Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

dla mnie sam wzór bieżnika to tez jakaś ściema. Wiele opon ma fikuśny wzór bieżnika jak np. nokia wg2 a te same opony nakłada się na lewą i prawą stronę samochodu. To jakiś idiotyzm. W kierunkowych takich dylematów nie ma, ale parząca na wiele bieżników asymetrycznych, to jakieś nie porozumienie jest.

 

i niby ta sama opona ma identyczne parametry na przyspieszanie i hamowanie pomimo odwrtotnego wektora siły?

nokian-wr-g2-jpg-t-f-l150-sk1.png

Wg mnie opony powinny być asymetryczne oraz lewe i prawe

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w almerze zimówki 185/65r15 oraz 205/60r15

 

185 continental ts810 - podobno super opona :evil:

205 yokohama w drive - skończyły się wszelkie problemy.

 

zdecydowanie lepsza była szersza i mam tutaj na myśli śnieg. Wąska opona szybko się zakopywała i dotykała oblodzonego podłoża, a 205 zdecydowanie lepiej dawała sobie radę.

 

szersza też była lepsza podczas wyższych prędkości, auto się lepiej prowadziło, itd.

 

w subaru mam obie 215 (zgodne z zaleceniem manuala) i nie narzekam. Szersza zawsze ma więcej "mięsa" :twisted: zimówki są na 16" i dzięki temu nie straszne mi dziury itp.

 

Pozdrawiam

 

edit:

znalazłem nawet potwierdzenie

CONTINENTAL ContiWinterContact TS810 185/65R15 88T (id=25614), sztuk 4,

cena brutto (po rabacie): 1289,88 zł

KWOTA BRUTTO DO ZAPŁATY: 1289,88 zł

 

edit2:

oddawać kasę :evil:

dąłem się nabrać na poniższe bzdury. Każdy wjeżdżał na parking firmowy tylko nie ja - lekki łuk pod górkę. U mnie natychmiast brak przyczepności i pozamiatane.

Wewnątrz lamelek umieszczono specjalne rozpórki, które zapobiegają zamykaniu się lamelek podczas kontaktu z drogą. W ten sposób uzyskano lepszy efekt „wgryzania” się w podłoże, a tym samym krótsza drogę hamowania oraz dynamiczne zachowanie podczas ruszania i przyśpieszania. Do produkcji opony zastosowano mieszankę gumową z dodatkiem ciekłego polimeru. Tworzywo nie twardnieje nawet w bardzo niskiej temperaturze. Jest odpowiednio elastyczne, a równocześnie odporną na ścieranie. Continental ContiWinterContact TS810 to produkt szczególnie godny polecenia. Opona zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę w każdych zimowych warunkach. Została dopracowana w każdym szczególe, tak aby sprostać potrzebom nawet najbardziej wymagających kierowców. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów, uzyskano wyjątkowe parametry trakcji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy jeździł ktoś na Toyo S942 lub Dayton DW510.

Bede wdzieczny za opinie osób które trochę jeździły na tych oponkach.

 

EDIT

PS.

Szukam też indeksu nośności do OBK 2005 H6

 

Fajne opony. Świetnie sie trzymają na suchym - przed utratą przyczepnosci wydają charakterystyczny szum. Na mokrym mają lekki uślizg boczny, ale to zadna tragedia. Ogolnie bardzo dobre opony na suche.

 

Witam

....... czy będzie ok do Forka skoro sprzedawana jest raczej w kategorii "osobowe" a nie "4x4"? .....

Troszke sie będę mądrzyć teraz ale to dlatego, ponieważ kiedys mialem podobny dylemat. Okazuje sie, że nie istnieje cos takiego jak opony do samochodów z napędem 4x4 to tylko taki chwyt marketingowy. Sa natomiast opony terenewe (mniej lub bardziej) i własnie one są tak oznaczane. O tym jakie założymy powinien decydować typ nawierzchni po jakiej bedę użytkowane, a nie rodzaj napędu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w almerze zimówki 185/65r15 oraz 205/60r15

 

185 continental ts810 - podobno super opona :evil:

205 yokohama w drive - skończyły się wszelkie problemy.

