Jump to content

WYMIANA SILNIKA DIESEL FORESTER- HELP !


EasyForester

Recommended Posts

Posted

Witam. Posiadam Forestera z 2010 roku Diesel.

 

Bylem bardzo zadowolony z auta do momentu az pojawil sie problem z wyciekiem oleju.

 

Rano zauwazylem wyciek oleju pod samochodem , wyciek byl coraz wiekszy w momencie w ktorym auto nabieralo wyzszej temperatury.

 

Okazalo sie ze trzeba wymienic uszczelke na laczeniu silnika ze skrzynia biegow.

 

Oczywiscie pilnowalem poziomu oleju i samochpdem w zasadzie dojechalem tylko do zaprzyjaznionego warszatu jakies 5 km.

 

Znajomy mechanik stwierdzil ze usunal wyciek i zmienil olej , filtry , ale niepokoil go dziwny odglos silnika.

 

Sprawdzone zostalo sprzeglo oraz dwumasa , ktora zostala wyslana do regeneracji.

 

Po zamontowaniu niestety nadal slychac niepokojacy dzwiek , ktory wedlug mechanika oznacza wymiane silnika.

 

Czy ktos moglby mi doradzic czy mozna temu jakos zapobiec ?

 

Czy cos nalezy jeszcze dodatkowo sprawdzic ?

 

Auto odpala i jezdzi , ale nie wiem jak dlugo dlatego zdecydowalem sie nie uzywac tego pojazdu dopoki nie bede mial konkretnej informacji.

 

Z gory dziekuje za pomoc .

 

 

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply
Posted

Dzieki , ale raczej to nic nie da bo w ASO powiedzieli , ze auto juz nie jest na gwarancji.

 

Przebieg 137 tys .

 

Jednak to byl blad ,zakup subaru diesel.

 

Na gwarancji to nie jest (3lat, 100km), ale SIP w ramach gestu handlowego może coś pomóc (jednym z warunków są przeglądy w ASO). 

Posted

Z tym jest problem poniewaz auto przez pierwszy rok bylo uzytkowane tylko w Polsce i pozniej bylo w Wielkiej Brytanii i tutaj byly robione na biezaco drobne naprawy , wymiany oleju itd. Byl zrobiony tylko chyba jeden przeglad w ASO :(  

Posted

Proponuję podjechać do warsztatu specjalizującego się w Subaru,potrafiących poprawnie zdiagnozować i ewentualnie naprawić SBD,a nie zalecić tylko jego wymianę.Pewnie wymieniany był uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni,to sugeruje,że wał korbowy może mieć wzdłużny luz i to powoduje hałas podczas pracy silnika.Są zestawy naprawcze do kupienia,nie trzeba wymieniać silnika,prawdopodobnie.

Odpowiedni serwis potrafi się tym zająć.

Posted

 

 

Z tym jest problem poniewaz auto przez pierwszy rok bylo uzytkowane tylko w Polsce i pozniej bylo w Wielkiej Brytanii i tutaj byly robione na biezaco drobne naprawy , wymiany oleju itd. Byl zrobiony tylko chyba jeden przeglad w ASO :(

 

 

 

Jednak to byl blad ,zakup subaru diesel.

 

przy takim podejściu do gwarancji ( brak przeglądów w aso ) trudno spodziewać się jakiejś pomocy obojętnie w jakiej marce....

 

ps. proponuję ustalić co tam stuka w ASO lub u kogos kto wie o co chodzi z SBD .  Bez zbędnych kosztów typu dwumasa/wym uszczelniacza/oleju filtra itd. bo szkoda pieniędzy .

Posted
Jednak to byl blad ,zakup subaru diesel ...

 

 

... Byl zrobiony tylko chyba jeden przeglad w ASO

 

To chyba dużo większy błąd ;)

Posted

Z tym jest problem poniewaz auto przez pierwszy rok bylo uzytkowane tylko w Polsce i pozniej bylo w Wielkiej Brytanii i tutaj byly robione na biezaco drobne naprawy , wymiany oleju itd. Byl zrobiony tylko chyba jeden przeglad w ASO :(  

Skąd jesteś ? Jak z Wawy to Pan Koper już Ci napisał weź to co masz podjedz pogadaj, nie znaczy że musisz z nich skorzystać ale warto podjechać może coś poradzicie wspólnie. 

