Jaziu Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 (edited) Witam, czy w tej konkretnej skrzyni http://parts.subaru.com/p/Subaru_2010_Legacy-25L-CVT-4WD-Limited/AUTOMATIC-TRANSMISSION-ASSEMBLY/49239592/31000AH620.html transmission type : TR690JHAAA (z naklejki znamionowej) olej wymienia się regularnie czy tylko w przypadku awarii skrzyni Edited August 19, 2015 by Jaziu Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 W przypadku skrzyń CVT producent nie przewidział okresowej wymiany płynu, aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys. Jedynie producent wspomina, iż w przypadku permanentnego holowania przyczepy należy wymieniać płyn w skrzyni co 45tys km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys. Gdyż? Pytam serio - masz jakieś informacje, czy tylko na podstawie zaleceń stosowanych przez innych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 U mnie był wymieniany przy przeglądzie 60 tys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SANEK Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 W OBK'11 którym aktualnie jeżdżę w CVT był wymieniany przez ASO przy 60 i 120 tys. km. Samochód nie miał (i nadal nie ma) haka holowniczego więc przyczep nie ciągnął. Nie wiem czy takie interwały pomiędzy wymianami dotyczą każdej skrzyni Lineatronic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 m_dz powiedział aczkolwiek mym zdaniem należałoby go wymienić co 60tys. Gdyż? Pytam serio - masz jakieś informacje, czy tylko na podstawie zaleceń stosowanych przez innych? Skrzynia CVT także zawiera tarczki (jak np. w reverse brake, forward clutch), których naturalnym produktem zużycia ciernego jest pył (podobnie jak w skojarzeniu tarcza hamulcowa - klocek). Im samochód eksploatowany jest w cięższych warunkach, tym tego pyłu (w tym samym okresie czasu) więcej. W związku z tym należy go usunąć ze skrzyni poprzez wymianę płynu. Oczywiście wymiana płynu co 15tys na pewno skrzyni nie zaszkodzi, oczywiście nie dotyczy to portfela Jednakże naturalnym się wydaje zaproponowany okres 60tys km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
opti Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Czy OBK MY15 jest technicznie przystosowany do wymiany oleju w skrzyni? Z rozmowy w jednym ASO powiedziano mi że nie ma możliwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 powiedziano mi że nie ma możliwości Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu super. Nawet po gwarancji trzeba będzie do ASO jeździć....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Przecież nie tylko ASO maja ten sprzęt Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 są w Polsce warsztaty mające urządzenie do wymiany plynu. Ja tak zastanawiam jaki sens ma wymiana tego oleju w skrzyni cvt ? W silniku rozumiem olej sie zuzywa pod wpływem warunków w jakich pracuje tzn kontakt z produktami spalania paliwa, bardzo wysoka temperatura wynikająca ze spalana paliwa itp. Ale w takiej skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszael Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 Skrzynia CVT także zawiera tarczki (jak np. w reverse brake, forward clutch), których naturalnym produktem zużycia ciernego jest pył (podobnie jak w skojarzeniu tarcza hamulcowa - klocek). Jak wyżej. W toku eksploatacji płyn ulega zanieczyszczeniu. Poza tym nic nie jest wieczne. Każdy płyn smarujący traci właściwości po pewnym czasie. Z tych powodów należy go wymieniać co jakiś czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rombu Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 Rzeczywiście nie ma tradycyjnego korka wlewowego , ani bagnetu , ale można to zrobić jak sie ma urządzenie do wymiany płynu Czy da się w takim razie sprawdzić prawidłowy poziom tego płynu ? Czy należy wlewać tyle ile się odciągnie, spuści ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Czy da się w takim razie sprawdzić prawidłowy poziom tego płynu ? Nie da sie Czy należy wlewać tyle ile się odciągnie, spuści ? Maszyna ma swoją bardzo dokładnę wagę , wbije tyle płynu ile zeszło . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 (edited) . CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION.doc Edited September 15, 2015 by m_dz Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMaDeS Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Jestem po wymianie oleju w CVT Lineartronic w Outbacku 2010 US 2.5. Zlewany olej był żółto-zielony, z tego co znalazłem powinien tam być olej C-30 który o ile się nie mylę jest niebieski. Czy posiada ktoś informacje jakiego koloru powinien być oryginalny olej dla tego rynku i tego rocznika? Może już ktoś przede mną go wymieniał... Po wymianie wydaje mi się że trochę głośniej skrzynia pracuje (przed wymianą się aż tak nie wsłuchiwałem), za to wydaje mi się, że rzadziej korzysta z wysokich obrotów, lepiej przyśpiesza. Zalany olej to Motul CVTF niebieski, zgodny z zielonym K0425Y0710. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 Zalany olej to Motul CVTF niebieski a nie lepiej było zalać oryginalnym Aaa, wiem - Motul jest lekarstwem nawet na ból głowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzi84 Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Jakie wymagania musi spełniać olej. Planuje zalać Millers MILLERMATIC ATF CVT. Chwalą się, że mają dokumenty od subaru o spełnianiu wymagań przez nich stawianych. miał ktoś doczynienia z tym olejem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Jakie wymagania musi spełniać olej. Planuje zalać Millers MILLERMATIC ATF CVT. Chwalą się, że mają dokumenty od subaru o spełnianiu wymagań przez nich stawianych. miał ktoś doczynienia z tym olejem? Panowie czy naprawdę tak bardzo zal jest wam tych paru PLN'ow na OEM ATF/MTF?? Jeszcze zrozumiałbym gdyby trzeba było wymieniac co 10k km albo kosztowałby majątek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzi84 Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 Przy dużym serwisie robią się na pradę duże pieniądze. Poza tym Millers robi na prawdę rewelacyjne oleje i ponad to posiadają opinie Subaru o spełnieniu wymagań jakościowych marki. Dlatego zadaję pytanie: Czy ktoś już lał ten olej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzi84 Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Olej zalany a samochód jeździ poza delikatnym świstem ze skrzyni nie zauważyłem innych objawów. Skrzynia pracuje równo i nie szarpie także procedura programowania przebiegła bez żadnych problemów. Na razie mogę polecić ten olej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Olej zalany a samochód jeździ poza delikatnym świstem ze skrzyni nie zauważyłem innych objawów. Skrzynia pracuje równo i nie szarpie także procedura programowania przebiegła bez żadnych problemów. Na razie mogę polecić ten olej. poważnie...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzi84 Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 A co ... 1,2,3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMaDeS Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Zalany olej to Motul CVTF niebieski a nie lepiej było zalać oryginalnym Aaa, wiem - Motul jest lekarstwem nawet na ból głowy. standardowo... kwestia kasy. ASO za olej chciało 1700zł plus usługa motul kosztował 1/3 tego a do millersa nie miałem dojścia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 (edited) Po co wymieniacie olej w CVT? w instrukcji obsługi jest napisane, że trzeba to robić jedynie (tak jak wcześniej m-dz pisał) w przypadku częstego ciągnięcia przyczepy. Edited February 1, 2016 by Tiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now