Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

lukass, opowiesz mi cos o oponach FULDA? :D

konkretnie o Fulda Kristall 4x4? mam atrakcyjna propozycje na takie oponki...

 

patrze tez na ContiCrossContactWinter oraz Conti4x4WinterContact, tylko ta cena... :roll:

 

ew. Dunlop WinterSport 3D (cena tez calkiem niezla)

Jaki rozmiar?

235/65-R17 (XL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, opowiesz mi cos o oponach FULDA? :D

konkretnie o Fulda Kristall 4x4? mam atrakcyjna propozycje na takie oponki...

 

patrze tez na ContiCrossContactWinter oraz Conti4x4WinterContact, tylko ta cena... :roll:

 

ew. Dunlop WinterSport 3D (cena tez calkiem niezla)

Jaki rozmiar?

235/65-R17 (XL)

Ta Fulda to "kopia" osobowego starszego bieżnika Supremo. Zresztą tak samo jak Conti4x4 win... jest wzorowana na TS790

Fulda jakościowo jest przyzwoita, ale o tym modelu wiele Ci nie powiem. Grupa Conti w tym rozmiarze jest o tyle fajna że ma rant zabezpieczający felgę mimo wysokiego profilu i to nawet w markach znacznie tańszych niż Fulda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, opowiesz mi cos o oponach FULDA? :D

konkretnie o Fulda Kristall 4x4? mam atrakcyjna propozycje na takie oponki...

 

patrze tez na ContiCrossContactWinter oraz Conti4x4WinterContact, tylko ta cena... :roll:

 

ew. Dunlop WinterSport 3D (cena tez calkiem niezla)

Jaki rozmiar?

235/65-R17 (XL)

Ta Fulda to "kopia" osobowego starszego bieżnika Supremo. Zresztą tak samo jak Conti4x4 win... jest wzorowana na TS790

Fulda jakościowo jest przyzwoita, ale o tym modelu wiele Ci nie powiem. Grupa Conti w tym rozmiarze jest o tyle fajna że ma rant zabezpieczający felgę mimo wysokiego profilu i to nawet w markach znacznie tańszych niż Fulda

dzieki, co sam bys wybral w tym rozmiarze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka osób pytało sie o Vredestein Snowtrac 3 195/70R15...

Ostatnią zimę przejeździłem na tych oponach i byłem b. zadowolony. Oczywiście mogło to byc wynikiem, że to była równiez pierwsza zima 4X4 ale mimo wszystko opona spisywała sie świetnie. Dodatkowo kilka razy wybrałem się w lekki teren i zawsze wracałem bez pomocy osób/aut trzecich:)

Był nawet moment, ze lekko je przeklinałem, że tak dobrze trzymają. Trudno było zerwać przyczepnoć na różnych placach. Ale w końcy w jednym z wątków przeczytałem o reduktorze :mrgreen: I świat stał się piękniejszy........

I co ważne (bez większych szaleństw przez 8kkm) opona praktycznie nie nosi śladów zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższych dniach chciałbym zakupić opony do Forka - 2.0 benzyna, MY11.

 

Moje typy:

Nokian WR A3 225/55 R17 101 V XL - wyprodukowane w Finlandii, nie w Rosji :] Chyba nowość na rynku...

Michelin Alpin A4 225/55 R17 97 H - Teoretycznie chyba najlepsza?

Falken HS 439 225/55 R17 101 V XL - Made in Japan. Raczej dobre opinie w sieci, choć opony chyba średnio znane.

 

Mile widziane konstruktywne za/przeciw lub inne propozycje do 800PLN/szt. :-)

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem (po 550 zł jedna) polecane wyżej opony zimowe Nokian WR G2 SUV 225/60R17 103 VXL.

I co ? - Wśród licznych napisów zauważylem taki "made in Russia". I co Koledzy na to ? - Brrr. Jako że to opony zimowe zrobiło mi sie jednak nieco zimno. :evil:

sie nie znam, ale podobno Nokian wlasnie w Rosji ma najbardziej nowoczesna fabryke opon... :wink:

 

btw, kiedys w necie znalazlem takie cos :D

 

Opony zimowe - fakty i mity - cz.4

(...)

 

MIT 3. Opona wyprodukowana przez międzynarodowe koncerny w krajach mniej rozwiniętych gospodarczo ( jak np. Rumunia, Rosja ) są gorszej jakości, aniżeli opony z krajów o wysokim poziomie rozwoju gospodarczego ( jak np. Niemcy, Francja ).

