Skocz do zawartości

Klekot-głośna praca w SBD 2009


Łukasz Liwoch

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, jak wygląda sytuacja z poduszkami silnika w SBD? Zauważyłem większe drgania silnika, czuje je na padałach,kierownicy, mogła jakas strzelic, badz sie poluzować?. Skrzynia ok cisza, zero drgań, biegi wchodzą super. Do tego buczenie z okolic egr, turbo. Czy to jakieś osłony termiczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Łukasz Liwoch,

 

wydaje mi się że przez spory wydatek jaki poniosłeś w związku z wymianą silnika zaczynasz panicznie się bać tego że sytuacja może się powtórzyć :)

Ja odkąd przestałem tu zaglądać cyklicznie, jestem spokojniejszy, a auto bezawaryjne.

Mój SBD nigdy nie widział zwykłej ropy, tankuję tylko paliwa premium i dodaję raz na 15 tyś forte diesel turbo cleaner i forte advanced diesel fuel conditioner a dalej klekocze na zimnym (podczas jazdy jeszcze bardziej). Nie dawno na stacji benzynowej podjechał do mnie facet takim samym autem i zapytał czy mój forek tez tak głośno klekocze na zimnym.

 

Więc moim zdaniem TTTM. 

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też taki problem póki jeździłem na zalecanym Lotosie quazarze 5w30 auto zimne chodziło tak głośno ze wstyd odpalać było mi czasem...Wystarczyło zmienić na motul i silnik nawet zimny chodzi jak igła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mój przestał stukać,a potrafił konkretnie.  Teraz brzęknie tylko czasem na zimno przez moment nostalgicznie... Olej w silniku Mobil i dolewka 1:200 do zwykłego ekodiesla z Orlenu oleju 2t marki Elf Offroad. Po problemie ze stukaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jest jeszcze coś takiego jak smar do oleju napędowego - jest to dedykowany dodatek do diesla (bo jakby nie patrzeć 2T w ON to jednak "polski wynalazek"), który m.in. zwiększa ilość siarki w paliwie (bo tej, od czasu wprowadzania biododatków jest mało). Kosztuje ok. 70 zł za prawie 2l, ale też dodaje się go w innych proporcjach (ok. 33ml na 50l), więc starcza na dłużej. Wkrótce chciałbym to przetestować :)

 

PS. Na statoilu jest arktyczny diesel - 100% ON (bez biogówna), więc to teoretycznie powinno dać taki same efekt jak z dodatkami typu 2T czy smar.

Edytowane przez arek_sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz dolewać poczytaj posty na forum np. Toyoty Avensis http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501

Olej Orlenu nie jest dobry dla aut z DPFem.

Gdybyś jeszcze dokładnie określił który 2T,bo jest mowa o dwóch odmianach tego oleju,byłoby lepiej.

Nie zaobserwowałem negatywnego wpływu na pracę DPF-u,mimo przewagi jazdy miejskiej i przebiegu przynajmniej kilkunastu tys.kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyczny 2T w ogóle odpada. Orlenowskie półsyntetyki podobno długookresowo obciążają dpf. Wynika to z ich charakterystyki technicznej. Zalecam lekturę avansisowego forum. Dowiesz się więcej o ilości pozostałej sadzy, temperaturach zapłonu, właściwościach czyszcząco-smarnych różnych olejów. Są tam relacje z testów zagranicznych, rankingi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Na statoilu jest arktyczny diesel - 100% ON (bez biogówna), więc to teoretycznie powinno dać taki same efekt jak z dodatkami typu 2T czy smar.

Owszem, teoretycznie ;)

Zawartość substancji smarujących i czyszczących w tzw. paliwach premium jest i tak o rząd wielkości mniejsza niż przy stosowaniu (odpowiednich) dodatów.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, teoretycznie ;)

Zawartość substancji smarujących i czyszczących w tzw. paliwach premium jest i tak o rząd wielkości mniejsza niż przy stosowaniu (odpowiednich) dodatów.

 

Wydaje mi się (acz oczywiście pewności nie mam!), że jesteś w błędzie porównując paliwa "premium" (które nadal mają w sobie biosyfy) do czystego oleju napędowego (a takim, rzekomo, jest diesel arktyczny na statoil).

 

Ja jestem na to zbyt młody (niestety!) ale mechanik mi ostatnio mówił, że kiedyś (bez dodatków) plama po ON na bruku była "pół roku", a teraz jest "pół godziny". Pewnie trochę przekoloryzował, ale daje to jednak jakiś obraz tego jak były i są smarowane wtryski/pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdą jest, że paliwa zmieniły się od 'kiedyś' (zresztą tak jak wszystko wokół).

Można filozofować, można ufać fachowcom od marketingu - nie ma w tym nic złego. Ja tam wolę wiedzieć czym napędzam silnik - przynajmniej w zakresie, który mogę kontrolować (czyszczenie i smarowanie) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zastanawialiście się już jak to będzie za kilka lat, gdy udział bio wzrośnie do 10%? Subaru w instrukcji pisze, że max to 5%...

Od 2012 roku mamy 7% biododatków w ON,taka zawartość bio w Niemczech czy Francji była od 2009. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć wszędzie Verva ze śnieżynką jest bez biododatków. Tak mi kładli na kilku stacjach. Jeszcze przed świętami na dystrybutorach wisiały ulotki informacyjne. Teraz ich nie ma. Wlałem zwykły ON ze swoimi dodatkami. Następnym razem pewnie skuszę się na Vervę, bo cena pięknie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponoć wszędzie Verva ze śnieżynką jest bez biododatków. Tak mi kładli na kilku stacjach.

Może pomyłka mała bo opisywany jest jako "bezsiarkowy",wystarczy zajrzeć do karty charakterystyki i masz wszystko jak na dłoni.

http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Documents/Olej%20napedowy%20karta%20charakterystyki.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...