Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Adi napisał:

Podroczę się ;)

Nie czytałem na tym forum o popsutych Maseratti,Jagach, czy Alfach. Za to sporo było o niejednym Audi, wiecznie stojącym w serwisie.

Jeden z forumowiczów (szacunek dla niego) zamienił nawet wiecznie psujące i nienaprawialne Audi na Maseratti ;) 

 

Jeśli przy kupnie samochodu liczyłaby się tylko czysta pragmatyka, to takie fabryki, jak Ferrari, Lambo, Mclaren, czy nawet Porsche, padły by. A my stracilibyśmy tyle emocji i inspiracji. 

Dobrze, że jest tyle nierozsądnych bogatych ;) 

Bo kupił złe Audi to już dawno ustaliliśmy ;) a na poważnie jak się bierze takie czy inne wynalazki w leasing czy na firmę to inaczej się takie straty rozkładają a utrata wartości jest bardziej kontrolowana niz w przypadku osoby prywatnej i auta na własność więc można sobie bardziej eksperymentować.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z Infinity Q50 hybrid? Cena wydaje się być podejrzanie niska ;)

 

Infiniti Q50, zarówno hybrydy, jak i 3.0T, to - jak za swoją cenę - przefantastyczne samochody. A największą - w moim odczuciu - zaletą hybrydy jest cudowne, wolnossące, wspaniale brzmiące 3,5 V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, B-52 napisał:

 

Infiniti Q50, zarówno hybrydy, jak i 3.0T, to - jak za swoją cenę - przefantastyczne samochody. A największą - w moim odczuciu - zaletą hybrydy jest cudowne, wolnossące, wspaniale brzmiące 3,5 V6.

Domyślam się ze z awaryjnością nie ma problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupił "nówkę" ponad rok temu. Jako, że zmienił pracę to przejechał grubo > 20tys. km i jak na razie zero problemów. Szybki, wygodny, dobre nagłośnienie, ładny dźwięk wydechu, bardzo rozsądne spalanie jak na taką moc - takie odniosłem zrażenia z rozmowy (choć nie wnikałem w szczegóły).

A o wadach to chyba można dowiedzieć się z dowolnej recenzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawosta odnosnie spalania.Wlasnie wróciłem z urlopu gdzie zrobiłem ponad 1000km w rożnych warunkach.Wpadła mi fotka z sprzed paru dni kogoś kto zrobił podobna średnia prędkość na dłuższej trasie w A4 2.0TFSI 252 quattro.

 

image.thumb.jpg.f854e078ed9fe1288f8d96d96d10ea43.jpg

 

 

 

 

 

 

Jak widac spalanie wcale nie rośnie proporcjonalnie do pojemności czy ilości KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba krótszej trasie. Mógł lecieć na trasie ile fabryka dała, po czym spędzić w korku godzinę czy dwie i sumarycznie średnia przejazdu wyszła mu podobna, a ty jechałeś cały czas przez kilka stanów w USA na tempomacie ustawionym na 80 i tylko raz się tankowałeś stad średnia trochę poniżej 80:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, radekk napisał:

Chyba krótszej trasie. Mógł lecieć na trasie ile fabryka dała, po czym spędzić w korku godzinę czy dwie i sumarycznie średnia przejazdu wyszła mu podobna, a ty jechałeś cały czas przez kilka stanów w USA na tempomacie ustawionym na 80 i tylko raz się tankowałeś stad średnia trochę poniżej 80:P

Oczywiscie ale średnia jest średnia :P

Moja jest z autostrad gdzie było i 200+ często kilkaset km 150-160 plus jak i duzo małych jazd od świateł do świateł czekania na prom itp.itd. w sumie to bedzie z 10% małych jazd z całego dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, B-52 napisał:

Ja również nie słyszałem. A auto jest na rynku, tzn. w Polsce już ponad 4 lata. 

Jest podejrzanie dużo cesji leasingu na Allegro, stad moje pytanie. Niektórzy narzekali na super delikatny lakier, ale to chyba nie powód, by się pozbyć auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

29 minut temu, turdziGT napisał:

Oczywiscie ale średnia jest średnia :P

Moja jest z autostrad gdzie było i 200+ często kilkaset km 150-160 plus jak i duzo małych jazd od świateł do świateł czekania na prom itp.itd. w sumie to bedzie z 10% małych jazd z całego dystansu.