 

zdecydowanie lepsza była szersza i mam tutaj na myśli śnieg. Wąska opona szybko się zakopywała i dotykała oblodzonego podłoża, a 205 zdecydowanie lepiej dawała sobie radę.

 

szersza też była lepsza podczas wyższych prędkości, auto się lepiej prowadziło, itd.

 

w subaru mam obie 215 (zgodne z zaleceniem manuala) i nie narzekam. Szersza zawsze ma więcej "mięsa" :twisted: zimówki są na 16" i dzięki temu nie straszne mi dziury itp.

 

Pozdrawiam

 

edit:

znalazłem nawet potwierdzenie

CONTINENTAL ContiWinterContact TS810 185/65R15 88T (id=25614), sztuk 4,

cena brutto (po rabacie): 1289,88 zł

KWOTA BRUTTO DO ZAPŁATY: 1289,88 zł

 

edit2:

oddawać kasę :evil:

dąłem się nabrać na poniższe bzdury. Każdy wjeżdżał na parking firmowy tylko nie ja - lekki łuk pod górkę. U mnie natychmiast brak przyczepności i pozamiatane.

Wewnątrz lamelek umieszczono specjalne rozpórki, które zapobiegają zamykaniu się lamelek podczas kontaktu z drogą. W ten sposób uzyskano lepszy efekt „wgryzania” się w podłoże, a tym samym krótsza drogę hamowania oraz dynamiczne zachowanie podczas ruszania i przyśpieszania. Do produkcji opony zastosowano mieszankę gumową z dodatkiem ciekłego polimeru. Tworzywo nie twardnieje nawet w bardzo niskiej temperaturze. Jest odpowiednio elastyczne, a równocześnie odporną na ścieranie. Continental ContiWinterContact TS810 to produkt szczególnie godny polecenia. Opona zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę w każdych zimowych warunkach. Została dopracowana w każdym szczególe, tak aby sprostać potrzebom nawet najbardziej wymagających kierowców. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów, uzyskano wyjątkowe parametry trakcji

Akurat trafiłeś na najgorszego zimowego Contiego. Miałem ten model w służbowozie przez jeden sezon (jak pracowałem w Conti :wink: ) i na śniegu była lekko mówiąc lipa, ale na mokrym, błocie i suchym były super. To po prostu typowa zimówka autostradowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat trafiłeś na najgorszego zimowego Contiego.

pewnie tak, dlatego już nie wierzę w opisy sklepowe tylko w testy i opinie forumowiczów którzy potrafią jeździć.

 

Pozdrawiam

A to się zgadza - w ulotki reklamowe to ja też nie wierzę. Opieram się na testach włąsnych i jakiejś tam "ogarniającej" grupy ludzi oraz testach typu ADAC itd. Z tymże te testy trzeba umieć czytać i wybrać do oceny parametry które nas interesują, a nie ocenę ogolną :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Impreze WRX 06, letnie mam 215/45/17.. na drzwiach mam napisane, ze zimowki zalecane sa 205/50/16...

 

polecano mi 205/50/17... juz nawet sobie wybralem za rada lukassa:) http://motoimperium.eu/produkt,22444,se ... rip-2.html

 

pytanie jest takie: moge zalozyc te 17? i wejda na ta sama felge i nie bede mial zadnych problemow jezdnych??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze, bo juz zglupialem co kupic. Myslalem o Sottozero, TS830, WR D3, ale tak naprawde nie wiem co wybrac.

Opony do jazdy na codzien z okazjonalnym upalaniem i wyjazdem w gory. :roll:

 

Co polecacie w rozsadnych zlotowkach w rozmiarze 205/55/16 lub 205/50/16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Impreze WRX 06, letnie mam 215/45/17.. na drzwiach mam napisane, ze zimowki zalecane sa 205/50/16...

 

polecano mi 205/50/17... juz nawet sobie wybralem za rada lukassa:) http://motoimperium.eu/produkt,22444,se ... rip-2.html

 

pytanie jest takie: moge zalozyc te 17? i wejda na ta sama felge i nie bede mial zadnych problemow jezdnych??

