Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Jedno jest pewne w tej dyskusji panowie do obsługi dzisiejszego samochodu i jego funkcji czy o screena czy tradycyjnego magister już nie wystarcza.Ty już trzeba mieć doktorat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywając na chwilę dyskusję o wyświetlaczach i przyciskach, czy ktoś miał do czynienia z RSQ3? Ostatnio widziałem takie cus i mnie trochę zaintrygowalo, bo jest sporo tańsze niż rs3, a silnik chyba ten sam i podobnie podatny na tuning. Trzeba by było tylko trochę obniżyc to autko. Celuje w coś małego żeby się do garażu zmieściło, a niestety ni jak nie mogę się przekonać do A45 z powodu jego beznadziejnego dźwięku silnika i wydechu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka dni temu gdzieś przeczytałem że łączna ilość "stron" w nowym systemie  Audi bodajże A6 to 5 tys !!  - myślę że magister może nie wystarczyć..

 

i tak wiem - gazeta z typu tych takich sobie :-) ale jednak daje do myślenia..

Jestem przekonany że w wielu przypadkach zamiana całości sterowania z przycisków na dotyk podyktowana jest

estetyką wnętrza, ceną i łatwością integracji wszystkiego...

Spójrz na swój kokpit... na kokpit Audi...  Bez wątpienia są estetyczne ( choć oczywiście to kwestia gustu )

niemniej jednak projektanci musieliby się zdecydowanie mocniej postarać chcąc zapakować tam trochę pokręteł czy przycisków..

 

Ekran zawsze będzie minimalistyczny w założeniu i na folderach ..

Wiele osób będzie wolało taki styl, ja należę do tej drugiej grupy i uważam że wygodniejsze w obsłudze były inne rozwiązania.

Pewnie teraz auto masz tak naładowane funkcjami że kokpit musiałby wyglądać jak w samolocie chcąc mieć przycisk do wszystkiego  

I tego nie da się zrobić inaczej niż poprzez ekrany.

Jednak szkoda że rezygnuje się niemal ze wszystkich "starych" rozwiązań

 

i link do testu :

https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Multimedia-w-aucie-wielki-test-obslugi,22682,1

 

 

 

test-multimediow-23.thumb.jpg.358e125f3174540118dbfc594bb282e4.jpg

 

Porsche (np. Panamera 1 gen) i Opel (np. Insignia 1 gen) próbowali upchnąć ile się da na przyciskach. Niestety, tak jak to dobrze zauważyłeś, kokpity były przeładowane. Teraz obie marki poszły w ekrany dotykowe i zredukowały przyciski. Ludzie marudzą że nie ma przycisków a to co jest to się palcuje itd itp. Pewnie idealne rozwiązanie jest gdzieś po środku.

Ciekawie wygląda to np. w nowym RR Velar:

 

55ad4ce101e3b7d31a6e83f206756ffa.jpeg&key=8f308cea75dffb474dae34d0e99dd92dbc9605f9bfc704e386606c73be6f3b12

 

Gdzie fizyczne pokrętło jest zintegrowane z ekranem dotykowym. Jego funkcja zmienia się w zależności od wybranego „menu”. Dzięki temu ma się np. fizyczne pokrętło od temperatury jak akurat wybrane jest menu klimatyzacji.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Guzik3 napisał:

Tymczasem we wnętrzu KIA K900 dostrzegam mix niemieckich marek ;) 

kia_k900_interior.jpg

 

Ja tu widze miks audi (nowe i poprzedni model), kierownica nowe a8 

Audi-A8-D5-wnetrze.jpg

 

reszta audi a6 c7 

e9284bd5-1770-4506-8770-b9a945477a7c.jpg

 

+ troche bmw :)

2017-BMW-5-Series-Luxury-Line-interior.j

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dottoree napisał:

Przerywając na chwilę dyskusję o wyświetlaczach i przyciskach, czy ktoś miał do czynienia z RSQ3? Ostatnio widziałem takie cus i mnie trochę zaintrygowalo, bo jest sporo tańsze niż rs3, a silnik chyba ten sam i podobnie podatny na tuning. Trzeba by było tylko trochę obniżyc to autko. Celuje w coś małego żeby się do garażu zmieściło, a niestety ni jak nie mogę się przekonać do A45 z powodu jego beznadziejnego dźwięku silnika i wydechu...