Droczę się tylko. Oczywiście średnia to średnia, choć niewiele mówi, bo można nawet tą sama trasę pokonać z podobna średnia prędkością, ale już znacznie inna średnia spalania, raz pojadę spokojnie cały czas, a innym razem co chwile gdzieś stać, a jadąc nadrabiając postój.

 

Ale jakby nie było uważam że faktycznie średnia bardzo przyzwoita, choć wy tam macie inne paliwo i nie ma co porównywać w z naszymi realiami:P;)

Edytowane przez radekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem już kiedyś, ale nie było dużego odzewu. Ma ktoś doświadczenia z V60 lub S60 Polestar? 2.0, 367KM, 8biegowy automat, niezłe AWD, 4,8 sek do 100km. Co prawda zamówiłem już wstępnie STI, ale moj znajomy sprzedawca Volvo dał mi taka ofertę cenowa, ze bije się z myślami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Pytałem już kiedyś, ale nie było dużego odzewu. Ma ktoś doświadczenia z V60 lub S60 Polestar? 2.0, 367KM, 8biegowy automat, niezłe AWD, 4,8 sek do 100km. Co prawda zamówiłem już wstępnie STI, ale moj znajomy sprzedawca Volvo dał mi taka ofertę cenowa, ze bije się z myślami...

Ten automat trochę zabija to auto niestety jeżeli to ten sam co w R5 był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Pytałem już kiedyś, ale nie było dużego odzewu. Ma ktoś doświadczenia z V60 lub S60 Polestar? 2.0, 367KM, 8biegowy automat, niezłe AWD, 4,8 sek do 100km. Co prawda zamówiłem już wstępnie STI, ale moj znajomy sprzedawca Volvo dał mi taka ofertę cenowa, ze bije się z myślami...

Zdradzisz jaką ofertę dostałeś? Też się tym autem trochę interesuje i z tego co czytałem to są raczej pozytywne opinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat w 2.0 jest ośmiobiegowy. Raczej daje radę. Oferta - tak jak wspominałem cena bardzo bliska STI z pakietem Recaro. Auto jest o ponad 200kg cięższe od STI, ładowność poniżej 400kg,

ale na moje potrzeby dość. Fajny wózek... ponoć mocno różni się od seryjnych V60, zawieszenie, hamulce, napęd AWD. Za cennikowe 300k zł nawet bym nie spojrzał, ale tak... pewnie bardziej "cywilizowany" niż STI, No i żona nie marudzi bo automat to i ona pojedzie :) ech, trudny wybór...

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia jest poprawna ale bez fajerwerków. Nie jest jakaś super szybka, do poziomu np. BMW trochę jej brakuje.

Obecna generacja S/V 60 jest zwyczajnie ciasna a w środku czuć że to już auto poprzedniej generacji.

 

Co do AWD to jest oparty na Haldex + Volvo chwali się swoim systemem „Instant Torque”. Znaczy z grubsza to tyle że samochód rusza zawsze z 4 kół a potem to już zwykły Haldex. Podobno ma ciągle jakieś wstępne spięcie itd. ale to bardziej marketingowy bełkot.

Jednak moim zdaniem w dupowozie nic więcej nie trzeba. Napęd działa bardzo sprawnie.

 

STi i to Volvo są tak różne że już chyba bardziej być nie mogły. Dzień i noc.

Jak dla mnie Volvo to połykacz autostrad.

STi zabawka na kręte drogi i ślizganie się pod „Tesco”

Nie kupiłbym żadnego. Głównie dlatego że oba są już zwyczajnie przestarzałe. O ile w STi mógłbym to zaakceptować bo to taka trochę stara szkoła samochodów dających frajdę (brakuje mi tylko dobrego automatu, obecnie jest to dla mnie pierwszy punkt na liście zakupowej w dupowozie), o tyle w Volvo już nie. Jak to powiedział mój znajomek po obejrzeniu S60 w salonie: „powinni się wstydzić, że tyle kasy za to wołają”.

Poczekałbym albo na nowe S/V60 które wygląda moim zdaniem genialnie albo kupił coś zupełnie innego.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Automat w 2.0 jest ośmiobiegowy. Raczej daje radę. Oferta - tak jak wspominałem cena bardzo bliska STI z pakietem Recaro. Auto jest o ponad 200kg cięższe od STI, ładowność poniżej 400kg,

ale na moje potrzeby dość. Fajny wózek... ponoć mocno różni się od seryjnych V60, zawieszenie, hamulce, napęd AWD. Za cennikowe 300k zł nawet bym nie spojrzał, ale tak... pewnie bardziej "cywilizowany" niż STI, No i żona nie marudzi bo automat to i ona pojedzie :) ech, trudny wybór...

