Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

A w XT coraz bardziej denerwuje mnie słynny daszek, który teraz pierdzi jadąc nawet na równej drodze i w końcu dostanie z kopa chyba bo zaczyna to już denerwować.

ja z daszkiem walczylem rok az w koncu spikalem silformem i jest lepiej, aczkoliwek staram sie go nie dotykac. W USA Subaryny to tanie wozidla dla mas i tam nikt od auta za male pieniadze nie oczekuje nie wiadomo czego(chociaz pozew zbiorowy za pijace olej silniki fb amerykanie zlozyli i wygrali) - tak jak u nas od daci , kii itp. Niestety u nas Subaru nie sa autami tanimi a od auta za 100 pare k pln jednak oczekuje sie czegos wiecej niz od takiego za 60k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z innej beczki.

 

Jak to jest z tą pierwszą wymianą oleju?

 

Mam FXT ok. 3 tygodnie i zrobiłem 3000 km. Przypuszczam, że do końca roku nie zrobię więcej niż 10000 km. Gdy spytałem o wymianę sprzedawcę przy odbiorze samochodu, powiedział, że nie ma najmniejszej potrzeby wymieniać wcześniej niż 15000 km. lub po roku...

Czytając ten dział wygląda, że trzeba wymienić, chyba, że coś się zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z innej beczki.

 

Jak to jest z tą pierwszą wymianą oleju?

 

Mam FXT ok. 3 tygodnie i zrobiłem 3000 km. Przypuszczam, że do końca roku nie zrobię więcej niż 10000 km. Gdy spytałem o wymianę sprzedawcę przy odbiorze samochodu, powiedział, że nie ma najmniejszej potrzeby wymieniać wcześniej niż 15000 km. lub po roku...

Czytając ten dział wygląda, że trzeba wymienić, chyba, że coś się zmieniło?

Nic się nie zmieniło. Nie musisz wymieniać, ale wymieniając po 5000km np. tak jak ja to zrobiłem, na 100% nie zaszkodzisz Forkowi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale to rozbierałeś ten daszek jakoś ?
 

 

sam go rozbierałem na czynniki pierwsze, nie wiem czy to do końca chodzi o daszek bo u mnie bez daszku też coś grało 

 

zresztą zrobiłem dość starannie całą deskę rozdzielczą i i tak cały czas coś się odzywa, na ta chwilę brak mi koncepcji co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podczas jazdy ręką docisnąłem daszek to przestał wydawać dźwięki. Ja rozumiem, że Subaru tak ma ale teraz to już dostaje wibracji i rzępoli nawet podczas jazdy na gładkiej drodze co jest strasznie denerwujące. Zbliża się przegląd to może ASO coś z tym zrobi a jak nie to sam chyba się za to wezmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja rozumiem, że Subaru tak ma ale teraz to już dostaje wibracji i rzępoli nawet podczas jazdy na gładkiej drodze co jest strasznie denerwujące
 

 

co nieco na ten temat wiem, doświadczyłem jak też po części wciąż doświadczam podobnych doznań  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to rozbierałeś ten daszek jakoś ?
 

 

sam go rozbierałem na czynniki pierwsze, nie wiem czy to do końca chodzi o daszek bo u mnie bez daszku też coś grało 

 

zresztą zrobiłem dość starannie całą deskę rozdzielczą i i tak cały czas coś się odzywa, na ta chwilę brak mi koncepcji co to może być

 

 

Mi też cośgrało, włożyłem złożony papier na pdszybiu pomiedzy szybę a deskę. W sewrisie powiedzieli mi że to dlatego, że deska leży tylko i nie jest trwale przykręcona do samochodu. Więc jak się jedzie to ona "skacze" sobie.

Czy można zareklamować śmierdzącą klimę po roku od zakupu? Czy to nie podlega gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam do Was zapytajło. Z tego co czytałem na forum, to skarżyliście się, że CVT w XT działało ospale na starcie, ale podobno upgrade softu rozwiązał ten problem (przy okazji windując spalanie o ok. 1l do góry).