MIT! Każdy z międzynarodowych koncernów przez wiele lat budował swoją markę nie po to, aby w ciągu kilku lat ją zniszczyć. Lokowanie produkcji w krajach mniej rozwiniętych gospodarczo ma na celu m.in. ograniczenie kosztów produkcji, poprawę obsługi logistycznej dostaw. W większości przypadków, w krajach mniej rozwiniętych gospodarczo, fabryki budowane są od podstaw, wyposażane w najnowsze technologie, a kadra kierownicza obsadzana przez pracowników wywodzących się z kraju pochodzenia producenta, którzy dbają o właściwy przebieg produkcji, kontorlę jakości. W przypadku, gdyby jakość produkcji była niższa, producenci oprócz problemów z nadmierną ilością reklamacji ( wiąże się to z bardzo dużymi kosztami ), traciliby także zaufanie Klientów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIT 3. Opona wyprodukowana przez międzynarodowe koncerny w krajach mniej rozwiniętych gospodarczo ( jak np. Rumunia, Rosja ) są gorszej jakości, aniżeli opony z krajów o wysokim poziomie rozwoju gospodarczego ( jak np. Niemcy, Francja ).

MIT! Każdy z międzynarodowych koncernów przez wiele lat budował swoją markę nie po to, aby w ciągu kilku lat ją zniszczyć. Lokowanie produkcji w krajach mniej rozwiniętych gospodarczo ma na celu m.in. ograniczenie kosztów produkcji, poprawę obsługi logistycznej dostaw. W większości przypadków, w krajach mniej rozwiniętych gospodarczo, fabryki budowane są od podstaw, wyposażane w najnowsze technologie, a kadra kierownicza obsadzana przez pracowników wywodzących się z kraju pochodzenia producenta, którzy dbają o właściwy przebieg produkcji, kontorlę jakości. W przypadku, gdyby jakość produkcji była niższa, producenci oprócz problemów z nadmierną ilością reklamacji ( wiąże się to z bardzo dużymi kosztami ), traciliby także zaufanie Klientów..

Niby tak, ale..............no właśnie ale :| Niestety nie jest tak idealnie różowo i czasami koncerny mają problemy z różną jakości a z różnych fabryk, jednak zazwyczaj dotyczy to bardziej "egzotycznych" miejsc produkcji, np. Goodyeary F1 z fabryki z Chin, letni starszy model Baruma produkowany w Malezji czy Micheliny właśnie z Rosji. Nie twierdzę że Nokiany z Rosji są "be" , bo mogą się okazać lepsze niż fińskie, a jedynie zaznaczam fakt że jednak bywają rozbieżności, ale łatwo je zauważyć na dzień dobry - opony zazwyczaj są gorzej wykonane wizualnie, sporo cięższe niż odpowiednik zrobiony w "lepszym" gatunku i gorzej się wyważają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) gorzej się wyważają.

nie mialem zbyt wielu kompl. nowych opon, ale w moim przypadku to akurat Continental'e (made in Germany) wywazaly sie najgorzej - nowe opony na nowych felgach :P

I tu się zgodzę, bo to bardzo stara fabryka - zresztą w Hanowerze (tam mieści się centrala) od 2,5 roku fabrykę juz zamknęli, zostały tylko biura)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

 

-- Pn wrz 26, 2011 2:54 pm --

 

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

 

-- Pn wrz 26, 2011 2:54 pm --

 

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

Zależy do czego chcesz uzywać tych opon (śnieżne upalanie, jazda cywilna itp.)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ciepły test ADAC zimówek na nadchodzący sezon. Rozmiar może mało Subarowy, ale daje to jakiś pogląd co która opona oferuje, oczywiście wraz ze znaczną zmianą rozmiaru te wyniki mogą być ciut inne, ale ogólna tendencja: dobre, średnie, złe będzie podobna. Szkoda że Bridgestone odkąd skończył produkować opone LM25 to oduczył się robić opon zimowych :?

http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

 

-- Pn wrz 26, 2011 2:54 pm --

 

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

Zależy do czego chcesz uzywać tych opon (śnieżne upalanie, jazda cywilna itp.)?

 

Na rajdy, do mocnego auta. Nierówny teren, wyrwy, ubytki betonu, asfalt, kostka. Raczej nie będzie to teren w całości ośnieżony tylko częściowo. Ważne, żeby opona była wytrzymała na uszkodzenia. Latem jeżdżę na Toyo R1R i są badzo wytrzymałe.

