Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

(...) Nokian WR G2:

1 - mają opis jako all weather plus a nie winter...

W przypadku WR już kiedyś "kłóciłem" się z kimś na forum w tej sprawie - upierał się, że to zimówka. ;-)

Mimo, że to 'all-season', to uważam, że jako zimówka sprawdzała się bardzo dobrze. WR G2 w opiniach użytkowników był porównywalny/nieco gorszy, więc pewnie to nadal sensowna zimówka jest. :-)

 

2 - mają oznaczenia inside/outside - czego wynikiem jest to, że jedna strona ma opony w jedną "mańkę" a druga w drugą... przyglądałem się wzorowi bieżnika i jest ewidentna różnica w ułożeniu bieżnika... dziwne to. Moje są zdiełano w CCCP ;)

Jeśli dobrze rozumiem opis, to chyba opisujesz standardową cechę opon asymetrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrowa napisał(a):

2 - mają oznaczenia inside/outside - czego wynikiem jest to, że jedna strona ma opony w jedną "mańkę" a druga w drugą... przyglądałem się wzorowi bieżnika i jest ewidentna różnica w ułożeniu bieżnika... dziwne to. Moje są zdiełano w CCCP ;)

 

Jeśli dobrze rozumiem opis, to chyba opisujesz standardową cechę opon asymetrycznych.

 

Całkiem możliwe bo wcześniej zwracałem uwagę na opony kierunkowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dopiero dzisiaj zakładając zimowe koła na auto zwróciłem uwagę na to czy dobrze koła montuję (w sensie czy prawa lewe etc.) i doznałem 2 "szoków" gdyż Nokian WR G2:

1 - mają opis jako all weather plus a nie winter... (...)

jest to pona ZIMOWA, ktora na rynku polnocno-amerykanskim jest sprzedawana jako "All season plus", bo oni tam lubuja w oponach uniwersalnych (najczesciej jest dokladnie naodwrot :mrgreen: niektore opony, ktore sa w Europie sprzedawane jako letnie, za oceanem sa sprzedawane jako "all season" :lol: )

 

bieznika swoich WR G2 SUV dokladnie nie sprawdzalem, ale wywazyly sie bezproblemowo na uzywanych felgach (dwie byly lekko prostowane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to pona ZIMOWA, ktora na rynku polnocno-amerykanskim jest sprzedawana jako "All season plus", bo oni tam lubuja w oponach uniwersalnych (najczesciej jest dokladnie naodwrot :mrgreen: niektore opony, ktore sa w Europie sprzedawane jako letnie, za oceanem sa sprzedawane jako "all season" :lol: )

 

No to OK bo też troszeczke byłem zaniepokojony :lol:

 

bieznika swoich WR G2 SUV dokladnie nie sprawdzalem, ale wywazyly sie bezproblemowo na uzywanych felgach (dwie byly lekko prostowane)

 

Rozumiem że już na nich jeździsz :?: Jak jest faktycznie z głośnością :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieznika swoich WR G2 SUV dokladnie nie sprawdzalem, ale wywazyly sie bezproblemowo na uzywanych felgach (dwie byly lekko prostowane)

 

Rozumiem że już na nich jeździsz :?: Jak jest faktycznie z głośnością :?:

jeszcze nie, zakladam je dopiero po nastepnym weekendzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie koledzy czy opłaca się inwestować w węższe koła na zimę. Mianowicie chodzi mi o przejście z 225 na 205, a co za tym idzie inne felgi, co nie będzie tanie biorąc pod uwagę złoty zacisk, oraz nowe opony. Może jednak gra nie jest warta świeczki?

Trakcja na śniegu poprawi się w ogóle czy nie ma szans?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie koledzy czy opłaca się inwestować w węższe koła na zimę. Mianowicie chodzi mi o przejście z 225 na 205, a co za tym idzie inne felgi, co nie będzie tanie biorąc pod uwagę złoty zacisk, oraz nowe opony. Może jednak gra nie jest warta świeczki?

Trakcja na śniegu poprawi się w ogóle czy nie ma szans?

 

Przejście z 225 na 205 trochę poprawi trakcję w kopnym sniegu :idea:W innych przypadkach już pogorszy :roll: . Dla mnie kompletnie gra nie warta świeczki a wręcz może okazać się niebezpieczna :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie koledzy czy opłaca się inwestować w węższe koła na zimę. Mianowicie chodzi mi o przejście z 225 na 205, a co za tym idzie inne felgi, co nie będzie tanie biorąc pod uwagę złoty zacisk, oraz nowe opony. Może jednak gra nie jest warta świeczki?

