Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Poradźcie proszę - mam na lato założone opony 215/60/16 na stalowych felgach, czy mogę na zimę na te same felgi kupić opony 205/60/16?

Jeśli już bardzo chcesz węższe (co na zimę ma swoje uzasadnienie) to lepiej 205/65/16.

Obwód całego koła będzie bliższy oryginałowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zima za pasem, to i o zimówkach pora zacząć :wink: . W zeszłym sezonie miałem Nokiany WR G2 215/45R17. Teraz przechodzę na 16" i planuję 205/55. No i mam dylemat. Najważniejsze kryterium dla mnie to trakcja w kopnym śniegu. Na drugim hamowanie w błocie pośniegowym. Na trzecim niska hałaśliwość. Ze zdumieniem obserwuję niskie oceny Nokianów. Na drugim aucie mam Dunlopy 3D ale to ośka i raz już poległa w miękkim, wiosennym śniegu. Nie wiem jeszcze co wybrać rozważam Dunlopy 3D, UG7+ (ale czy na kopny śnieg się nadają?). Co by tu wybrać ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym sezonie miałem Nokiany WR G2 215/45R17. Teraz przechodzę na 16" i planuję 205/55.

Prawidłowo, dobre posunięcie

 

Najważniejsze kryterium dla mnie to trakcja w kopnym śniegu.

Sava Eskimo S3

 

Na drugim hamowanie w błocie pośniegowym.

Też Sava Eskimo S3

 

Na trzecim niska hałaśliwość.

Tutaj tak średnio Sava Eskimo S3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Dunlopie 3D (205/55R16 właśnie) wyciągałem np. Octavię z mokrego, głębokiego śniegu (a wcześniej Tourana, żeby do Octavii dojechać) ;-)

Złego słowa nie mogę powiedzieć. Do tego zdaje się bardzo ładnie pracować także w głębokich kałużach na asfalcie.

 

Zakopałem się raz - gdy zbyt optymistycznie wjechałem w zaspę - żeby przepuścić na osiedlowej uliczce ośkę z przeciwka. Ja się zatrzymałem - i to był błąd, bo auto zawisło. Gdy na lotnisku w Ornecie kiedyś nawiało śniegu po zderzak - jechało się bez problemu (byle jechać ;-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sava Eskimo S3

Trochę pachnie pasztetem :roll: .

 

Na Dunlopie 3D (205/55R16 właśnie) wyciągałem np. Octavię z mokrego, głębokiego śniegu

A co można powiedzieć o UG7+ w kopnym śniegu ? Muszę powiedzieć, że na Nokianach WR G2 'dewastowałem' ośki tej zimy robiąc sobie między nimi slalom z postojami pod górkę jak one polerowały tylko w miejscu lód :twisted: a tu raptem takie niskie ich oceny w necie. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sava S3 bardzo dobrze sprawowała się np. pablonasowi w GL-u. Czy w GT/WRX-ie będzie podobnie oczywiście nie wiem, ale jako niedrogą a dobra oponę zapewne nadal można polecić. Z innych - pozaforumowych - źródeł także słyszałem dobre opinie o tej Savie, choć chyba wszystkie te opinie dotyczyły niezbyt mocnych samochodów (że niby WRX jest mocny... :twisted: ).

 

Z UG7+ niestety nie miałem styczności. W WRX-ie jedynie ze wspominanym wcześniej Dunlopem 3D, starym i bardzo zjeżdżonym Dunlopem M3 i nalewkami Glob-Gumu (jedynie na asfalcie :mrgreen: ).

A w N/A: z dość starym Dunlopem M2 (jedną zimę) i później Nokianem WR (i z Nokiana raczej też mam pozytywne wrażenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sava jest bardzo dobrą oponą na warunki, które opisujesz. Nie jest to klasa premium, ale po co Ci premium w kopnym śniegu...

