Skocz do zawartości

womat

Nowy
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    Forester 2D

Ostatnie wizyty

277 wyświetleń profilu

Osiągnięcia womat

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. Mój Forester diesel właśnie padł. 2008 rok, 200 tys. przebiegu. W trasie strzelił silnik, słychać bardzo głośne metaliczne łomotanie, silnik prasuje, stracił moc, ale doczołgał się do MOP'u. Oitem laweta i teraz stoi i czeka na jakieś sensowne rozwiązanie. Chciałbym go postawić na nogi i używać jako pojazd taki trochę dostawczy na odcinkach 10-15 km. Nowy shortblock ze względu na cenę nie wchodzi w rachubę. Swap na benzynę? Musze doczytać , bo nigdy nie słyszałem o takim rozwiązaniu. Co polecacie? Jest szansa na rezurekcję za 10-15 tysiaków?
  2. womat

    Forester Diesel Wtryski

    Stań na głowie i znajdź w swojej okolicy stację paliw, która sprzedaje paliwo bez dodatków FAME. To definitywnie leczy grzechot i stuki wtrysków. Nie bez kozery na klapce wlewu paliwa jest oznaczenie zakazu wlewania BIO.
  3. womat

    Czyszczenie wtrysków w SBD

    Najlepiej lać do baku ON bez FAME + do tego dodatki czyszczące (Archoil, Liqui Moly Spulung czy nawet Kleen Flo). Po 2, 3 bakach nie ma stuków i hałasowania wtrysków. ON bez bio dodatków jest dostępny zimą w paliwach premium na stacjach Statoil ( miles plus diesel) oraz Lotos ( ultimate). Szkoda, że tylko zimą ....
  4. Mając już dość spore doświadczenie z dolewkami 2T i innych specyfików do paliwa, chciałbym podzielić się moim ostatnim odkryciem. Otóż w czasie ostatnich chłodów, mimo dolewanego 2t pojawiła się tuż po uruchomieniu nierówna praca i znany współforumowiczom drażniący stukot wtrysków trwający do czasu zgaśnięcia niebieskiej lampki. Nabyłem w drodze eksperymentu specyfik Carlube Diesel Treatment i powiem, że zadziałał. W temperaturze około 0 nie ma śladu stukacza. Szczerze mówiąc, w chłodny czas jeszcze mi tak gładko silnik nie pracował po rozruchu. Dodam, że jestem SZCZĘŚLIWYM właścicielem Forka od 3 zim.
  5. Turbina, turbiną, lecz u mnie za stuki odpowiadają brudne wtryski. Paliwo w naszym kraju z biododatkami to jest dramat, a wybór stacji paliw i stałość, czy raczej jakościowa stabilność ich oferty to loteria.
  6. Powracające stukania moim zdaniem są powodowane kiepską jakością paliwa. Tankuję tylko na tzw. markowych stacjach, a mimo to raz na jakiś czas stukacz się odzywa i trwa przez pewien czas na różnych ( zmieniających się) obrotach do czasu zgaśnięcia niebieskiej lampki. Dłuższa trasa "leczy" to zjawisko, ale na krótko. Planuję niebawem wypłukać zbiornik paliwa...
  7. I koniecznie napisz jaka jest diagnoza serwisu.
  8. Ponoć wszędzie Verva ze śnieżynką jest bez biododatków. Tak mi kładli na kilku stacjach. Jeszcze przed świętami na dystrybutorach wisiały ulotki informacyjne. Teraz ich nie ma. Wlałem zwykły ON ze swoimi dodatkami. Następnym razem pewnie skuszę się na Vervę, bo cena pięknie spada.
  9. Widziałem na własne oczy ofertę Vervy w Orlenie z 0% bio za coś koło 4.20. Trzeba będzie sprawdzić jak smakuje "czysty" diesel
  10. Syntetyczny 2T w ogóle odpada. Orlenowskie półsyntetyki podobno długookresowo obciążają dpf. Wynika to z ich charakterystyki technicznej. Zalecam lekturę avansisowego forum. Dowiesz się więcej o ilości pozostałej sadzy, temperaturach zapłonu, właściwościach czyszcząco-smarnych różnych olejów. Są tam relacje z testów zagranicznych, rankingi itd.
  11. Zanim zaczniesz dolewać poczytaj posty na forum np. Toyoty Avensis http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501 Olej Orlenu nie jest dobry dla aut z DPFem.
  12. Mój przestał stukać,a potrafił konkretnie. Teraz brzęknie tylko czasem na zimno przez moment nostalgicznie... Olej w silniku Mobil i dolewka 1:200 do zwykłego ekodiesla z Orlenu oleju 2t marki Elf Offroad. Po problemie ze stukaczami.
  13. subskrypcja tego wątku najwyraźniej mija się z celem. Po co pisać TUTAJ o pojazdach bez związku z tematem. Nie interesuje mnie ile przejechał najstarszy Trabant czy Wołga. Do meritum proszę.
  14. Do aut z DPF'em nie polecają orlenowskich olejów. Podobno lepiej stosować te z niższą temp. spalania i dające mniej popiołów itd., czyli LM 1052, Elf OffRoad 2T, czy Ravenol Scooter. Ponoć te są bezpieczniejsze i dają lepsze efekty. Parę złotych droższe, ale bez przesady. U siebie zauważam prawie wszystkie wymienione i opisane w Sieci pozytywy stosowania tej metody - wyciszenie, gładkość pracy, niższe spalanie, naprawdę znaczne uspokojenie grzechotu wtryskiwaczy, niezauważalne, rzadkie wypalanie (?) dpfu. Po przeglądzie napiszę jak jest z korektami. Ja dodaję 200 ml na 40 l ON.
  15. Arku71, powiedz jeszcze proszę, czy znasz dokuczliwość grzechocząco-stukających na zimno prawdopodobnie wtrysków w swoim SBD?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...