Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Z tego co pamietam, zakladalem (w Forku z tylu byl zacisk 1-tloczkowy z wetylowana tarcza z GT MY'99-00 i RC5+ byly dostepne pod ten zacisk) chyba ze mnie pamiec zawodzi...   przykra sprawa z tym klockiem, mam nadzieje, ze wszystko skonczylo sie dobrze?
 

Nigdzie nie znalazłem klocków na tył do jednotłoczka z miesznaką RC5+.

Zauważyłem zmieniając koła przed jazdą po torze :)

Skończyło się tak, że wymieniłem na Hawki (szajs) i wróciłem teraz z powrotem do RC5+. Mam gdzieś czy się rozpadną i czy piszczą. Hamulec ma hamować, a reszta jest mało istotna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem RC5+ na przodzie i tyle (4/2 tłoczek WRX). Nigdy mi się nie rozpadły, a zużyłem już 4 komplety. Faktycznie mają tendencję do kruszenia się. Jestem skłonny uwierzyć w to, że się rozpadają, gdy samochód więcej stoi niż jeździ i gdy łapią wilgoć. Ja używałem ich w codziennej jeździe, więc nie odnotowałem tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem RC5+ na przodzie i tyle (4/2 tłoczek WRX). Nigdy mi się nie rozpadły, a zużyłem już 4 komplety. Faktycznie mają tendencję do kruszenia się. Jestem skłonny uwierzyć w to, że się rozpadają, gdy samochód więcej stoi niż jeździ i gdy łapią wilgoć. Ja używałem ich w codziennej jeździe, więc nie odnotowałem tego problemu.

Auto jeździło codzinnie. Rozmawiałem o tym z Carfitem kiedyś, ponoć się to zdarzało. Co nie zmienia faktu że innych hamulców nie chcę, bo te nie są specjalnie drogie a robią mega robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie

ja nie z subaru ale ze macie chyba najobszetniejszy temat o klockach w Polsce to zapytam

 

posiadam tarcze brembo max

 

szukam do nich klocka do szybkiej jazdy ale raczej ulica

wybor zawezilem do 2 klockow

 

ferodo Ds performance

brembo hp2000

 

mial ktos doświadczenie z w/w klockami

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekki hatchback . heble 288 przod 230 tyl..

jednotloczkowe. wiem ze prz6 dobrych tarczach i klockach daja rade bo mialem zestae ate.

 

 

tarcze jak pisalem brembo max. chodzi mi tylko o opinie o tych klockach.

 

zalezy mi na bite na zimno oraz zeby nie lapaly fade'a jak serie.

bylem juz zdecydowany na dsp ale jeszcze uslyszalem o tych brembo hp2000

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xtremesystems
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejzalem ze 30 stron waszego tematu. F DSP sa na pewno dobre i nie bedzie ryzyka z nimi. natomiast kuszą te HP2000 bo moze byc to bardzo dobry klocek. a do mojego auta tylko 30zł drozszy niz DSP

Cieżko bedzie na Polskich forach znalezc cokolwiek o tym klocku. Ogolnie macie tu temat o bardziej wyczynowych heblach niz  mnie interesują , niemniej jednak u mnie poprzedni set (Ate PD i Ate ceramic ) potrafil zalaczyc ABS niemal z kazdej predkosci co przy aucie wazącym 1150kg i oponach R1R nie jest taką łatwa sprawa.

natomiast obecne brembo maxy i ferodo premier to kupa.

o ile maxy sadze ze sa dosc dobra tarcza to premier w ogole nie ma cold bite a w dodatku szybko fadeuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołożę swoje 3 grosze do tego skromnego wątku, po długim czytaniu i zbieraniu opinii  :) Pacjent to hawkeye WRX, hamulec seryjny 4-tłoczek. Przeznaczenie to jedynie ulica, również szybka ulica, bez trackdayów. Chciałem jednak w miarę wydajny hamulec - skoro samochód szybko przyspiesza, niech też szybko zwalnia. 

 

Na przednią oś wsadziłem tarcze gładkie Brembo, nr kat 09.9077.11, cena 310zł z Allegro, sklep o nazwie AutoITySklep . (protip: występują też identyczne Brembo o nr kat 09.9077.10, a różnią się tym, że nie mają pokrycia antykorozyjnego, a cenę mają identyczną).

