przemekka Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Też polecam opony na felgach 17 cali. W zimie warunki są różne i takie felgi dają lepszy komfort oraz trudniej je uszkodzić w razie jakiejś "przygody" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Ja jednak pozostanę przy swoim, a skoro to są pytania do Dyrekcji to proszę o odpowiedź, co SIP poleca na STANDARDOWY rozmiar 18? - tak żeby wszystkie wymagania, co do opony typu 4x4 dla tego auta zostały spełnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Kupujemy SUV’a – Test 7 Subaru Forester i całkiem ciepły artykuł o FXT A i my już znamy odpowiedź na postawione na końcu pytanie - powinniśmy szukać dalej, czy raczej powinniśmy się zdecydować na Subaru? " Nowy Forek nie jest tak ładny jak poprzednia wersja, czego nie ukrywamy" - nie no, to jakieś herezje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Kontynuując temat felg. Czy da się przeszczepić do Forka XT kompletne koła (zimowe) z obecnego modelu OBK - 225/60/17 - felgi oryginalne. Dobrze myślę, że tak? Ja tak mam właśnie. Masz może fotkę forka z kołami od OBK? Tak, przy czym to nie są fele fabryczne, ale w rozmiarze identycznym. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/8206-biale-z-nieba-leci/page-355#entry1933127 Dziękuję. W związku z prawdopodobnym brakiem w nowym OBK fajnego silnika benzynowego, zaczynam rozważać zakup forka xt (ewentualnie czegoś od konkurencji). Będę przesiadał się z aktualnego OBK, więc zdaję sobie sprawę, że pod względem wielkości tu i ówdzie w foresterze mogę odczuwać niedostatki. Studiując dane techniczne z radością zauważyłem, że bagażnik w forku jest tylko o 21 l mniejszy niż w OBK. Wczoraj jednak zderzyłem się z rzeczywistością, to znaczy zajrzałem do bagażnika forestera (pozdrawiam Kolegę z przedszkola ). I ja się pytam, gdzie są te litry? Bo na oko, to różnica jest baaaardzo duża na niekorzyść forka. Czyżby do pojemności był liczony schowek pod podłogą? W związku z tym mam pytanie - czy jest możliwość pogłębienia bagażnika na całej powierzchni wyrzucając ten styropian? W OBK wywalenie wydmuszki nie powiększyło co prawda bagażnika, ale pozwoliło na zmieszczenie pełnowymiarowego koła zapasowego, gaśnicy, podnośnika, kompresora i jeszcze zostało trochę miejsca na drobiazgi. Pytanie do użytkowników nowego forka, którzy przesiedli się z aktualnego OBK. Nie żałujecie decyzji? Jakie są plusy dodatnie i plusy ujemne . Znam już opinię Krogulca, ale im więcej opinii, tym lepiej. Z góry dziękuję. Edytowane 3 Września 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 "Nowy Forek nie jest tak ładny jak poprzednia wersja, czego nie ukrywamy" - nie no, to jakieś herezje . Może nie całkiem. Zgadzam się z autorami - mi się z zewnątrz bardziej podoba stary (III generacja), a wewnątrz - nowy. Stary miał: + kurnik + niedzielone szyby z przodu + większe lusterka + moim skromnym zdaniem ładniejszą klapę bagażnika Plusy nowego to jedynie + drzwi zachodzące na progi Ale o tym już dyskutowano na Forum po wielekroć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 " Nie to ładne, co ładne, tylko co się komu podoba " . Lusterka z III gen. podchodzą mi lekko pod Ikarusa, kurnika zazdroszczę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 " Nie to ładne, co ładne, tylko co się komu podoba " . Lusterka z III gen. podchodzą mi lekko pod Ikarusa, kurnika zazdroszczę . Może pojawi się klapa z kurnikiem jako opcja. WRX ma kurniczek, więc się da. Co do wyglądu zewnętrznego, to dla mnie najlepsza jest generacja 2. Ale skrzela w XT przypominają moje zmarszczki przy ustach, co buduje