Skocz do zawartości

Kto robi najlepsze automaty?


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, kto? Z zasłyszenia wiem,że to pewnie PDK z Porsche,a co z samochodami dla ludu skończywszy na Mercedesie ;)

Jakie są wasze doświadczenia i opinie.DSG czy np. klasyka z BMW?A może DSG z VW lub CVT z Subaru? ;)

 

Jeśli to zagadnienie było gdzieś szerzej poruszane na forum to proszę modów o przeniesienie pytania i likwidację wątku.

PS.Szukam rozwiązań na przyszłość stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Zależy co rozumiesz pod pojęciem najlepsze ?

Najlepsze w ujęciu wydajności ? To pewnie dwusprzęgłowe. Najmniejsze straty i duża szybkość.

Trwałości - zwykłe hydrokinetyczne 4 czy tam 5 biegowe.

Generalnie mam na myśli wszystko "do kupy".czyli jakby podsumowanie osiągów, trwałości, kultury pracy,oszczędności przy spalaniu,awaryjności, kosztów naprawy etc.Taki ranking.W domyśle zastanawiam się czy 8 biegowa hydrokinetyczna skrzynia od BMW nie spełnia najlepiej większości tych wymagań, ale nic nie chcę sugerować.

CVT jakoś nie przypadła mi do gustu w użytkowaniu.

Nie jeździłem innymi automatami niż CVT (no może poza toyotą camry z lat 90 tych), jednak nie mam żadnych zastrzeżeń do pracy CVT (zwłaszcza z wersją z Levorga). :)

Aaa widzisz Przemek,"nie jezdziłeś" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że (przynajmniej wczesne wersje) DSG wykorzystywane sportowo (czyli zmiana biegu z wciśniętym gazem) wykańczały silnik. Przy zmianie przełożenia pojawia się duże szarpnięcie i niestety silniki tego nie znoszą. Może coś poprawiono, w sensie automatycznego odejmowania gazu.

 

Pojeżdziłem automatem BMki - raz z dyszlem 2.0, drugi raz z dyszlem 3.0. I o ile z tym pierwszym nie dałbym rady żyć o tyle automat z R6 był przekonywujący. Automaty niestety lubią utrzymywać silnik na niskich obrotach (można z tym walczyć 'trybem sport' ale IMO w ograniczonym zakresie). Dużo prościej jest dobrać silnik, który godnie znosi niskie obroty.

 

Natomiast levorg z CVT całkiem mi się spodobał - przynajmniej w sensie 'głądkości' pracy oraz ogólnego 'zgrania' skrzyni z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że (przynajmniej wczesne wersje) DSG wykorzystywane sportowo (czyli zmiana biegu z wciśniętym gazem) wykańczały silnik. Przy zmianie przełożenia pojawia się duże szarpnięcie i niestety silniki tego nie znoszą. Może coś poprawiono, w sensie automatycznego odejmowania gazu.

 

 

To zdaje się załatwia skutecznie "lounch control".

 

 

Służbowy :faja:

 

Odpowiedź nie pasująca do pytania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od preferencji uzytkownika.

 

Jak dla mnie pierwszeństwo maja skrzynie dwuprzęsłowe czy to DSG czy SST itp. (z racji trwałości tylko z mokrymi sprzęgłami, SST ma dodatkowo właściwe zamontowane manetki + jak i - zawsze po tej samej stronie) za wszechstronność dzięki której można mieć urok autoamtu nie poświęcając zbyt wiele z odczucia skrzynii manualnej.

Z miła chęcią do tego powrócę.

Dla wielu fanów prawdziwych automatów dwusprzeglowki nawet nie są do automatów zaliczane za brak naturalnej jedwabistwosci ;)

 

Drugim automatem na liście jest CVT nie za to jak jeździ ale za to jakie daje możliwości "nieskończoności" przełożeń, stąd dla mnie wirtualne biegi to co najwyżej erzac poczucia zwykłej skrzynii, jakże odległy od idei dla której CVT powstało.

 

Gdyby nie było skrzyń DSG (SST itp.) to zdecydowanie kierowałbym się w stronę CVT .

 

 

Tradycyjny automat jak ten wspomniany z BMW, bez emocji poprawna skrzynia automaryczna, która pewnie nie sprawi kłopotu w trakcie eksploatacji.

 

 

 

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketiv,może ta jedwabistość w skrzyniach BMW zabija emocje,choć z drugiej strony kiedy jeździłem w trybie sport,skrzynia trzymała zawsze wyższe obroty i naprawdę było fajnie.CVT przy dużej prędkości wyła i nie czułem jakichkolwiek emocji nawet jadąc XT.

