Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

@@Francisza, zgaduje, że to było u ASO Zdanowicz w modelu Comfort w środku salonu. Tam była/jest źle pamięć ustawiona. Po kilku próbach zacnego pana sprzedawcy z salonu otworzyliśmy ją dużo wyżej. ;) Mi nie przeszkadzała kompletnie a swoje 190+ centymetrów mam. :D

Zgadłeś. Ale żeby nie było - pytałam sprzedawcy czy "wyżej się nie da" i sam przyznał, że nie! więc to nie mój pomysł.

dla ścisłości może 190cm wzrostu jak Kolega nie mam, ale brakuje tylko kilka, więc przywykłam zwracać na to uwagę, bo w takie elementy najczęściej trafiam właśnie gdy się spieszę i mam np ciężki karton w rękach.

A wie ktoś czy schowek przed pasażerem nadal nie jest podświetlany ani klimatyzowany? (trochę obciach jak na taką klasę auta)

 

PS: pewnie koniec końców i tak go kupię, bo nic innego ( wolny ssak ani TD z mocą 147KM ) nie będzie miało sensu.

Ale ponarzekać można, licząc, że SIP a dalej FHI nie śpi, spisuje i analizuje nasze uwagi dążąc do usunięcia niedogodności w każdej nowej edycji lub modelu. :biglol:

Edytowane przez Francisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie koniec końców i tak go kupię, bo nic innego ( wolny ssak ani TD z mocą 147KM ) nie będzie miało sensu
To znaczy z obecnego modelu nie jesteś pod jakimś względem zadowolona? I nowa wolnossąca benzyna i SBD maja mają parametry bardzo podobne do MY2010, a nawet są o oczko sprawniejsze, szybsze. Jak wcześniej pisałem chcę kupić 20i. Nie jechłem nim jeszcze - znam tylko opis, wiec Twoja opinia będzie cenna. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie koniec końców i tak go kupię, bo nic innego ( wolny ssak ani TD z mocą 147KM ) nie będzie miało sensu
To znaczy z obecnego modelu nie jesteś pod jakimś względem zadowolona? I nowa wolnossąca benzyna i SBD maja mają parametry bardzo podobne do MY2010, a nawet są o oczko sprawniejsze, szybsze. Jak wcześniej pisałem chcę kupić 20i. Nie jechłem nim jeszcze - znam tylko opis, wiec Twoja opinia będzie cenna. Pozdrawiam.

 

Cześć

Wybierałam samochód około pół roku temu. Jeździłam i to sporo zarówno dieslem 147KM jak i benzyną 2,0 150KM i 2,5 XT MY 2010. Dużo na forum już o tym pisano porównując je wszystkie. Forki poprzedniej generacji (III) ważyły mniej więcej tyle samo co aktualny Forek (odpowiednio 1500kg dla 2,0i i ok.1580kg dla 2,0D. danych 2,5 XT MY 2010 nie znam, nowy waży 1600kg). Silniki też, mam wrażenie (oprócz DIT) są podobne jeśli chodzi o KM i NM (ale tu niech się znawcy wypowiedzą). Jeśli więc przyjmiemy, że mamy taki sam ciężar i podobne w osiągach silniki to krótkie porównanie jak radziły sobie Forki III gen.

Generalnie z porównania poprzednich modeli:

- XT palił na jazdach próbnych po mieście 12-14l/100km (ale skrzynia biegów 4 stopniowa i 2,5l silnik a nie 8 stopniowa inteligentna i 2,0 silnik) ale był super dynamiczny (choć zawieszenie bujało). Aż takiej dynamiki nie potrzebowałam.

- diesel był akurat jak dla mnie dynamiczny (choć dziś momentami przy wyprzedzaniu z 90-130km/h mocy nie mam nadmiaru, ale wystarcza spokojnie), Katalogowych wartości spalania nigdy nie uzyskałam. Trzeba liczyć ok 9l w mieście, 7,5-8l na trasie.

- 2,0i palił ok 10l/100km na próbnych, nie raz używałam reduktora by go rozruszać, był "nudny" i zdecydowanie bez dynamiki a'la Subaru. W jazdach porównawczych zdecydowanie wypadł najgorzej. Był najtańszy ale i tak się nie skusiłam. Wolałam używanego diesla niż nową i "smutną" benzynę.

 

Ja zaczekałabym na Diesla z automatem (ma wyjść w połowie roku) lub wzięła nowe XT. 2,0i z automatem - nigdy, z manualem - wersja "ostateczna" (nie da radości i frajdy z dynamiki jazdy, ze wszystkiego innego tak - jak pozostałe).

Do rozważenia (jeśli nie chcesz czekać) XV. Wielkość jak CIVIC, zawieszenie i napęd Subaru a 2,0i z lineatronic'em lub 2,0D będą zacne w jeździe (masa o ok 100-150kg mniejsza choć od Forka zarówno dla kierowcy, dla pasażerów jak i dla ilości bagażu przestrzenie są też sporo mniejsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a guziczek jest na klapie ?

Jest. ;)

 

To mam pomysł dla Sklepiku. Kijek do naciskania guziczka. ;)

guziczek jest i w środku a wysokość podnoszenia klapy można regulować, czyli kiepski interes dla sklepiku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a guziczek jest na klapie ?

Jest. ;)

 

To mam pomysł dla Sklepiku. Kijek do naciskania guziczka. ;)

guziczek jest i w środku a wysokość podnoszenia klapy można regulować, czyli kiepski interes dla sklepiku

Dlaczego rzucasz kłody pod nogi młodej polskiej przedsiębiorczości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Francisza, Bardzo dziękuję za tak wyczerpujacą odpowiedź.

XV oglądałem i jest bardzo ładny, ale trochę za mały, a właśnie chciałbym żeby był wiekszy od Civica. Poza tym ja sie już w Forku zakochałem :wub: .

Skrzynia manualna w 2,0 wolnym ssaku odpada - zgadzam sie stanowczo. W zamian mam tylko pogorszenie osiagów. Automat tylko z silnym silnikiem.

Tak wiec bardzo dziękuję za pomoc. Jak tylko będę mógł to wpadnę do Gdańska obejrzeć, no i pojechać, ale wolałbym pojeździć takim jak chce kupić.

Co do XT to bez wątpliwości - prawdziwe Subaru. Ale patrząc realnie chyba na XT się nie zdecyduję - najwyżej będzie następny (V generacja :D )

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego rzucasz kłody pod nogi młodej polskiej przedsiębiorczości ?
wprost przeciwnie, dbam o interesy sklepiku. Jesli juz to lepiej miotly subatu by sie przydały ( Znam parę chętnych oblatywaczek) a i klapę można podeprzeć i guziczek nacisnąć Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś planuje XV to jesienią ma wyjść hybryda wersja crosstrek. U nas pewnie trochę pózniej.

Ale to super wiadomość bo obniży sie średnia co2 w całej flocie subaru a co za tym idzie może bedzie wiecej mocniejszych silników (np w legacy).

 

http://m.youtube.com/?reload=7&rdm=mjywbl734#/watch?v=Ds_7JM-YvME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Than_Junior,jak masz mozliwosc to sprawdz ale mi mowili ze wysokosc podnoszenia klapy można regulować właśnie ze względu na ten guzik. Dotyczylo to dyszla ze sportowym zderzakiem ale pewnie wszystkie sa takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...