Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

to od kiedy go mam,chcialbym miec w zimie dobra opone aby zobaczyc jak sie jezdzi tym samochodem na sniegu

szkoda siana jak dla mnie...

 

tez kupilem komplet zimowek w zeszly sezon, bo chcialem gackie sie pobawic... zima mnie zaskoczyla i ani razu sniegu nie bylo... :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

a temperatury ok -3*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie coś tknęło i pomyślałem o zapasie. Obecnie mam letnie 215/55/R17, a na zapas standardowe 215/60/R16 chyba nigdy nie wyciągana Yokohama :twisted: . I moje pytanie zasadnicze jest takie: czy w przypadku złapania gumy, mogę w awaryjnej sytuacji założyć zapas i dojechać do wulkanizacji, czy różnica wielkości opon jest zbyt duża i będzie to zbyt ryzykowne dla napędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździł ktoś na VREDESTEINach ? właśnie szukam bucików na zimę, a znajomy oponiarz poleca VREDESTEINy. szczerze mówiąc pierwsze słyszę o takiej firmie :) miał to ktoś ?

 

heja użytkowałem Vredestein zarówno w opcji letniej \, jak i zimowej (jeszcze na Volvo V70).

 

Podstawowa zaleta \ - uwaga - design. Na pewno Giugaro Design w ultrac cento robi wrażenia.

Ale teraz o kwestiach ważniejszych świetnie jadą (trzymają się drogi 0 zarówno na suchym jak i mokrym), świetnie hamują, niestety - wbrem temu co twierdzi producent nie są to opony ekonomiczne. Mi przynajmniej - spalanie wzratało około 1 litra względem innych opon. Tak więc wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swoją drogą - wykorzystując niniejszy wątek, a przy okazji nie odbiegając tematycznie, zapytam o jedno zagadnienie w kwestii opon letnich. Cy jeżeli do Forka MY09 2,0 n/a dedykowane są opony R16 / 215 / 65 to czy będzie grzechem wielkim jeżeli założę opony R16 / 225 / 65.

 

Nie mając bowiem jeszcze doświadczenia w kwestii użytkowania Forka (trudno nabyć je w 3 dni :) ) jest do dla mnie pytanie o tyle istotne ponieważ jeszcze po v70-ce został mi w garażu komplet użytkowanych niespełna jeden sezon (bieżnik ok. 7) opon Vredestein w specyfikacji R16 / 225 / 65 (DOT 2710).

 

Teraz więc nie bardzo miałbym ochotę na siłę szukać na nie chętnego, sprzedawać je poniżej ich wartości, jednocześnie szukając koniecznie opon o szer. 215.

 

Jeżeli jednak założenie 225 byłoby jakimś błędem (kwestie skrętu, nadmiernej eksploatacji elementów zawieszenia) proszę o uwagi.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanki i Koledzy, Forumowiczki i Forumowicze!

Nadchodzi powoli zima i czas zastanowić się nad zimówkami. W związku z tym mam pytanie - jeździł ktoś na oponach Profil Wintermaxx 205/50 R17 :?: A jeśli tak, to jakie wrażenia z jazdy po śniegu, błocie pośniegowym, mokrym i suchym asfalcie :?:

Cena jest śmieszna, a chcę kupić koniecznie nowe opony.

Jak mnie skutecznie zniechęcicie, to kupię moje ukochane nokiany :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do Forka z oryginalnymi felgami i oponami 215/60 R16 mogę wsadzić zimówkę 205/55 R16 ?

Z kalkulatorów zamienników wiem że:

Różnica średnic podanych kół wynosi 32 mm

Różnica wskazań prędkościomierza: plus 4.8 %

(Nowe koła mają mniejszą średnice i obracają się szybciej)

Natomiast nie wiem jak się to ma do Forka :oops:

Czy taka zmiana może negatywnie wpłynąć na napęd AWD?

Czy oprócz innych nieznacznych wskazań są jakieś przeciwwskazania albo minusy?

