Skocz do zawartości

SUV-y nie mają sensu ?


ex-Dyrekcja

Jak oceniamy SUV-y  

188 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 257
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

SUV oczywiscie ze nie maja sensu. Zweryfikowal to rynek i obecnie malo kto kupuje takie samochody, oferta nowych modeli szybko sie kurczy. To co widzicie na ulicach to podniesione kombi i minivany stylizowane na SUV.

 

noriyaro_forester_drift_nikko_002.jpg

 

Dokladnie i jest to klasa crossover ktora tak naprawde zapoczatkowalo Subaru... SUVy sa juz szczatkowe - IMO dobrze bo i tak wiekszosc SUVow mieszkala na drogach asfaltowych i betonowych a nie na bezdrozach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie każdy SUV jest crossoverem, bo jak sama nazwa wskazuje, CROSSOVER łączy w sobie cechy kilku typów samochodów. A nazwa SUV, SAV, SUC czy inne to już jednie wymysł i odpowiednia promocja działów marketingu producentów pojazdów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia definicji ;)

 

teoretycznie crossover to cos miedzy klasami Forek III i IV to konstrukcyjnie SUV nic pomiędzy

tak jak XV to typowy crossover powstały na niezmienionym nadwoziu auta kompaktowego

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia definicji ;)

teoretycznie crossover to cos miedzy klasami Forek III i IV to konstrukcyjnie SUV nic pomiędzy

tak jak XV to typowy crossover powstały na niezmienionym nadwoziu auta kompaktowego

A są różnice konstrukcyjne w podwoziu i napędzie miedzy XV a foresterem? Mi sie wydaje, że to tylko kształt budy i o grosz inne koła, za silnik, przeniesienie napędu, zawias różnią sie najwyżej nastawami i auta są jak bracia, z których jeden jadł wiecej w dzieciństwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester IV ma nieznacznie większy rozstaw osi oraz większy rozstaw kół przednich jak i tylnych, nie wiem jak wygląda skok zawieszenia

 

Forek to SUV gdyż inaczej się w nim siedzi, ma zdecydowanie inna budowę nadwozia mocno wyciągnięta w pionie

przy tym samym prześwicie wysokość nadwozia Forka jest większa o ok 13-14 cm (bez relingów) od XV

całkowicie inna jest pozycja kierowcy, ustawienie fotel - kierownica - pedaliera

o charakterze Forka świadczą jeszcze drzwi, które w dolnej części zachodzą na próg zasłaniając go przed zabrudzeniami 

 

SUV to inna budowa nadwozia auta, kwestia napędów jest wtórna gdyż nie zawsze SUV posiada napęd 4x4 a w przypadku Subaru podobieństw jest bardzo wiele

Forek XT ma przecież "praktycznie" taki sam napęd i silnik jak WRX CVT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie konkurencja FXT wymaga wysupłania przynajmniej 80 tysięcy więcej.

nie przesadzaj . X3 cichsza, bardziej komfortowa, lepiej wykonczona. Pierwszy lepszy link z portalu aukyjnego

http://otomoto.pl/bmw-x3-xdrive28i-2-0-nowy-C33941537.html

 

 

Albo jestem ślepy, albo nie widzę w tej ofercie m.in. : skórzanej tapicerki, ksenonów, kół 18'', okna dachowego, porządnego zestawu audio + navi, elektrycznej klapy i pewnie wielu innych .... a to wszystko nadal droższe od FXT .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie teraz jeżdżenia innym samochodem niż SUV, przede wszystkim ze względu na jego uniwersalność, bezpieczeństwo i komfort. Wady są, owszem, dwie i pół:

1 - cena zakupu;

1 - zużycie paliwa znacząco wyższe niż w tych małych wozidłach;

0,5 - niekiedy trudności ze znalezieniem miejsca do zaparkowania (tylko 0,5 wady, bo z kolei SUVem jest łatwiej zaparkować w miejscach, gdzie małe autka się nie odważą). Ale to punkt widzenia człowieka z głuchej prowincji.