Auto kupiłem w połowie stycznia 2016, ale szczerze mówiąc wydaje mi się, że mam ten sam problem. Do 40 km/h naprawdę jest mułowate - na tym dystansie spod świateł raczej nikogo nie wezmę, ale potem idzie jak szatan (generalnie w poprzednim aucie z automatem przy wdepnięciu w gaz skrzynia wrzucała obroty na jakieś 2500 obrotów od razu - w przypadku CVT nie ma czegoś takiego).

Data produkcji mojego Forka to czerwiec 2015. Po przyjeździe do Polski stało u innego dealerów w salonie. Zastanawiam się, czy możliwe jest, aby wydając mi auto moje ASO przeoczyło ten upgrade? Bo jeżeli PRZED upgrade chodziło jeszcze wolniej, to spod świateł brały Was babcie z balkonikiem...

 

Zrobiłem ostatnio JEDNĄ próbę spod świateł - jedną ręką trzymając stoper, więc generalnie pomiar z tyłka - i wyszło mi 7,88 do setki. Ale zakładam, że gdybym bardziej się postarał to 7,5 mogłoby być osiągalne. Stąd wnioskuję, że soft jest nowy, bo z tego co pamiętam to wcześniej Subaru na www podawało przyspieszenie rzędu 7,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy można zareklamować śmierdzącą klimę po roku od zakupu? Czy to nie podlega gwarancji?

 

 

Jakiś grzyby się pewnie zalęgły. Używasz cały czas klimy na AUTO czy okazjonalnie?  Nie wiem czy to podlega reklamacji, lepiej podjechać do serwisu klimatyzacji na ozonowanie czy inne czyszczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam do Was zapytajło. Z tego co czytałem na forum, to skarżyliście się, że CVT w XT działało ospale na starcie, ale podobno upgrade softu rozwiązał ten problem (przy okazji windując spalanie o ok. 1l do góry).

Auto kupiłem w połowie stycznia 2016, ale szczerze mówiąc wydaje mi się, że mam ten sam problem. Do 40 km/h naprawdę jest mułowate - na tym dystansie spod świateł raczej nikogo nie wezmę, ale potem idzie jak szatan (generalnie w poprzednim aucie z automatem przy wdepnięciu w gaz skrzynia wrzucała obroty na jakieś 2500 obrotów od razu - w przypadku CVT nie ma czegoś takiego).

Data produkcji mojego Forka to czerwiec 2015. Po przyjeździe do Polski stało u innego dealerów w salonie. Zastanawiam się, czy możliwe jest, aby wydając mi auto moje ASO przeoczyło ten upgrade? Bo jeżeli PRZED upgrade chodziło jeszcze wolniej, to spod świateł brały Was babcie z balkonikiem...

 

Zrobiłem ostatnio JEDNĄ próbę spod świateł - jedną ręką trzymając stoper, więc generalnie pomiar z tyłka - i wyszło mi 7,88 do setki. Ale zakładam, że gdybym bardziej się postarał to 7,5 mogłoby być osiągalne. Stąd wnioskuję, że soft jest nowy, bo z tego co pamiętam to wcześniej Subaru na www podawało przyspieszenie rzędu 7,8.

Witaj, u mnie szybki start jest uzależniony od szybkości wciśnięcia pedału gazu, jeśli robię to powoli powoli reaguje kiepsko, jeśli dynamicznie, to XTek działa również dynamicznie. Odbierałem samochód pod koniec września, więc raczej jest ze starym softem. Poza tym trzeab wziąć pod uwagę tryb Sport.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy można zareklamować śmierdzącą klimę po roku od zakupu? Czy to nie podlega gwarancji?

 

 

Jakiś grzyby się pewnie zalęgły. Używasz cały czas klimy na AUTO czy okazjonalnie?  Nie wiem czy to podlega reklamacji, lepiej podjechać do serwisu klimatyzacji na ozonowanie czy inne czyszczenie. 

 

 

oraz na wszelki wypadek sprawdzić odpływ wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chłopaki mam do Was zapytajło. Z tego co czytałem na forum, to skarżyliście się, że CVT w XT działało ospale na starcie, ale podobno upgrade softu rozwiązał ten problem (przy okazji windując spalanie o ok. 1l do góry).

