Balcerek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Siema, niedługo będe miał dostęp do kanału i chciałbym wymienić olej(e). dotąd tylko zmieniałem w silniku. na forum wyczytałem, że powinien to być olej 75w90 i do przedniego dyfra wchodzi 1,2l a do tylnego 0,8, tak jest w moim modelu? i teraz najważniejsza rzecz - wymiana jest kłopotliwa, są potrzebne jakieś specjalne klucze, strzykawka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 osobny olej w przednim dyfrze jest przy automacie, w manualu olej jest wspólny ze skrzyni. przód wlewa się przed bagnet więc wskazany lejek z długą rurką, tył wlewa się łatwiej, ale lejek i tak będzie potrzebny. Tył wlewasz przez górną śrubę aż zacznie się wylewać. Olej 75w90 GL5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balcerek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 mam w manualu jakiś bagnet w skrzyni biegów? w którym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 sprawdź z tyłu silnika po lewej stronie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 mam w manualu jakiś bagnet w skrzyni biegów? w którym miejscu? Stojąc przed autem kierujesz wzrok na skrzynię biegów(najlepiej się troszkę pochylić) i po swojej Lewej stronie będziesz miała bagnet (podobnego koloru jak ten co jest od oleju w silniku) tylko że z oczkiem. Przed przystąpieniem do wymiany najlepiej przejedz. Olej w skrzyni i moście się rozgrzeje. Do korka w skrzyni masz klucz bodajże 22 albo 24- najlepiej nasadowy. A w tylnym moście odkręcisz korki grzechotką na 3/4 cala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Olej 75w90 GL5. Więc chyba przesadziłem ze swoim 75w140 do tylnego LSD... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Więc chyba przesadziłem ze swoim 75w140 do tylnego LSD... Nie każdy forek ma w tyle LSD . Jeżeli masz LSD w tylnym a XT miały wszystkie chyba to olej masz właściwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelu Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 (edytowane) A do S turbo ze szpera z tylu zalewac 75W90 czy 75W140? Bo do skrzyni chyba 75W90? wystarczy zeby tylko norme GL5 spelnial? Edytowane 29 Czerwca 2014 przez zelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Mnie mechanik do dyfra wlał Castrol EPX 80W90. Może być ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balcerek Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 mam w manualu jakiś bagnet w skrzyni biegów? w którym miejscu? Stojąc przed autem kierujesz wzrok na skrzynię biegów(najlepiej się troszkę pochylić) i po swojej Lewej stronie będziesz miała bagnet (podobnego koloru jak ten co jest od oleju w silniku) tylko że z oczkiem. Przed przystąpieniem do wymiany najlepiej przejedz. Olej w skrzyni i moście się rozgrzeje. Do korka w skrzyni masz klucz bodajże 22 albo 24- najlepiej nasadowy. A w tylnym moście odkręcisz korki grzechotką na 3/4 cala. i znalazłem bagnecik pierwszy raz się spotykam, że w manualu jest miarka do oleju ale zastanawiam się czy w skrzyni wymieniać bo poziom jest ok, a sam olej ładniutki brązowy... a w tylnym dyfrze nie mam śrub do których weszla by grzechotka 3/4, są tylko dwie takie: ale to pewnie one (te duże), bo innych nie wypatrzyłem ile muszę kupić do dyfra oleju? 0,8l tak jak wyczytalem gdzieś na forum? w instrukcji niestety nie ma informacji na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 A to sory Vinetu - nie wiedziałem że takie korki będą Kupujesz 1L. Zostanie ci troszkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 a w tylnym dyfrze nie mam śrub do których weszla by grzechotka 3/4 chcesz grzechotkę w śrubie schować? bo nie bardzo rozumiem co masz na myśli... mierzyłeś łęb śruby (nie pamiętam co tam jest niestety, a serwisówka też nie podaje - albo nie umiem się doszukać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 chcesz grzechotkę w śrubie schować? A co w tym dziwnego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 ale to pewnie one (te duże), bo innych nie wypatrzyłem ile muszę kupić do dyfra oleju? 