Skocz do zawartości

WYMIANA SILNIKA DIESEL FORESTER- HELP !


EasyForester

Rekomendowane odpowiedzi

 

Proszę odpowiedzieć na zadane pytania, przeze mnie i przez innych

 

mistrzu.....a muszę..... :yahoo:

 

1. nie jestem mistrzem ., tylko ciekawy prawdy.

2. Nie musi Pan, musieć to my wszyscy kiedyś tylko umrzeć musimy , pozostała reszta , to tylko możemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego czepiacie się człowieka?

Kalkulację miał prostą. Przez 10 lat nie jeżdżenia do ASO zaoszczędził 20tys. Teraz wyda kilkanaście na naprawę SBD, więc rachunek jest prosty. Jak się weźmie pod uwagę, że do ASO trzeba wcześniej się umawiać, być punktualnie i parę innych niedogodności, to może wyszedł na tym lepiej niż inni.

To jego wybór i jego pieniądze. Większość zamiast napisać coś konstruktywnego, pastwi się na jego nieszczęściu.

Stawiacie diagnozę, że chyba już wszystko w ty motorze się rozsypało. Może da się naprawić za kilka tysięcy? Skąd wiadomo, że np wał jest do wymiany?

Moim zdaniem, to sam przebieg wskazuje, że czas na niego :angry:

 

 

130k i "czas na wał"... I to nie jest wada fabryczna? No proszę was..

 

 

Ja Subaru lubię, mam już trzecie, ale bezproblemowe to one nigdy nie były. Panewki sypiące się przy śmiesznych przebiegach w niezbyt wyżyłowanym silniku to też ma być powód do dumy bo "frajer nie robił przeglądów w ASO, więc jego wina"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130k i "czas na wał"... I to nie jest wada fabryczna? No proszę was..

 Rozumiem Twoją irytację, bo też bym się wkurzył, gdyby na mnie trafiło, ale żeby stwierdzić wyjątkową awaryjność tych silników na tle innych, trzeba by prześledzić statystyki najpopularniejszych marek i wtedy wyciągnąć wnioski. Jedno jest pewne - w rankingach DEKRY i TUV modele Subaru (poza starym Foresterem) nie występują w pierwszej 10tce. Ale i tak je kochamy... ;)

 

 

 

 

Znalazłem raport brytyjski z 2013 roku:

 

http://magazynauto.interia.pl/uzywane/raporty-awaryjnosci/news-sensacyjny-ranking-awaryjnosci,nId,775493

Ale jeżeli chodzi o same silniki to już wypadamy lepiej:

 

http://auto.dziennik.pl/garaz/galeria/427672,22,ktore-silniki-psuja-sie-na-potege-ktore-sa-niezawodne-zobacz-nowy-ranking.html

 

:)

 

 

No i raport potwierdzający wysoką jakość starego Forestera:

 

http://www.biztok.pl/moto/top10-najbardziej-niezawodne-samochody-klasy-suv_a12192

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o awaryjność, tak sobie skojarzylem, to pierwsze forum motoryzacyjne gdzie widzę tematy w stylu hej jaki największy przebieg sbd bez awarii (i ekscytacja jak jest 120k km) albo jak szybko jechać autostradą żeby nie zepsuć silnika :-) ciekawe. Pamiętajcie jednak, że zgodnie z różnymi teoriami, właściciel zepsutego sbd opowie o tym 11 osobom (lub na tym forum znacznie więcej), a zadowolony jednej osobie (a kto na jakimkolwiek forum robi nowy wątek "kurde, normalnie zajebiscie jest, nic się nie psuje i jestem szczęśliwy, polecam!". Tu przynajmniej miło jest, że ktoś ze strony dealera wogole podejmuje dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie jest w stanie policzyć napraw. Możesz dostać wyłącznie liczbę naprawianych w ASO. Nikt nie wie, ile naprawiał Carfit, ile zostało naprawionych w innych zakładach a ile zostało wymienionych poza ASO.

Nikt też nie wie ile zostało sprowadzonych poza SIP i ile z nich było już padnietych

 

naprawde nie rozumiesz czy udajesz?

