Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

eż na to zwróciłem uwagę. Konkurenci byłi z trochę innej "wagi". Porównanie z 2.0TFSI Audi czy T4 Volvo może wyjść trochę inaczej. Inne silniki, inne zawiasy itd.

I znowu do porównania (także cenowego) wzięte zostało Q5, które jest autem rozmiar większym od Forka, który wywodzi się z auta kompaktowego. Odpowiednikiem Forka jest Q3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu do porównania (także cenowego) wzięte zostało Q5, które jest autem rozmiar większym od Forka,

Na pewno nie wewnątrz. Nowy Forester jest zwyczajnie bardzo przestrzenny i jest w nim więcej miejsca niż w Q5 tak z przodu jak i z tyłu (bagażników nie porównywałem....) a o miejscu nad głową nawet nie wspominam....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madox, trochę to już jest irytujące, te Twoje porównania z "odpowiednikami" Forka. Żebyś mnie dobrze zrozumiał: jestem bardzo zły, że "moja" marka odstaje wyposażeniem od innych SUV'ów (plastiki, elektryka itd, itp). Ale biorąc WSZYSTKIE aspekty pod uwagę, nie znajdziesz w cenie nowego DIT, żadnego auta o takich parametrach. Forek jest po prostu najtańszy. Jak kupowałem w salonie Legasia w wersji Celebration (AT, łopatki, elektryka fotela itp), to tyle samo kosztowała.....za przeproszeniem (tfu!)....... Skoda model chyba Scout (pseudo 4x4). Chyba nie ma co tego nawet komentować. Zamiast publicznie, na tym forum, porównywać ceny Subaru z innymi markami, możesz to zrobić spokojnie sam nie angażując i nie wkur...... ludzi, którzy są zdecydowanie nastawieni na SUBARU (chociaż czasami, tak jak ja, widzą też pewne mankamenty w tych autach).

 

Swoją drogą, z innej beczki, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Grand Vitarą? Z tego co słyszałem, to:

-autko jest fajne

-możliwości konfiguracyjne praktycznie żadne

-bardzo dobre w terenie, prawdziwe 4x4

-gorzej na szosie i głośniej

Grand Vitara kolegi j.w. + spalanie w mieście > 15. Nie wiem czy inne palą podobnie ale czuje się że GV ma przynajmniej pół genu z subaru. Kilku znajomych forkowców ma podobne odczucia "ja juz chyba tu byłem'

 

Co do opisów i porównań. Panowie, to nie jest forum nakręcających się fanatyków subaru. Wymiana informacji jest bezcenna żeby wiedzieć co u konkurencji i motywować naszych. To co zrobili z nowyn forkiem to zebranie wszystkich argumentów i idealne spasowanie ich ze sobą. Podziwiam inteligencję projektantów.

Co do porównanń to na mój prywatny użytek porównuję nowego forka do innych np. do volvo 40 cross country 254KM, któremu wg mnie bliżej do nowego forka niż XC60. Mam na myśli subiektywne odczucia a nie katalogi.

Edytowane przez limeryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zobacz wymiary:

Q3

4385/1831/1608

Q5

4629/1880/1653

Forester

4595 x 1795 x 1695

Moim zdaniem patrząc na wymiary zewnętrzne to bardziej Q5, Nie mówiąc już o miejscu w środku.

Q4 bedzie miał 4595x1880x1695 i bagażnik 505 litrów, 240KM, niech się uczą od najlepszych !

Edytowane przez limeryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Swoją drogą, z innej beczki, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Grand Vitarą? Z tego co słyszałem, to:

-autko jest fajne

-możliwości konfiguracyjne praktycznie żadne

-bardzo dobre w terenie, prawdziwe 4x4

-gorzej na szosie i głośniej

 

wrzuciłem moje wrażenia w wątku "Subaru vs reszta Świata" jeśli masz ochtę poczytać.

 

Co do porównanń to na mój prywatny użytek porównuję nowego forka do innych np. do volvo 40 cross country 254KM, któremu wg mnie bliżej do nowego forka niż XC60. Mam na myśli subiektywne odczucia a nie katalogi.