 

Jeździłem ze znajomym po torze Jastrząb. Wilk w owczej skórze. Heble puściły po kilku kółkach. Ciężki skurczybyk ale ten genialny R5 który zmienia wszystko w tym aucie, jest nie do przecenienia. Nie ma co się zastanawiać. Brać i kopać tyłki Forkom Turbo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem auto bardzo chybione.To co bylo chybione w 8VA dodatkowo jeszcze uwydanitone przez wyzsza mase wysoko\i srodek ciezkosci.Maly bagaznik jak na SUV czeko do Forka wielkosciowo porownac.NIe jest to moj pierwszy wybor jak bym chcial SUV z jajem.

7 godzin temu, Guzik3 napisał:

Tymczasem we wnętrzu KIA K900 dostrzegam mix niemieckich marek ;) 

kia_k900_interior.jpg

Szef designu w Kia to pracowal przeciez dla Audi zminim przeszedl do Kii ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, chojny napisał:

Mam zawsze 22 stopnie ale jak chce cieplej o dwa stopnie to kręcę 4 pstryknięcia w prawo, chce zimniej o stopień? Dwa w lewo. Na co tu patrzeć? 

 

16 godzin temu, matros1 napisał:

Wolę spojrzeć niż liczyć w pamięci kliknięcia :P

 

 

15 godzin temu, turdziGT napisał:

Jedno jest pewne w tej dyskusji panowie do obsługi dzisiejszego samochodu i jego funkcji czy o screena czy tradycyjnego magister już nie wystarcza.Ty już trzeba mieć doktorat :)

 

 

Tak, możesz mieć racje, doktorat do liczenia do czterech może być jednak konieczny :huh:  :biglol:

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał:

Szef designu w Kia to pracowal przeciez dla Audi zminim przeszedl do Kii

Niemniej jednak projekt kokpitu wygląda nieźle

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Guzik3 napisał:

Tymczasem we wnętrzu KIA K900 dostrzegam mix niemieckich marek ;) 

kia_k900_interior.jpg

Koerownica jak juz ktos napisal nowe A8, srodkowe kratki nawiewu i guziki pod nimi Mercedes W221, wyswietlacz bmw 4 itd itd :unsure: ale idac tym tropem to np. klamki do otwierawnia drzwi od wewnatrz w volvo xc40 przypominaja te z Porsche ;)

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bmarcin napisał:

Zbieram typy w tej kwestii. Na razie SQ5 wyglada dobrze . Miejsce w srodku jest na 4 osoby, bagaznik sensowny jest, motor tez daje rade. Inne typy w tym temacie chetnie widziane. 

Tak jak chłopaki mówią X3M40 albo GLC.Macan nawet ten najsłabszy też robi robotę i prowadzi się naepiej że całej konkurencji tyle że drogi.

SQ5 obejdzie ale to też nie mój typ na tle konkurencji.

Z kolei minusem Macan jest to że to Porsche.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał:

Tyle ze doposazona Stelvio QV to 500....

Na maksa doposażona i w najdroższej wersji wg konfiguratora wychodzi 460 tyś - myślę, że cena ok 400 tyś jest realna po rabatach (patrząc w jakich cenach sprzedawane są Giulia QV). Jeśliby analogicznie doposażyć BMW, Mercedesa, Audi czy Macan to myślę, że jest to atrakcyjna oferta. Poklikałem przed chwilą Audi SQ5 i dość podobne wyposażenie do QV (nie wybierałem maksymalnej konfiguracji) i koszt 465 tyś zł z bazowej ceny 323 tyś zł :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba bez ceramiki .Sama ceramika i nawigacja to juz +50K do tego dochodzi lakier miedzy 2-10 granie asystenci fotele sparco i 100 beka w QV ale jęki SQ5 wychodzi ponad 400 to faktycznie dobra oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli SQ5 realnie też koło 400 tys.

 

1 minutę temu, turdziGT napisał:

To chyba bez ceramiki .Sama ceramika i nawigacja to juz +50K do tego dochodzi lakier miedzy 2-10 granie asystenci fotele sparco i 100 beka w QV ale jęki SQ5 wychodzi ponad 400 to faktycznie dobra oferta.

W SQ chyba nie ma ceramiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...