Woszkowaty Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Drugi rok Forestera XT Comfort, Pełna opcja z GAP-em 3170 PLN - PZU, ale poprzez Mleasing Co oznacza GAP ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Drugi rok Forestera XT Comfort, Pełna opcja z GAP-em 3170 PLN - PZU, ale poprzez Mleasing Co oznacza GAP ? Guaranteed Asset Protection - ubezpieczenie utraty wartości samochodu. Przez okreslony okres w przypadku kradzieży auta otrzymujesz 100% wartości fakturowej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) powiem Wam, że już trochę zglupialem z tym spalaniem w Forku. Parę dni temu jadę odcinek w mieście, około 5km. Jadę spokojnie, przynajmniej tak mi się wydaje. Korków brak. Silnik rozgrzał się. Gaszę silnik: 13,5. Oczom nie wierzę - powinno być około 10 na tym odcinku. Wracam tą samą trasą, ale depczę specjalnie, by zobaczyć różnice. Jest szybko - nie ma opindalania - jestem najszybszy. Swoją drogą tu pochwała - na mokrym Forek jest mega stabilny. Zapewne gorzej z hamowaniem, ale mniejsza. Dojeżdżam, odczekuję około minuty by ostudzić turbinę i gaszę: 13,3...mózg eksploduje ja to młodzież mawia. To nie pierwszy raz, jak wynik z kompa mnie rozbija. Żeby było ciekawiej - w obie strony. Też tak macie? Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Listopada 2015 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Czego się spodziewać po 4 km odcinkach ? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ketivv czytasz całość czy od razu coś uważasz? Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Na krótkich odcinkach rzeczywiście czasem wyniki są z kosmosu, przestałem na to w ogóle zwracać uwagę. Do firmy mam niespełna 3 km, bez żadnych świateł czy hamowań, j wyniki w momencie wyłączania wahają się od 10 do 19 l. Tempo jazdy czy temperatura zewnętrzna nie ma przy tym większego wpływu - piszę o warunkach porównywalnych. Dlatego, jeśli podaję tu wyniki to z odcinka min 20 km, wówczas rozbieżność jest znacznie mniejsza i rzeczywiście widać korelację pomiędzy jazdą, warunkami i zażyciem paliwa Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Licznik był za każdym razem wyzerowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ketivv czytasz całość czy od razu coś uważasz? dałbym się zabić, że jak czytałem odcinek miał 4 a nie 5 km Cego się spodziewać po 5 km odcinkach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekd Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 A ja pobiłem ostatnio swój osobisty rekord, jechałem w gęstej mgle odcinek około 100km. spalanie 6.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) @Mechanik, Mówimy tu o momencie wyłączenia samochodu, wówczas zawsze przez chwilę wyświetla średnie od ostatniego rozruchu Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 12 Listopada 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Ketivv bo sprawdziłem na mapie - jest 5. Poza tym to benzyna a te na takim odcinku już się rozgrzewają. Ale najważniejsze, być może za mało podkreśliłem - pisząc "powinno być 10" wynika z mojego doświadczenia...na tym odcinku. Być może macie rację, że na krótkich jest różnie. Jest jeszcze jedna opcja - jechałem zamyślony (umówmy się - choć nie wolno tak - ręką do góry komu się nie zdarza) i nie zdawałem sobie sprawy, że wcale tak spokojnie nie było. Po drodze jest sporo świateł i z ruszaniem może było dynamicznie... Swoją drogą - ruszanie też mnie zaskakuje. Jeżdżę na ogół w trybie S. Czasem chcę szybciej ruszyć (kończący się pas) to przez pierwszą chwilę skrzynia myśli. Czasem jednak ruszam normalnie i wyrywam nieświadomie bo inaczej tego nazwać się nie da. Jak widać, z Forkiem ciężko się