sympatię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 O gustach się nie dyskutuje, jednak uważam, że Forester na pewno wyróżnia się spośród zaokrąglonych SUV-ów Mazd, Nissanów, Mitsubishi itp. O Rav4 nie wspomnę, bo tam styliści pojechali A co do kurnika, mnie go akutar w tym aucie nie brakuje, poza tym kolejna szumiąca rzecz chyba nie jest potrzebna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Kontynuując temat felg. Czy da się przeszczepić do Forka XT kompletne koła (zimowe) z obecnego modelu OBK - 225/60/17 - felgi oryginalne. Dobrze myślę, że tak? Ja tak mam właśnie. Masz może fotkę forka z kołami od OBK? Tak, przy czym to nie są fele fabryczne, ale w rozmiarze identycznym. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/8206-biale-z-nieba-leci/page-355#entry1933127 Dziękuję. W związku z prawdopodobnym brakiem w nowym OBK fajnego silnika benzynowego, zaczynam rozważać zakup forka xt (ewentualnie czegoś od konkurencji). Będę przesiadał się z aktualnego OBK, więc zdaję sobie sprawę, że pod względem wielkości tu i ówdzie w foresterze mogę odczuwać niedostatki. Studiując dane techniczne z radością zauważyłem, że bagażnik w forku jest tylko o 21 l mniejszy niż w OBK. Wczoraj jednak zderzyłem się z rzeczywistością, to znaczy zajrzałem do bagażnika forestera (pozdrawiam Kolegę z przedszkola ). I ja się pytam, gdzie są te litry? Bo na oko, to różnica jest baaaardzo duża na niekorzyść forka. Czyżby do pojemności był liczony schowek pod podłogą? W związku z tym mam pytanie - czy jest możliwość pogłębienia bagażnika na całej powierzchni wyrzucając ten styropian? W OBK wywalenie wydmuszki nie powiększyło co prawda bagażnika, ale pozwoliło na zmieszczenie pełnowymiarowego koła zapasowego, gaśnicy, podnośnika, kompresora i jeszcze zostało trochę miejsca na drobiazgi. Pytanie do użytkowników nowego forka, którzy przesiedli się z aktualnego OBK. Nie żałujecie decyzji? Jakie są plusy dodatnie i plusy ujemne . Znam już opinię Krogulca, ale im więcej opinii, tym lepiej. Z góry dziękuję. Z tego co wiem, to liczba litrów podana jest razem ze styropianem.Myślałem żeby go wyjąć. Jest to możliwe. Wydaje mi się, że trzeba zrobić z deski lub czegoś innego nową podłogę. By czarną wykładzinę na czymś położyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Z tego co wiem, to liczba litrów podana jest razem ze styropianem. Myślałem żeby go wyjąć. Jest to możliwe. Wydaje mi się, że trzeba zrobić z deski lub czegoś innego nową podłogę. By czarną wykładzinę na czymś położyć. Dobra wiadomość - jak szacujesz - o ile cm taki zabieg może pogłębić bagażnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Kupujemy SUV’a – Test 7 Subaru Forester i całkiem ciepły artykuł o FXT A i my już znamy odpowiedź na postawione na końcu pytanie - powinniśmy szukać dalej, czy raczej powinniśmy się zdecydować na Subaru? " Nowy Forek nie jest tak ładny jak poprzednia wersja, czego nie ukrywamy" - nie no, to jakieś herezje . A ja nie wybaczę 'Dziadkowozu' Blog oczywiście fajny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Czy oczekujesz, że Dyrekcja podpowie ci kontretny model konkretnego producenta? Od tego są niezależne testy motoryzacyjne oraz właśnie forumowicze, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i opiniami. A jedyne co musisz spełnić to dane z naklejki na środkowym słupku po stronie kierowcy, gdzie podany jest rozmiar oraz indeks prędkości opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Przy ciężarze Forka XT 2070 kg prześwit był na poziomie 16,5 - 17 cm No, nie. Specjalnie wykonaliśmy pomiary. 