Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

W Forku III jest uchylanie i rozsuwanie. Myślałem, że to jest fantastyczna rzecz, dopóki nie miałem okazji jechać z tym ustrojstwem przez 4 godziny w ciężkiej ulewie. To był tylko deszcz, a brzmiało jak grad, w środku nie dało się rozmawiać przez telefon przez zestaw głośnomówiący ani też po ustawieniu telefonu na głośnik zewnętrzny i przyłożeniu do ucha. Niewiele mówiąc, psychoterror. Na szczęście warunki takie nie zdarzają się zbyt często, bo ogólnie to dość przydatna funkcja.

Trzeba było zamknąć okno :P ... a tak na poważnie, pogorszenie komfortu akustycznego odczuwam tylko gdy jeżdżę z bagażnikiem (narty, rower). Bardzo się cieszę, że Subaru wróciło do okna dachowego (w nowym OTB/LEG jest dostępny tylko szyberdach). O zaletach nie ma co wspominać, jest ich dużo...pierwsza z brzegu, nie trzeba się zatrzymywać, aby sprawdzić czy wszystkie komplety nart tudzież rowery ze sobą zabraliśmy :biglol::excl:

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterach wszystkich generacji, w przypadku panoramicznego okna dachowego istnieje możliwość tylko i wyłącznie jego uchylania. Okno wsuwa się pod linię dachu.

Racja! Dzięki za sprostowanie. Chyba rozkładający się deflektor mnie zmylił. :P

 

Odnośnie poziomu hasału śmiem się nie zgodzić a z drugiej strony każdy ma inne poczucie ciszy

To nie było typowe kapu-kapu z nieba, tylko ulewa jak 150, auta zwalniają/stają, wycieraczki nie nadążają z usuwaniem wody itp. Jechałem wtedy z Bielska-Białej do Pyrzowic i nazad Foresterem taty i bardzo źle wspominam tę drogę. Podobną intensywność opadu widziałem ok. 10 lat temu w lecie w Ft. Lauderdale, ale tam w aucie nie miałem wrażenia, że byłem bombardowany gradem (Durango bez okna w dachu).

 

Trzeba było zamknąć okno ...
Huehuehue. :P

To było pierwsze, co sprawdziłem i rzeczywiście okno było „odsłonięte”, ale po zasunięciu podsufitki niewiele się zmieniło, chociaż przypuszczam, że wtedy w każdym innym aucie też było głośno. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie auto prezentuje się fajnie. W kolorze chcącym być kultowym Blue Mica jest ok.

 

Tak tylko w kwesti formalnej - to nie kultowy (WR) Blue Mica tylko Marine Blue (stosowany też w XV). Kolorek ładny, ale to nie TEN kultowy. W obecnej gamie WR Blue Mica dostępny jest tylko w Imprezie WRX STI i BRZ.

 

Ja się zdecydowałem na Platinum z uwagi na zdalny start (obecnie mam webasto = masakra, ciągłe z tym problemy)

 

Jak XT to IMHO tylko Platinum - niewielka różnica w cenie, kolosalna w wyposażeniu. Co do tego ma jednak Webasto, mógłbyś rozwinąć? ;)

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym Forku II mam "webasto". Dokładnie to jest Eberspacher, ale to +/- to samo. Drogie jak fix, dużo sobie po tym obiecywałem. Tymczasem montaż tego urządzenia okazał się pasmem niepowodzeń...:

1. Zaczęło śmierdzieć benzyną w kabinie. Szukałem "dziury" prawie rok. Okazało się, że firma montująca ogrzewanie postojowe musiała się "wbić" drugą rurką paliwową do baku i przy okazji coś tam rozszczelnili... opary właziły do wnętrza pod tylną kanapą...

2. Na przeglądzie rejestracyjnym miły pan pokazał mi pod podwoziem jak została poprowadzona ta rurka paliwowa... masakra... cienka plastikowa rureczka przypięta plastikowymi spinkami do podłużnicy pod podłogą... zero ochrony... jedno przytarcie podwoziem w terenie i mogło się skończyć wyciekiem paliwa / pożarem...