nudzić Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Listopada 2015 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Mówimy tu o momencie wyłączenia samochodu, wówczas zawsze przez chwilę wyświetla średnie od ostatniego rozruchu Faktycznie, zapomniałem że jest taka opcja.. Ja informacje o spalaniu po podróży wyłączyłem - mam tylko średnie z przebiegu (trip A i B Edytowane 12 Listopada 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Dziewczyny a jak ustawić w kompie, by po zgaszeniu pokazywał podsumowanie jazdy? Chodzi mi o czas, odcinek, średnie itd. Czy jest taka opcja? Włączyłem coś takiego jak rejestracja trasy i działa to fajnie, ale żeby zobaczyć wskazania trzeba wchodzić za każdym razem dość głęboko w kompa. Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Dziewczyny a jak ustawić w kompie, by po zgaszeniu pokazywał podsumowanie jazdy? Chodzi mi o czas, odcinek, średnie itd. Czy jest taka opcja?jest ale ja już nie pamiętam, bawiłem się tymi ustawieniami kiedyś i udało mi się. Jest to dość zagmatwane, a instrukcja niewiele pomaga. Trzeba trochę czasu, pokombinować i metodą prób się uda. Te parametry które pojawiają się po zgaszeniu silnika się wybiera, możnateż to podsumowanie podróży wyłączyć wogóle. U mnie pojawia się tylko pokonany dystans i czas podróży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 powiem Wam, że już trochę zglupialem z tym spalaniem w Forku. Parę dni temu jadę odcinek w mieście, około 5km. Jadę spokojnie, przynajmniej tak mi się wydaje. Korków brak. Silnik rozgrzał się. Gaszę silnik: 13,5. Oczom nie wierzę - powinno być około 10 na tym odcinku. Wracam tą samą trasą, ale depczę specjalnie, by zobaczyć różnice. Jest szybko - nie ma opindalania - jestem najszybszy. Swoją drogą tu pochwała - na mokrym Forek jest mega stabilny. Zapewne gorzej z hamowaniem, ale mniejsza. Dojeżdżam, odczekuję około minuty by ostudzić turbinę i gaszę: 13,3...mózg eksploduje ja to młodzież mawia. To nie pierwszy raz, jak wynik z kompa mnie rozbija. Żeby było ciekawiej - w obie strony. Też tak macie? Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka Ważne jest ile czasu stał przed tym powrotem. Forek dość długo stygnie do temperatury otoczenia i dość długo się rozgrzewa, największe spalania pokazuje po pierwszym odpaleniu po nocy i krótkim odcinku, silnik też wtedy pracuje zupełnie inaczej - trzyma wyższe obroty. Ustaw sobie na wyświetlaczu temp oleju, przez 5 km to on się nawet dobrze nie rozgrzeje. Swoją drogą - ruszanie też mnie zaskakuje. Jeżdżę na ogół w trybie S. Czasem chcę szybciej ruszyć (kończący się pas) to przez pierwszą chwilę skrzynia myśli. Czasem jednak ruszam normalnie i wyrywam nieświadomie bo inaczej tego nazwać się nie da. Jak widać, z Forkiem ciężko się nudzić Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka Też to zauważyłem, że najfajniej się zbiera jak przy ruszaniu pedał gazu delikatnie a nie w podłogę, tzn nie jest może szybciej niż pelnym gazem, ale połączenie relatywnie niskich obrotów silnika i przyspieszenia jest odlotowe. I te inne auta zostające daleko z tyłu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Czasem chcę szybciej ruszyć (kończący się pas) to przez pierwszą chwilę skrzynia myśli. Taki objaw też mam czasami, ale tylko w trybie I. W S i S# zawsze wyrywa do przodu, aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Wróciłem wczoraj z trasy 2x1100 km autostradami z boxem na dachu (4 osoby). Wyszło na kompie 10,2 a z liczenia koło 11. Prędkości niegrożące aresztem (średnia z trasy w jedną stronę 99, a w drugą 105, trochę robót drogowych i zwykłych dróg). Szum trochę męczy, ale jechało się super. Tam gdzie poprzednie moje auta męczyły się na podjazdach, forek