Trakcja na śniegu poprawi się w ogóle czy nie ma szans?

Moim zdaniem jak najbardziej warto. Różnica w trakcji na śniegu będzie bardzo duża, na błocie pośniegowym i mokrym także. Jedynie gorzej będzie na suchym i delikatnie słabiej przy hamowaniu na mokrym. Ja bym szedł w tym kierunku z dobrą oponą, bo wiele więcej na asfalcie można stracić na kiepszkiej gumie niż na zmianie rozmairu na węższy. Poza tym są na rynku felgi 7"x17 (pod 205) w rozsądnej cenie i jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mi wyjaśniliście :mrgreen: Potrzeba trzeciej opinii :P:)

Opony 205/50 (bo taki jest najsensowniejszy zamiennik dla seryjnej 225/45) też nie należą do tanich + felgi 17x7.........jeśli poprawa ma być faktycznie nieznaczna to dam sobie spokój. Przy 225 mam wrażenie jakby auto się ciut za bardzo ślizgało na śniegu (wiem wiem, do zabawy fajnie, ale w zaśnieżonych, wąskich, tłocznych ulicach już nie). Stąd moje całe dumanie. Opony interesują mnie tylko sprawdzone, żadne chińskie albo tanie wynalazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mi wyjaśniliście :mrgreen: Potrzeba trzeciej opinii :P:)

Opony 205/50 (bo taki jest najsensowniejszy zamiennik dla seryjnej 225/45) też nie należą do tanich + felgi 17x7.........jeśli poprawa ma być faktycznie nieznaczna to dam sobie spokój. Przy 225 mam wrażenie jakby auto się ciut za bardzo ślizgało na śniegu (wiem wiem, do zabawy fajnie, ale w zaśnieżonych, wąskich, tłocznych ulicach już nie). Stąd moje całe dumanie. Opony interesują mnie tylko sprawdzone, żadne chińskie albo tanie wynalazki.

Ja miałem osobiście porównanie między 205/55R16 zima w WRX i 225/45R17 w STi i w śniegu była spora różniaca na "+" dla mojego starszego WRXa, te 2 cm robia jednak różnicę.

Niezależnie na który rozmiar się zdecydujesz to wybierz opony kierunkowe z agresywnym wzorem bieżnika. Opona asymetryczna mniej się sprawdza na śniegu. W 205 będziesz musiał wziąć XL, ale w 225 bierz standard i w obydwu przypadkach max indeks H. Pamiętaj że żadne XL i wysokie indeksy prędkości nie śą sprzymierzeńcem w trakcji na śniegu :idea: . Z godnych polecenia opon to rozważ Nokian WRD3 (nie A3 :!: ), Semperit Speed grip2, GY UG8, ewntualnie Dunlop4D i Uniroyal MS Plus 66. Chyba że po bandzie i Hakkapelitę lub inną nordycką bez kolców, ale wtedy zapominamy o super włąściwościach na asfalcie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długich zastanowieniach zdecydowałem na Vredestein Snowtrac 3 do WRXa. Zobaczmy, miałem duży dylemat miedzy Nokianami WR D3. Czekam na śnieg :twisted:

 

a co Cie skłoniło do takiego wyboru?

ja się zastanawiam właśnie między tymi Vredesteinem a Nokianem, jeszcze wchodzi w grę BFGoodrich Winter Slalom Ksi 205/70 R15,

W teście zamieszczonym w ostatnim Auto Moto z rozmiaru opon 205/55/16 wygrał Ultra Grip 8 przed Semperit Speed-Grip 2, Nokian WR D3 na 3 miejscu, twierdzą że nie miał konkurencji na śniegu, Vedestein na 8 miejscu, chwalą też Save Eskimo HP.

W sumie to nie wiem czemu je kupiłem, mimo że są trochę droższe. Nie chciałem kupować opony "nowości" której nikt ze znajomych jeszcze nie testował, wybrałem sprawdzonego Vredstein-a. Poza tym bardziej podobał mi sie bieżnik. :wink:

Sava Eskimo HP polecam, mialem na Mercedesie W124.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem osobiście porównanie między 205/55R16 zima w WRX i 225/45R17 w STi i w śniegu była spora różniaca na "+" dla mojego starszego WRXa, te 2 cm robia jednak różnicę.

 

 

W śniegu tak :idea: Tylko teraz pytanie ile Kolega raison będzie po nim jeździł :?: Napewno skutecznie hamować będzie musiał w każdych warunkach :idea: Generalnie do STI zakładać oponę 205 to trochę dziwne :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem osobiście porównanie między 205/55R16 zima w WRX i 225/45R17 w STi i w śniegu była spora różniaca na "+" dla mojego starszego WRXa, te 2 cm robia jednak różnicę.