 

Klocki to GALFER SPORT FDT 1055, nr kat G1988800cena 360 zł. Wybrałem je za namową Subarak.pl, miały oferować osiągi w hamowaniu zbliżone do DS2500, nie brudzić, nie piszczeć, nie zużywać się nadmiernie, przy całkiem przystępnej cenie. - http://www.subarak.pl/hamulce/1098-klocki-hamulcowe-galfer-fdt1055-do-subaru-impreza-gtwrx-przod.html

 

Przejechane póki co tylko 3000 km. No i rzeczywiście hamują bardzo dobrze, nie brudzą, a piszczą wyłącznie przy cofaniu. (Klocki w zestawie posiadają własne blaszki zapobiegające piszczeniu, które nakleja się na klocek przed montażem).

 

Polecam jako całkiem niezły zestaw za dobrą cenę. 

Edytowane przez retsiwt
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobny zestaw założony na przód z tym samym zaciskiem i przyznam szczerze, że spodziewałem się więcej. Nie to, że jest kiepsko, ale przy tarczy 294mn na dużym dwutłoku w foresterze, tarczy OEM i klocku CL Rc5+ było wg mnie lepiej. Mam na myśli tutaj głównie normalną jazdę drogową, więc nie ma mowy o zagotowaniu lub przegrzaniu hebla. Po prostu tamten zestaw w forku stawał dęba...

Taka moja subiektywna opinia :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy delikatnym hamowaniu zaczynam słyszeć "szuranie" - jeżeli się nie mylę, to sygnał, że należy zmienić klocki, czy tak?

 

Podpowiedzcie proszę co wybrać na przód przy następujących kryteriach:

- hamulce przód złote Brembo STI, tarcza gładka 330 mm, tył seria WRX,

- jazda 80% miasto na krótkich dystansach, 20% szybsza trasa,

- bardzo okazjonalnie pojeżdżawki (1-2 razy w roku).

 

Zależy mi na trwałości i rozsądnym stosunku cena/jakość. Obecnie założone miałem klocki Ferodo DS2500 - było ok, choć na torze przy drugim okrążeniu pedał hamulca stawał się miękki. Nie mam porównania do innych klocków - kupiłem WRX'a na tych DS2500.

 

Pytanie czy przy takim użytkowaniu auta jak opisałem wyżej, jest sens zakładać klocki za 800 zł, czy może wystarczy coś bardziej cywilnego.

 

Będę wdzięczny za rady!

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Klocki to GALFER SPORT FDT 1055, nr kat G1988800, cena 360 zł. Wybrałem je za namową Subarak.pl, miały oferować osiągi w hamowaniu zbliżone do DS2500, nie brudzić, nie piszczeć, nie zużywać się nadmiernie, przy całkiem przystępnej cenie. - http://www.subarak.p...twrx-przod.html

 

Retsiwt, jak rozumiem klocki te nie podejdą do Brembo STI (złote, 330 mm), bo zacisk stockowy od WRX różni się od zacisku STI pod kątem klocków i konieczny byłby zakup tego modelu nr kat G1988800 za 490 zł? Waham się czy brać znowu Ferodo DS 2500 czy spróbować jednak tańszej opcji, np. tych Galfer Sport... Różnica to aż/tylko 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@retsiwt,  To lubię rzeczowo, konkretnie z linkami :puchar:

 

Cieszę się, że ktoś docenił - starałem się :D

 

 

Klocki to GALFER SPORT FDT 1055, nr kat G1988800, cena 360 zł. Wybrałem je za namową Subarak.pl, miały oferować osiągi w hamowaniu zbliżone do DS2500, nie brudzić, nie piszczeć, nie zużywać się nadmiernie, przy całkiem przystępnej cenie. - http://www.subarak.p...twrx-przod.html

 

Retsiwt, jak rozumiem klocki te nie podejdą do Brembo STI (złote, 330 mm), bo zacisk stockowy od WRX różni się od zacisku STI pod kątem klocków i konieczny byłby zakup tego modelu nr kat G1988800 za 490 zł? Waham się czy brać znowu Ferodo DS 2500 czy spróbować jednak tańszej opcji, np. tych Galfer Sport... Różnica to aż/tylko 400 zł.

 

 

Qóba, te na pewno nie podejdą. Natomiast nie jestem w stanie doradzić Ci, jakie powinieneś wybrać, nie znam się. Pisz do Subarak.pl w sprawie Galfera, mi pomógł, Tobie pewnie pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...