie dla zasady raczej celu nie ma, jak już to z jakiś innych względów. I właśnie to mnie ciekawi czy faktycznie jest zdławiony, czy to przez inny osprzęt, bądź inne mapy i ma niższe parametry niż w RS4, czy również można liczyć na takie bonusy jak w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

Fabrycznie Panamera 4S ma 440 KM i 550 NM. RS4 ma katalogowo mieć 450KM i 600NM. Mocowo gustów tam chyba dużych nie ma tak jak na przykład w RS3 ale widzalem juz jeden test z hamowni RS5 gdzie wyszło 650 a nie 600 NM.

 

Pomiar 'oficjalnej' mocy silnika odbywa się na hamowni, która nie ma nic wspólnego z hamowniami używanymi np. przez tunerów.

Po pierwsze jest to hamownia silnikowa. Do stanowiska wpina się sam silnik a pomiar mocy bazuje na pomiarze momentu obrotowego na wale łączącym badany silnik z (najczęściej) silnikiem elektrycznym zadającym obciążenie. Do tego są określone parametry procedury testowej, obejmujące także parametry powietrza zasysanego (temp. i wilgotność). I co najważniejsze: te parametry jak i wyniki pomiaru muszą być powtarzalne. Koszt takiego stanowiska to 0.5mln Euro i więcej.

Więc odnoszenie wyników z inercyjnej hamowni podwoziowej u tunera do wyników z takiego stanowiska badawczego mija się z celem. To tak, jakby porównywać pomiar odległości krokami do pomiaru linijką...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Knurek1111 napisał:

 

Pomiar 'oficjalnej' mocy silnika odbywa się na hamowni, która nie ma nic wspólnego z hamowniami używanymi np. przez tunerów.

Po pierwsze jest to hamownia silnikowa. Do stanowiska wpina się sam silnik a pomiar mocy bazuje na pomiarze momentu obrotowego na wale łączącym badany silnik z (najczęściej) silnikiem elektrycznym zadającym obciążenie. Do tego są określone parametry procedury testowej, obejmujące także parametry powietrza zasysanego (temp. i wilgotność). I co najważniejsze: te parametry jak i wyniki pomiaru muszą być powtarzalne. Koszt takiego stanowiska to 0.5mln Euro i więcej.

Więc odnoszenie wyników z inercyjnej hamowni podwoziowej u tunera do wyników z takiego stanowiska badawczego mija się z celem. To tak, jakby porównywać pomiar odległości krokami do pomiaru linijką...

Oooo matko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, radekk napisał:

A też przynajmniej na logikę to Porsche jednak stoi wyżej niż Audi więc dławienie dla zasady raczej celu nie ma, jak już to z jakiś innych względów.

panamera 4s ma takie parametry jakie ma bo musi się wpasować w gamę panamery, jakby była mocniejsza nie byłoby potrzebne panamera gts, taka tu jest logika. 

 

a skoro już się zrobił wątek o audo to się pochwalę że zanabyłem rs5, co prawda nie to najnowsze v6 biturbo, tylko nędzne v8 na, ale i tak , jak na pierwsze audi ujdzie. Zobaczę jak v8 450 koni się ma do v12 450 koni

Edytowane przez krist
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krist napisał:

a skoro już się zrobił wątek o audi to...

 

to ja mam pytanie do znawców zanim zacznę mocniej zgłębiać temat. Interesuje mnie zdanie o 3.0 TFSI i skrzyniach z jakimi się łączy. Pierwsza myśl to poprzednia generacja S4 (B8) ale po pierwszych macankach może A6 (C7). Ponoć to niezawodny silnik i dobrze ciągnie - czy macie z tym jakieś doświadczenia, opinie? Która skrzynia sie lepiej sprawdza. Jak z odpornością na poniesienie mocy - pojawiają sie auta po 440 koni - czy to pojeździ mając na uwadze auto o przebiegu 100-120kkm?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2018 o 12:56, turdziGT napisał:

 

Niestety prawda jest taka ze 10 lat temu wiodlo sie inne zycie nie majac dwojki dzieci domu na glowie i innchy rzeczy.W tej chcwili tak jak moje zycie wyglada ja nie mam jak sobie pozwolic zeby miec 3 rozne samochody kazdy do czegos innego bo nie mam na to czasu.Musze miec jeden ktory zalatwi wszystkie moje potrzeby od zawozenia dzici do szkoly po wyjazd na wakacje czy narty w zimie do zwyklej drogi do pracy czy sporadycznego wyjazdu na tor czy uinnej fajne drogi sobie troche poszalec.

 

Oczywiscie mogl by poejzc do tefgo inaczej i kupic sobie jakiegos Cymanna lub 911 ale to by sie wiazalo z tym ze ten drugi samochod musial by byc duzy rodzinny i nudny.A ja chce miec mozliwosc cieszenia sie jazda autem niezaleznie czy jade sa czy z dziecmi i rodzina na weekend.I wlasnie ta protrzebe takie RS4 czy RS6 dla mnie zalatwia idealnie i nie musze sluchac od zony ze mam w garazu zabawke ktora kosztuje i na ktora wydaje majatek. Innymi slowy Happy wife happy life 


Kurcze mam podobnie :D  owszem w zamian za jakiegoś SUV'a za pół bańki moznaby mieć 3 inne samochody (coś rodzinnego, jakąś rajdówkę itd) ale to zawsze będą dylematy i kompromisy. Miałem busa to jeździłem busem a Evo sporadycznie dla przyjemności (w zimie prawie codziennie :D ) ale przy dwójce dzieci teraz (2 i 10 lat) to wolałbym mieć podobnie jak Ty jedno uniwersalne auto, które daje radochę niż oddzielnie wozić dzieci a oddzielnie mordować się rajdówką po ulicach... Dlatego ja też najpierw chcę coś mocnego rodzinnego żeby zawsze mieć radochę z jazdy (no i oczywiście żeby żona była szczęśliwa :D ) a dopiero w drugiej kolejności ultra zabawkę dla siebie ;)

To tak a propos po co komu szybkie kombi, SUVy  itd. Są klienci, którzy kupią takie sprzęty i to nasze szczęście, że w aktualnych czasach jeszcze możemy sobie pozwolić na takie zabawki bo za 20-30 lat może już nie być spalinowych aut 400-500 KM+.