 

Inna sprawa, że to, co dla mnie jest zaletą, dla innych może być wadą. Autostradowi podróżnicy lub osoby dojeżdżające parę kilometrów do pracy raczej nie docenią cech, które są zaletą dla gospodarza domowego czy plecakowego turysty.

 

SUV lepiej lub gorzej łączy w sobie cechy wielu typów samochodów i stąd taka jego popularność. Jak słusznie ktoś wyżej napisał, nie trzeba mieć trzech różnych, wystarczy jeden, a dobry. Jak Forester. :) Warto zauważyć, że w niektórych rejonach Świata podobnie popularne są uniwersalne Pick-upy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Crossovery nie mają napędu na cztery koła... To takie coś co ma minimalnie większy prześwit niż zwykła osobówka i wygląda bojowo.
 

 

Czym jest np. OBK czy XV ?

 

Skoda Octavia Scout, Audi A4 Allroad lub Alfa Romeo Crosswagon 

 

w jakiej kategorii mamy wobec tego zakwalifikować Subaru XV? Bo SUV to na pewno nie jest, a kompakt i kombi też bardzo nie.

 

 

natomiast bezsprzecznie ma napęd 4x4 jak i raczej przyzwoity prześwit ;-)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

A w jakiej kategorii mamy wobec tego zakwalifikować Subaru XV?

Myślę, że nie musimy koniecznie "wsadzać" aut do określonych szufladek.

Rynek ewoluuje i powstają nowe koncepcje samochodów.

Aby jednak w jakiś sposób zdefiniować czego właściwie dotyczy ten wątek ( z tytułowym SUV-em ), można sięgnąć do Wikipedii.

Niekoniecznie jako "źródła wiedzy wszelakiej", lecz bardziej jako informacji o tym, co ogólnie określa się u nas jako SUV :

Samochód sportowo-użytkowy (ang. Sport Utility VehicleSUV) – rodzaj samochodu, który łączy cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego. SUV od samochodu terenowego różni się tym, że może, ale nie musi, radzić sobie w terenie i zawsze zapewnia wysoki komfort podróżowania, w przeciwieństwie do spartańsko wyposażonych i czasem twardo zawieszonych aut terenowych, jak np. Land Rover Defender.

 

Jeżeli w powyższej definicji zrelatywizujemy sformułowanie "luksusowy"  ( jako że alternatywą jest tylko "spartański") to oakże się, że SUV to :

- samochód osobowy zdolny do jazdy terenowej ( acz niekoniecznie :) ).

Do tego aby poruszać się w terenie potrzebny jest i napęd na 4 koła i wiekszy prześwit.

W/g powyższej definicji XV jest SUV-em ( i to "pełną gębą").

 

Ocyzwicie można też posiłkować się definicją formalną zawartą w STVzO, określającą jednoznacznie co jest samochodem terenowym:

Fahrzeuge der Klasse N1 mit einer zulässigen Gesamtmasse von nicht mehr als 2 Tonnen und Fahrzeuge der Klasse M1 gelten als Geländefahrzeuge, wenn sie wie folgt ausgestattet sind:
-mit mindestens einer Vorderachse und mindestens einer Hinterachse, die so ausgelegt sind, dass sie gleichzeitig angetrieben werden können, wobei der Antrieb einer Achse abschaltbar sein kann; –mit mindestens einer Differenzialsperre oder mindestens einer Einrichtung, die eine ähnliche Wirkung gewährleistet; als Einzelfahrzeug müssen sie eine Steigung von 30% überwinden können, nachgewiesen durch Berechnung Außerdem müssen sie mindestens fünf der folgenden sechs Anforderungen erfüllen: – der vordere Überhangwinkel muss mindestens 25 Grad betragen, –der hintere Überhangwinkel muss mindestens 20 Grad betragen, –der Rampenwinkel muss mindestens 20 Grad betragen, –die Bodenfreiheit unter der Vorderachse muss mindestens 180 mm betragen, –die Bodenfreiheit unter der Hinterachse muss mindestens 180 mm betragen, –die Bodenfreiheit zwischen den Achsen muss mindestens 200 mm betragen