3. Żeby ogrzewanie działało, należy pamietać aby zostawić gałki od wentylacji ustawione na wysoką temperaturę i mocny nawiew... to nie jest normalne ustawienie i najzwyczajniej zapominałem tego robić... a wtedy z grzania nici... wiatraczki nie kręcą się i auto i tak się nie rozmrozi...

4. Gwóźdź do trumny: 15-20 minut pracy ogrzewania postojowego rozładowuje akumulator tak, że przy dużym mrozie silnik nie odpali... zatem cała inwestycja bez sensu... i na to chyba nie ma lekarstwa...

 

Zakładam, że mając zdalny start auto mi się nagrzeje przed jazdą, a problemów j/w nie będzie.

Edytowane przez Bluetooth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pat, mozesz mieć rację. Ale jak jest w USA, to w EU pewnie też się da jakoś ta funkcję włączyć... W najgorszym razie będę zostawiał kluczyk w schowku na noc i dorobię sobie mały pilocik, który będzie naciskał "start/stop".

 

Będzie trzeba chyba jeszcze założyć jakąś małą nóżkę co by hamulec nacisnęła. Bez tego auto nie odpali. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym Forku II mam "webasto". Dokładnie to jest Eberspacher, ale to +/- to samo. (...) Tymczasem montaż tego urządzenia okazał się pasmem niepowodzeń...:

 

W czterech firmowych Subarakach mamy Webasto (w tym m.in. w Forku III generacji odpalanym z klucza) i w żadnym nie ma najmniejszych problemów. Wydaje mi się, że nałożyły się u Ciebie dwie rzeczy - nieprofesjonalny montaż i (być może) producent instalacji. Oryginalne Webasto tanie nie jest, ale mają opracowane instalacje dla najróżniejszych modeli, również tych nowyszych (np. Subaru XV), do tego autoryzowane punkty montażowe mają zwykle spore doświadczenie z Subaru bo wielu ludzi montuje Webasto przy zakupie diesla. Co do nawiewów - przy automatycznej klimie (a tylko taka jest dostępna w nowym Forku), ten problem znika. Z akumulatorami jak dotąd nie mieliśmy problemów - po części to zapewne zasługa automatycznych klimatyzacji (nawiewy włączają się po pewnym czasie od załączenia Webasto), po części większych pojemności akumulatorów jakie montowane są w nowszych modelach. W każdym bądź razie nie zrażałbym się wcześniejszymi doświadczeniami na Twoim miejscu - ogrzewanie postojowe to świetny wynalazek.

 

A auto już zamówiłeś? Słyszałem, że w "promocyjnej puli" nie będzie wielu sztuk...

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Tobie o taki zdalny start jak jest w USA? Czyli odpalanie samochodu z pilota? Nie sadze, że coś takiego jest we Foresterze. Chyba, że będziesz zakładać to na własna rękę.
U nas tego dodatku nie ma ze względu na przepisyEU. Dodatkowo za pracę silnika na postoju w PL można dostać mandacik - jak się ma 'życzliwego' sąsiada np. :D . Ale sam pomysl jest dobry i sam bym chcał taki system. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ebay.com/itm/2014-Subaru-Forester-Remote-Engine-Starter-OEM-NEW-Genuine-/321093157588?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac2a4c2d4&vxp=mtr

 

Można coś takiego dodać, tylko trzeba kumatego elektryka albo serwis popytac. Tylko pewnie cena + montaż + przesyłka wyniesie tyle co webasto:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie trzeba chyba jeszcze założyć jakąś małą nóżkę co by hamulec nacisnęła. Bez tego auto nie odpali. ;)

 

Aż tak źle to chyba nie jest... Hamulec to przy zmianie biegu... a dodatkowo w tych nowych to jest odwrotnie, jak się naciska hamulec, to silnik gaśnie...