Bardzo podobała mi się praca automatu Meśka C klasy 4x4,świetnie mi się tym jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U znajomych w pasku b6 z 2009 2.0tdi z dsg przy 180tys km kapitalny remont skrzyni przy 220tys km kolejna awaria tym razem softu

 

W Audi a7 3.0 tdi s tronic po remapie padł zawór w skrzyni i większość oleju uciekła auto na lawecie do serwisu wymiana zaworu i oleju i auto jeździ nadal.

 

Jechałem aurisem 1.4 d4d z cvt skrzynia spoko duży minus za ospałość działania podobno nowy soft rozwiązuje problem

 

 

 

 

A najlepszy automat to 4eat :P

 

Szybszy od dwusprzęgłówek , bezawaryjny i 4biegi wystarczają :D

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

A najlepszy automat to 4eat :P

 

Szybszy od dwusprzęgłówek , bezawaryjny i 4biegi wystarczają :D

Czy to jest ten automat starego typu w Subaru?

Tak :D najlepszy automat do Subaru :D

 

 

Jeździłem tym w foresterze 2.0 wolnyssak,TRAGEDIA :D  dziadostwo tak wolno jedzie i podobnie zmienia biegi,dodatkowo jest tak głośne,że chciałem wysiąść i iść obok :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X3 i w Tiguanie mieliśmy hydrauliczne ASB, obie perfekt. Przebieg obu > 200 kkm, wymiana oleju co 60.

W vw byłą skrzynia ZF, jaka w beemce - nie wiem, obie 6-biegowe.

Koleżanka odebrała Tiga rok później, już z DSG i coś mruczała bo po 70 kkm wymieniała dwumasówkę.

Żona zrobiła forkiem z CVT już ponad 70 kkm i jak na razie bez zarzutu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w infi automat siedmiobiegowy, z opcją manualną. Nie znam jego danych technicznych, ale uważam, że jest szybki. Pięć pierwszych przełożeń jest krótkich do ostrej, myślę, jazdy. Dwa ostatnie długie, raczej autostradowe. Ma niestety tendencje do obniżania obrotów w trybie zwykłym. Można sobie wtedy zredukować manetką, jak robi się drażniąco. Osobiście preferuję jednak tryb sport, który moim zdaniem jest kompletnym i zupełnym lekarstwem na ww. przypadłość. Jest ogień wtedy ;). Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni. Producent chyba też bo nieznacznie zmodernizowana (albo nawet nie) trafiła do modelu q50, który w 2013/14 roku zastąpił G37.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

A najlepszy automat to 4eat :P

 

Szybszy od dwusprzęgłówek , bezawaryjny i 4biegi wystarczają :D

Czy to jest ten automat starego typu w Subaru?
Tak :D najlepszy automat do Subaru :D

Jeździłem tym w foresterze 2.0 wolnyssak,TRAGEDIA :D dziadostwo tak wolno jedzie i podobnie zmienia biegi,dodatkowo jest tak głośne,że chciałem wysiąść i iść obok :biglol:

W mojej imprezie wolnnossacej chodzi w miare okej. No może po za pewnymi problemami;) moja skrzynia zachowuje sie jak kobieta podczas okresu ;) czy na pewno chcesz zredukować ? I chwila myślenia i nie redukuje po czym jeszcze raz próba redukcji i redukuje od razu. Raz chodzi gładko ,ze nie czujesz zmiany biegów a raz zmienia biegi z taką siłą ,ze aż plomby wypadają ;) no i te problemy występują co jakis czas tak jak okres;)

 

 

Wniosek ? Skrzynia w mojej imprezie na 100% jest kobieta albo była składana przez kobietę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sexizm ;)

To poprostu przeżytek,spróbuj kiedyś najzwyklejszego VW z DSG, to kosmos w porównaniu t tym 4eat.Motoryzacja poszła naprzód ;)

Może trochę w tym sexizmu jest ;)

 

Jeździłem vw z dsg (tym ww paskiem) fakt fajnie sie jeździ ale raz ,ze nie lubię grupy vag (po za audi qauttro z lat 80) a dwa to skrzynie subaru z technologia 30 lat do tyłu mają swój urok.

 

koszt remontu dsg ,tiptronic,zf, cvt itp starcza pewnie na dwa remonty klasycznego automatu. I dla mnie, studenta, przemawia to najbardziej.

 

Im mniej elektroniki tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...