Akurat te zimówki co chcę są w takim rozmiarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mdt-wlkp, dzięki , wezmę to pod uwagę :)

muszę zakupić nowe obuwie na zimę i w związku z tym ponawiam zapytanie ...

jeździł ktoś na PirelliSottoZero2 ? 205/50/17

 

Ja jeździłem na tej oponie ale w innym rozmiarze (215/45/17) w poprzednim aucie(155KM na przód pędzone) spisywała się dobrze,porównać mogę ją jedynie do GOODYEAR UG Performance w tym samym rozmiarze ,który to był masakrycznie słaby i po jednej zimie poszedł do śmieci(bicia,bąble).Pirelli przetrwało zimę rewelacyjnie ,wyważyły się bez problemu nie miałem innych problemów z nimi o których bym wiedział.

Natomiast nie jestem w stanie Ci powiedzieć czy trzymała lepiej,czy się mniej kładła,hałasowała i co tam jeszcze wymyślić można,nie mam takiego wyczucia.Auto trzymało się drogi niezależnie czy śnieg zbity czy luźny,błoto czy mokry asfalt.Lecieliśmy w trasę autem dopakowanym (lubiło być nerwowe z pełnym bagażnikiem) i też nic się nie stało, żadnych nie przewidzianych poślizgów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do Forka z oryginalnymi felgami i oponami 215/60 R16 mogę wsadzić zimówkę 205/55 R16

Moim zdaniem bez sensu. Stracisz16 mm prześwitu, wysokość opony (w sensie ilość "mięsa") też się zmniejszy, co na zimę nie jest wskazane, bo łatwiej o uszkodzenie. Poza tym forek będzie śmiesznie wyglądał z "pustymi" nadkolami.

Czy taka zmiana może negatywnie wpłynąć na napęd AWD?

Jeśli wszystkie będą miały taki sam rozmiar i stopień zużycia, to nie.

Nie idź tą drogą, tam, gdzie mieszkasz każdy centymetr prześwitu jest na wagę złota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do Forka z oryginalnymi felgami i oponami 215/60 R16 mogę wsadzić zimówkę 205/55 R16

Moim zdaniem bez sensu. Stracisz16 mm prześwitu, wysokość opony (w sensie ilość "mięsa") też się zmniejszy, co na zimę nie jest wskazane, bo łatwiej o uszkodzenie. Poza tym forek będzie śmiesznie wyglądał z "pustymi" nadkolami.

Czy taka zmiana może negatywnie wpłynąć na napęd AWD?

Jeśli wszystkie będą miały taki sam rozmiar i stopień zużycia, to nie.

Nie idź tą drogą, tam, gdzie mieszkasz każdy centymetr prześwitu jest na wagę złota.

 

czy ja wiem, półtora centymetra prześwitu go nie zbawi, a pewnie opony w rozmiarze 205/55 można dostać sporo taniej niż fabryczny rozmiar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do Forka z oryginalnymi felgami i oponami 215/60 R16 mogę wsadzić zimówkę 205/55 R16

Moim zdaniem bez sensu. Stracisz16 mm prześwitu, wysokość opony (w sensie ilość "mięsa") też się zmniejszy, co na zimę nie jest wskazane, bo łatwiej o uszkodzenie. Poza tym forek będzie śmiesznie wyglądał z "pustymi" nadkolami.

Czy taka zmiana może negatywnie wpłynąć na napęd AWD?

Jeśli wszystkie będą miały taki sam rozmiar i stopień zużycia, to nie.

Nie idź tą drogą, tam, gdzie mieszkasz każdy centymetr prześwitu jest na wagę złota.

 

czy ja wiem, półtora centymetra prześwitu go nie zbawi, a pewnie opony w rozmiarze 205/55 można dostać sporo taniej niż fabryczny rozmiar...

Wszystko pięknie ładnie - można akceptować mniejszy prześwit, komiczny wygląd(puste nadkola), przekłamania licznika, ale chyba zapomnieli wszyscy o najważniejszym aspekcie technicznym opony - opona musi udźwignąć samochód - seryjny rozmiar ma nośność 95, a 205/55 ma 91 lub 94 wprzypadku XL, która juz nia nie jest. W żadnym wypadku nie spełnia to zaleceń producenta - nikt nie bedzie wiedział ile powinny mieć ciśnienia, żeby uniosły auto (nośnośc wprost wynika z ciśnienia) i żeby jednocześnie poprawnie pracowały. Pomijam już fakt że sa niezgodne nośnością z homologacja i na pewno SK4000 nie chciałby być pierwszym który dostanie w przypadku jakiejś kolizji (odpukać) odmowę wypłąty z AC za niezgodność opon z homologacją - w PL jeszcze tego ubezpieczyciele raczej nie stosuja jak w EU, ale pogoń za cięciem kosztów na pewno do tego doprowadzi.

