Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

to w takim razie zaoszczedzone w ten sposób pieniądze przeznaczyłbym na jakchiś fajny zestaw na przodzie ;) ale w tej kwestii, albo poczytaj (a jest co) albo czekaj na odpowiedź bardziej doświadczonych użytkowników. Ja w każdym bądź razie "do zwyczajnej, codziennej jazdy" nie przesadzałbym z bardzo wysilonymi zestawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie zaoszczedzone w ten sposób pieniądze przeznaczyłbym na jakchiś fajny zestaw na przodzie ;) ale w tej kwestii, albo poczytaj (a jest co) albo czekaj na odpowiedź bardziej doświadczonych użytkowników. Ja w każdym bądź razie "do zwyczajnej, codziennej jazdy" nie przesadzałbym z bardzo wysilonymi zestawami.

i przesadzać zamiaru nie mam - jednak jak wiadomo tarcza tarczy nierówna, o klockach można to samo powiedzieć, zmieniać średnicy tarcz, czy jarzma etc... nie zamierzam - jednak chciałbym wybrać zestaw oferujący najlepsze możliwości w stosunku do serii.

Póki co szukam przewodów hamulcowych w stalowym oplocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co szukam przewodów hamulcowych w stalowym oplocie :)

 

Polecam odwiedziny w tym wątku:

http://www.forum.sub...wody-w-oplocie/

 

Na "starym" forum była w nim ankieta. Jej wyniki, jak pamiętam, były na poziomie 25-30% dla "strzeliły" względem reszty "jeszcze nie". :twisted:

Edytowane przez jpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam odwiedziny w tym wątku:

http://www.forum.sub...wody-w-oplocie/

 

Na "starym" forum była w nim ankieta. Jej wyniki, jak pamiętam, były na poziomie 25-30% dla "strzeliły" względem reszty "jeszcze nie". :twisted:

Dzięki - ciekawy wątek - większość komentujących potwierdza że "strzeliły" z powodu nieprawidłowego montażu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje średnicy tłoczków z zacisków WRX EU czyli 4 tłoki przód i 2 tłoki tył. Muszę kupić reperaturki do nich. Chyba że ktoś zna nr części zamiennika bądź oryginału?

Edytowane przez ADK90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tam napiszę,

 

ferodo DSP+ tarcze brembo

 

po 65kkm klocków została 1/3 na tarczach są widoczne obie kropki zużycia tarczy. Hamulec jest używany. Generalnie zrobiony przebieg w mieście. Ferodo premier tyl skończyły się po 45kkm również na tarczach brembo. Całość była założona w komplecie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po 2 h przeglądania jednak zapytam...

Zmieniał ktoś OEM-owe przednie tarcze w sti 2008< ( a właściwie sedan 2011) na jakieś inne? Nie wiem na co się zdecydować.

Przewody z oplotem, RBF660, klocki DS2500 - jestem z nich zadowolony (oprócz odgłosów) i chyba w tej kwestii nie będę kombinował.

Zastosowanie: jazda codzienna, raczej zwinna niż wolna :mrgreen: . Czasami jakieś lepsze przyspieszanko lub upalanko. Cena nie jest najważniejszym kryterium.

 

Z tyłu są tarcze seryjne i DS2500

Edytowane przez yoink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Ferrodo nic nie wiem. Miesiąc temu wywaliłem oryginalne tarcze i klocki Ferrodo (ale jakieś słabsze). Założyłem gładkie Brembo + Ferrodo DS2500 - jest duuuuużo lepiej - koszt akceptowalny 450+700 (oczywiście przód). Jeszcze zbyt mały przebieg by wypowiadać się o trwałości ale skuteczność jest akceptowalna vs koszty.

Czasem trochę "popiskują" z naciskiem na czasem więc nie jest to irytujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że lepiej nacinane. Jednak co cywilnej jazdy wystarczą gładkie (może inaczej - mi wystarczają). Gładka rozsądna tarcza to ok 200-250pln/szt - nacinana to zapewne x2 lub 3 i w górę. Jak się domyślam to 70-80% "roboty" to dobry klocek bo nawet z najlepszą tarczą słaby klocek nic nie da - i to są moje subiektywne obserwacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddy kiedyś napisał, że ktoś mądry wytłumaczył, że tył też jest ważny.

 

ja mam fxt po modach czyli setup hamulcowy 4pot i 2 pot z wrx z balansem 68%/32% i nawet na seryjnych klockach auto lepiej hamowało i nawet zużyło tylne klocki i tarcze, gdzie seryjny tył nie był specjalnie zmęczony po 100kkm

 

ja zdecydowane polecam taki setup plus gładka tarcza plus RC5+

 

teraz to w ogóle mam ślicznie bo tarcze kotwiczne z wrx przełożyłem i jest super miodzio,

 

do tego przód trw tarcza zabezpieczona antykorozyjnie, tak jak tył z wrx plus klocki RC5+

 

gdyby tak fxt miało seryjnie było by perfect. Wchodzą 16" i dobrze to hamuje.

 

RC5+ mam na przodzie i na tyle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką informację odnośnie nacinanych i nawiercanych tarcz, pylenia klocków (poduszka gazowa):

http://fsae.com/eve/...8/m/97510003641

You still learn about those gases at university or somewhere else but the fact is that they disappeared nearly completely within the last decade after the sintermetallic technique was introduced.

......................................

The grooves in the rotor are now mostly used to increase the number of "leading edges" on the rotor.

......................................

I was told by engineers at Performance Friction and AP Racing that increased numbers of leading edges do help to increase initial bite on the pads but don't do much past that.

wypowiedź osoby z Uniwersytetu z Darmstad, która była członkiem ekipy Formula Student/SAE

Ewentualnie jeśli to nie prawda, to może ktoś z ekspertów (ferodo, komancz, itd) może sprostować te informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, krótka piłka - czy klocki sprzedawane w tym temacie:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/57937-s-klocki-hamulcowe-pasujace-do-forestera-xt-my06/#

Są klockami do PRZEDNICH hamulców DWUTŁOCZKOWYCH na tarczę 277mm?

 

Z tego:

http://www.metelli.com/en/dettaglio.php?c=22-0413-0&cm=22-0413-0&ds=Pastiglie%20Freno&nm=Brake%20Pads

Wynika mi że tak, ale znajomy powiedział, że to jakieś dziwne, i raczej na tył - i jestem w kropce, a cena fajna, przydały by mi się... bo właśnie od hatifnata dostałem śliczne zaciski 277mm dwutłoczkowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...