 

W czterech firmowych Subarakach mamy Webasto (w tym m.in. w Forku III generacji odpalanym z klucza) i w żadnym nie ma najmniejszych problemów. Wydaje mi się, że nałożyły się u Ciebie dwie rzeczy - nieprofesjonalny montaż i (być może) producent instalacji. Oryginalne Webasto tanie nie jest, ale mają opracowane instalacje dla najróżniejszych modeli, również tych nowyszych (np. Subaru XV), do tego autoryzowane punkty montażowe mają zwykle spore doświadczenie z Subaru bo wielu ludzi montuje Webasto przy zakupie diesla. Co do nawiewów - przy automatycznej klimie (a tylko taka jest dostępna w nowym Forku), ten problem znika. Z akumulatorami jak dotąd nie mieliśmy problemów - po części to zapewne zasługa automatycznych klimatyzacji (nawiewy włączają się po pewnym czasie od załączenia Webasto), po części większych pojemności akumulatorów jakie montowane są w nowszych modelach. W każdym bądź razie nie zrażałbym się wcześniejszymi doświadczeniami na Twoim miejscu - ogrzewanie postojowe to świetny wynalazek.

Tak, nałożyły się... akurat trafiłem na okres kiedy SIP nie oferował Webasto i musiałem się bujać po wioskowych szamanach... Ale z perspektywy kilku lat jeżdżenia z tym i tak nie wierzę, że można w zimie codziennie grzać 20 minut, po czym na światłach w korku turlać się do pracy i że w takim cyklu akumulator nie rozładuje się po kilku dniach... Klimę mam automatyczną i wiatraki włączają się z opóźnieniem, ale nic to nie zmieniło...

 

U nas tego dodatku nie ma ze względu na przepisyEU. Dodatkowo za pracę silnika na postoju w PL można dostać mandacik - jak się ma 'życzliwego' sąsiada np. :D . Ale sam pomysl jest dobry i sam bym chcał taki system. :P

Przepisy EU - na szczęście - kończą się w miejscu gdzie stoi mój płot. I mogę udowodnić, że auto odmrażane silnikiem na postoju produkuje mniej CO2 niż auto stojące w ogrzewanym garażu :P

 

http://www.ebay.com/...2a4c2d4&vxp=mtr

 

Można coś takiego dodać, tylko trzeba kumatego elektryka albo serwis popytac. Tylko pewnie cena + montaż + przesyłka wyniesie tyle co webasto:-)

 

Nie wyniesie. Webasto=7-8kPLN. Tu masz $300 + przesyłka i montaż i brak kłopotów z akumulatorem. Dzięki za linkę!

Edytowane przez Bluetooth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tvnplayer.pl/...-on-odcinki,49/

Wczoraj nowy Forester testowany był w TVN Turbo Moto-On (odcinek jeszcze niedostępny), tylko beznyzna i diesel a nie XT. Zebrał bardzo pozytywne recenzje, ale wniosek był taki IV lepsza niż III, ale II lepsza niż IV. Tyle w temacie, ja pewnikiem II nie wymienię, na nowego Forestera :) Szkoda tylko, że diesel zewnętrznie nie różni się niczym od XT.

Pozdrawiam

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj nowy Forester testowany był w TVN Turbo Moto-On (odcinek jeszcze niedostępny), tylko beznyzna i diesel a nie XT. Zebrał bardzo pozytywne recenzje,

 

No i jeszcze, że:

1.Subaru nie idzie w dobrą stronę (tylko automat do XT)

2.Jak się chce auto z wysokiej jakości wnętrzem, to nie Subaru

 

Nie cytowałem, tylko z głowy, więc może nie być ściśle, ale sens mniej więcej taki

 

nie wierzę, że można w zimie codziennie grzać 20 minut, po czym na światłach w korku turlać się do pracy i że w takim cyklu akumulator nie rozładuje się po kilku dniach

 

Mam Webasto i nie mam problemów.

Zasada ogólna jest prosta: czas jazdy powinien być dłuższy niż czas pracy webasto przed odpaleniem sinika. Poza tym nie musisz grzać aż 20 minut.

 

Problemy mogą się pojawić w innym miejscu, jeśli mamy pilota do zdalnego, radiowo uruchamiania Webasto. Opisywał mi je znajomy: odpalił zdalnie ogrzewanie, bo już zbierał się do domu-za pare minut miał być w aucie. Coś go jednak zatrzymało na dłużej w pracy i efekt nietrudny do przewidzenia, bo zapomniał o działającym ogrzewaniu. Oczywiście akumulator rozładował się kompletnie. Uważajcie z pilotami, celowo nie mam takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tvnplayer.pl/...-on-odcinki,49/

Wczoraj nowy Forester testowany był w TVN Turbo Moto-On (odcinek jeszcze niedostępny), tylko beznyzna i diesel a nie XT. Zebrał bardzo pozytywne recenzje, ale wniosek był taki IV lepsza niż III, ale II lepsza niż IV. Tyle w temacie, ja pewnikiem II nie wymienię, na nowego Forestera :) Szkoda tylko, że diesel zewnętrznie nie różni się niczym od XT.