22 cm jest po płytą silnika. Przy pełnym obciążeniu ( 5 dorosłych ) zmiana o -1 cm. Obciążenia bagażnika niczego by już nie dało, bo ciężar za tylna osią. Prześwit po dyferencjałem - 26 cm ( pusty ). Z obciążeniem już nie mierzyliśmy, bo i tak znacznie więcej, niż z przodu. Być może w Państwa Forku nieco inny montaż płyty ograniczył prześwit ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Z tego co wiem, to liczba litrów podana jest razem ze styropianem. Myślałem żeby go wyjąć. Jest to możliwe. Wydaje mi się, że trzeba zrobić z deski lub czegoś innego nową podłogę. By czarną wykładzinę na czymś położyć. Dobra wiadomość - jak szacujesz - o ile cm taki zabieg może pogłębić bagażnik? Uważam, że gra warta świeczki. Ile...no nie wiem...ale 20-30 cm chyba z głębokości to spokojnie. Ja tego jeszcze nie zrobiłem, bo podoba mi się zchowek na rolete bagażnika zrobiony z tego styropianu. Myślę,że prędzej czy później przygotuje sobie taką płytę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Ja tego jeszcze nie zrobiłem, bo podoba mi się zchowek na rolete bagażnika zrobiony z tego styropianu. Myślę,że prędzej czy później przygotuje sobie taką płytę. Jest coś takiego? A ja za każdym razem zostawiałem go w garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 mi o schowku powiedziała mi żona, kiedy chwaliłem Rav4 za to. Wymiary ciężko mi dziś zrobić Rolete kładzie się przy skraju bagażnika. Tam nad tym niebieskim zestawem. Własnej się zorientowałem, że miarka jest w aucie i mogłem złapać wymiar dokładnie. Przepraszam ;-) Oczywiście tą część na końcu rolety trzeba zwinąć (chodzi mi o to przy fotelach) Do krawędzi "S" jest 8cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 co SIP poleca na STANDARDOWY rozmiar 18? - tak żeby wszystkie wymagania, co do opony typu 4x4 dla tego auta zostały spełnione Nie mam co do opon zimowych konkretnych preferencji ( oczywiście poza zgodnością z homologacją ). Testy istotnie mogą tu być pomocą, przy czym dobrze jest zwrócić uwagę na to, w jakich warunkach będzie się samochodu używało. I tak np. jeżeli mieszkam tam, gdzie można spodziewać się dużej ilości śniegu, zwróciłbym w teście szczególną uwagę na możliwości trakcyjne na śniegu. Jeżeli będę jeździł głównie po autostradzie ( zazwyczaj odśnieżonej ) - na drogą hamowania na nawierzchniach suchych i mokrych - itd. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Dziękuję! Wydedukowałem te 8 cm, bo mam taką samą smyczkę :-D Edytowane 3 Września 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Chodziło mi o to, że w kategorii opon terenowych (4x4) są chyba tylko dwie i to nie klasy premium (jaką bym chciał kupić) http://www.skapiec.pl/site/cat/2101/filtr/_0_6188_6195_6212_6224_0_45065_0_103-5229_0 myślałem, że może ktoś posiada "tajemną wiedzę" o innych, a forumowicze wskazują tylko na odpowiedniki 17' a Dyrekcja (SIP) też chyba nie wie na prawdę nic w klasie premium nie ma? Edytowane 3 Września 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Przejeździłem ostatnią zimę na takich. Polecam http://www.opony.com/parametry-opony/nokian-wr-suv-3-225-55r18-102-h-xl tylko trzeba nieco lżejsze buty zakładać Edytowane 3 Września 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Również witam kolegę z przedszkola Co do bagażnika w Forku - 50 litrów pod styropianem zalicza się do objętości bagażnika podawanej przez producenta. Wywalić to pewnie i można i zamontować jakąś deskę pod którą będzie tylko zapasówka, jednak nie cała powierzchnia podłogi jest demontowalna / ruchoma / zdejmowalna (przynajmniej u mnie) tylko mniej więcej kwadrat i wszystkie zakamarki dookoła jego są na sztywno założone na tym samym poziomie co ruchomy kwadrat, więc jak obniżycie