Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Bosman napisał:

Ja słyszałem o jednym takim przypadku w Polsce, gdzie posypało się coś ze sterowaniem silnika Q z 2016 roku i klient po pewnej walce dostał nowe auto. Nie śledziłem zagranicznych grup dyskusyjnych, więc nie wiem czy był jakiś powszechny problem.

 

Rozsądek mówi nowe Veloce, bo 4x4 i o połowe tańsze ubezpieczenie, emocje ciągną do 2-3 letniego Q, tyle że RWD przy tej mocy to dla auta na codzień zły wybór. Ale jak ktoś szuka fun cara to co innego.

500 KM w RWD da radę ale jest to na pewno bardziej wymagające auto na niektore warunki tak jak zreszta M3 czy C63s

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2019 o 21:59, carfit napisał:

Dokładnie , choć teraz i nówkę pewnie kupisz za 300 k 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-2-9-v6-bi-turbo-510km-at8-rwd-czarny-duzo-pakietow-ID6BNL0F.html#575f40a45e

Potwornie leci na łeb na szyję :( 

 

woda na mój młyn bo cały czas chodzi mi to auto po głowie jako kolejne po maserati. Póki co nie mam innego pomysłu na nietuzinkowe, względnie praktyczne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, radekk napisał:

jaja generalnie sobie robię;)

Z samochodami jak się trafi kupisz RR i może stać non stop w serwisie, a kupisz Dacię i za nic się nie będzie chciała zepsuć. Choć faktem jest że w przypadku takiej Giulii i w którymś wątku dość intensywnie toczyły się rozmowy na jej temat i awaryjności Alf przykładowo kawałek ode mnie widziałem jedną jak z drogi zgarniała laweta, a niewiele później inną stojącą z otwartą maską na drodze szybkiego ruchu, więc raczej nikt nie zatrzymywał się od tak, zważywszy że kawałek dalej był zjazd. I w tym okresie raczej nie widywałem na trasach stojących samochodów.

Ale jak kolega @Herostrates daje przykład nalatane 260 tys km i nie ma się do czego przyczepić. Wiec na pewno potrafią zrobić sprawny egzemplarz.

 

Gdyby kierować się "intensywnością rozmów na forum nt awaryjności", to  Subaru nikt nie powinien kupować ;-)

 

Cyt: " ...Jeden z brytyjskich portali motoryzacyjnych opublikował wyniki rankingu niezawodności dla samochodów w wieku do 3 lat. Wyniki są zaskakujące. Alfa Romeo wypadła lepiej niż większość marek. Przed nią tylko producenci z Japonii...."
Więcej: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22678607,alfa-romeo-jednym-z-liderow-niezawodnosci-lepsi-tylko-japonczycy.html  

 

http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22678607,alfa-romeo-jednym-z-liderow-niezawodnosci-lepsi-tylko-japonczycy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piotruś napisał:

Gdyby kierować się "intensywnością rozmów na forum nt awaryjności", to  Subaru nikt nie powinien kupować ;-)

ja tam nie narzekałem jakoś, choć pewnie bardziej awaryjne niż niejedna Alfa;) Ja mówię nie o rozmowach na forum o awaryjności, bo to to było w dużym stopniu prześmiewczo wówczas wypisywane, a ogólnie było dość pozytywnie na temat samych jazd, prowadzenia itp. Jednak śmiejąc się z awaryjności faktem było że w ciągu jakiegoś miesiąca jedyne jakie widziałem samochody ładowane/czekające na lawety to były właśnie Alfy:biglol: Osobiście na ten temat nie wypowiem się, bo nie miałem żadnej, a nawet mając to co to jest odosobniony przypadek. Jedynie kojarzę opinie znajomych i jedni byli zadowoleni inni nie, kolejni stali co chwile w serwisie, a jeszcze inni lali tylko paliwo i jeździli.

 

5 godzin temu, piotruś napisał:

Cyt: " ...Jeden z brytyjskich portali motoryzacyjnych opublikował wyniki rankingu niezawodności dla samochodów w wieku do 3 lat. Wyniki są zaskakujące. Alfa Romeo wypadła lepiej niż większość marek. Przed nią tylko producenci z Japonii...."

patrząc na rankingi to wiesz, były takie o zadowoleniu z serwisów (nasze krajowe) i Subaru było wysoko, a na forum ogólnie było bicie piany że obsługa beznadziejna. W kwestii wspominanego 2.5T też wygrywał plebiscyt na silnik roku kiedyś tam. Więc ja tymi rankingami się nie sugeruje.

Dla mnie Alfa jest marką jak każda inna miała wpadki, ale też i udane modele.