Auto kupiłem w połowie stycznia 2016, ale szczerze mówiąc wydaje mi się, że mam ten sam problem. Do 40 km/h naprawdę jest mułowate - na tym dystansie spod świateł raczej nikogo nie wezmę, ale potem idzie jak szatan (generalnie w poprzednim aucie z automatem przy wdepnięciu w gaz skrzynia wrzucała obroty na jakieś 2500 obrotów od razu - w przypadku CVT nie ma czegoś takiego).

Data produkcji mojego Forka to czerwiec 2015. Po przyjeździe do Polski stało u innego dealerów w salonie. Zastanawiam się, czy możliwe jest, aby wydając mi auto moje ASO przeoczyło ten upgrade? Bo jeżeli PRZED upgrade chodziło jeszcze wolniej, to spod świateł brały Was babcie z balkonikiem...

 

Zrobiłem ostatnio JEDNĄ próbę spod świateł - jedną ręką trzymając stoper, więc generalnie pomiar z tyłka - i wyszło mi 7,88 do setki. Ale zakładam, że gdybym bardziej się postarał to 7,5 mogłoby być osiągalne. Stąd wnioskuję, że soft jest nowy, bo z tego co pamiętam to wcześniej Subaru na www podawało przyspieszenie rzędu 7,8.

Witaj, u mnie szybki start jest uzależniony od szybkości wciśnięcia pedału gazu, jeśli robię to powoli powoli reaguje kiepsko, jeśli dynamicznie, to XTek działa również dynamicznie. Odbierałem samochód pod koniec września, więc raczej jest ze starym softem. Poza tym trzeab wziąć pod uwagę tryb Sport.

pozdrawiam

No co by nie było forek najszybszy sprint ma właśnie w trybie S a nie S#.

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chłopaki mam do Was zapytajło. Z tego co czytałem na forum, to skarżyliście się, że CVT w XT działało ospale na starcie, ale podobno upgrade softu rozwiązał ten problem (przy okazji windując spalanie o ok. 1l do góry).

Auto kupiłem w połowie stycznia 2016, ale szczerze mówiąc wydaje mi się, że mam ten sam problem. Do 40 km/h naprawdę jest mułowate - na tym dystansie spod świateł raczej nikogo nie wezmę, ale potem idzie jak szatan (generalnie w poprzednim aucie z automatem przy wdepnięciu w gaz skrzynia wrzucała obroty na jakieś 2500 obrotów od razu - w przypadku CVT nie ma czegoś takiego).

Data produkcji mojego Forka to czerwiec 2015. Po przyjeździe do Polski stało u innego dealerów w salonie. Zastanawiam się, czy możliwe jest, aby wydając mi auto moje ASO przeoczyło ten upgrade? Bo jeżeli PRZED upgrade chodziło jeszcze wolniej, to spod świateł brały Was babcie z balkonikiem...

 

Zrobiłem ostatnio JEDNĄ próbę spod świateł - jedną ręką trzymając stoper, więc generalnie pomiar z tyłka - i wyszło mi 7,88 do setki. Ale zakładam, że gdybym bardziej się postarał to 7,5 mogłoby być osiągalne. Stąd wnioskuję, że soft jest nowy, bo z tego co pamiętam to wcześniej Subaru na www podawało przyspieszenie rzędu 7,8.

Witaj, u mnie szybki start jest uzależniony od szybkości wciśnięcia pedału gazu, jeśli robię to powoli powoli reaguje kiepsko, jeśli dynamicznie, to XTek działa również dynamicznie. Odbierałem samochód pod koniec września, więc raczej jest ze starym softem. Poza tym trzeab wziąć pod uwagę tryb Sport.

pozdrawiam

No co by nie było forek najszybszy sprint ma właśnie w trybie S a nie S#.