Reasumując - kup dobre, odpowiadające Twoim specyficznym wymaganiom (styl jazdy, typ dróg, warunki klimatyczne, budżet) opony w fabrycznym rozmiarze lub homologowanym zamiennym i miej głowe wolna od problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po moich rewelacyjnych doświadczeniach z Dunlop SP Winter Sport 3D mogę liczyć, że 4D będą jeszcze lepsze? Z testów niby wynika, że tak ale... Miał ktoś jakąkolwiek styczność z 4D? Chce kupić nówki na ta zimę i wolałbym dobrze wybrać.

 

Rowniez sie zastanawiam miedzy Dunlopami 3D a 4D do Forka, podbije wiec prosbe o opinie i doswiadczenia? :D

I dodatkowe pytanie, jak juz, to brac:

- 215/60 R16 99 H XL, (wlasnie XL mam letnie)

- 215/60 R16 95 H,

- obojetne, dla "normalnych" zastosowan przecietnego kierowcy i tak bez roznicy.

 

pozdr

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez sie zastanawiam miedzy Dunlopami 3D a 4D do Forka

 

Kupiłem w końcu 4D, ponieważ z 3D byłem mega zadowolony i stwierdziłem, że nastepca nie może być gorszy.

Na 3D jeździłem w Audi S4, Audi A4 Quattro i naprawde super się spisywały. Zero hałasu, świetnie latało się bokami, pełne wyczucie ale i przy normalnej jeździe super trzymanie, czy to śnieg, czy błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem post luikassa, ale zauważ, że mi nie chodzi o profil opony, jej specyfikację indeksy nośności i prędkości (bo te elementy chcę pozostawić niezmienione), ale zwyczajnie o jej szerokość. W ogóle do zadania tego pytania skłonił mnie też post carfita

 

a moge wiedziec po co Ci takie szerokie te zimówki?

 

No właśnie słuszna sugestia, kup sobie 195/60r15 i bedzie git. Wybór jest bardzo duży i za ta kasę co chcesz przeznaczyć to można kupić oponę naprawdę z górnej półki.

 

 

i stąd naszła mnie taka refleksja, co do ewentualności zakupu 195/65/r16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dwa pytania:

Pierwsze: czy do SG5 spokojnie wejdzie 215/65/16 i nic nie będzie obcierać? Czy opony z profilem 65 są przeznaczone raczej do cięższych samochodów, vanów itp.?

Drugie, trudniejsze: czy będzie duża różnica pomiędzy budżetową oponą z kolcami :twisted: typu Gislaved Nordfrost 5, Goodride SW606, a porządną, np. Nokian Hakkapeliitta 5, Goodyear Ultra Grip 500, Bridgestone Noranza 2 EVO ??

Wiem tylko, że skoro tutaj wolno jeździć na kolcach, to warto skorzystać. Porównanie mam tylko przy hamowaniu forkiem ze śmieciowymi zimówkami, a dupowozem z budżetowymi oponami z kolcami i różnica jest znaczna na korzyść kolców w dupowozie. Pytanie, czy warto w takim razie dokładać, do marki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie kwestii nośności nie wziąłem po uwagę.

Na wklejce, która znalazłem w aucie, Subaru do opon (snow) i felgi 16 zaleca tylko ten rozmiar co mam teraz czyli 215/60/16.

 

Teraz pytanie co możecie polecić w tym rozmiarze?

 

Kryterium wyboru:

70% jazda po dużym kopnym śniegu (przynajmniej do połowy koła, często pod górę)

30% jazda po odśnieżonej drodze (ale cały czas utrzymywanej na biało, bardzo dużo zakrętów)

 

Czyli jak najmiększa guma i agresywny bieżnik a większość opon w tym rozmiarze to takie mixy i na śnieg i na trasę a to się u mnie średnio sprawdza. Kolce odpadają (3 razy już mi dowód zabierali).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...