Pozdrawiam

2.0i był z manualem czy CVT ? Jak to wypadło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy mogą się pojawić w innym miejscu, jeśli mamy pilota do zdalnego, radiowo uruchamiania Webasto. Opisywał mi je znajomy: odpalił zdalnie ogrzewanie, bo już zbierał się do domu-za pare minut miał być w aucie. Coś go jednak zatrzymało na dłużej w pracy i efekt nietrudny do przewidzenia, bo zapomniał o działającym ogrzewaniu. Oczywiście akumulator rozładował się kompletnie. Uważajcie z pilotami, celowo nie mam takiej opcji.

Ale z pilota włączasz na ileś-tam minut (ja mam opcje z krokiem co 5: 5-10-15-20 itd). Dobre odmrożenie w zimie u mnie w dolinie, gdzie siada nocą wilgoć, wymaga 20 minut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tvnplayer.pl/...-on-odcinki,49/

Wczoraj nowy Forester testowany był w TVN Turbo Moto-On (odcinek jeszcze niedostępny), tylko beznyzna i diesel a nie XT. Zebrał bardzo pozytywne recenzje, ale wniosek był taki IV lepsza niż III, ale II lepsza niż IV. Tyle w temacie, ja pewnikiem II nie wymienię, na nowego Forestera :) Szkoda tylko, że diesel zewnętrznie nie różni się niczym od XT.

Pozdrawiam

2.0i był z manualem czy CVT ? Jak to wypadło ?

 

redaktor Kornacki odpuścił ten test.Ogólnie można było zauważyć pewien niesmak .Cóż ,faktycznie może nowy legacy będzie ciekawszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

redaktor Kornacki odpuścił ten test.Ogólnie można było zauważyć pewien niesmak .Cóż ,faktycznie może nowy legacy będzie ciekawszy...

Znaczenie to może ma niewielkie, ale akurat ten test przeprowadzał ten drugi redaktor, o ile dobrze pamiętam zwący się Orzepiński :). A poza tym ja wiem, czy niesmak? Mi się wydawało, że mu się podobał, a już na pewno byłoby lepiej gdyby wsiadł w XT :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

redaktor Kornacki odpuścił ten test.Ogólnie można było zauważyć pewien niesmak .

 

Nie wymagajcie cudów od tych dziennikarzy. Czy nie zauważyliście w jaki nietrafiony sposób dobierają często auta do testów? Biorą jakiś model który znacząco się różni od pozostałych, a potem mówią, że wprawdzie jest porównywalna wersja ale oni testują co innego, czyli np. biorą dwa-trzy auta z manualem, a ostatni jest z automatem i potem ględzenie o jego wadach i na koniec się dowiadujemy że jest wersja manualna. Silą się na oryginalność ale jakoś im nie wychodzi.

A dlaczego nie wzięli XT? Bo pewnie ilość sprzedanych egzemplarzy będzie znikoma w porównaniu do wolnego ssaka lub diesla. To pewnie nie był test typu bierzemy najszybsze suvy w swojej klasie i zobaczymy kto jest twardy, a raczej bierzemy to czego się najwięcej sprzedaje, pomieszamy z wersjami i coś wyjdzie. Tyle tylko że bezpośrednia konkurencja nie ma szybkich wersji i na tym tle Forester odstaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj nowy Forester testowany był w TVN Turbo Moto-On (odcinek jeszcze niedostępny), tylko beznyzna i diesel a nie XT
Na pewno postaram się obejrzeć ten odcinek. A jak wyglądał ten test? To znaczy czy samochody były choć trochę w terenie, pokonały jakieś ciekawe przeszkody :huh: (jakiś najazd itd.), czy tylko przejechali sie kawałek asfaltem :( ?

Ogladałem parę ciekawych filmików na YT. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...