Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko, ze jak on ma dzialac tak sobie w samochodzie to wole poszukac innego rozwiazania, bo ja sobie cenie samochod bezawaryjny i nawet nie chce myslec, ze stoje przed samochodoem z dziecmi i nie moge odjechac:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm nigdy nie działa !!!!! W większości aut jakie miałem, albo użytkował ktoś ze znajomych wcześniej czy później były jaja z tym badziewiem. Ja jeśli będę musiał chyba założę najprostszy tylko dla ubezpieczalni i odrazu każę go całkowicie wyłączyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez pytalem sie o alarm w salonie, ale mi odradzono.
No tak, ale ten odradzający nie wypłaci nam odszkodowania, gdy ktoś nam Forka zwinie.

Ja napewno zarzyczę sobie montaż alarmu na potrzeby ubezpieczenia właśnie.

 

ale jak dobrze pamietam Dyrekcja potwierdzila, ze ISR bedzie honorowany jako drugie zabezpieczenie takze poza granicami RP.

Wiec jakby nie bylo sa dwa systemy i to wystarczy dla ubezpieczalni.

Czy cos mi umknelo od tego czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jakby nie bylo sa dwa systemy i to wystarczy dla ubezpieczalni. Czy cos mi umknelo od tego czasu?
No masz rację, tylko takie stwierdzenie to praktycznie pozostawiono jedynie do domysłu, a odpowiedzi udzielone przez Keratronik były częściowo nie na temat. Krótko mówiąc nie udzielono odpowiedzi wprost na zadane pytanie.

Troche też zależy od ubezpieczyciela, z tego co pamietam, nie wszystkie TU wymagają podwójnego zabezpieczenia, jest też opcja, że uznają za nie DNA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest z tymi alarmami, ale czytalem, ze ubezpieczyciel ma mozliwosc sprawdzenia jak byla ostatnia operacja wykonywana i czy alarm byl uzbrojony. To wszytko mozna podobno wyczytac z pilota, wiec zakladanie alarmu, a pozniej odlaczanie go moze nie jest najlepszym sposobem. Keratronim jest uznawany, wiec jak zawina auto to oni beda sie tlumaczyc czy dzialal czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@pat, Też masz rację. :) W naszym salonie w Gdńsku ubezpieczają samochody w Warcie, a ten ubezpieczyciel wymaga jednego zabezpieczenia o ile pamiętam i może nim być immobilizer - chyba że sie mylę. Ale nie wdawałem sie jeszcze w takie szczegółowe rozmowy. Wkrótce to ustalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, najlepiej gdyby go nie było, ale jeśli musi być to właśnie taki jakby go nie było. Nawet żedna diodka się nie świeci (chyba). Przez ponad 4 mies. zdążyłem zapomnieć że w ogóle go mam. Dlatego polecam ASO subaru. Rok wcześniej odebrałem mazdę 2 mojej żony i też montowaliśmy alarm. Nie obyło się bez poprawek i wymiany całego urządzenia. Teraz jest OK, ale co się człowiek nadenerwował i czasu zmarnował ...

No jeśli ktoś potrzebuje faktycznie zabezpieczenia przed kradzieżą to oczywiście alarm to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś coś wie na temat osłony silnika do XT?( Ponawiam pytanie.)

 

o ile pamiętam i może nim być immobilizer
Kolega mi mówił że niektóre ubezpieczalnie dają extra bonus za alarm gsm z lokalizatorem

Konkretniej? Bo my bardzo szczegółowo przeanalizowaliśmy oferty ubezpieczycieli i o żadnych extra bonusach nie było mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie DNA to w ASO powiedzieli mi, że Subaru zrezygnowało ze stosowania go z powodu cięcia kosztów.

Ale jakby ktoś chciał to jest dostępny w Polsce.

 

Znalazłem w katalogu Orlenu możliwość oznakowania samochodu za punkty Vitay i zastanawiam się czy nie skorzystać

 

http://www.vitay.pl/katalog-Vitay/nagrody/Zabezpieczenie-samochodu-mikroczasteczkami-DNA,908.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie DNA to w ASO powiedzieli mi, że Subaru zrezygnowało ze stosowania go z powodu cięcia kosztów.

Ale jakby ktoś chciał to jest dostępny w Polsce.

