Skocz do zawartości

Kto robi najlepsze automaty?


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Tradycyjny automat jak ten wspomniany z BMW, bez emocji poprawna skrzynia automaryczna, która pewnie nie sprawi kłopotu w trakcie eksploatacji.

O jakich emocjach mówimy przy automacie? Poważnie pytam, bo dla mnie główną zaletą automatu jest to, że podczas przyśpieszania silnik cały czas 'ciągnie'. Z tego puntku widzenia, ideałem jest CVT, która nie powoduje nawet spadku obrotów podczas zmiany przełożenia.

A słyszałem (od jednego sprzedawcy), że 'prawdziwi kierowcy' właśnie za to nie nie lubią CVT... Jak dla mnie to dosyć dziwne ;)

Dobry automat musi także szybko redukować przełożenie (bez kickdownu i innych takich ceregieli). Jest to konieczne w szybkim ruchu miejskim, gdzie często trzeba zmienić pas po czym zdecydowanie przyśpieszyć. Dobry przykład negatywny: automat w renault (połączony z dieslem), który utrzymuje silnik w okolicach 1500RPM i nie redukuje praktycznie nigdy :wacko:

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

A najlepszy automat to 4eat :P

 

Szybszy od dwusprzęgłówek , bezawaryjny i 4biegi wystarczają :D

Czy to jest ten automat starego typu w Subaru?

Tak :D najlepszy automat do Subaru :D

 

Jeżeli jest wyposażony w łopatki do zmiany ręcznej, to jest faktycznie zajebista skrzynia. Bez łopatek to pomyłka,wielka pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego czym jeździłem dłużej, to najbardziej pasowała mi skrzynia 5b w Pajero - jak się cisnęło to sama przechodziła w tryb sportowy i pozwalała na wysokie obroty, jak się człowiek uspokoił to po chwili skrzynia była spokojna - sprzedałem przy 250.000 i nie było problemów - po roku zadzwonił nowy nabywca, by powiedzieć jaki jest zadowolony. Do tego Diesel 3.2 miał dość momentu.

W Ssangyongu mam 5b mercedesa - super gładka, nie wiem, kiedy się zmienia bieg, ale bardzo gumowata. DSG (z suchymi sprzęgłami - w skodzie) nie polubiłem - trzymała strasznie niskie obroty, przy dłuższym manewrowaniu na pochyłości odłączała sprzęgło. Fakt - nie gumowata. CVT - lubię do spokojnej jazdy, ale połączone opóźnienie skrzyni i turbo sprawia, że trzeba przewidywać do przodu, by przyśpieszyć w wymaganym momencie. Jednak żadnej nie zamienił bym na ręczną.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tradycyjny automat jak ten wspomniany z BMW, bez emocji poprawna skrzynia automaryczna, która pewnie nie sprawi kłopotu w trakcie eksploatacji.

O jakich emocjach mówimy przy automacie? Poważnie pytam, bo dla mnie główną zaletą automatu jest to, że podczas przyśpieszania silnik cały czas 'ciągnie'. Z tego puntku widzenia, ideałem jest CVT, która nie powoduje nawet spadku obrotów podczas zmiany przełożenia.

A słyszałem (od jednego sprzedawcy), że 'prawdziwi kierowcy' właśnie za to nie nie lubią CVT... Jak dla mnie to dosyć dziwne ;)

Dobry automat musi także szybko redukować przełożenie (bez kickdownu i innych takich ceregieli). Jest to konieczne w szybkim ruchu miejskim, gdzie często trzeba zmienić pas po czym zdecydowanie przyśpieszyć. Dobry przykład negatywny: automat w renault (połączony z dieslem), który utrzymuje silnik w okolicach 1500RPM i nie redukuje praktycznie nigdy :wacko:

O specyfice CVT i "niszczeniu" jej potencjału wirtualnymi biegami wspominalem wcześniej.

 

Rozumiem działanie jak i sens stosowania skrzynii CVT nie zmienia to jednak faktu, że z dostępnych na rynku wybralbym DSG zamiast CVT, praca DSG jak i bezpośredniość spięcia bardziej mi odpowiada .

 

 

Dla jednych automat musi być szybki dla innych jedwabisty podczas zmian biegów itp.

 

 

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT są dla mnie nie do przyjęcia ze względu na wycie podczas ostrzejszego przyspieszania i szybszej jazdy. 
Najgorzej pod tym względem, z aut które prowadziłem, było w nowym Jazzie. 
Hybrydowe Auris i Mondeo też słabo, choć ten ostatni poza tą wadą, jest bardzo fajnym samochodem. 
Najlepsze CVT spotkałem w nowym X Trailu. 
Nie jeździłem żadnym nowym Subaru z tą skrzynią, ale ma dobre opinie, więc jestem ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT są dla mnie nie do przyjęcia ze względu na wycie podczas ostrzejszego przyspieszania i szybszej jazdy. 