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, STIFF napisał:

 

to ja mam pytanie do znawców zanim zacznę mocniej zgłębiać temat. Interesuje mnie zdanie o 3.0 TFSI i skrzyniach z jakimi się łączy. Pierwsza myśl to poprzednia generacja S4 (B8) ale po pierwszych macankach może A6 (C7). Ponoć to niezawodny silnik i dobrze ciągnie - czy macie z tym jakieś doświadczenia, opinie? Która skrzynia sie lepiej sprawdza. Jak z odpornością na poniesienie mocy - pojawiają sie auta po 440 koni - czy to pojeździ mając na uwadze auto o przebiegu 100-120kkm?

3.0 TFSI w polaczeniu z Stronik sparadza sie faktycznie lepiej niz Stronic w placzeniu z turbo bo skrzynia nie jest obciazano strzlem Nm jaki generuje turbodolladowanie a boost rosnie proporcjonalnie do obrotow ale to Stronic wiec wiadomo ze jakies tam ryzyko zawsze jest.Sam motor tez dobry jest juz rozgryziony przez tunerow i tak jak mowisz mozna z niego bezpiecznie 400 + wyciagnac stosunkowo tanim kosztem.

Odnosnie samego nadwozia to S4 bedzie na pewno bardziej zabawowym autem ( zwlaszcza ze sportowym dyfrem ) niz A6 bo to juz niestety jest korwa no ale kto co woli.

Godzinę temu, Paweł_P napisał:


Kurcze mam podobnie :D  owszem w zamian za jakiegoś SUV'a za pół bańki moznaby mieć 3 inne samochody (coś rodzinnego, jakąś rajdówkę itd) ale to zawsze będą dylematy i kompromisy. Miałem busa to jeździłem busem a Evo sporadycznie dla przyjemności (w zimie prawie codziennie :D ) ale przy dwójce dzieci teraz (2 i 10 lat) to wolałbym mieć podobnie jak Ty jedno uniwersalne auto, które daje radochę niż oddzielnie wozić dzieci a oddzielnie mordować się rajdówką po ulicach... Dlatego ja też najpierw chcę coś mocnego rodzinnego żeby zawsze mieć radochę z jazdy (no i oczywiście żeby żona była szczęśliwa :D ) a dopiero w drugiej kolejności ultra zabawkę dla siebie ;)

To tak a propos po co komu szybkie kombi, SUVy  itd. Są klienci, którzy kupią takie sprzęty i to nasze szczęście, że w aktualnych czasach jeszcze możemy sobie pozwolić na takie zabawki bo za 20-30 lat może już nie być spalinowych aut 400-500 KM+.

Dobrze wiedziec ze nie tylko ja mam takie dylematy ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, turdziGT napisał:

3.0 TFSI w polaczeniu z Stronik sparadza sie faktycznie lepiej niz Stronic w placzeniu z turbo bo skrzynia nie jest obciazano strzlem Nm jaki generuje turbodolladowanie

Nie rozumiem, przecież 3.0 TFSI to jest turbo. To co lepiej sprawdzą się od czego?

17 godzin temu, krist napisał:

panamera 4s ma takie parametry jakie ma bo musi się wpasować w gamę panamery, jakby była mocniejsza nie byłoby potrzebne panamera gts, taka tu jest logika. 

Obecnej chyba nie ma GTS, tylko następne jest już turbo. A właśnie 4s ma praktycznie takie parametry jak poprzednie GTS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, radekk napisał:

Nie rozumiem, przecież 3.0 TFSI to jest turbo. To co lepiej sprawdzą się od czego?

Obecnej chyba nie ma GTS, tylko następne jest już turbo. A właśnie 4s ma praktycznie takie parametry jak poprzednie GTS

 

3.0 TFSI były z kompresorem (w generacji S4 B8). A teraz (S4 oraz RS4 B9) mają silniki (bi)turbo.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S4 ma turbo RS4 biturbo i wbrew pozora maja ze sobą mało wspolnego.

odnosnie samego Porsche i nowych silnikow V6 to troche sie dziwie bo przeciez co dopiero robili silnik 3.0 i 3.6 biturbo ale nie w konfiguracj HOT V

Panamery GTS jeszcze nie ma ale spodziewane jest ze bedzie mieć 2.9 tfsi i pod 500 KM wiec pewnie taki jest prawdziwy potencjał motoru i celowo go wykastrowali troche do bazowych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też jest fajne, że można kupić Prosiaka i 8-9 lat się nim w pełni cieszyć a nie że 2-3 lata miną i już człowiek z zazdrością spogląda na nowsze modele :D

Bezawaryjność i mała utrata wartości to też ważne aspekty ;) koszty eksploatacji chyba już też niższe niż te 5-10 lat temu co nie?

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...