Racja, program DNA to bardzo dobre zabezpieczenie. Dla leniwych ;) szczegóły znajdują się tutaj. O ile pamiętam dawniej były trzy oferty (zróżnicowane cenowo), które różniły się liczbą zabezpieczanych elementów. Aktualnie widzę na stronie tylko jedną ofertę. W każdym razie dla potrzeb ubezpieczyciela, zdecydowanie wybrałbym właśnie DNA zamiast alarmu.

 

Nawisem mówiąc, ile paliwa trzeba zatankować na Orlenie aby zebrać 70 tyś. punktów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprzewidziana rodzinna sytuacja skazała mnie na podróż Olsztyn-Lublin-Olsztyn, wyjazd sobota, powrót niedziela i była to poza przyprowadzeniem z salonu pierwsza tak naprawdę jazda nowym Foresterem.

 

Przemekka, piszesz, że zrezygnowałeś dla Forka z motoru na jakiś czas, myślę, że to jest istota sprawy.

 

Moje pierwsze niesamowite wrażenia tylko pogłębiły się. Wciąż trochę nie dowierzam. Wciąż nie mogę wyjść ze zdumienia. To auto jest z innej półki. Wyobrażałem sobie takiego mocniejszego Forka, a niespodziewanie jeżdżę autem, które ma tylko jedną, ale cholernie istotną wadę. Zachęca do bezkrytycznego zaufania mu. Daje takie wrażenie niezniszczalności na drodze. Tu się nie może nic stać... :) Pewnie to wynik kompozycji zawiasu plus skrzynia plus silnik. Niby proste dodawanie :)

 

Na zawieszenie zwróciłem już uwagę wracając do domu z salonu. Na drodze dojazdowej do domu pod Olsztynem muszę często zjeżdżać jedną stroną z utwardzonego asfaltu dla bezpieczeństwa lusterek przy mijankach i o ile mój starszy Forester na tej trasie bezkonkurencyjnie wygrywał w pochłanianiu wstrząsów z innymi autami, tak w przypadku XT było o klasę lepiej. Jeszcze lepiej!

 

Piszecie o przechyłach na zakrętach, przy bocznym wietrze...dziś naprawdę nieźle wiało, fizyki nie da się oszukać, ale to naprawdę marginalna sprawa w odczuwaniu tego auta. Silnik daje moc i myślę, że te 7 do setki trochę oszukuje i jest wynikiem map silnika raczej niż potencjału tej turbobenzyny, bo łatwość, elastyczność z jaką teraz łyka się większość aut na trasie ogłupia. Skrzynia, cóż po przesiadce z 4AT ;) Szybka, cicha, przezroczysta. Podróż wyjątkowo nie męczy. Mówi się czasem o płynięciu po drodze. To trochę właśnie tak :)

 

W środku jest jakoś tak wyraźnie obszerniej. Po amerykańskich beżach bałem się czarnego środka, szczęśliwie auto nie robi posępnego wrażenia. Następne zdziwienie. Po lekturze licznych recenzji bałem się, że wszystko w środku proste i toporne będzie. A naprawdę nic nie robi mdłego, ani prostackiego wrażenia. Funkcjonalne i ładne. Fakt, że postanowiłem wykorzystać do imentu promocję i zainwestowałem w wersję Platinium. Ale skóra, zestaw grający, oświetlenie konsoli, pedały, to wszystko robi naprawdę fajne wrażenie. I za cholerę nie żałuję. Fajnie działa system bezkluczykowy. Czujnik reakcji świateł na ciemno/jasno jest do ustawienia w ASO. Piszę, bo ktoś pytał. Mój działa błyskawicznie, tak jak trzeba, wystarczy przejazd przez zacienione odcinki drogi do zmiany świateł. Wycieraczki automatyczne działają OK. Czułość reguluje się samemu.

Wady? :) Dość długo czeka się na otwarcie się bagażnika? ;)

 

Do sprawdzenia kwestia navi, jeszcze nie wiem, czy to ten sam moduł Fjuitsu Ten, który sprawia tyle problemów przy aktualizacji? Czy w tym dotykowym HK jest jakiś inny diabeł? Widziałem, że nawigacja na systemie IGO? W każdym razie drogi na odcinku Wawa-Nidzica jeszcze nie widziała. Poza tym działa Ok.

 

Ktoś wcześniej pytał o system dostosowywania głośności do prędkości, owszem jest, nazywa się AVC. Do ustawienia w menu. Synchronizacja kontaktów przez Bluetooth działa, zestaw działa. Telefonu żony na razie nie sczytał, muszę trochę podłubać przy ustawieniach.