SIP jako firma na pewno wie (nie moze nie wiedziec ;) ), ile sumarycznie sprzedano nowych aut SBD poprzez rozne ASO/salony na terenie PL, na pewno tez wie, ile bylo napraw gwarancyjnych, wykonanych w ASO... poszczegolne ASO tez wie, ile sprzedalo nowych aut, ma tez mozliwosc sprawdzenia, ile z tych aut mialo naprawy gwarancyjne w sieci SIP (tj. nawet gdy auto zostalo kupione w jednym ASO, a serwisowane/naprawiane w innym)

 

nikogo raczej nie interesuje ile aut naprawil carfit czy inny nieautoryzowany warsztat, chodzi tylko i wylacznie o ilosc napraw (przynajmniej) gwarancyjnych w ramach sieci SIP w stosunku do ogolnej ilosci aut, sprzedanych w ramach tejze sieci... naprawy pogwarancyjne to ciu bardziej skomplikowany temat, ale tez do ogarniecia, imho :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@eddie_gt4, ten temat jest przerabiany średnio raz na 3 miesiące. Dyrekcja jasno się wypowiedziała, że nie udostępni takich informacji. Jasno został też określony powód takiej decyzji i jest on logiczny i niebezpodstawny. Tego typu "wiercenie dziury w brzuchu" i sugerowanie możliwych "rozwiązań tematu", a nawet można to nazwać insynuacją,  tylko udowadnia, że Dyrekcja postępując tak a nie inaczej doskonale wie co robi i w swoich decyzjach ma zwyczajnie po ludzku rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

130k i "czas na wał"... I to nie jest wada fabryczna? No proszę was..

 Rozumiem Twoją irytację, bo też bym się wkurzył, gdyby na mnie trafiło, ale żeby stwierdzić wyjątkową awaryjność tych silników na tle innych, trzeba by prześledzić statystyki najpopularniejszych marek i wtedy wyciągnąć wnioski. Jedno jest pewne - w rankingach DEKRY i TUV modele Subaru (poza starym Foresterem) nie występują w pierwszej 10tce. Ale i tak je kochamy... ;)

 

 

 

 

Znalazłem raport brytyjski z 2013 roku:

 

http://magazynauto.interia.pl/uzywane/raporty-awaryjnosci/news-sensacyjny-ranking-awaryjnosci,nId,775493

Ale jeżeli chodzi o same silniki to już wypadamy lepiej:

 

http://auto.dziennik.pl/garaz/galeria/427672,22,ktore-silniki-psuja-sie-na-potege-ktore-sa-niezawodne-zobacz-nowy-ranking.html

 

:)

 

 

No i raport potwierdzający wysoką jakość starego Forestera:

 

http://www.biztok.pl/moto/top10-najbardziej-niezawodne-samochody-klasy-suv_a12192

 

 

 

Mnie to nie irytuje, nie mam nawet forka, ale wał jako standardowa usterka przy 130k może i był normalny w maluchach, a nie nowym dieslu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może moje pytanie zadamy dyrekcji ? 

Odpada.

Kilka miesięcy temu wysłałem z ciekawości pismo z wnioskiem o udostępnienie tych informacji. Wiedziałem że odpowiedzi nie dostanę, no i przez 6 miesięcy, a tyle mija , brak odpowiedzi.

Może coś ukrywają?

Idąc sakrazmem , którym posługuje się Pan Andrzej, może coś ukrywają, a może to spisek przeciwko dieslom, albo coś innego?

A może posłać ekspertów macierewicza?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a nie nowym dieslu. ;)

 

 

jakim nowym....? z 2008 roku.. :)

to w czym problem z udostepnieniem info nt. STARYCH juz aut?

ostatecznie runie mit tak aktywnie promowanych przez pana niezawodnych SBD? ;)

 

cyferki na stol i skoncza sie wszelkie niepewnosci i teorie spiskowe (chyba ze te cyferki sa az tak bolesne i "niewygodne" :mrgreen: )

@@eddie_gt4, ten temat jest przerabiany średnio raz na 3 miesiące (...)

i to chyba o czyms swiadczy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kilka miesięcy temu wysłałem z ciekawości pismo z wnioskiem o udostępnienie tych informacji. Wiedziałem że odpowiedzi nie dostanę, no i przez 6 miesięcy, a tyle mija , brak odpowiedzi. Może coś ukrywają?

 

 

nie szkoda pieniędzy i cudzego czasu ? Nikt nie udostępnia takich danych  z protego względu. Stanowiły by podstawę do nadużyć i błędnych interpretacji oraz różnego rodzaju teorii spiskowych.

Patrz powyższy wpis.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kilka miesięcy temu wysłałem z ciekawości pismo z wnioskiem o udostępnienie tych informacji. Wiedziałem że odpowiedzi nie dostanę, no i przez 6 miesięcy, a tyle mija , brak odpowiedzi. Może coś ukrywają?

 

nie szkoda pieniędzy i cudzego czasu ? Nikt nie udostępnia takich danych  z protego względu. Stanowiły by podstawę do nadużyć i błędnych interpretacji oraz różnego rodzaju teorii spiskowych.

Patrz powyższy wpis.....