O właśnie pomyliłem z  T6 . Ten miał 6 stopniowy automat bardzo krytykowany za to 2.0 dostało nowy 8 stopniowy i ten jest OK.Wazne też wziąść pod uwagę że zawieszenie w tym aucie to Ohlins a więc mega cymes.Ogolnie na prawdę fajne auto i z wyglądu i na papierze zwłaszcza w niebieskim.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, matros1 napisał:

 

Nie kupiłbym żadnego. Głównie dlatego że oba są już zwyczajnie przestarzałe. O ile w STi mógłbym to zaakceptować bo to taka trochę stara szkoła samochodów dających frajdę (brakuje mi tylko dobrego automatu, obecnie jest to dla mnie pierwszy punkt na liście zakupowej w dupowozie), o tyle w Volvo już nie. Jak to powiedział mój znajomek po obejrzeniu S60 w salonie: „powinni się wstydzić, że tyle kasy za to wołają”.

Poczekałbym albo na nowe S/V60 które wygląda moim zdaniem genialnie albo kupił coś zupełnie innego.

 

 

 

 

 

To prawda w środku V60 to muzeum ale to na prawdę fajne auto.Mialem kiedyś z wypożyczalni jakie D4 i na prawdę super się tym jeździło 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał:

Co do AWD to jest oparty na Haldex + Volvo chwali się swoim systemem „Instant Torque”. Znaczy z grubsza to tyle że samochód rusza zawsze z 4 kół a potem to już zwykły Haldex. Podobno ma ciągle jakieś wstępne spięcie itd. ale to bardziej marketingowy bełkot.

Przecież obecny Haldex cały czas jest spięty, w 5gen chyba 10% idzie na tył, a podczas startu spina jeszcze mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież obecny Haldex cały czas jest spięty, w 5gen chyba 10% idzie na tył, a podczas startu spina jeszcze mocniej.


Tak piszą, po czym dodają że jak jedziesz po prostej z jednostajną prędkością to dla oszczędności napędza tylko przód :) Więc jak jest?

Tak czy siak napęd jest wystarczająco sprawny do codziennej jazdy. Na śliskim i śniegu nie miałem żadnego problemu, nie wyczułem żadnej nerwowości czy momentu dopinania/żonglowania momentem obrotowym przez napęd itd. itp. Działa i robi to niezauważalnie. Podkreślam jednak że w dupowozie. Nie wiem jak to działa i czy w ogóle (albo jak długo) np. na torze.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z założenia Haldex na pewno już od 4gen miał jakieś spięcie (chyba coś koło 5%), w 5gen jest to jak się nie mylę ok 10%. Oczywiście w Volvo mogli coś pogrzebać i pozmieniać, choć np w VW ponoć nie ma możliwości regulacji spięcia (układ jest zamknięty) Podczas ruszania napęd spina mocniej.

Stad nie widziałem różnicy co do standardowego działania Haldexu a tego co napisałeś że Volvo zmieniło. 

 

56 minut temu, matros1 napisał:

V60 już jest

 

5616d67cec741e48e2f9b46646a0b07f.jpeg&key=7ae9f4b88faf042700f5f5fbf1ecec6f03f464c7085d90debdf6d9bc866116ab

 

e0f7c9268b2ce204145ca292cf8eb764.jpeg&key=0104c5f00b573f02d4b8100fb9fd4c7bd3ab234dc38d698fd964a55df8b0c199

 

c6c9913488eb95faacd93cf6e86c992b.jpg&key=734521d677dd56cacaa3017b5966449ad25043ef9bfe16b179edc5be4d5c1cdf

 

 

11go Kwietnia będzie oficjalna prezentacja u nas w kraju. Dostaliśmy informację z zaproszeniem od naszego dealera.

T6 ma mieć 335 koni a T8 385 koni. Oba z AWD.

Na targach w Poznaniu na pewno będzie można zobaczyć nowe V60, czyli od najbliższego czwartku. Jedyne jak dla mnie trochę lipa że nie będzie możliwości pneumatycznego zawieszenia jak w XC60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...