Ponieważ porównujesz bezpośrednio do forestera to odpowiem w tym wątku.

 

Miałem okazję jeździć V40CC D3 Fwd.

Tego samochodu w żaden sposób nie da się porównać z Foresterem który dedykowany jest innej grupie odbiorców ze względu na przeznaczenie-forek praeświt:22mm,V40CC-15mm :o ,bagażnik forestera:ponad 500L,Volvo:350L,przestrzeń w środku:przepaść na korzyść forestera(tego starego).Jedyne co można porównać to silnikiT5 i DIT z odpowiednimi napędamiHaldex/SAWD i automaty.Ale to za mało.

Sama reklama V40CC mówi że to samochód który ma podjechać w góry a nie po nich jeździć.Forester to samochód ze sporymi zdolnościami terenowymi i z myslą o takich odbiorcach jest dedykowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zobacz wymiary:

Q3

4385/1831/1608

Q5

4629/1880/1653

Forester

4595 x 1795 x 1695

Moim zdaniem patrząc na wymiary zewnętrzne to bardziej Q5, Nie mówiąc już o miejscu w środku.

Długość to nie wszystko. Q5 jest znacznie szersze i ma sporo większy rozstaw osi. A włąsnie ten rozstaw pokazuje nam z czego ten samochód został zbudowany. Często za rozstawem osi podaża większe wnętrze, ale w przypadku Audi z wzdłuznie umiejscowionymi silnikami nie jest tak różowo, bo jednak sporo zabiera przestrzeni to co maja pod maską, a tam jest miejsce na naprawdę spore silniki (nawet na V8). Obstawiam że długość wnętrza w Q3 z poprzecznie ustawionym motorem będzie podobna jak nie większa niż niz w Q5. Forek dzięki stosunkowo krótkiemu silnikowi ma ta samą przewage nad Q5 że generuje spora przestrzeń w środku (na długość) - przynajmniej tak wynika z wczesniejszych postów. Ale nie oszukujmy się że pod maską konstruktorzy zostawili miejsce na H6 czy H8 co by gabarytami ( długościowymi) odpowiadało silnikom V6 czy V8. Dla kogoś komu zależy na miejscu w środku (szczególnie w 2 rzędzie)- między innymi dla mnie - takie Q5 nie będzie idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu do porównania (także cenowego) wzięte zostało Q5, które jest autem rozmiar większym od Forka,

Na pewno nie wewnątrz. Nowy Forester jest zwyczajnie bardzo przestrzenny i jest w nim więcej miejsca niż w Q5 tak z przodu jak i z tyłu (bagażników nie porównywałem....) a o miejscu nad głową nawet nie wspominam....

Pozdrawiam

 

lukass'owi zapewne chodzi o segmenty, do których należą przywoływane modele. Forester jako pochodna Imprezy i Q3 jako auto wywodzące się od A3/A4, które w gamie modeli Audi są powiedzmy segmentem c. Inna sprawa, że dzisiaj różnice pomiędzy poszczególnymi klasami się mocno zatarły bo auta teoretycznie różnych segmentów są w stanie ze sobą konkurować. Chyba najbardziej się do tego przyczyniło trio z Niemiec, tworząc tzw. segment premium. Przez to zaczęto porównywać serię 3, C klasse oraz A3/4 (które kilka lat temu powinny się znaleźć w grupie aut kompaktowych) do wszelkiej maści Mondeo, C5, Passatów określanych jako auta segmentu d.

 

Generalnie chyba nie ma większego sensu brać ciągle na poważnie tych przynależności segmentowych. Dzisiaj seria 3 jest autem segmentu d, jej miejsce w klasie compact zajęła z powodzeniem "Jedynka".

Edytowane przez Staropramen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie szerokosc Aut z tego segmentu jest b. wazna. Forester jest stosunkowo waski. Podobnie jak Legacy za to w srodku duzo miejsca. Mi zdazylo sie na Korsyce dojechac do pewniej plazy (waska droga) bez szwanku na plazy stal rowniez Nisan Patrol i to auto bylo do malowania tak bylo podrapane prze kolce.