Nie ma co patrzyć na oceny w necie dot. WR G2. To bardzo dobra opona, co wielokrotnie zostało potwierdzone przez Forumowiczów. Ale to też wszystko zależy kto, jak i gdzie jeździ. Jak mieliśmy w PL typowo "europejskie" zimy - tj. zimno, trochę pluchy, to sprawowała się świetnie. Jak nawaliło śniegu - Sava biła ją na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcecie jakieś nowości na zimę to Nokian ma dwie nowe opony. Z tego co wiem to nie ma ich jeszcze w Polsce w magazynach. Pojawią się w ... sierpniu? Tu coś o nich jak ktoś jest zainteresowany:

http://www.nokiantyres.com/grupa-produktowa?group=1.01

Opony są już przetestowane. Jak dostanę jakieś oficjalne materiały to dam znać.

Co do kopnego śniegu to polecam łańcuchy :twisted::mrgreen: albo ratrak :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsyłam mój raport

 

nowe GY 215/60r16 UGW3 XL 99H miały około 9mm wysokości bieżnika

test-opony-goodyear_UGW3.jpg

Przejechałem na nich niecałe 14kkm. Obecnie mają bieżnik 8,2 tył 8,1 przód mierzone suwmiarką.

Przy czym trzeba uczciwie przyznać, że obchodziłem się z nimi bardzo delikatnie na suchym mniej na mokrym, a jak był biało to waliliśmy boki ile się dało :twisted: - (pod białym generalnie lód) Dodatkowo imprezy na torze ale też śnieg i lód. W sumie ze zużycia jestem bardzo zadowolony. Kiedy je kupiłem były awyważalne i 2 z 3 zostały wymienione. Po walce na hunterze dało się jeździć. W zeszłym roku dały się bez problemu wyważyć - najwidoczniej się jakoś ułożyły :shock:

Co do ciągu w głębokim śniegu jest dobrze, w błocie pośniegowym raczej słabo. Targetem jednak było dawanie rady na podjazdach itp, w szczególności przy wypadach na narty. Hamowanie raczej średnio. trzymanie boczne na śniegu bardzo słabo, mocniejsze ruszanie i tył wyprzedza przód ale bokiem :roll:

 

dla porównania michelin alpin a2 zdecydowanie szybciej się zużył, ale nie specjalnie uważałem na suchym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mimo że temat jest o Forku to się dołącze.

Szukam opon zimowych do swojej subarynki i chciałbym przejść na 15stki.Teraz jeżdżę na 205/50/16 i myślałem żeby przejść na 185/65/15.

Będzie to gadało??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że temat jest o Forku to się dołącze.

Szukam opon zimowych do swojej subarynki i chciałbym przejść na 15stki.Teraz jeżdżę na 205/50/16 i myślałem żeby przejść na 185/65/15.

Będzie to gadało??

Będzie banglało :wink:

wojtas., a zdradzisz powód?

Węższa opona + wyższy profil na śniezne warunki, a przy okazji taniej i większy wybór dostepnych bieżników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtas., a zdradzisz powód?

 

Tak jak napisał lukass. Węższa opona lepiej robi na śniegu,wyższy profil na zimę też jest lepszy.

Mieszkam w górach i taki rozmiar lepiej sie sprawuje niż 205-sprawdziłem wielokrotnie,lepiej "żre" śnieg.

I w grę wchodziłaby taka opona- http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=315967

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węższa opona lepiej robi na śniegu

 

być może w tym samym bieżniku! Ale są różne szkoły!

wiem, bo miałem mega nie trzymające continentale TS810 (stary model bieżnika) 185, i nie dawałem rady wjechać na parking firmowy zimą, wkurzyłem się i kupiłem Yokohama W.drive 205 i nie było problemu

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węższa opona lepiej robi na śniegu

 

być może w tym samym bieżniku! Ale są różne szkoły!

wiem, bo miałem mega nie trzymające continentale TS810 (stary model bieżnika) 185, i nie dawałem rady wjechać na parking firmowy zimą, wkurzyłem się i kupiłem Yokohama W.drive 205 i nie było problemu

 

pozdrawiam

 

Właśnie na takiej Yokohamie jeździłem bo były założone w aucie jak kupowałem i powiem że nie robi ta opona (jak dla mnie).

Być może jest to dobra opona uniwersalna,ale u nas w dużym sniegu jest za mało agresywna,ale może sie nie znam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...