część ruchomą to po 1) podłoga bagażnika będzie na różnych poziomach i po 2) podłoga będzie poniżej progu załadunkowego. Bagażnik w porównaniu do OBK moim zdaniem, a długo je porównywałem, nie ma wady w postaci objętości do dachu bo pewnie tu będzie podobnie jak w OBK (różnica jest duża do rolety) tylko w jego długości (kwestia włożenia wózka np.). Tak czy inaczej, w Forku, OBK czy nawet Superbie kombi aby pojechać na wakacje w zestawie 2+2 musiałbym założyć box dachowy. Wybierając samochód, dokonałem wyboru XTka jeżdżąc dość dużą ilością pojazdów (XT, OBK, Volvo XC60, Superb kombi, Passat Alltrack, Mazda CX5, BMW X3, Fiat Freemont, Jeep Grand Cherokee, Nissan Xtrail Mitsubishi Outlander i Mitsubishi Pajero) zwracając uwagę głównie na bagażnik i tylko Jeep i Pajero były optymalne ale Jeep powalał ceną a Pajero z silnikiem 3,2 Diesel 4 cylindrowy (automat 5 biegowy) nie jechał w ogóle. Stwierdziliśmy z żoną po powrocie z jazdy próbnej z bananami na twarzach że bierzemy XTka bo na co dzień spokojnie wystarczy nam ten bagażnik a na wakacje i tak trzeba szopę na dach wrzucić. A tak OT to Subaru wzięliśmy w ogóle pod uwagę dzięki Kolegi OBK który zrobił na nas ogromnie pozytywne wrażenie pod przedszkolem (również kolorem dlatego mamy taki sam ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Chodziło mi o to, że w kategorii opon terenowych (4x4) są chyba tylko dwie i to nie klasy premium (jaką bym chciał kupić) sam musisz wiedzieć do jakich zastosowań opony potrzebujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Chodziło mi o to, że w kategorii opon terenowych (4x4) są chyba tylko dwie i to nie klasy premium (jaką bym chciał kupić) sam musisz wiedzieć do jakich zastosowań opony potrzebujesz Kolego do jakich warunków mi są potrzebne, to ja wiem, nawet na poprzedniej stronie o tym pisałem, problem polega na czym innym, po prostu ciężko takie znaleźć, ja w każdym razie nie znalazłem i dlatego tu o tym piszę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Moim drugim autem jest Ssangyong Kyron. W porównaniu z Forkiem wydaje się ogromny, pewnie przez koła 265/75r16 i podniesione zawieszenie. Jest też szerszy, dłuższy i wyższy i uważam, że ma przepastny bagażnik. Wziąłem jednak miarkę i zmierzyłem. W szerokości wnętrza forek jest gorszy 2-3 cm z przodu i z tyłu, mimo szerokości zewnętrzne mniejszej o 9. Wysokość wnętrza jest większa, mimo, za forek niższy (bo nie ma ramy). Ilośc miejsca na nogi z tyłu - większa w subaru. Ale największy szok, to pomiar bagażnika. Wysokość do półki taka sama, szerokość podobna (minimalna, bo maksymalna większa u forka) i tylko długość u Kyrona jest kilkanaście centymetrów większa. Największe zaskoczenie to wielkość drzwi bagażnika - do forka da się włożyć większe pudło, choć na oko klapa Kyrona jest wielka i wazy tonę. Podsumowując - całkiem efektywne wykorzystanie przestrzeni, szkoda mi tylko miejsca na styropian, bo bez niego Ssangyong by przegrał całkiem, a tak, jego kufer wiecej łyka. Edytowane 4 Września 2014 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Może nie całkiem. Zgadzam się z autorami - mi się z zewnątrz bardziej podoba stary (III generacja), a wewnątrz - nowy. Stary miał: + kurnik + niedzielone szyby z przodu + większe lusterka + moim skromnym zdaniem ładniejszą klapę bagażnika Plusy nowego to jedynie + drzwi zachodzące na progi Ale o tym już dyskutowano na Forum po wielekroć. nowy ma 240 km i CVT !- wiem zmieniłem SBD na benzynkę lepsza połówka co wad, znalazła dwie, prawie jak Ty: - nie ma dziury w masce, a tak fajnie wyglądała - mniejsze lustrka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się