Skocz do zawartości

Wymiana oleju w dyfrach. co i jak?


Balcerek

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

niedługo będe miał dostęp do kanału i chciałbym wymienić olej(e). dotąd tylko zmieniałem w silniku. na forum wyczytałem, że powinien to być olej 75w90 i do przedniego dyfra wchodzi 1,2l a do tylnego 0,8, tak jest w moim modelu?

 

i teraz najważniejsza rzecz - wymiana jest kłopotliwa, są potrzebne jakieś specjalne klucze, strzykawka? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobny olej w przednim dyfrze jest przy automacie, w manualu olej jest wspólny ze skrzyni.

 

przód wlewa się przed bagnet więc wskazany lejek z długą rurką, tył wlewa się łatwiej, ale lejek i tak będzie potrzebny. Tył wlewasz przez górną śrubę aż zacznie się wylewać.

 

Olej 75w90 GL5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w manualu jakiś bagnet w skrzyni biegów? :o w którym miejscu?

Stojąc przed autem kierujesz wzrok na skrzynię biegów(najlepiej się troszkę pochylić) i po swojej Lewej stronie będziesz miała bagnet (podobnego koloru jak ten co jest od oleju w silniku) tylko że z oczkiem.

 

 

Przed przystąpieniem do wymiany najlepiej przejedz. Olej w skrzyni i moście się rozgrzeje. 

Do korka w skrzyni masz klucz bodajże 22 albo 24- najlepiej nasadowy.

 

A w tylnym moście odkręcisz korki grzechotką na 3/4 cala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam w manualu jakiś bagnet w skrzyni biegów? :o w którym miejscu?

Stojąc przed autem kierujesz wzrok na skrzynię biegów(najlepiej się troszkę pochylić) i po swojej Lewej stronie będziesz miała bagnet (podobnego koloru jak ten co jest od oleju w silniku) tylko że z oczkiem.

 

 

Przed przystąpieniem do wymiany najlepiej przejedz. Olej w skrzyni i moście się rozgrzeje. 

Do korka w skrzyni masz klucz bodajże 22 albo 24- najlepiej nasadowy.

 

A w tylnym moście odkręcisz korki grzechotką na 3/4 cala. 

 

 

 

 i znalazłem bagnecik :) pierwszy raz się spotykam, że w manualu jest miarka do oleju :P ale zastanawiam się czy w skrzyni wymieniać bo poziom jest ok, a sam olej ładniutki brązowy...

 

a w tylnym dyfrze nie mam śrub do których weszla by grzechotka 3/4, są tylko dwie takie:

16ksxtd.jpg

 

ale to pewnie one (te duże), bo innych nie wypatrzyłem :P

 

ile muszę kupić do dyfra oleju? 0,8l tak jak wyczytalem gdzieś na forum? w instrukcji niestety nie ma informacji na ten temat  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a w tylnym dyfrze nie mam śrub do których weszla by grzechotka 3/4

 

chcesz grzechotkę w śrubie schować? bo nie bardzo rozumiem co masz na myśli...

mierzyłeś łęb śruby (nie pamiętam co tam jest niestety, a serwisówka też nie podaje - albo nie umiem się doszukać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem olej w dyfrze bo strasznie hałasuje przy różnej prędkości zależnej od obciążenia. Dźwięk jest bardzo głośny przypominający burczenie wraz z odczuwalnymi wibracjami.  Forester MY04 2.0XT, Skrzynia automat, olej zalałem 80w90. Weszło 0,8Ltr. Olej zlewany był przez korek znajdujący się w tylnej części. Do zalewania olejem musiałem odkręcić czujnik temperatury oleju w dyfrze. Niestety dźwięk pozostał, myślę że nawet jest nieco głośniej niż przed wymianą. Czy po takich objawach można stwierdzić, że dyfer należy oddać do reinspekcji? Czy jest to opłacalne? Czy lepiej szukać używki? 

Edytowane przez krik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz LSD w tylnym a XT miały wszystkie chyba to olej masz właściwy.

zdecydowanie xw140 to za lepko -na takim zabiło mi dyfer po 68kkm

auto auta jest bez turbo i bez lsd

 

 

Mnie mechanik do dyfra wlał Castrol EPX 80W90. Może być ??

castrol? masz wątek olejowy dot dyfrów i skrzyń więc warto poczytać 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli masz LSD w tylnym a XT miały wszystkie chyba to olej masz właściwy.

zdecydowanie xw140 to za lepko -na takim zabiło mi dyfer po 68kkm

auto auta jest bez turbo i bez lsd

 

 

tedimy99 miał chyba na myśli tylko moją wypowiedź. A LSD mam na pewno ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz turbo to tak

 

tutaj lista aut bez LSD

opposedforces.com/parts/info/38340AA060/

 

a tu z LSD

opposedforces.com/parts/info/27020AA050/

 

tak czy siak gear 300 75W90 spoko działa i co dla mnie najważniejsze dyfer i skrzynia są bardzo ciche w odmienności do midlanda

 

pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam mam outbacka 2001 w manualu 2,5 NA 

wymieniłem olej w silniczku 5w30 motula , tylni dyfer też dostał nowy olej 75w90 - chcę się brać za skrzynię i przedni dyfer i zgłupiałem ...

w serwisówce podają olej do przedniego dyfra 80W-90 i nie pisze że to tylko w automacie tak jest  i druga informacja że olej w skrzyni i do tylnego dyfra to 75-90 GL5, czyli inny niż do przedniego dyfra. Wlazłem pod autko obczaiłem całą skrzynie wzdłuż i wszerz i nie widzę innych korków spustowych - jest tylko jeden dokładnie pod przednim dyfrem - wypadało by nawet zdjąć kolektor wydechowy bo spust jest dokładnie w miejscu gdzie kolektor łączy się z katem. Wlać olej oczywiście można przez otwór na bagnet.

No i pytanie czy jestęscie pewni że w manualu jest jeden wspólny olej do skrzyni i przedniego dyfra, w sensie że spuszczam z wyżej opisanego korka, wlwam nowy olej  przez otwór na bagnet i tyle ? bo nie chciał bym czegoś pominąć i usłyszeć dziwne  dźwięki za jakiś czas  :wacko:


Już sprawdziłem odkręciłem korek spustowy skrzyni i wylało sie kilka litrów wiec na pewni nie był to tylko dyfer a w otworze widać dyfer czyli już wiem ze skrzynia i dyfer pływają w jednym oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...