Ja jedyne co mogę powiedzieć to pod kątem obsługi klienta w salonach jaki i serwisie stwierdzam że porażka, ale może to kwestia akurat moich okolicznych 2 salonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku przymierzałem się mocno do Stelvio QV. Niestety na QV  dają rabaty max 3% na auta ze stocku, na zwykłe rabaty dużo większe były. Dodatkowo ze względu na utratę wartości w wynajmie długoterminowym rata była wyższa niż w  doposażonym Macanie GTS.

Na jazdę próbną też nie było szans. Przejechałem się wersją 280 KM i całkiem przyjemnie to jechało, na pewno dawała więcej frajdy niż Macan 252 KM

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, marcinJ napisał:

W zeszłym roku przymierzałem się mocno do Stelvio QV. Niestety na QV  dają rabaty max 3% na auta ze stocku, na zwykłe rabaty dużo większe były. Dodatkowo ze względu na utratę wartości w wynajmie długoterminowym rata była wyższa niż w  doposażonym Macanie GTS.

Na jazdę próbną też nie było szans. Przejechałem się wersją 280 KM i całkiem przyjemnie to jechało, na pewno dawała więcej frajdy niż Macan 252 KM

Teraz na stocku są QV w cenie Ok 350 tys a z początku najtańsze kosztowały 420 tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Herostrates napisał:

Teraz na stocku są QV w cenie Ok 350 tys a z początku najtańsze kosztowały 420 tys 

 

No proszę, wcale się nie dziwię. W pazdzierniku chcieli ode mnie po rabacie 412 tys

Jak by mi wtedy dali taką cenę to pewnie bym wziął, a tak kupiłem co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, marcinJ napisał:

 

No proszę, wcale się nie dziwię. W pazdzierniku chcieli ode mnie po rabacie 412 tys

Jak by mi wtedy dali taką cenę to pewnie bym wziął, a tak kupiłem co innego.

Teraz cena 350 tys za 500 KM i 4x4 jest niezła, oczywiście jeśli Ci nie zależy na maksymalnym wyposażeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcinJ napisał:

W zeszłym roku przymierzałem się mocno do Stelvio QV. Niestety na QV  

 

Taka ciekawostka ale gdzieś słyszałem że te nowo wersje Guglia i Stelvio  nie mają oznaczeń QV tylko mają oznaczanie Q - brakuje w nazwie V(verde) mimo że koniczynka zielona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcinJ napisał:

Przejechałem się wersją 280 KM i całkiem przyjemnie to jechało, na pewno dawała więcej frajdy niż Macan 252 KM

 

O, ciekawe i zadowalające spostrzeżenie. Alfa lepsza we frajdzie, niż wyznacznik segmentu-Porsche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Adi napisał:

 

O, ciekawe i zadowalające spostrzeżenie. Alfa lepsza we frajdzie, niż wyznacznik segmentu-Porsche.

 

 

Jeśli chodzi o skręcanie i prowadzenie są bardzo podobne. Alfa lepiej się odpycha, lepiej brzmi, fajnie i agresywnie potrafi pracować skrzynia.

Macan jest fajny ale nie z 2 litrowym silnikiem.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2019 o 11:04, marcinJ napisał:

Na jazdę próbną też nie było szans. Przejechałem się wersją 280 KM i całkiem przyjemnie to jechało, na pewno dawała więcej frajdy niż Macan 252 KM

 

Jak dla mnie Stelvio 280 KM jest... dziwne, jechałem dwukrotnie zanim kupiłem Kiłę i za każdym razem miałem wrażenie, że ten samochód nie chce jechać na wprost, cały czas trzeba wykonywać drobne poprawki kierownicą, żeby utrzymać go w osi jezdni (tak wiem, Alfy są sportowe, więc nie służą do jazdy na wprost, same się rwą do zakrętów :D ). I ma okropny pedał hamulca bez żadnego czucia i modulacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.caradvice.com.au/737848/2020-alfa-romeo-stelvio-spied/.    tak się zastanawiałem kiedy jakies zmiany bo model juz od kilku lat no i coś się szyje ale wewnątrz.

 

Może ktoś się wie z czego wynika fakt ze alfa stosuje z przodu bi -ksenony zamiast ledów w niet atnich przecież samochodach, dziś już w znacznie tanszych pojazdach nawet w motocyklach królują ledy,  a w alfie za pół banki ksenony i raczej tego nie zamierzają zmianiać...jest jakaź  przewaga takich ksenonów na ledami ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jaszyn napisał:

https://www.caradvice.com.au/737848/2020-alfa-romeo-stelvio-spied/.    tak się zastanawiałem kiedy jakies zmiany bo model juz od kilku lat no i coś się szyje ale wewnątrz.