 

Wejdą i nie będziesz miał żadnych problemów (oczywiście mowa o feldze OEM WRX, która ma 7 albo 7,5 cala, nie pamiętam dokładnie). Wiele osób tak jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze, bo juz zglupialem co kupic. Myslalem o Sottozero, TS830, WR D3, ale tak naprawde nie wiem co wybrac.

Opony do jazdy na codzien z okazjonalnym upalaniem i wyjazdem w gory. :roll:

 

Co polecacie w rozsadnych zlotowkach w rozmiarze 205/55/16 lub 205/50/16?

Jeżeli chodzi o rozsądek cenowy to za kasę wydaną na 205/55 topową oponę kupisz ledwo półkę środka lub budżetową w 205/50.

 

-- 21 lis 2011, o 12:41 --

 

ja sie zastanawialem jakis czas czy kupic jakies felgi 17" i opony 205-215/45 17" czy pozostac na zime w 18" i padlo na 18". taniej mnie wyjdzie.

jestem ciekawy trakcji na sniegu na 225/40 18"... moze ktos testowal?

225/40r18 trakcyjnie od 215 na 17" specjalnie nie odbiega. Od 205 już trochę róznicy będzie, ale i tak najwięcej zależy od wybranej opony. Jedyny minus to łatwiej załatwić 18" w dziurze - chodzi mi tylko o oponę, bo jak strzał będzie na tyle mocny że pognie felgę 18" to ten 1cm w wysokości opony przy 17" nic i tak nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejo!

 

Oryginalnie niby powinny być 205/70r15 ale czy jak założę do Forka 2.0XT zimówki w rozmiarze 205/65r15 to będzie bardzo źle?

 

Pozdrówki

bedzie troszke nizej (tj. mniejszy przeswit)

 

Langus, akurat mam fajne 205/70-R15 (nowe) w atrakcyjnej cenie na sprzedaz - Goodyear UltraGrip Ice+

 

:arrow: viewtopic.php?f=16&t=148418&view=unread#unread

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciut niższy prześwit mi nie przeszkadza. Wskazania prędkościomierza też. Jeżeli pominie się te parametry to coś jeszcze stoi na przeszkodzie żeby zainstalować opony w tym rozmiarze (205/65r15)?

Eddie - te Twoje będę miał na uwadze - ale jeszcze nie kupuję w tej chwili - póki co dopiero robię rozpoznanie. Wg meteorologów, ponoć śnieg ma być późno w tym roku i taką też mam nadzieję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciut niższy prześwit mi nie przeszkadza. Wskazania prędkościomierza też. Jeżeli pominie się te parametry to coś jeszcze stoi na przeszkodzie żeby zainstalować opony w tym rozmiarze (205/65r15)?

jezeli fele oryginalne, to bedzie ok

 

Eddie - te Twoje będę miał na uwadze - ale jeszcze nie kupuję w tej chwili - póki co dopiero robię rozpoznanie. Wg meteorologów, ponoć śnieg ma być późno w tym roku i taką też mam nadzieję...

no coz, juz i sam zrozumielem, ze te opony sprzedam chyba dopiero jak spadnie porzadny snieg :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mial ktos okazje testowac Firestone Firehawk GTA rozmair 215/50/17 ? mam do kupna prawie nowy bieznik 08 rok za 1200 czy to dobra cena i czy opony warte sa tego?

To opona całoroczna, a nie zimowa :idea: Dodatkowo przeznaczona na rynek amerykański i na 99,9% nie posiada homologacji europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnosnie GOODYEAR Ultra Grip 7 i 7+.

Bieznik ten sam, z tego co wiem mieszanka delikatnie inna. Mam dwie 7 i dwie 7+. Upewnic sie tylko chce, czy nie bedzie zadnym problemem dla napedow taka mieszanka? A moze np zalozyc dwie 7+ na jedna os, a dwie 7 na druga? Czy zupelnie bez roznicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...