Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie upalasz to kup najtańsze klocki :) , miałem takie za 30 zł i po "mieście" nie widziałem różnicy , na Ułężu poddały się po 1 okrążeniu :)


http://allegro.pl/4106037p91-klocki-hamulcowe-przod-nissan-300zx-3-0-i6175508529.html

Tu masz fajne klocki oryginał Nissan , mogą być dobre i są tanie

Edytowane przez kowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jest różnica, po pierwsze tanie klocki beda pyliły strasznie (mam białe felgi), po drugie jednak w awaryjnych sytuacjach gdy trzeba wyhamować ze 140 km/h 3-4 razy tańszy klocek nie bedzie skuteczny w takiej sytuacji. Na pierwszy montaż w Subaru co montuja?

Edytowane przez markos007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowal, tak przy okazji czy klocki do Gt i wrx /bug i blob/ to to samo?. Bo u mnie w gt blacha oryginalnego klocka ma taki mały wypust na środku dłuższego boku a w forku /ale hamulce wrx/ bez tego wypustu. Te z wypustem pewnie nie podejdą do wrx.

Np. W tej aucji ,co podałeś to wg gościa pasują do GC i GD od 1.6 do 20 turbo i jeszcze sti bug/bo on tam mocami też operuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kowal, tak przy okazji czy klocki do Gt i wrx /bug i blob/ to to samo?.

 

Tak pod warunkiem że jest zacisk 4tłoczkowy .

 

 

 

Np. W tej aucji ,co podałeś to wg gościa pasują do GC i GD od 1.6 do 20 turbo i jeszcze sti bug/bo on tam mocami też operuje.

 

Sprzedawcy piszą czasem głupoty , nie zawsze pokrywa się z prawdą

 

 

 

No właśnie jest różnica, po pierwsze tanie klocki beda pyliły strasznie (mam białe felgi)

 

Właśnie te tanie wcale nie pyliły

 

 

 

Na pierwszy montaż w Subaru co montuja?

 

Remsa , ale pewny nie jestem

 

 

 

jednak w awaryjnych sytuacjach gdy trzeba wyhamować ze 140 km/h 3-4 razy tańszy klocek nie bedzie skuteczny w takiej sytuacji.

 

Racja , mogą nie dać rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No właśnie jest różnica, po pierwsze tanie klocki beda pyliły strasznie (mam białe felgi)

 

Jak Ci zależy na czystych białych felgach to kup jak najtańsze klocki ;) nie pylą te co nie hamują :D

Białe felgi na RC5+ to godzina szorowania po ostrym hamowaniu hehe

Białe felgi na OMP R&S to pół godziny mycia po ostrym hamowaniu

Białe felgi na jakimś TRW czy czymś podobnym - hamujesz i hamujesz, znaczy spowalniasz, a one czyste :P

 

Podsumowując. Tanie klocki nie dość, że najtańsze to jeszcze nie pylą, nie piszczą, nie buczą no tylko nie hamują :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się. Tani klocek nie hamuje ale będzie pylil. Są z kiepskiej mieszanki która się szybko zużywa. Nie będą piszczec i nadmiernie zużywać tarcz. Ja do cywilnej szybkiej jazdy biorę markowe miękkie bo wolę wymienić klocki niż tarcze.

 

Wysłane z 1+2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem tylko jak z klockami, czy ATE do tych tarcz Brembo dadzą radę? z modeli nie "sportowych" jest to chyba najdroższa propozycja, a jakoś nie mogę się przekonać do opcji typu OMP bo jednak głównie jeżdżę po mieście, mało poza trasą i upalać aż tak bardzo auta nie zamierzam bo w N/A nie ma co upalać :)

Ja zamontowałem taki zestaw nowe tarcze brembo te jakieś tam powlekane malowane mniejsza o to i do tego klocki ATE  i jak na razie jestem zadowolony ale  coś więcej powiem dopiero za 2 tyg jak dopasuje się zestaw po przejechaniu 300 km  bo na razie delikatnie hamuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@kowal, takie wypusty

http://www.tomson.com.pl/pol_pl_Klocki-hamulcowe-Cosworth-CFS3003-Streetmaster-Subaru-Impreza-GT-WRX-Nissan-Skyline-R32-R34-przod--2664_2.jpg

może tylko wewnetrzne /zewnętrzne klocki to mają , bo nie pamiętam.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie przeszkadzającą , możesz klocek z wypustkami założyć od środka zacisku lub na zewnątrz

 

Instrukcja wklejania obrazka

 

W gogle grafika szukasz co interesuje , klikasz na obrazek potem prawy klawisz myszki i kopiuj obrazek

w poście klikasz prawy klawisz i wklejasz

 

Gotowe :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mógłby ktoś dla pewności potwierdzić czy na pewno taka tarcza podchodzi pod dwutłoczek do Hawka N/A 2.0 po większe jarzma (na tarcze 294 mm) bo chce zamawiać?