0,8l tak jak wyczytalem gdzieś na forum? w instrukcji niestety nie ma informacji na ten temat Tak te duże, tak 0.8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 A co w tym dziwnego ? ja wiem, że się czepiam składni i sensu - ale tylko dlatego że nie wiem co autor miał na myśli. Skoro nie dziwi Cię to co napisał to wyjaśnij mi jak ma wejść grzechotka 3/4 do śruby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 to wyjaśnij mi jak ma wejść grzechotka 3/4 do śruby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 o! takiego korka to nie widziałem. Ampułowe owszem, ale takich cudaków... to się czegoś nowego dowiedziałem thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krik Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 (edytowane) Ostatnio wymieniałem olej w dyfrze bo strasznie hałasuje przy różnej prędkości zależnej od obciążenia. Dźwięk jest bardzo głośny przypominający burczenie wraz z odczuwalnymi wibracjami. Forester MY04 2.0XT, Skrzynia automat, olej zalałem 80w90. Weszło 0,8Ltr. Olej zlewany był przez korek znajdujący się w tylnej części. Do zalewania olejem musiałem odkręcić czujnik temperatury oleju w dyfrze. Niestety dźwięk pozostał, myślę że nawet jest nieco głośniej niż przed wymianą. Czy po takich objawach można stwierdzić, że dyfer należy oddać do reinspekcji? Czy jest to opłacalne? Czy lepiej szukać używki? Edytowane 1 Lipca 2014 przez krik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Tak mnie naszło, do dyfra tylnego w forku xt automat "podobno" z lsd, lać 75w90 czy 75w140ls? W instrukcji którą posiadam z samochodem pisze 75w90 gl5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Podobno w zupełności 75w90 starcza, a wlany m.in. przeze mnie 75w140 jest nieco na wyrost:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 (edytowane) Jeżeli masz LSD w tylnym a XT miały wszystkie chyba to olej masz właściwy. zdecydowanie xw140 to za lepko -na takim zabiło mi dyfer po 68kkm auto auta jest bez turbo i bez lsd Mnie mechanik do dyfra wlał Castrol EPX 80W90. Może być ?? castrol? masz wątek olejowy dot dyfrów i skrzyń więc warto poczytać Pozdrawiam Edytowane 4 Lipca 2014 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Jeżeli masz LSD w tylnym a XT miały wszystkie chyba to olej masz właściwy. zdecydowanie xw140 to za lepko -na takim zabiło mi dyfer po 68kkm auto auta jest bez turbo i bez lsd tedimy99 miał chyba na myśli tylko moją wypowiedź. A LSD mam na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 jak masz turbo to tak tutaj lista aut bez LSD opposedforces.com/parts/info/38340AA060/ a tu z LSD opposedforces.com/parts/info/27020AA050/ tak czy siak gear 300 75W90 spoko działa i co dla mnie najważniejsze dyfer i skrzynia są bardzo ciche w odmienności do midlanda pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budyn Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 witam mam outbacka 2001 w manualu 2,5 NA wymieniłem olej w silniczku 5w30 motula , tylni dyfer też dostał nowy olej 75w90 - chcę się brać za skrzynię i przedni dyfer i zgłupiałem ... w serwisówce podają olej do przedniego dyfra 80W-90 i nie pisze że to tylko w automacie tak jest i druga informacja że olej w skrzyni i do tylnego dyfra to 75-90 GL5, czyli inny niż do przedniego dyfra. Wlazłem pod autko obczaiłem całą skrzynie wzdłuż i wszerz i nie widzę innych korków spustowych - jest tylko jeden dokładnie pod przednim dyfrem - wypadało by nawet zdjąć kolektor wydechowy bo spust jest dokładnie w miejscu gdzie kolektor łączy się z katem. Wlać olej oczywiście można przez otwór na bagnet. No i pytanie czy jestęscie pewni że w manualu jest jeden wspólny olej do skrzyni i przedniego dyfra, w sensie że spuszczam z wyżej opisanego korka, wlwam nowy olej przez otwór na bagnet i tyle ? bo nie chciał bym czegoś pominąć i usłyszeć dziwne dźwięki za jakiś czas Już sprawdziłem odkręciłem korek spustowy skrzyni i wylało sie kilka litrów wiec na pewni nie był to tylko dyfer a w otworze widać dyfer czyli już wiem ze skrzynia i dyfer pływają w jednym oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Dokładnie. Wiem z autopsji bo sam wymieniałem. Przod dyfer masz że skrzynia biegów razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się