Posted

 

 

Jednak to byl blad ,zakup subaru diesel.

 

bledem to bylo nie przestrzeganie warunków gwarancji. Bo jezeli je przestrzegasz to SIP pomaga....

Posted

Jestem z Krakowa.

To masz kilka dobrych opcji warsztatowych.

ASO Emil Frey,choć tu tanio nie będzie,albo krótka podróż do Nowego Sącza i naprawa u Carfita.

Posted

@Karas, nikt na szczęście nie jest skazany na ASO aby korzystać z gwarancji (GVO). Oczywiście po gwarancji szanse na tzw 'gest dealerski' maleją praktycznie do zera, ale skoro auto było serwisowane po całej EU i tak byłby to skomplikowany przypadek.

Posted

Dziekuje za wszelkie porady na temat przestrzegania warunkow gwarancji , jednak nie jest mi to teraz potrzebne.

 

Samochod prawdopodobnie ma  uszkodzony silnik i potrzebuje porady co jeszcze ewentualnie mozna zrobic zeby uniknac wymiany go na nowy co jest bardzo kosztowne.

 

Samochod mial na biezaco wymieniane filtry , olej , byl uzytkowany zgodnie z instrukcja i mimo to sie zepsul , wiec nie sadze zeby pomogla mi w tym pieczatka ASO.

 

Tym bardzie nie oczekuje zadnej pomocy z ASO i zostawmy juz ten temat.

 

Mam na ten temat inne zdanie i zachowam je dla siebie.

 

Potrzebuje porady w kwestii sprawdzenia wszelkich moliwych opcji oprocz wymiany silnika.


Cybel , mechanik u ktorego stoi samochod powiedzial , ze ma luz na wale korbowym i maja go jeszcze raz rozbierac z osoba , ktora zajmuje sie tylko i wylacznie samochodami marki Subaru . Ta osoba nie ma zbyt dobrego zdania na temat tycch silnikow. Wymiana jest ostatecznoscia , ale moze ktos kiedys spotkal sie z podobna sytuacja i moze pomoc .

Posted

 

 

nikt na szczęście nie jest skazany na ASO aby korzystać z gwarancji

A jak i kto naprawi auto w ramach gwarancji poza ASO?  :mrgreen:

Sformułowanie pewnie niezbyt fortunne,bo zapewne chodziło o dokonywanie przeglądów gwarancyjnych,ale i w tym temacie nie jest tak różowo. ;)

@@EasyForester wyżej opisałem Ci możliwe opcje. ;)

Posted

@@EasyForester, nie sadź się tak na ASO bo w większość przypadków uwag to chęć odreagowania przez klientów cen.

 

Po drugie posłuchaj @@cybel, 'a i jedź do Carfita jeśli uważasz, że ASO to zło.

 

P.S. Ja jestem zadowolony ze swojego ASO i w razie czego mogę polecić B) Radzę nie "rzeźbić" auta w ...u Ryśka ;)

Posted

Ja sie nie sadze na zadne ASO tylko powiedzialem ze mam na ten temat odmienne zdanie ktore zachowam dla siebie i po co drazyc ten temat.

 

Nie wydaje mi sie zebym znajdowal sie na forum tylko dla uzytkownikow ASO

 

Osobom ,  ktore nie wiedza nic w tym temacie i nie maja co robic - DZIEKUJE , nie pomoze mi to w niczym a nie mam czasu na babskie pogaduszki.

 

Potrzebuje konkretow.

 

Dziekuje mimo wszystko za pomoc

Posted

 

 

Potrzebuje konkretow.

 

jeżeli jest luz na ostatniej panewce...to konkretnie trzeba rozebrać silnik....i zweryfikowac co trzeba wymienić..

 

ps. wym. shortblocku w ASO to 20 tys zł ( części + robocizna ) i 2 lata gwarancji...tak dla informacji podaje....

Posted

 

 

Nie wydaje mi sie zebym znajdowal sie na forum tylko dla uzytkownikow ASO

 

Dlatego proponujemy Tobie Carfita - to chyba nie ASO. Można znaleźć go na tym Forum: wystarczy wysłać PW i umówić się.