 

Pozdrawiam, promil_one

 

A tak z innej beczki jutro udaję się na przegląd po 15 tys. i pewnie zainstalują mi nowy soft. Za kilka dni wybieram się na narty i ciekaw jestem, ile spali mi na trasie (1100 km w jedną stronę). A wie ktoś może, czy przy okazji aktualizacji uaktualnili również soft radia, żeby dało sie używać mirrorlinka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, przy trybie S jest bardziej zrywny, ale spod świateł moim zdaniem różnica jest niewielka - oczywiście na samym początku. O tym czy jest większa czy mniejsza możemy rozmawiać tygodniami, bo to subiektywne. Ale faktem jest, że - dziwi mnie to - ruszając spod świateł, wciskając pedał gazu na maxa skrzynia nie wrzuca wysokich obrotów tylko ciągnie od 1200-1500 w górę. Wyraźnie czuję, że po przekroczeniu 40 km/h (gdzie obroty sięgają mniej więcej 3,500 obrotów) czuć kopa w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, przy trybie S jest bardziej zrywny, ale spod świateł moim zdaniem różnica jest niewielka - oczywiście na samym początku. O tym czy jest większa czy mniejsza możemy rozmawiać tygodniami, bo to subiektywne. Ale faktem jest, że - dziwi mnie to - ruszając spod świateł, wciskając pedał gazu na maxa skrzynia nie wrzuca wysokich obrotów tylko ciągnie od 1200-1500 w górę. Wyraźnie czuję, że po przekroczeniu 40 km/h (gdzie obroty sięgają mniej więcej 3,500 obrotów) czuć kopa w plecy.

hmm, dziwne, mnie nawet w trybie I rzuca do przodu po szybkim wciśnięciu gazu, może ja już mam nowy soft.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Chłopaki mam do Was zapytajło. Z tego co czytałem na forum, to skarżyliście się, że CVT w XT działało ospale na starcie, ale podobno upgrade softu rozwiązał ten problem (przy okazji windując spalanie o ok. 1l do góry).

Auto kupiłem w połowie stycznia 2016, ale szczerze mówiąc wydaje mi się, że mam ten sam problem. Do 40 km/h naprawdę jest mułowate - na tym dystansie spod świateł raczej nikogo nie wezmę, ale potem idzie jak szatan (generalnie w poprzednim aucie z automatem przy wdepnięciu w gaz skrzynia wrzucała obroty na jakieś 2500 obrotów od razu - w przypadku CVT nie ma czegoś takiego).

Data produkcji mojego Forka to czerwiec 2015. Po przyjeździe do Polski stało u innego dealerów w salonie. Zastanawiam się, czy możliwe jest, aby wydając mi auto moje ASO przeoczyło ten upgrade? Bo jeżeli PRZED upgrade chodziło jeszcze wolniej, to spod świateł brały Was babcie z balkonikiem...

 

Zrobiłem ostatnio JEDNĄ próbę spod świateł - jedną ręką trzymając stoper, więc generalnie pomiar z tyłka - i wyszło mi 7,88 do setki. Ale zakładam, że gdybym bardziej się postarał to 7,5 mogłoby być osiągalne. Stąd wnioskuję, że soft jest nowy, bo z tego co pamiętam to wcześniej Subaru na www podawało przyspieszenie rzędu 7,8.

Witaj, u mnie szybki start jest uzależniony od szybkości wciśnięcia pedału gazu, jeśli robię to powoli powoli reaguje kiepsko, jeśli dynamicznie, to XTek działa również dynamicznie. Odbierałem samochód pod koniec września, więc raczej jest ze starym softem. Poza tym trzeab wziąć pod uwagę tryb Sport.

pozdrawiam

No co by nie było forek najszybszy sprint ma właśnie w trybie S a nie S#.

 

Pozdrawiam, promil_one

A tak z innej beczki jutro udaję się na przegląd po 15 tys. i pewnie zainstalują mi nowy soft. Za kilka dni wybieram się na narty i ciekaw jestem, ile spali mi na trasie (1100 km w jedną stronę). A wie ktoś może, czy przy okazji aktualizacji uaktualnili również soft radia, żeby dało sie używać mirrorlinka?

W trasie do splitu w chorwacji (1500km) przy około 140 km/h pełnym załadunku i boxie na dachu wychlał 10.5l / 100km. I też to było w okolicach 15 tys przebiegu. Softu do radia raczej nie zaktualizują :).

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...