 

-- Wt wrz 27, 2011 12:59 pm --

 

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

 

-- Pn wrz 26, 2011 2:54 pm --

 

Jakie opony najlepiej kupić w rozmiarze 205/55/16? Ważne, żeby były wytrzymałe (macne ścianki boczne). Czytałem temat o opanach dobre pół roku temu. Wtedy większość zachwalała Nokiany WR G2. Coś się zmieniło od tamtego czasu?

Zależy do czego chcesz uzywać tych opon (śnieżne upalanie, jazda cywilna itp.)?

 

Na rajdy, do mocnego auta. Nierówny teren, wyrwy, ubytki betonu, asfalt, kostka. Raczej nie będzie to teren w całości ośnieżony tylko częściowo. Ważne, żeby opona była wytrzymała na uszkodzenia. Latem jeżdżę na Toyo R1R i są badzo wytrzymałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając pierwszych zimówek do mojego GC8 JDM STI :twisted: zdecydowałem, że wezmę Nokiany WR G2 - jednak mam pewną wątpliwość...

Mianowicie na standardowe koło GT 16" wchodzi 205/50 - co sądzicie o zamienniku 195/55 na tą felgę?

 

Jakieś doświadczenia, wrażenia z jazdy, sugestie lub konstruktywne opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną zimę przejeździłem na Nokianach WR G2 16" i były to najlepsze moje zimówki w życiu. Potem poszły do Saaba żony - 176KM w automacie i jako jedyne dawały możliwość normalnego rozpędzania auta po białej drodze, bez ciągłego zrywania przyczepności. POLECAM w 100%

 

Ja właśnie wybrałem Nokian WR G2 ponieważ wg opinii użytkowników ta opona poprostu znakomicie daje radę w warunkach jakie panują zimą w Polsce (śnieg , błoto , dziury) . Dlatego kompletnie nie biore pod uwagę rankingów typu ADAC itp. ponieważ tam testują opony w innych warunkach i nie wierzę do końca w ich obiektywność .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając pierwszych zimówek do mojego GC8 JDM STI :twisted: zdecydowałem, że wezmę Nokiany WR G2 - jednak mam pewną wątpliwość...

Mianowicie na standardowe koło GT 16" wchodzi 205/50 - co sądzicie o zamienniku 195/55 na tą felgę?

 

Jakieś doświadczenia, wrażenia z jazdy, sugestie lub konstruktywne opinie?

195/55-16 jest oryginalnym rozmiarem na zimowki w przypadku euro-GT, wiec smialo mozesz zkladac takie oponki na ori felgi na zime :)

a jeszcze lepiej - 195/60-15 (mialem w GT takie zimowki i polecam jak najbardziej)

 

 

 

aha, do B9 na zime tez zamowilem Nokian WR G2 SUV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, do B9 na zime tez zamowilem Nokian WR G2 SUV :)

W wersji osobowej ta opona daje jeszcze radę, ale w wersji SUV jest wyjątkowo słaba na sniegu :arrow: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... reTest.htm

Ja właśnie wybrałem Nokian WR G2
zdecydowałem, że wezmę Nokiany WR G2

Trochę nie rozsądnie kupować oponę która wyszła z produkcji :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, do B9 na zime tez zamowilem Nokian WR G2 SUV :)

W wersji osobowej ta opona daje jeszcze radę, ale w wersji SUV jest wyjątkowo słaba na sniegu :arrow: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... reTest.htm

 

Nie sugeruję się tego typu testami :idea:

 

[Trochę nie rozsądnie kupować oponę która wyszła z produkcji :idea:

 

Jesteś pewien że Nokian WR G2 SUV wyszedł z produkcji :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, do B9 na zime tez zamowilem Nokian WR G2 SUV :)

W wersji osobowej ta opona daje jeszcze radę, ale w wersji SUV jest wyjątkowo słaba na sniegu :arrow: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... reTest.htm (...)

 

Trochę nie rozsądnie kupować oponę która wyszła z produkcji :idea:

sa rozne testy (generalnie nie za bardzo im ufam), ale jezeli juz, to raczej ufam rosyjskim/finskim/ukrainskim testom (tj. testom z krajow, gdzie bywaja podobne zimy jak tam, gdzie meiszkam)

 

w tym akurat tescie Nokian WR G2 SUV ma najkrotsza droge hamowania na sniegu :wink: :arrow: http://www.autobild.ua/test/485/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...