 

 

 

Osobom , ktore nie wiedza nic w tym temacie i nie maja co robic - DZIEKUJE , nie pomoze mi to w niczym a nie mam czasu na babskie pogaduszki.

 

Sorka ale nikt Tobie precyzyjnie nie zdiagnozuje auta przez internet bo to może być: panewka tylna wału korbowego, piston slap, panewka krobowodowa, wtryski, rozrząd, itd. albo głupia obudowa silnika, która rezonuje lub poducha albo źle zregenerowana dwumasa. Po prostu CHGW.

Posted

Najciekawsze są diagnozy przez internet ....... Ja obstawiam, że w nieASO podmienili silnik i włożyli od Skody  :)

Posłuchaj rady i podjedź chociaż na samą diagnozę do Autoryzowanej Stacji.

Posted

Silnik wydawal niepokojace odglosy , czesto podobno powodem jest dwumasa . Zostala zregenerowana i nadal jest ten sam odglos wiec raczej dwumasa odpada.

 

Beda to jeszcze raz rozbierac wiec jak juz bedzie rozebrane to dam znac co tam ustalili.


Zapomnialem dodac , ze wczesniej mialem spore problemy z DPF .

Posted

Silnik wydawal niepokojace odglosy , czesto podobno powodem jest dwumasa . Zostala zregenerowana i nadal jest ten sam odglos wiec raczej dwumasa odpada.

 

Beda to jeszcze raz rozbierac wiec jak juz bedzie rozebrane to dam znac co tam ustalili.

Zapomnialem dodac , ze wczesniej mialem spore problemy z DPF .

Nie ma co gdybać, jak nie robiłeś przeglądów w ASO to SIP nie będzie bulić za shortblocka, bo pewnie ostatnia panewka zatarta i zaraz tak ci wał strzeli.

Jakiś dziwny jesteś, ludzie ci doradzają a ty im żeby się odczepili. W takim razie niech Pan Rysiek w swoim wartsztacie niech się za to weźmie i życzę powodzenia jak się nie chciało robić przeglądów w ASO.

Posted

Kolejny babskie pogaduszki urzadza ...

 

Widze ze masz duze doswiadczenie z ryskami :)

 

Ja od 20 lat jezdze samochodami ktore kupowalem jako nowe w salonie kolego i zawsze byly serwisowane w ASO , placilem spore pieniadze za przeglady jak i rowniez naprawy , najwieksze "Ryski" pracuja wlasnie w takich warsztatach pod szyldem ASO. Jedna wielka kpina , W tym przypadku auto po roku eksploatacji bylo uzytkowane w Wielkiej Brytanii i stad brak przegladow w ASO .

 

Bylem kiedys szczesliwym wlascicielem Renault Laguna z ktorego bylem bardzo zadowolony , pewnego dnia pojawil sie problem z ogrzewaniem . Udalem sie do ASO i uzyskalem odpowiedz , ze nagrzewnica jest do wymiany , koszt : 350,00 zl .- slowa kierownika serwisu - Salon Renault.

Pech chcial , ze w owym serwisie pracowal znajomy znajomego , ktory opowiedzial w jaki sposob dokonano naprawy. Mianowicie nagrzewnica zostala wymontowana z pojazdu , w ktorym w tym dniu wymieniano klocki hamulcowe i wmontowana do mojego pojazdu , moja trafila do pojazdu obok. Ja zaplacilem ok 500,00 zl rachunek i zadowlony moglem pojechac do domu.

 

I wy mi piszecie o ASO ? Kpina

 

I tutaj kolego nie chodzi o to ze sie nie chcialo tylko nie bylo mozliwosci.

 

Ludzie mi nie doradzaja tylko upominaja , ze przeglady nie byly robione w ASO a jakby byly to na pewno nie byloby problemu .

 

Mam wrazenie , ze niektorzy tutaj chyba nie wiedza co pisza . 


Kolego Rafforester

 

Moglbys mi powiedziec jak wyglada i na czym polega przeglad w aso ?

 

I jakbys mogl mi zdradzic jaki model subaru uzytkujesz ?

