devlin Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Ale jak sobie koła przełożysz i wyważysz jak się przewalą kolejki przez oponiarzy to jest wygodniej :-) Biorac pod uwage, ze gumiarzy mam jakies 600 m od domu, na koncu ulicy, to nie da sie ukryc - jest wygodniej :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Hmmm... Od poniedziałku ponoć możliwe śniegi (???) - ale temperatury wciąż raczej wysokie. Kto pierwszy zakłada zimówki...? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Kto pierwszy zakłada zimówki...? :wink: Ja wczoraj już założyłem Lepiej poświęcić trochę bieżnika niż później pół auta przy wypadku, niedaj Boże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 adamusmax, po co skoro ma wyważone? jezeli kola leza lub wisza cale lato to przed zalozeniem trza je wywazyc, kazdy gumiarz to potwierdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rallymaniak74 Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Polecam KLEBER lub FULDA i najlepiej najwezsze jakie sa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rallymaniak74 Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Im wezsza oponka tym wiekszy nacisk na jednostke powierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Polecam KLEBER lub FULDA i najlepiej najwezsze jakie sa. Może być taka ? Węższych nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Ja mam 195/60/15, idą jak burza. Dunlop Grsapic DS2, też polecam. http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... aspic+DS-2 Tak apropos, made in Japan ta oponka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Może być taka ? Węższych nie ma. Zdecydowanie Kupuj bo braknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Tak, też mnie to martwi... To mogą być pierwsze oznaki... doświadczenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 jezeli kola leza lub wisza cale lato to przed zalozeniem trza je wywazyc, kazdy gumiarz to potwierdzi I co guma im się przemieściła czy co? Ja wyważam jak czuje że są niewyważone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 a nie wywazasz zimowych kolek przed zalozeniem? Wyważam wtedy, kiedy uważam to za stosowne, więc nie widzę potrzeby robienia tego dokładnie w chwili założenia. Zresztą Azrael napisał już kiedy się wyważa. jezeli kola leza lub wisza cale lato to przed zalozeniem trza je wywazyc, kazdy gumiarz to potwierdzi No nie, to jakaś rewolucyjna teoria! :shock: A co takiego dzieje się z kołami podczas składowania, że zmienia się na nich rozkład masy??? To jakaś wizja gumiarza, który kit wciska bo zarobku szuka... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Tak, też mnie to martwi... To mogą być pierwsze oznaki... doświadczenia... Że ja niby taki stary juz jestem??? Kiedyś słyszałem, że doświadczenie to świadomość błędów, które chciało by się powtórzyć, tylko już nie da... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 A co takiego dzieje się z kołami podczas składowania, że zmienia się na nich rozkład masy??? To jakaś wizja gumiarza, który kit wciska bo zarobku szuka... :roll: wywazenie 4 kol to grosze - to po pierwsze, a wystarczy przed zalozeniem zalozyc je na wywazarke i sprawdzic, jezeli sa wywazone to zakladasz, jezeli nie to wywazasz - cala operacja trwa 15 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Gorzej ak zapisy do gumiarza sa na 3 tygodnie wprzód. Poza tym nie o tym mowa. Nie ma żadnego racjonalnego powodu dla którego koło leżace w piwnicy miałoby stracić wyważenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Zawsze z jakiegoś powodu może odpaść ciężarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 No niby podczas składowania się nic nie dzieje ale lepiej mieć święty spokój Ja np. zmieniam całe koła, wyważam na początku sezonu i mam potem spokój, aż do kolejnej zmiany. Czyli 2 razy w roku- przed latem i przed zimą (zimówki i letnie). Po całym sezonie może się tam lekko masa zmienić, no nie? Np jak teraz zrzuciłem letnie kółka to wyważę je dopiero na wiosnę przed założeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Dobrzea le równie dobrze możesz je wyważyć przed zdjęciem i założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 równie dobrze możesz je wyważyć przed zdjęciem i założyć. Kolejność dowolna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Z tym wyważaniem kół po zimie to ściema, i tyle tak mówią gumiarze bo oni cienko przedą i szukają naiwnych. Trzeba wyważyć oczywiście jak się zakłada niową opone na felgę, i potem po przejechaniu ok 2000 km jeszcze raz sprawdzić i ewentualnie doważyć. Często opona świezo założona potrafi się przestawić względem felgi, po przejechaniu odpowiedzniej ilości kilometrów. Jeżeli po drugim wyważeniu nic się złego nie działo to wystarczy koło letnie czy zimowe wymyć aby pozbyć się brudu i błota bo to dodatkowe "odważniki" i zostawic na następny sezon, i zapewniam nic się nie stanie.Sprawdzić oczywiściwe ciśnienie i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Kto idzie o zakład? Wyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. W 95% przypadków wychodzą rozbierzności w wywazeniu. Czasami minimalne ale zawsze. Zresztą, jak ktoś robi 10-15 tyś w roku to niema poco. Ja w roku robię 80-90 tyś więc raczej preferuję profilaktyczne wyważanie. Nie lubię jak mi kierownicą targa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Kto idzie o zakład? Wyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. W 95% przypadków wychodzą rozbierzności w wywazeniu. Czasami minimalne ale zawsze. Zresztą, jak ktoś robi 10-15 tyś w roku to niema poco. Ja w roku robię 80-90 tyś więc raczej preferuję profilaktyczne wyważanie. Nie lubię jak mi kierownicą targa. Ja idę o taki zakład: weź koło wyważ zdejmij z wyważarki i jeszcze raz założ. I się zdziwisz w 95% ze jest róznica ok 5gr. Potem poproś tego szpeca co Ci wyważał uby właczył przycisk dokładnej tolerancji i zobaczysz jaka jest ustawiona!!! W większości gumiarzy co idą na ilość tolerancja ustawiona jest 10-15 gramów !!!, po to żeby szybciej wyważać i nie pieprzyć się z dodatkowymi odważnikami!!! Wiem to bo mam naprawde dobrą wyważarkę, i robiłem rózne eksperymenty. Nie wiem czy wiesz ale żeby wyważarka dobrze wyważała trzeba ją kalibrować po wyważaniu ok 100 opon , ciekawy jestem kto to robi . Ja tak bo chce mieć w swoich autjkach wszystko idelanie. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 carfit, zapomniałeś o wyważaniu w miarę zużycia - czasem starczy jedno hamowanie i jest co wyważać ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Nie wiem czy wiesz ale żeby wyważarka dobrze wyważała trzeba ją kalibrować po wyważaniu ok 100 opon , ciekawy jestem kto to robi . Ja znam słownie jeden taki zakład gdzie mają wszystko skalibrowane na 100% i każde koło dynamometrem itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 KWyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. A co wrzucić? Bo po takim przebiegu opon nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się