 

ja widze biale, ty widzisz czarne... podanie danych rozwialoby wszelkie watpliwosci, natomiast teraz jest pole do spekulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatecznie runie mit tak aktywnie promowanych przez pana niezawodnych SBD?

 

SBD - bardzo dobre rozwiazanie...dynamiczny i oszczędny silnik , polecam...  :) ale doszły do mnie informacje , że jest poważny problem z  ulubioną przez pana marką . To chyba dotyczy pana osobiście , jako użytkownika... :rolleyes: ( o SBD tylko pan słyszał )

 

A ostatnio jedna z moich Skód zaliczyła zerwanie rozrządu w 1,2 TSI, (130 kkm, silnik do wymiany) nie jest to odosobniony przypadek, tylko problem jest skutecznie "gaszony" przez PR VW"

 czy  jest to temat..."aż tak bolesny i niewygodny  :mrgreen: " , że "staropolski mądrala  :idea: " milczy?... i czy już zmienił pan rozrząd..?

 

ps. napisałem do centrali Skody i czekam na odpowiedz bo 

 

podanie danych rozwialoby wszelkie watpliwosci, natomiast teraz jest pole do spekulacji
Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nikt nie udostępnia takich danych  z protego względu. Stanowiły by podstawę do nadużyć i błędnych interpretacji oraz różnego rodzaju teorii spiskowych.
 

 

jednakże dane o wyjątkowo niskiej usterkowości udostępniane są bez tych obaw  ;)

bardzo szybko i umiejętnie nadaje się im "niezbędny wizerunkowo" rozgłos

 

nie chodzi mi o Subaru tylko o zagadnienie samo w sobie, publikujemy tylko wtedy jeśli dane są dobre, wybitne ponad konkurencje

 

umiejętność przyznania się do błędu bardziej sprzyja budowaniu relacji jak ciągłe zaprzeczanie

 

niestety, być może błędy wizerunkowe po problemach przy wprowadzeniu SBD na rynek będą się ciągnęły długo, nawet jeśli sam silnik od strony technicznej ma je już dawno za sobą

 

Subaru jakby nie za bardzo dbało o opinię o tym silniku, ogólnie nie za bardzo dba o rynek europejski wiec może i promocja diesla nie jest aż tak istotna gdzie jeszcze sprzedaje się SBD w Australii i ?

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) napisałem do centrali Skody i czekam na odpowiedz (...)

 

czy Skoda chwali sie przy kazdej okazji, ze ma wyjatkowe i jedyne w swoim rodzaju Forum ofic. importera, gdzie podaje rzetelne  info z pierwszych rak? ;)

 

 

 

p.s. sorry, ale panski belkot streszcze jednym zdaniem: zobacz, tatusiu, a Tomašek ma jeszcze gorzej niz Andrzejek...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

DEKRY i TUV modele Subaru (poza starym Foresterem) nie występują w pierwszej 10tce

 

Te raporty mogą świadczyć bardziej o jakości pracy serwisów różnych marek ( w pierwszych latach, gdy samochód jest na gwarancji), albo wierze użytkownika w to, że jeździ sprawnym samochodem, lub dbałości użytkownika o auto, po gwarancji.

 

Nikt z pękniętym wałem, lub rozwaloną skrzynią ( np VW)  nie pojedzie na przegląd.

 

P.S. Jeżdżę SH, już mi kilka osób niezwiązanych z marką współczuło z tego powodu i ostrzegało, że się silnik rozpie$%^* za chwilę, bo im znajomym to się stało....Już mi się nawet nie chce tłumaczyć, że mam benzynę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie może trzeba SBD sprawdzić empirycznie  ;)


 

 

martwiłem się tylko o pana Skodę ....     ale widzę , że pan już wie o tych rozrządach......
 

 

mogę się mylić ale ten konkretnie samochód to najlepsza marka świata, też na S  ...

 

 

 

Służbowy  ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie może trzeba SBD sprawdzić empirycznie  ;)

 

 

martwiłem się tylko o pana Skodę ....     ale widzę , że pan już wie o tych rozrządach......
 

 

mogę się mylić ale ten konkretnie samochód to najlepsza marka świata, też na S  ...

 

 

 

Służbowy  ;)

 

dokladnie tak, nie musze sie o nic martwic! :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

martwiłem się tylko o pana Skodę .... ale widzę , że pan już wie o tych rozrządach......

 

 

mogę się mylić ale ten konkretnie samochód to najlepsza marka świata, też na S ...

 

 

Służbowy ;)

 

nie jest pan użytkownikiem ani właścicielem SBD więc :

 

 

 

dokladnie tak, nie musze sie o nic martwic! :yahoo:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...