Jaziu Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam, czy w tej konkretnej skrzyni http://parts.subaru.com/p/Subaru_2010_Legacy-25L-CVT-4WD-Limited/AUTOMATIC-TRANSMISSION-ASSEMBLY/49239592/31000AH620.html transmission type : TR690JHAAA (z naklejki znamionowej) olej wymienia się regularnie czy tylko w przypadku awarii skrzyni Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez Jaziu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 W przypadku skrzyń CVT producent nie przewidział okresowej wymiany płynu, aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys. Jedynie producent wspomina, iż w przypadku permanentnego holowania przyczepy należy wymieniać płyn w skrzyni co 45tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys. Gdyż? Pytam serio - masz jakieś informacje, czy tylko na podstawie zaleceń stosowanych przez innych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 U mnie był wymieniany przy przeglądzie 60 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SANEK Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 W OBK'11 którym aktualnie jeżdżę w CVT był wymieniany przez ASO przy 60 i 120 tys. km. Samochód nie miał (i nadal nie ma) haka holowniczego więc przyczep nie ciągnął. Nie wiem czy takie interwały pomiędzy wymianami dotyczą każdej skrzyni Lineatronic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 m_dz powiedział aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys. Gdyż? Pytam serio - masz jakieś informacje, czy tylko na podstawie zaleceń stosowanych przez innych? Skrzynia CVT także zawiera tarczki (jak np. w reverse brake, forward clutch), których naturalnym produktem zużycia ciernego jest pył (podobnie jak w skojarzeniu tarcza hamulcowa - klocek). Im samochód eksploatowany jest w cięższych warunkach, tym tego pyłu (w tym samym okresie czasu) więcej. W związku z tym należy go usunąć ze skrzyni poprzez wymianę płynu. Oczywiście wymiana płynu co 15tys na pewno skrzyni nie zaszkodzi, oczywiście nie dotyczy to portfela Jednakże naturalnym się wydaje zaproponowany okres 60tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opti Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Czy OBK MY15 jest technicznie przystosowany do wymiany oleju w skrzyni? Z rozmowy w jednym ASO powiedziano mi że nie ma możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 powiedziano mi że nie ma możliwości Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu super. Nawet po gwarancji trzeba będzie do ASO jeździć....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Przecież nie tylko ASO maja ten sprzęt Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 są w Polsce warsztaty mające urządzenie do wymiany plynu. Ja tak zastanawiam jaki sens ma wymiana tego oleju w skrzyni cvt ? W silniku rozumiem olej sie zuzywa pod wpływem warunków w jakich pracuje tzn kontakt z produktami spalania paliwa, bardzo wysoka temperatura wynikająca ze spalana paliwa itp. Ale w takiej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszael Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Skrzynia CVT także zawiera tarczki (jak np. w reverse brake, forward clutch), których naturalnym produktem zużycia ciernego jest pył (podobnie jak w skojarzeniu tarcza hamulcowa - klocek). Jak wyżej. W toku eksploatacji płyn ulega zanieczyszczeniu. Poza tym nic nie jest wieczne. Każdy płyn smarujący traci właściwości po pewnym czasie. Z tych powodów należy go wymieniać co jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu Czy da się w takim razie sprawdzić prawidłowy poziom tego płynu ? Czy należy wlewać tyle ile się odciągnie, spuści ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Czy da się w takim razie sprawdzić prawidłowy poziom tego płynu ? Nie da sie Czy należy wlewać tyle ile się odciągnie, spuści ? Maszyna ma swoją bardzo dokładnę wagę , wbije tyle płynu ile zeszło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 (edytowane) . CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION.doc Edytowane 15 Września 2015 przez m_dz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeMaDeS Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Jestem po wymianie oleju w CVT Lineartronic w Outbacku 2010 US 2.5. Zlewany olej był żółto-zielony, z tego co znalazłem powinien tam być olej C-30 który o ile się nie mylę jest niebieski. Czy posiada ktoś informacje jakiego koloru powinien być oryginalny olej dla tego rynku i tego rocznika? Może już ktoś przede mną go wymieniał... Po wymianie wydaje mi się że trochę głośniej skrzynia pracuje (przed wymianą się aż tak nie wsłuchiwałem), za to wydaje mi się, że rzadziej korzysta z wysokich obrotów, lepiej przyśpiesza. Zalany olej to Motul CVTF niebieski, zgodny z zielonym K0425Y0710. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Zalany olej to Motul CVTF niebieski a nie lepiej było zalać oryginalnym Aaa, wiem - Motul jest lekarstwem nawet na ból głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redzi84 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Jakie wymagania musi spełniać olej. Planuje zalać Millers MILLERMATIC ATF CVT. Chwalą się, że mają dokumenty od subaru o spełnianiu wymagań przez nich stawianych. miał ktoś doczynienia z tym olejem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Jakie wymagania musi spełniać olej. Planuje zalać Millers MILLERMATIC ATF CVT. Chwalą się, że mają dokumenty od subaru o spełnianiu wymagań przez nich stawianych. miał ktoś doczynienia z tym olejem? Panowie czy naprawdę tak bardzo zal jest wam tych paru PLN'ow na OEM ATF/MTF?? Jeszcze zrozumiałbym gdyby trzeba było wymieniac co 10k km albo kosztowałby majątek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redzi84 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Przy dużym serwisie robią się na pradę duże pieniądze. Poza tym Millers robi na prawdę rewelacyjne oleje i ponad to posiadają opinie Subaru o spełnieniu wymagań jakościowych marki. Dlatego zadaję pytanie: Czy ktoś już lał ten olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redzi84 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Olej zalany a samochód jeździ poza delikatnym świstem ze skrzyni nie zauważyłem innych objawów. Skrzynia pracuje równo i nie szarpie także procedura programowania przebiegła bez żadnych problemów. Na razie mogę polecić ten olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Olej zalany a samochód jeździ poza delikatnym świstem ze skrzyni nie zauważyłem innych objawów. Skrzynia pracuje równo i nie szarpie także procedura programowania przebiegła bez żadnych problemów. Na razie mogę polecić ten olej. poważnie...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redzi84 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 A co ... 1,2,3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeMaDeS Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Zalany olej to Motul CVTF niebieski a nie lepiej było zalać oryginalnym Aaa, wiem - Motul jest lekarstwem nawet na ból głowy. standardowo... kwestia kasy. ASO za olej chciało 1700zł plus usługa motul kosztował 1/3 tego a do millersa nie miałem dojścia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Po co wymieniacie olej w CVT? w instrukcji obsługi jest napisane, że trzeba to robić jedynie (tak jak wcześniej m-dz pisał) w przypadku częstego ciągnięcia przyczepy. Edytowane 1 Lutego 2016 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się