 

No i na razie chodzę jak wokół jajka. Ścieram pyłki, odkurzam, poświęcam więcej czasu niż żonie ;) Zastanawiam się, gdzie dobra ręczna myjnia w Olsztynie. Zaskakujące jest to, że normalnie nie biorą mnie tak samochody, zawsze podchodziłem bardziej praktycznie. Punkt A, B, byle sprawnie. A tu proszę :)

 

Auto ubezpieczone w Warcie, w Leasingu w Banku Mill... ;) Zarówno Warta, jak i leasingodawca wymagają jednego zabezpieczenia, kiedyś Warta dawała duże zniżki za system ISR. Dalej jest chyba w programie partnerskim z Keratronikiem. Chyba szkoda auta na montaż alarmu. Po co?

 

Mechanik, specjalnie dla Ciebie machnąłem fotki na Statoilu w Lublinie, ale nie zamieszczę dziś, bo jeszcze nie umiem. (przez imageshack?) Tym niemniej wiem już, że koloru bym nie zmienił :)

A świniacza muszę dopiero zamówić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm po to - ze nie kazdy ubezpieczyciel daje znizke za keratronic czy dna.

(A niektorzy ani nie maja dna, ani nie aktywuja keratronika).

 

Jak za rok oferta innego ubezpieczyciela bedzie korzystniejsza to co? Wtedy po alarm do serwisu?

 

Dla mnie powinno auto przyjezdzac ze standardowym alarmem, takim ktory trabi jak sie drzwi otworzy...

Mniej problemow...

 

Calego auta mi jeszcze nigdy nie ukradziono. Ale za to znaczki... Halogeny.... Lusterka.... I alarmu nikt nie slyszal....

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, specjalnie dla Ciebie machnąłem fotki na Statoilu w Lublinie, ale nie zamieszczę dziś, bo jeszcze nie umiem. (przez imageshack?) Tym niemniej wiem już, że koloru bym nie zmienił A świniacza muszę dopiero zamówić
Cześć! :) Dzięki, czekam z niecierpliwością! no i tęsknie za chwilą kiedy swojego odbiorę.

Co do załączania fotek z komputera: klikasz 'więcej opcji odpisywania, wybierasz plik, załącz i już.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w samej kwestii ubezpieczenia i ISR. Nie tak dawno sprawdzałem w związku z nowym ubezpieczeniem.

ISR nie działa za granicą ale w większości ubezpieczalni jest honorowany jako drugie zabezpieczenie, które uwaga: jest obowiązkowe w niektórych TU przy autach o wyższej wartości + ok. 50kpln.

DNA jest honorowane dodatkowe zabezpieczenie ( również w przypadku kradzieży za granicą ale w UE ).

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi na alarmie, tylko na domykaniu szyb i składaniu lusterek przy zamykaniu auta. Mam tak w dwóch innych samochodach) ... chcę też w Forku ;)

 

Więc pytam!!! Czy ktoś ma podobną funkcjolaność jeśli tak to jaki moduł ją realizuje ...

Edytowane przez MUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie DNA to w ASO powiedzieli mi, że Subaru zrezygnowało ze stosowania go z powodu cięcia kosztów.

Ale jakby ktoś chciał to jest dostępny w Polsce.

 

A to niemiła niespodzianka... Do tej pory nie miałem alarmu i DNA było bez problemu honorowane jako 2 zabezpieczenie (PZU, potem Warta). W takim trzeba będzie kupować z alarmem lub zamawiać sobie DNA oddzielnie. Swoją drogą wolałbym, żeby zrezygnowano z ISR zamiast z DNA, albo przynajmniej niech klienci dostaną opcję co wolą w aucie, zamiast uszczęśliwiania na siłę keratronikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że jest taka opcja ale tylko w pakiecie z alarmem.

 

Właśnie mnie oświeciłeś że nie mam alarmu ... :rolleyes: ... jaki alarm montuje SIP, interesują mnie opcje: domykanie szyb i szyberdachu, składanie lusterek przy zamykaniu auta. Jeśli fabryczny nie obsługuje powyższych funkcji co możecie polecić z obsługą CAN?

 

 

Jaki się alarm nazywa nie wiem, ale wiem, że można do niego dodawac różne opcję, nawet jak nie ma modułu już wymyślonego przez kogoś sprawny elektryk w ASO powinien dać sobie rade z zagdanieniem,

 

WARTA honoruje jedno zabezpieczenie do 500.000 tyś + jest zniżka za system lokalizacji. Jakby ktoś z Was miał problem z ubezpieczeniem zapraszam na PW troszkę już siedzę w tym temacie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...