Jump to content

Lineartronic wymiana oleju


Jaziu

Recommended Posts

W przypadku skrzyń CVT producent nie przewidział okresowej wymiany płynu, aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys.

Jedynie producent wspomina, iż w przypadku permanentnego holowania przyczepy należy wymieniać płyn w skrzyni co 45tys km.  

Link to comment
Share on other sites

 

 

aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys.
   Gdyż? Pytam serio - masz jakieś informacje, czy tylko na podstawie zaleceń stosowanych przez innych?
Link to comment
Share on other sites

W OBK'11 którym aktualnie jeżdżę w CVT był wymieniany przez ASO przy 60 i 120 tys. km. Samochód nie miał (i nadal nie ma) haka holowniczego więc przyczep nie ciągnął. Nie wiem czy takie interwały pomiędzy wymianami dotyczą każdej skrzyni Lineatronic?

Link to comment
Share on other sites

 

 

m_dz powiedział aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys. Gdyż? Pytam serio - masz jakieś informacje, czy tylko na podstawie zaleceń stosowanych przez innych?

Skrzynia CVT także zawiera tarczki (jak np. w reverse brake, forward clutch), których naturalnym produktem zużycia ciernego jest pył (podobnie jak w skojarzeniu tarcza hamulcowa - klocek). Im samochód eksploatowany jest w cięższych warunkach, tym tego pyłu (w tym samym okresie czasu) więcej. W związku z tym należy go usunąć ze skrzyni poprzez wymianę płynu.

Oczywiście wymiana płynu co 15tys na pewno skrzyni nie zaszkodzi, oczywiście nie dotyczy to portfela ;)

Jednakże naturalnym się wydaje zaproponowany okres 60tys km.         

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

powiedziano mi że nie ma możliwości

 

Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu :)

Link to comment
Share on other sites

są w Polsce warsztaty mające urządzenie do wymiany plynu. Ja tak zastanawiam jaki sens ma wymiana tego oleju w skrzyni cvt ? W silniku rozumiem olej sie zuzywa pod wpływem warunków w jakich pracuje tzn kontakt z produktami spalania paliwa, bardzo wysoka temperatura wynikająca ze spalana paliwa itp. Ale w takiej skrzyni?

Link to comment
Share on other sites

 

Skrzynia CVT także zawiera tarczki (jak np. w reverse brake, forward clutch), których naturalnym produktem zużycia ciernego jest pył (podobnie jak w skojarzeniu tarcza hamulcowa - klocek).

Jak wyżej. W toku eksploatacji płyn ulega zanieczyszczeniu. Poza tym nic nie jest wieczne. Każdy płyn smarujący traci właściwości po pewnym czasie. Z tych powodów należy go wymieniać co jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu

Czy da się w takim razie sprawdzić prawidłowy poziom tego płynu ?

Czy należy wlewać tyle ile się odciągnie, spuści ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy da się w takim razie sprawdzić prawidłowy poziom tego płynu ?

Nie da sie

 

 

Czy należy wlewać tyle ile się odciągnie, spuści ?

Maszyna ma swoją bardzo dokładnę wagę , wbije tyle płynu ile zeszło .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jestem po wymianie oleju w CVT Lineartronic w Outbacku 2010 US 2.5. Zlewany olej był żółto-zielony, z tego co znalazłem powinien tam być olej C-30 który o ile się nie mylę jest niebieski. Czy posiada ktoś informacje jakiego koloru powinien być oryginalny olej dla tego rynku i tego rocznika?

Może już ktoś przede mną go wymieniał...

Po wymianie wydaje mi się że trochę głośniej skrzynia pracuje (przed wymianą się aż tak nie wsłuchiwałem), za to wydaje mi się, że rzadziej korzysta z wysokich obrotów, lepiej przyśpiesza. Zalany olej to Motul CVTF niebieski, zgodny z zielonym K0425Y0710. 

Link to comment
Share on other sites

Jakie wymagania musi spełniać olej. Planuje zalać Millers MILLERMATIC ATF CVT. Chwalą się, że mają dokumenty od subaru o spełnianiu wymagań przez nich stawianych. miał ktoś doczynienia z tym olejem?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jakie wymagania musi spełniać olej. Planuje zalać Millers MILLERMATIC ATF CVT. Chwalą się, że mają dokumenty od subaru o spełnianiu wymagań przez nich stawianych. miał ktoś doczynienia z tym olejem?

 Panowie czy naprawdę tak bardzo zal jest wam tych paru PLN'ow na OEM ATF/MTF?? Jeszcze zrozumiałbym gdyby trzeba było wymieniac co 10k km albo kosztowałby majątek...

Link to comment
Share on other sites

Przy dużym serwisie robią się na pradę duże pieniądze. Poza tym Millers robi na prawdę rewelacyjne oleje i ponad to posiadają opinie Subaru o spełnieniu wymagań jakościowych marki. Dlatego zadaję pytanie: Czy ktoś już lał ten olej?

Link to comment
Share on other sites

Olej zalany a samochód jeździ :) poza delikatnym świstem ze skrzyni nie zauważyłem innych objawów. Skrzynia pracuje równo i nie szarpie także procedura programowania przebiegła bez żadnych problemów. Na razie mogę polecić ten olej.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Olej zalany a samochód jeździ poza delikatnym świstem ze skrzyni nie zauważyłem innych objawów. Skrzynia pracuje równo i nie szarpie także procedura programowania przebiegła bez żadnych problemów. Na razie mogę polecić ten olej.

 

poważnie...? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

Zalany olej to Motul CVTF niebieski

 

a nie lepiej było zalać oryginalnym :blink:

 

Aaa, wiem - Motul jest lekarstwem nawet na ból głowy. ;)

 

standardowo... kwestia kasy. ASO za olej chciało 1700zł plus usługa 

motul kosztował 1/3 tego a do millersa nie miałem dojścia

Link to comment
Share on other sites

Po co wymieniacie olej w CVT? w instrukcji obsługi jest napisane, że trzeba to robić jedynie (tak jak wcześniej m-dz pisał) w przypadku częstego ciągnięcia przyczepy.

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...