Te informacje wystarcza mi do tego by stwierdzic czy tracic czas na rozmowe z toba

Posted

 

Jednak to byl blad ,zakup subaru diesel.

 

bledem to bylo nie przestrzeganie warunków gwarancji. Bo jezeli je przestrzegasz to SIP pomaga....

 

A nie , błędem to był zakup diesla.

Kolejny babskie pogaduszki urzadza ...

 

Widze ze masz duze doswiadczenie z ryskami :)

 

Ja od 20 lat jezdze samochodami ktore kupowalem jako nowe w salonie kolego i zawsze byly serwisowane w ASO , placilem spore pieniadze za przeglady jak i rowniez naprawy , najwieksze "Ryski" pracuja wlasnie w takich warsztatach pod szyldem ASO. Jedna wielka kpina , W tym przypadku auto po roku eksploatacji bylo uzytkowane w Wielkiej Brytanii i stad brak przegladow w ASO .

 

Bylem kiedys szczesliwym wlascicielem Renault Laguna z ktorego bylem bardzo zadowolony , pewnego dnia pojawil sie problem z ogrzewaniem . Udalem sie do ASO i uzyskalem odpowiedz , ze nagrzewnica jest do wymiany , koszt : 350,00 zl .- slowa kierownika serwisu - Salon Renault.

Pech chcial , ze w owym serwisie pracowal znajomy znajomego , ktory opowiedzial w jaki sposob dokonano naprawy. Mianowicie nagrzewnica zostala wymontowana z pojazdu , w ktorym w tym dniu wymieniano klocki hamulcowe i wmontowana do mojego pojazdu , moja trafila do pojazdu obok. Ja zaplacilem ok 500,00 zl rachunek i zadowlony moglem pojechac do domu.

 

I wy mi piszecie o ASO ? Kpina

 

I tutaj kolego nie chodzi o to ze sie nie chcialo tylko nie bylo mozliwosci.

 

Ludzie mi nie doradzaja tylko upominaja , ze przeglady nie byly robione w ASO a jakby byly to na pewno nie byloby problemu .

 

Mam wrazenie , ze niektorzy tutaj chyba nie wiedza co pisza . 

Kolego Rafforester

 

Moglbys mi powiedziec jak wyglada i na czym polega przeglad w aso ?

 

I jakbys mogl mi zdradzic jaki model subaru uzytkujesz ?

Te informacje wystarcza mi do tego by stwierdzic czy tracic czas na rozmowe z toba

Zgadzem się z Kolegą co do ASO. Głównie szczeniaki na praktyce , wiedza ogranicza się do wymiany oleju. Do mojego mechnika u ktorego ja robię swoje auta, pewien serwis ASO, nie będę wskazywał marki, zawsze przyprowadza do niego auta jeśli naprawa dotyczy silnika. I co, nie ASO naprawia , tylko zwykli mechanicy przydomowi , a ASO tylko kasuje za niby robociznę po 150 zł. I tak jest ze wszystkimi naprawami , które przekraczają przegląd tj. sprawdzenie czy są 4 koła i wymianę oleju i filtrów. 

Mam pytanie odnośnie przegladu w Anglii. Zgodnie z dyrektywa UE nie ma konieczności robienia przegladów w ASO. Musisz mieć tylko potwierdzenie i innego zakładu że o czasie dokonałeś przeglądu z opisem zakresu naprawy i wymiany, tak aby był on zgodny z zakresem przeglądu i wymian ASO.

Diesel Subaru miał wadę techniczną , tylko Subaru , jak zresztą inny dealerze też, cicho siedzi i udaje że nie wie o co chodzi. Ja bym pojechał do swojego mechanika , żeby rozebrał silnik, bo i tak trzeba. Zrobiłbym szczegółową dokumentację fotograficzną z datą i godziną, przed rozebraniem silnika, a następnie po rozebraniu i stwierdzeniu uszkodzenia. Następnie pojechałbym do ASo gdzie kupiłeś auto i bym im to okazał, na piśmie zgłosiłbym roszczenie o dokonanie naprawy poza gwarancją, jeśli była to typowa usterka diesla Subaru. Jesli nie to ja bym samochód naprawił o poszedłbym do sądu. Sprawa w sądzie na 80% do wygrania z importerem Subaru. 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...