 

http://allegro.pl/brembo-tarcze-przod-impreza-gr-gh-gd-gd-gc-294mm-i6137185796.html


plus takie klocki

 

http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ate-przod-subaru-impreza-gd-gg-i6215010603.html

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę dopytać się bardziej doświadczonych użytkowników lub forumowych upalaczy.

Wczoraj w nocy, wracając od znajomego, musiałem kilkukrotnie ostro zahamować z dużej prędkości - innymi słowy od świateł do świateł. Taka sytuacja była, dwa BMW i moje auto, noc, puste ulice...

Po 6 czy 7 hamowaniu wydajność układu hamulcowego wyraźnie spadła - pedał w podłogę a auto zamiast hamować zwalniało.

 

Pytanie 1: co się stało?

-zgrzały się tarcze/klocki

-zgrzał się płyn

-spuchły przewody

 

Pytanie 2: jak to rozwiązać?

-lepsze klocki (obecnie badziewne TRW, układ czterotłoczek niedawno przeserwisowany)

-lepszy płyn

-oplot

 

Będę wdzięczny za porady bo jeżdżę generalnie spokojnie i nie mam takich doświadczeń. Dodam tylko, że przednie koła Z4 dymiły..

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzień dobry ! Czy macie Panowie jakieś doświadczenia z tarczami Dokuji ? http://dokuji.pl/

mam doswiadczenie z tarczami blueprint ( w podobnym budzecie)- z czystym sumieniem moge polecic. W civicu dzielnie zniosly prawie 3 komplety hawkow hps bez zadnych bic itp a lekko nie mialy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 6 czy 7 hamowaniu wydajność układu hamulcowego wyraźnie spadła - pedał w podłogę a auto zamiast hamować zwalniało.

Ewidentnie zagotowany płyn hamulcowy.

 

 

Pytanie 1: co się stało? -zgrzały się tarcze/klocki -zgrzał się płyn -spuchły przewody

Zagrzało się wszystko i zagotowało płyn hamulcowy.

 

 

Pytanie 2: jak to rozwiązać? -lepsze klocki (obecnie badziewne TRW, układ czterotłoczek niedawno przeserwisowany) -lepszy płyn -oplot

 

Zdecydowanie lepszy płyn,inne rozwiązania będą kilkakrotnie droższe.

 

 

Będę wdzięczny za porady bo jeżdżę generalnie spokojnie

Na dodatek chyba raczej zbędne. ;)  

Edytowane przez cybel
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki płyn nie pamiętam, zmieniam wszystko wg. standardowych interwałów. Serwis układu co 10 kkm. Tarcze jeszcze po poprzednim właścicielu, więc nie wiem jakie, ale jestem przekonany, że nie byle co. Teraz mnie czeka przegląd przy 210 kkm, zmienię więc płyn. 

 

Jaki płyn polecacie lepszy niż standard?

 

Mam nadzieję, że to pomoże. Rozczarowujący jest fakt takiego zjawiska w czterotłoczku.

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnie mówią, niektórzy zmieniają co rok, inni razem z olejem, ale generalnie po zagotowaniu taki płyn traci właściwości. tanie to to nie jest, na allegro np rbf660 kosztuje jakieś 50 zł za 0,5 l - a przy wymianie na taki płyn trzeba przepłukać układ. ate jest sporo tańszy, i myślę, że to bym zalał i wymieniał co rok. niecałe 40 zł za litr to nie jest straszna cena, szczególnie że mówimy tu o bezpieczeństwie jazdy(pomijam fakt, że taka jazda po mieście to niezłe przegięcie). ALE, jeśli znowu zdarzy Ci się zagotować płyn, to wtedy trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...