 

Może ktoś się wie z czego wynika fakt ze alfa stosuje z przodu bi -ksenony zamiast ledów w niet atnich przecież samochodach, dziś już w znacznie tanszych pojazdach nawet w motocyklach królują ledy,  a w alfie za pół banki ksenony i raczej tego nie zamierzają zmianiać...jest jakaź  przewaga takich ksenonów na ledami ? 

Przewaga.... , chyba in minus :) , Nie ma wogóle porównania LED VS ksenon , choćby z prostej przyczyny , doświetlanie , regulacja jest za pomocą mechanicznego silniczka w lampie który działa zbyt wolno w porównaniu z ledami gdzie promień świecenia , kąt , jest regulowany za pomocą natężenia prądu ( czyli niemal w mgnieniu oka ) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, carfit napisał:

Przewaga.... , chyba in minus :) , Nie ma wogóle porównania LED VS ksenon , choćby z prostej przyczyny , doświetlanie , regulacja jest za pomocą mechanicznego silniczka w lampie który działa zbyt wolno w porównaniu z ledami gdzie promień świecenia , kąt , jest regulowany za pomocą natężenia prądu ( czyli niemal w mgnieniu oka ) . 

 

no własnie wiec tymbardziej mnie dziwi czemu alfa nie przewiduje ledów nawet za dopłatą w samochodach za kilaset tysiecy, i z tego co widać to po faceliftingu dale ksenony będą... może to rodzaj fetyszu jak szmatka pod kierownica w foresterze ;)

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2019 o 16:15, marcinJ napisał:

 

 

Jeśli chodzi o skręcanie i prowadzenie są bardzo podobne. Alfa lepiej się odpycha, lepiej brzmi, fajnie i agresywnie potrafi pracować skrzynia.

Macan jest fajny ale nie z 2 litrowym silnikiem.

To prawda.Macan jest mega i swietnie ukrywa swoją wagę ale niestety nie w 2.0 TSI.Nawej z wykastrowanym 3.0 TDI moim zdaniem jezdzil lepiej.

Ja jezdziel Stelvio i 280KM i QV i przyznam szczerze ze w całkowicie normalnej jeździe 280 sprawia nie nie wiele gorzej.Ma ta sama świetna skrzynie ZF tak samo skręca i jest bardzo lekkie w prowadzeniu jak na SUVa.W odczuciach w kierownicy to nawet moje RS4 to krowa bo jest prawie 200 cięższe niz Stelvio.Jezeli rozsądek ma tu cos do powiedzenia to mimo wszystko wersja z 280KM wydaje sie tu zdecydowanie najlepszym wyborem.

2 minuty temu, jaszyn napisał:

 

no własnie wiec tymbardziej mnie dziwi czemu alfa nie przewiduje ledów nawet za dopłatą w samochodach za kilaset tysiecy, i z tego co widać to po faceliftingu dale ksenony będą... może to rodzaj fetyszu jak szmatka pod kierownica w foresterze ;)

Moze po prostu nie maja technologi ?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jaszyn napisał:

 

no własnie wiec tymbardziej mnie dziwi czemu alfa nie przewiduje ledów nawet za dopłatą w samochodach za kilaset tysiecy, i z tego co widać to po faceliftingu dale ksenony będę... może to rodzaj fetyszu jak szmatka pod kierownica w foresterze ;)

No ciekawe w sumie , bo moim zdaniem , choć kompletnie sie na tym nie znam , koszt wyprodukowania ledów , będzie niższy obecnie jak skomplikowanych lamp ksenonowych . Patrząc na rynek azjatycki , i co można kupić i w jakich kształtach w technice led , to to naprawdę kosztuje grosze . 

3 minuty temu, turdziGT napisał:

Ja jezdziel Stelvio i 280KM i QV i przyznam szczerze ze w całkowicie normalnej jeździe 280 sprawia nie nie wiele gorzej.Ma ta sama świetna skrzynie ZF tak samo skręca i jest bardzo lekkie w prowadzeniu jak na SUVa.W odczuciach w kierownicy to nawet moje RS4 to krowa bo jest prawie 200 cięższe niz Stelvio.Jezeli rozsądek ma tu cos do powiedzenia to mimo wszystko wersja z 280KM wydaje sie tu zdecydowanie najlepszym wyborem.

Co prawda nie jeździłem Stelvio , ale jeździłem po torze Maserati Lavante ze skrzynią ZF , niby to samo ZF ....... ale niestety gubi biegi , nie redukuje kiedy chcesz ( łopatki ) , dla mnie tragedia ...... Po całym Evencie , sam Michał Kościuszko ,prywatnie stwierdził , że skrzynia i środek Lavante to porażka , i jestem podobnego zdania . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...