 

 

 

 

Nie jeździłem żadnym nowym Subaru z tą skrzynią, ale ma dobre opinie, więc jestem ciekawy.

 

 

Myślę, że zmienisz zdanie na temat CVT. :)

 

CVT najfajniej działa z silnikami turbo, które mają szeroki zakres wysokiego momentu. Dużo też zależy od oprogramowania. 

Poza tym jedni narzekają na wycie, jak skrzynia zmienia liniowo przełożenia, inni na brak sensu wirtualnych biegów. 

 

Jak dla mnie oprogramowanie CVT w Subaru, a zwłaszcza w Levorgu jest bardzo fajnym kompromisem; przy łagodnym przyspieszaniu jest liniowo, przy mocniejszym są wirtualne biegi, dzięki czemu nie ma wycia, a jest wrażenie jazdy klasycznym automatem/manualem. 

Poza tym zmiana tych wirtualnych biegów łopatkami jest naprawdę szybka. :)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobry przykład negatywny: automat w renault (połączony z dieslem), który utrzymuje silnik w okolicach 1500RPM i nie redukuje praktycznie nigdy

Taxi driver :)

 

Mnie spodobała się kombinacja diesla z CVT w nowym OBK, w sumie to diesla widzę tylko z automatem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt?CVT z SBD bardziej mi leży niż z DIT.

Ciekawy jestem czy potwierdzicie tezę, że jak ktoś zaczął jeździć automatem to już mu tak zostanie?

 

U mnie się to sprawdziło, jak dla mnie więcej zalet niż wad a komfort i płynność jazdy znacznie lepsza. Zależy co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawy jestem czy potwierdzicie tezę, że jak ktoś zaczął jeździć automatem to już mu tak zostanie?

Po tygodniu jazdy automatem (z czego pierwsze dwa dni walczyłem z lewą nogą), po przesiadce do zwykłego auta musiałem sobie przypomnieć do czego służy sprzęgło :D Następne auto będzie z automatem (ale tylko takim gdzie jest możliwość ręcznej redukcji i hamowania silnikiem). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat na codzień w samochodzie w którym jeżdżę w mieście czy na tarasach jak najbardziej, ale nadal z chęcią wsiadam w samochody z ręczna skrzynia i np. w przypadku Miaty nie wymieniłbym jej na automat.

I jak pisze aflinta nigdy nie mam problemu z przesiadką pomiędzy jednym a drugim nawet w jakiś sytuacjach awaryjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wyobrażam sobie automatu w GT-ku.

 

Ale w każdym innym aucie nie chcę już mieć manuala. Zwłaszcza po przejażdżce autem przez Kraków w godzinach szczytu.

 

 

Mnie trochę wkurza konieczność czestszego operowania hamulcem.

 

Jeśli chodzi o światła, skrzyżowania itd. to na hamulcu wystarczy oprzeć nogę i auto nie jedzie. Sprzęgło wymaga jednak użycia dużo większej siły. Poza tym zawsze możesz zaciągnąć ręczny i wtedy nogi odpoczywają. 

 

Hamowanie silnikiem może nie jest tak skuteczne jak w przypadku manuala, ale poza długimi i stromymi zjazdami, nie jest to jakiś duży problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę nowymi BMW w pracy od ponad 3 lat i naprawdę uważam, że automaty chodzą kapitalnie. 

Płynnie zmieniają biegi, są czułe na moc naciśnięcia pedału, nie zamulają. Takie 435i, albo X6M50D albo 750i  z automatem naprawdę dają mnóstwo frajdy. Jak ktoś się chce pobawić ostrzej, to korzysta z łopatek :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klasycznych automatach, nawet jeśli nie ma manetek, oprócz D masz jeszcze najczęściej 3 2 1. Przerzucasz na 3 i na tym biegu masz zblokowaną skrzynię, tzn nie wrzuci nic powyżej 3. Analogicznie z 2 i 1. Służy to właśnie do hamowania silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klasycznych automatach, nawet jeśli nie ma manetek, oprócz D masz jeszcze najczęściej 3 2 1. Przerzucasz na 3 i na tym biegu masz zblokowaną skrzynię, tzn nie wrzuci nic powyżej 3. Analogicznie z 2 i 1. Służy to właśnie do hamowania silnikiem.

A to ciekawe.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...