 

 

W śniegu tak :idea: Tylko teraz pytanie ile Kolega raison będzie po nim jeździł :?: Napewno skutecznie hamować będzie musiał w każdych warunkach :idea: Generalnie do STI zakładać oponę 205 to trochę dziwne :?

Akurat szerokość 205 uważam za najlepszy kompromis pomiędzy osiagami na suchym/mokrym/śniegu w autach o wadze 1400-1600kg. Uwierz mi że hamowanie na suchym i mokrym ucierpi niewiele w stosunku do 225, a na śniegu trakcja będzie znakomicie lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, będzie teraz co przemyśleć :mrgreen:

 

raison, a jakie masz STi? MY'05 czy starsze? (w opisie nie widac dokladnie )

jezeli ori fele sa 7.5- a nie 8-calowe, to smialo zakladaj 205/50 i nie zawracaj sobie pewnego miejsca

 

No właśnie felga jest 7,5" i opona 205 może śmiesznie płasko leżeć :mrgreen:

 

bierz standard i w obydwu przypadkach max indeks H

 

No tak, ale może śniegu nie będzie za dużo i wtedy to już nici z wypadów na niemieckie autostrady :twisted::mrgreen:

 

Z godnych polecenia opon to rozważ Nokian WRD3 (nie A3 ), Semperit Speed grip2, GY UG8, ewntualnie Dunlop4D i Uniroyal MS Plus 66. Chyba że po bandzie i Hakkapelitę

 

Myślałem jeszcze o Bridgestone LM25.

W sumie w górach nie mieszkam, ale ostatnie dwie zimy mnie już zaczęły trochę drażnić pod względem opadów śniegu i takie mi pomysły przychodzą do głowy :) 8)

 

 

Generalnie do STI zakładać oponę 205 to trochę dziwne

 

Dla mnie dziwne jest przyczepianie jakichś różowych znaczków na grillu, "sportowych" gałek lewarka zmiany biegów czy wstawianie carbonowych elementów deski rozdzielczej :roll: ale co kto lubi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dziwne jest przyczepianie jakichś różowych znaczków na grillu, "sportowych" gałek lewarka zmiany biegów czy wstawianie carbonowych elementów deski rozdzielczej :roll: ale co kto lubi 8)

 

Pewnie że " co kto lubi" ale ja nie o wyglądzie a bardziej o osiągach/charakterze auta myślę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że " co kto lubi" ale ja nie o wyglądzie a bardziej o osiągach/charakterze auta myślę

 

Rozumiem, tylko ja wspominałem o cywilnej jeździe głównie w terenach miejskich bądź trasie, a nie o torze Poznań. Tym bardziej że pełno aut o podobnej masie jeździ na 205 i jest ok.

Są przecież i tacy co zmieniają na zimę hamulce na wrx'owe i jeżdżą na 195 w STi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z godnych polecenia opon to rozważ Nokian WRD3 (nie A3 :!: ), Semperit Speed grip2, GY UG8, ewntualnie Dunlop4D i Uniroyal MS Plus 66. Chyba że po bandzie i Hakkapelitę lub inną nordycką bez kolców, ale wtedy zapominamy o super włąściwościach na asfalcie :twisted:

 

Mam teraz leśnika postawionego na Dunlopach 3D Sport i jeździ się bardzo dobrze. Po śniegu całkiem przyzwoicie (nadrabia AWD), a na mokro/śliskim bardzo dobrze. Szczerze polecam.

4D tylko widziałem (debiutują w tym sezonie), więc się nie wypowiem.

 

Sava Eskimo HP polecam, mialem na Mercedesie W124.

 

Na Savach przejeździłem 2 sezony FWD i to bardzo dobra budżetowa opona na śnieg. W pozostałych stanach nawierzchni zdecydowanie lepiej niż Dębice, ale ciągle daleko za wymienionymi powyżej.

 

W tym sezonie do Foki nabyłem Fulda Kristall Control HP i po 100 km mogę powiedzieć, że mają bardzo sztywny brzeg, więc na zmarzniętym pewnie będzie fajnie, ale jakoś po śniegu to ja ich nie widzę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie , że moje zimowe opony są zdecydowanie głośniejsze NA DZIURACH niż letnie. To że opory toczenia są większe i generalnie konstrukcja "głośna" to ok, ale żeby było je słychać tak na dziurach? Wydawało mi się, że letnie będzie bardziej "walić" przy wszelkich ubytkach w jezdni, a tu zimówka się okazuje głośniejsza. Może mi to ktoś wyłumaczyć. Proszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...