Sprawdźmy warunki:

Blokada dyferencjału ( przynajmniej jedna ) lub podobnie diałający mechanizm - bez problemu, kontrola trakcji spełnia kryterium;

Zdolność do pokonania 30% podjazdu - no problem

A dalej 5 z 6 kryteriów:

- kąt natarcia > 25 stopni  - nie

- kąt zejścia > 20 stopni - tak

- kąt rampowy > 20 stopni - tak

- prześwit pod przednim dyferencjałem > 180 mm - tak

- prześwit pod tylnym dyferencjalem > 180 mm - tak

- prześwit między osiami > 200 mm - tak

 

Innymi słowy kryteria spełnia i XV i ( tym bardziej ) Forester.

Outback "padnie" na kącie rampowym.

 

Nie ulega kwestii, że z dzisiejszych SUV-ów prawie żaden powyzszych kryteriów nie spełnia ...

 

Być może powyższe pomoże w dalszej dyskusji :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Dyrekcjo, dziękuje za wyjaśnienie i za pożyteczną lekturę.

 

Dla mnie osobiście XV może być nawet osobówką na szczudłach, podwyższonym hatchbackiem, albo uterenowionym kompaktem.

Jak zwał, tak zwał, ale w gruncie rzeczy to autko ma coś takiego w sobie, co sprawia, że z radością do niego wsiadam i nawijam kolejne kilometry. Bardzo fajny samochod.

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

to autko ma coś takiego w sobie, co sprawia, że z radością do niego wsiadam i nawijam kolejne kilometry.

To jest w moim przekonaniu najważniejsze :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialem sie co to jest kąt rampowy; rozumiem ze Outback padnie z powodu szerszego rozstawu osi.

 

katy_140599.jpg

Jeśli kąt rampowy podany jest tak, jak w poście Dyrekcji, to ten na rysunku wymaga przeliczenia. Kąt dyrekcji = (180-kąt z rysunku)/2. Tak czy inaczej, chodzi o zdolność przejechania przez szczyt górki, czemu większy rozstaw osi szkodzi.

 

Dla mnie prywatnie samochód terenowy od SUVa odróżnia odporność na "kontakt z naturą". Terenówka, jak jej zabraknie prześwitu, czy kąta, to zwykle tylko utknie, a w SUVie coś się urwie (albo też wóz utknie, a straty będą przy wyciąganiu). Forester jest świetny, ale jadąc w koleinie nie mogę sobie pozwolić na przywalenie podwoziem, bo się o niego boję. W Ssangyongu cały spód mam obłożony 6mm płytami i zgrzytanie podwozia o kamienie jest tylko informacją o stanie drogi, a nie o kosztach napraw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Forester jest świetny, ale jadąc w koleinie nie mogę sobie pozwolić na przywalenie podwoziem, bo się o niego boję. W Ssangyongu cały spód mam obłożony 6mm płytami i zgrzytanie podwozia o kamienie jest tylko informacją o stanie drogi, a nie o kosztach napraw :)

 

 

No ale do Forestera można dokupić płyty pod silnik i dyfer. Tego nie ma tylko w standardowym wyposażeniu.

Każdy kto spodziewa się jeździć w trudniejszym terenie może się zabezpieczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do XT niestety nie ma (jeszcze) wzmocnionej przedniej płyty. :(

Ale mój przeżył bez niej dwie Subariady. Trzeba tylko mierzyć siły na zamiary. :) I wspomagać się pilotem na zewnątrz auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...