W Foresterze jako auto terenowe to bardzo duza zaleta. O czym wszyscy zapominaja przeciez takim ML lub Q7 a nawet Q5 nie da sie na pewne "polne" drogi we Wloszech lub Francji wjechac.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba konkurent dla Forka to Q5. Podobne gabaryty i ilość miejsca w środku. Rozstaw tylko inny. Q3 w środku to jest maleństwo.

 

Trudno w ten sposób porównywać samochody. Do czego porównasz Fabię, do A3? A Superba do A6 czy A8?

No i znowu wyjdzie, że skoda najlepsza i jeszcze najtańsza ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno w ten sposób porównywać samochody. Do czego porównasz Fabię, do A3? A Superba do A6 czy A8? No i znowu wyjdzie, że skoda najlepsza i jeszcze najtańsza ;).

No ale my tylko próbowaliśmy dojść w obrębie Q3 i Q5 co jest bardziej zbliżone do Nowego Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie ważne, co kto z czym porównuje. Każdy ma przecież inne preferencje, co innego jest ważne.

Natomiast to co jest ważne to to, co w ostatnia sobotę ustaliliśmy dla Forestera Turbo z naszymi dealerami ( po wcześniejszej korspondencji z producentem ) .

Chyba najłatwiej będzie, gdy zacytuję naszą informację prasową, która właśnie wychodzi do mediów :

 

W związku z bardzo dużym zainteresowaniem nowym Subaru Foresterem w wersji z silnikiem 2.0 DIT (o mocy 240 KM) Subaru Import Polska wspólnie z Autoryzowanymi Partnerami przy wsparciu Fuji Heavy Industries (FHI – producenta samochodów Subaru) podjęło decyzję o zastosowaniu wyjątkowych cen przy wprowadzeniu tego modelu na polski rynek.

Powrót legendarnych Foresterów z silnikiem turbodoładowanym do palety modelowej Subaru na rynku krajowym został umożliwiony poprzez ogólne zmniejszenie średniego zużycia paliwa wszystkich samochodów Subaru, a co za tym idzie spełnienie dyrektyw unijnych odnośnie flotowej emisji CO2.

Połączenie nowych technologii - bezstopniowej skrzyni biegów Lineratronic oraz bezpośredniego wtrysku paliwa w turbodoładowanych silnikach SUBARU BOXER - zaowocowało znakomitą dynamiką przy jednocześnie umiarkowanym zużyciu paliwa.

Chcąc jak najszybciej spopularyzować te technologie, a jednocześnie wyrazić wdzięczność wszystkim tym klientom, którzy cierpliwie oczekiwali na powrót Foresterów turbo do gamy modelowej Subaru Import Polska podjęło decyzję o rezygnacji z części marż oraz przekierowaniu części środków z marketingu (na poszukiwanie nowych klientów) na przejściowe obniżenie cen detalicznych (co oznacza korzyść głównie dla lojalnych klientów marki).

W konsekwencji podjętych decyzji inauguracyjne ceny detaliczne Foresterów 2.0 DIT będą się rozpoczynały od 34 500 €*, (zamiast 39 000€)

Cytowane ceny inauguracyjne będę obowiązywały dla zamówień składanych do końca maja 2013, lub wyczerpania zakontraktowanego z FHI kontyngentu.

 

* dla kursu € z dnia 4 marca 2013 roku oznacza to cenę ok. 143 000 PLN

 

Uzupełniając - ta druga wersja będzie zamiast 41.000 Euro wprowadzona na rynek w cenie 36.000.

Tak między nami - jeżeli Forster DIT będzie się w Europie cieszył bardzo dużym powodzeniem, to istnieje pewne ryzyko, że nastąpi limitowanie dostaw. To datkowa, uzupełniająca przyczyna decyzji :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowane ceny inauguracyjne będę obowiązywały dla zamówień składanych do końca maja 2013

Że też leasing kończy mi się dopiero w przyszłym roku :facepalm:

Łączę się z Tobą w bulu i nadzieji... moj sie konczy dopiero w lutym 2014... :toobad:

 

@Urabus, a ja koncze akurat w kwietniu :P
cffaniak :wrrum:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...