nie zauważał gór inaczej niż wskazaniem chwilowego spalania. Jedna rzecz mnie zaskoczyła. Na miejscu dojeżdżaliśmy pod wyciąg jakieś 7km i 500 m w górę. Pod górę spalanie wychodziło 18-20, ale z góry, gdy właściwie cały czas hamowałem silnikiem, komputer na koniec pokazywał 5-7 litrów. W ogóle dziwne, że przy hamowaniu silnikiem chwilowe spalanie pokazuje się 2/100. Przecież powinno być zero. Edytowane 12 Listopada 2015 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 W ogóle dziwne, że przy hamowaniu silnikiem chwilowe spalanie pokazuje się 2/100. Przecież powinno być zero. też to w dieslu zauważyłem, nieważne jak długi jest zjazd na biegu ze zdjętą nogą z pedału gazu zawsze minimalne spalanie to 2l/100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 2 czy 0,2? U mnie 0,2, choć rzeczywiście powinno być 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 o ile pamiętam to wskaźnik chwilowego zużycia nigdy nie pokazał mniej jak 2l / 100 km zaczyna się zjazd np. na 3-cim biegu noga z gazu i tak przesz np. 2 km chwilowe spadnie do wspomnianych 2 l /100 i tak się trzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (...) W ogóle dziwne, że przy hamowaniu silnikiem chwilowe spalanie pokazuje się 2/100. Przecież powinno być zero. W ogóle dziwne, że przy hamowaniu silnikiem chwilowe spalanie pokazuje się 2/100. Przecież powinno być zero. też to w dieslu zauważyłem, nieważne jak długi jest zjazd na biegu ze zdjętą nogą z pedału gazu zawsze minimalne spalanie to 2l/100 km Bo to pewnie dzieje się tak dlatego, żeby się nie przyzwyczajać do tego, że spalanie spada. Tak jak niektórzy się śmieją z fiata, że rdzewieje już w katalogu, tak subaru spala już te dwa litry A tak na poważnie, to też to zauważyłem, że takie jest wskazanie. Natomiast na wykresie słupkowym zielona kreska czasem dosięga zera. Przestałem się przyglądać temu wskaźnikowi i z chęcią załączam zegar, bo tam jest średnie spalanie od tankowania i wygląda to sympatyczniej w miarę pokonywania kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Żeby nie śmiecić w wątku o SBD. Jakość kiepska, ale zobaczyć i odczytać wskazania się da. Mój FXT, 130 (licznikowe) na tempomacie, ekspresówka z Lublina w kierunku Warszawy, było wówczas zupełnie bezwietrznie. https://www.youtube.com/watch?v=IDPikYcCYqQ Edytowane 12 Listopada 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ale kto jeździ na trybie I ??? Przecież on wcale wtedy mniej nie pali niż na S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promil_one Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Oj no teoretycznie przy odpowiednich warunkach może odrobinkę mniej spalić bo I utrzymuje przy tej samej prędkości trochę niższe obroty. Tylko na prostej - bez przyspieszania By the way - ja standardowo co dzień pokonuję 3 trasy 1. 1,3km 2.4,5km 3. 6km Jak w weekend się nie wybiorę gdzieś dalej to średnie spalanie jeżdżąc w trybie MASTER EMERYT MODE mam 14,8L/100km. W trasie którą od czasu do czasu pokonuję (raz/dwa na kwartał) na odcinku 220km spala mi przy prędkości około 140km/h jakieś 10,2 l/100km (trasa 2 pasy - ekspresówka) . Nadmienię jednak, że do wszelkich wskazań należy doliczyć około 0,5-0,8 litra więcej gdyż (mój) komputer zaniża wskazania - testowane wielokrotnie. Pozdrawiam, promil_one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ale kto jeździ na trybie I ??? Przecież on wcale wtedy mniej nie pali niż na S. Nie zauważyłem istotnej różnicy w zużyciu paliwa między S a I, a w czasie takiego turlania się po kiego mam trzymać wyższe obroty. Natomiast w warunkach wymagających zmian prędkości rzeczywiście lepiej sprawuje się S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się