Łukasz Liwoch Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Mam SBD,ale w forku. Zastanawia mnie taka rzecz, silnik odpalony zimny-pracujący na luzie, ewentualne przegazowanie max 2tyś,pracuje jak marzenie,cisza,żadnego klekotu,nawet do zgaśnięcia "niebieskiej lampki", czyli wszystko w najlepszym porządku. Ta sama sytuacja,silnik zimny,odpalony,potem normalna jazda,wiadomo póki zimny max 2 tyś obrotów i jest już klekot,silnik wyraźnie głośniej pracuje, oczywiście do zgaśnięcia "niebieskiej kontrolki" Czyli pod obciążeniem silnik pracuje całkiem inaczej,jak jest zimny, czy to wina oprogramowania? Wgrane najnowsze oprogramowanie jakie jest dostępne. Może ktoś z Szanownych Forumowiczów spotkał się z taką sytuacją,lub wie co może to powodować? P.S. Pisałem już na ten temat z Forumowiczem Knurek,któremu dziękuję za przekazaną wiedzę i pewne sugestie. Pozdrawiam Łukasz Liwoch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Miałem taki objaw jak raz zatankowałem na Orlenie. Aż się przestraszyłem bo klekot był bardzo wyraźny. Po wypaleniu baku i zatankowaniu gdzie indziej problem ustał. Od tamtej pory już nigdy tam nie tankuję Ale oczywiście pewnie to może być problem także z czym innym. Brudne wtryski? W Dzierżoniowie np. przy każdym przeglądzie czyszczą wtryski. Jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Silnik po remoncie, wtryski po regeneracji. Wiesz co, cały bak zatankowany w ... Orlenie, nie kojarze czy wczesniej tak było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 W innych tematach piszą, że lepiej unikać obrotów poniżej 2krpm w SBD to jak to w końcu jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 W innych tematach piszą, że lepiej unikać obrotów poniżej 2krpm w SBD to jak to w końcu jest? najlepiej unikać nie tylko konkretnych obrotów w SBD co samego SBD 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 najlepiej unikać nie tylko konkretnych obrotów w SBD co samego SBD No, to wszyscy niemający SBD i lepiejwiedzący, dalej, strzałeczki dla tego pana... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 W innych tematach piszą, że lepiej unikać obrotów poniżej 2krpm w SBD to jak to w końcu jest? Unikać obrotów w tym zakresie się nie da,ale już dobrać odpowiedni bieg zależnie od temperatury silnika i jego obciążenia jak najbardziej tak. Ta sama sytuacja,silnik zimny,odpalony,potem normalna jazda,wiadomo póki zimny max 2 tyś obrotów i jest już klekot,silnik wyraźnie głośniej pracuje, oczywiście do zgaśnięcia "niebieskiej kontrolki" Czyli pod obciążeniem silnik pracuje całkiem inaczej,jak jest zimny, czy to wina oprogramowania? Zimny diesel pod obciążeniem będzie zawsze pracował głośniej,ale jeśli ten klekot SBD jest głośny,to świadczyć to może o przybrudzonych wtryskach lub zbytniego "oszczędzania" obrotów i obciążeń SBD,albo jedno i drugie.Podczas kalibracji wtrysków ustalane są dawki paliwa i inne parametry których Ecu się uczy w zależności od stylu jazdy,jak było "oszczędzane",to klekot będzie wyraźniejszy,było dynamicznie i z używaniem prawie pełnego zakresu obrotów,to klekot będzie minimalny lub wcale,zakładając,że wtryski są sprawne i czyste. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Dzięki Cybel, merytoryczna wnosząca coś nowego wypowiedz jak najbardziej na miejscu. Każdy ma jakieś swoje doświadczenia i wiedze,warto się nimi dzielić. Co do kalibracji, pewnie masz racje Cybel. Auto mam na dotarciu, max 2tys jak zimny, a potem nie wiecej niż 3.5tys delikatnie, może własnie EKU tak skalibrowało mi wtryski. Kalibracji kilka było, a od remontu niecałe 2 tyś km. Tyle kasy za remont, to człowiek uczulony na wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Mam sobowtóra . Wlej odrobinę oleju 2t do gnojówki polskiej . Auto lepiej pracuje!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Czy można wiecej opinii o tym oleju 2t jako dodatku do ON? Dolewać czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 @@grendalf PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Ja leje raz na parę tankowań Archoila, używam tez 2t w niewielkiej ilości, ale mój klekot przestaje trzeszczeć dopiero po 10km jazdy. Jak jest u was, dźwięki normalnieją po zgasnieciu kontrolki czy później? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Ze 3 baki temu zalalem verve na Orlenie, tak klekotalo z rana, ze myślałem że wal bokiem wyjdzie, przerzucilem się na paliwo z bp i jest o wiele lepiej. Jak widac paliwo i jego jakosc ma tutaj duże znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Ze 3 baki temu zalalem verve na Orlenie, tak klekotalo z rana, ze myślałem że wal bokiem wyjdzie, przerzucilem się na paliwo z bp i jest o wiele lepiej. Jak widac paliwo i jego jakosc ma tutaj duże znaczenie. Slavok, lejesz zwykły ON, czy ulimate? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Ultimate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Leje od jakigos czasu setke 2t na 20L - wow! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Leje od jakigos czasu setke 2t na 20L - wow!I jakie odczucia masz co do klekotu? Mnie już on wk....a, wtryski po regenaracji, korekty super w normie, a rano na zimno klekot, że brak słów. Czy jest ktoś kto sobie z tym poradził raz na zawsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Miałem takiego do 140 tyś. Zawsze tak miał byłem z nim w Norwegii przy -39 to dopiero był dźwięk aż żałuje że nie nagrałem. Ten typ tak ma. Lać bajure i jeździć przyzwyczaisz się. Jak nie, to polecam XT nie ma klekotu za to kratka wentylacyjna popierduje poniżej 10 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 rano na zimno klekot, że brak słów. Czy jest ktoś kto sobie z tym poradził raz na zawsze? Ten typ tak ma. Lać bajure i jeździć przyzwyczaisz się. Ten typ tak nie ma,można mieć SBD bez klekotu. Poradziłem sobie z klekotaniem.Teraz przy tych temperaturach po rozruchu silnik pracuje cicho,przy jeździe praca trochę głośniejsza ale bez klekotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) I jakie odczucia masz co do klekotu? Mnie już on wk....a, wtryski po regenaracji, korekty super w normie, a rano na zimno klekot, że brak słów hehe . Diesel zawsze bedzie klekowtał jeden ciszej drugi głosniej - taki urok tych silników wszystkich marek. Sbd przynajmniej sie nie tak nie trzesie jak te koncernu VW Edytowane 14 Października 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Klekot jest OK. Ale SBD zdarza się 'wściekle stukać' i z tym trzeba raczej walczyć. @Stukający: przeganiacie czasem samochody na trasie? Żeby się przedmuchały, dopaliły itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 przeganiacie czasem samochody na trasie? Żeby się przedmuchały, dopaliły itd? O własnie !!!! cenna uwaga , i dotyczy to niemal wszystkich aut , jazda taś taś praktycznie w każdym aucie to prędzej czy później róznorakie problemy , i dlatego m.in. ludzie którzy jezdzą dużo w trasy , i mają dość cięzką nogę robią bezawaryjnie większe przebiegi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Trafiłeś w sedno "wściekle stukający" dzisiaj tak miałem, temp na dworze około 8'C, a stukot okropny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Ale SBD zdarza się 'wściekle stukać' i z tym trzeba raczej walczyć. do tego nie wiadomo z jakiego powodu, co więcej na mrozie zimny pracuje idealnie natomiast to "wściekłe stukanie" u mnie czasami się pojawia nagle i równie nagle znika raz na jakiś czas (dość rzadko) jazda taś taś praktycznie w każdym aucie to prędzej czy później róznorakie problemy , i dlatego m.in. ludzie którzy jezdzą dużo w trasy , i mają dość cięzką nogę robią bezawaryjnie większe przebiegi jak już kiedyś wspomniałem na tym forum mój SBD od takiej jazdy "umierał" wyraźnie było to widać np. w trasie gdzie trzeba było wyprzedać ciężarówki parę minut jazdy z częstymi przyśpieszeniami 80-150 km/h głownie na 4 biegu i silnik ledwo się zbierał podobnie działo się po jednostajnej jeździe autostradą, przez pierwsze 2-3 przyśpieszenia zaraz po zakończeniu jednostajnej jazdy z obrotami 2500-3000 obr/min miał wyraźny z płynnym i sprawnym nabieraniu obrotów natomiast obecnie - po wizycie w Nowym Sączu - nic z takich objawów nie ma miejsca bez względu jak często i jak długo korzysta się ze wspomnianego zakresu O własnie !!!! cenna uwaga , i dotyczy to niemal wszystkich aut do tego szczególnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem gdzie nie ma "funkcji czyszczącej" zasysanej mieszanki paliwo+powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Setka dobrego 2t na 20L ropy do baku i stukotanie sie skonczylo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się